Jdi na obsah Jdi na menu
 

Distanční výuka

28. 2. 2021

Distanční vzdělávání v mateřské škole

Drží vaše dítě správně psací potřeby? Sledujte u dítěte správný úchop tužky, aby nedošlo ke grafomotorickým potížím. Určitě není správné křečovité držení. Jak správně držet psací potřeby a čemu se vyvarovat můžete sledovat na tomto návodu.

 

Týden 6.4. - 9.4.2021

Téma: Jaro je tady

Milí rodiče, chceme Vám přiblížit, jak můžete se svými dětmi vnímat přírodu. Nejvíce děti zaujme to, co vidí ve skutečnosti, na co si mohou sáhnout. Sledujte probouzení obyvatelů  zahrad, luk, parků nebo lesa (létající i lezoucí hmyz, ptáky,..),kde můžete vnímat přírodu všemi smysly. Poslouchejte zvuky okolní přírody (ptáčky, hmyz, tekoucí vodu v potůčku,…) Věnujte se takovým činnostem, které vaše děti zajímají a baví.

Motivační  pohádka –  Na jaře – obrázek vybarvi

Nauč se - Pozdrav slunci (pohybově vyjádřete – podle svého cítění)
                 Dlaně otoč k sluníčku, spoj je obě k srdíčku,
                 a podívej se k nebi vzhůru.
                 Skloň se dolů, slunci úctu dej a chvíli se nehýbej.
                 Nahoru své ruce zvedni a nad hlavou je spoj,
                 Dej je opět k srdíčku a pokloň se sluníčku.

Pokusy - zasej s maminkou např. semínka např. kadeřavé petrželky (podle uvážení), zasaďte kytičky - co potřebují k růstu? – pečuj o ně a pozoruj!

Pracovní listy:
Matematické dovednosti  - Květiny a brouci - rozstříhej a nalep do správných ohrádek – spočítej kytičky i broučky a nakresli správný počet čárek

Logické uvažování -  Kde bydlí? - najdi správný domeček a barevně spoj
                                  Vybarvi, rozstříhej, poskládej a nalep na papír – vyprávěj, co vidíš  na obrázku – vytleskej slabiky a urči jejich počet - urči první písmeno – sluchová analýza      
Grafomotorika:  Přílet ptáků – vlaštovka – znázorni let a vybarvi
                          Motýl – dokresli křídla podle vzoru (barevně)

Zrakové vnímání - Najdi 7 rozdílů (označ hvězdičkou) – Na jaře

Pracovní listy:

Motivační pohádkaMatematické dovednostiLogické uvažování - sluchová analýzaRozstříhej, poskládej a nalepGrafomotorikaGrafomotorika1Zrakové vnímání

Zazpívej a zatancuj si s Míšou  - píseň Broučci

Velikonoční zajíček pro naše děti

Závěr z natáčení Velikonočního zajíčka

 

Týden 29.3. - 2.4.2021

Téma: Oslava jara - Velikonoce

Seznamujeme se s tradicemi Velikonoc.

Škaredá středa - v tento den bychom se neměli škaredit a mračit. Projděte dům, vymeťte pavučiny a prach ze všech koutů a zazpívejte si s dětmi píseň.

Zelený čtvrtek - na Zelený čtvrtek se má jíst hodně zelené stravy, abychom byli po celý rok zdraví. 

Velký pátek - dle tradic se v tento den otevírá zem s poklady. Člověk by se měl postit. Relaxujte, odpočívejte a k obědu si připravte bezmasý pokrm.

Bílá sobota - hospodyně pečou velikonoční beránky a mazance (zapojte děti do pečení)

Velikonoční neděle - je ve znamení radosti, upleťte pomlázku, obarvěte vejce

Velikonoční pondělí - kluci chodí vyšlehat děvčata a ta jim za odměnu dají malovaná vejce

Další zadání děti dostanou při Hledání pokladu od Velikonočního zajíčka.

 

Pracovní listy:

ZajíčekZaječicePíseňVymalování a vystřižení vajecGrafomotorikaVybarvení krasliceVybarvení kraslice2Nácvik koledyNácvik koledy1

Přejeme vám radostné a poklidné prožití Velikonoc.

Ahoj děti

 

 

Týden 22.3. - 26.3.2021

Téma: Příroda plná překvapení

Milé děti, na vycházce se dívejte, co se děje v přírodě. Sluneční paprsky vytahují z půdy jarní kytičky, ale můžeme spatřit motýlka, včelku, … slyšet zpěv ptáků.
Na zahradě probíhají jarní práce – hrabání, kypření, hnojení -  za použití zahradního náčiní (hrábě, motyčka, kolečko, ….) – pracuji na zahradě - pomáhám.

Motivační  pohádka - Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko - vyprávěj a pohádku nakresli (z knihy nebo přes You tube)..
Pokusy - semínka dej na vlhkou vatu – sleduj, co se děje 

             - zasej do misky obilí  -  na Velikonoce – co potřebují semínka k růstu? - pozoruj

 

Něco pro malé děti

 

Sluníčko si češe vlasy, v zahrádkách je plno krásy.
Všude kvetou jarní kvítka, ty má ráda každá včelka.
Včelka sedá k petrklíči, semínka už v zemi klíčí. 

 

Procvičíme dny v týdnu – Školáčku nauč se:
Pondělí, pondělí, táta práci rozdělí.
Úterý, úterý, dá nám čisté zástěry.
Ve středu, ve středu, už to s rýčem dovedu.
Čtvrtek, čtvrtek, ryji jako krtek.
V pátek, v pátek, už čekáme svátek. 
V sobotu, v sobotu, skončíme tu lopotu.
A když přijde neděle, vstává se mám vesele.

 

Seznam se s písní  -  PAM, PAM, PAMPELIŠKY +  zatancuj si https://www.youtube.com/watch?v=fCFDdyYoFY4

 

Pracovní listy
1. Řazení  -  Od semínka po kytičku  - vybarvi, vystříhej, seřaď
                 -   jak roste a nalep na papír
2. Dokresli druhou polovinu kytičky - vybarvi 

Grafomotorika:  Včelka letí na kytičku - doleť na květinu a vybarvi 
                          Beruška leze ke své kytičce - spoj barevně cestu berušky ke kytičce a vybarvi

                           Básnička s malováním 

 

Logické uvažování - Vybarvi, co patří k jaru
      
Matematické dovednosti - Namaluj stejný počet jarních symbolů jako je teček v kostce -  vytleskej slabiky a urči počet
                             -   urči první písmeno (sluchová analýza)
Sluchová analýza  -  Rýmování

Pro pilné včeličky  -  Květinová víla  -  omalovánky

 

Pracovní listy:

PampeliškyŘazeníDokresleníGrafomotorika1Grafomotorika2

Básnička s malovánímLogické uvažováníMatematické dovednostiSluchová analýzaOmalovánka

 

 

 

Týden 15.3. - 19.3.2021

Téma: Moje tělo

Motivační píseň Bacil

  • Video pohádka z MŠ O zlém bacilu a hodném vitamínu (můžete shlédnout přes messenger 15.3. odpoledne)
  • Pojmenovat části těla, některé orgány, znát jejich funkce (srdce, plíce, ...)
  • Osvojit si poznatky o lidském těle, o tom, co mu prospívá a škodí, jak ho chránit (knihy, encyklopedie ...)
  • To jsem já, jak vypadám - kreslení svého obličeje před zrcadlem
  • Pohybová hra -  postup: děti tančí při hudbě, vypněte hudbu a dejte povel "dotkněte se země", např. palcem, bříškem, zády, ...
  • Příprava zdravého salátu (ovocného nebo zeleninového)

Moje tělo - nácvik básně 

Při recitaci básně současně ukazovat na části těla.

Moje tělo mozek řídí,

oči, ty to dobře vidí.

Pod hlavou je krček malý,

na rukách jsou velké svaly.

Na nich máme prstů pět,

spočítáme si je hned.

V hrudním koši srdce máme,

do bříška si jídlo dáme.

Nohy obě procvičí se,

venku dobře skotačí se.

 

Doporučuji hudební pořad Pavla Nováka Doktora se nebojíme

Pracovní listy:Sluchová analýza (vybarvit počet slabik), Zrakové vnímáníDokresli sanitkuMatematické pojmy - geometrické tvary, řazeníGrafomotorika 3Předmatematická gramotnostZrakové vnímání 1OmalovánkaZdravé a nezdravé (procvičení jemné motoriky a logického uvažování), postup: nakreslit siluetu postavy, do postavy nalepovat vystříhané zdravé potraviny (např. z letáků), mimo tělo nezdravé potraviny.

Něco k protáhnutí těla Hlava, ramena, ...

 

 

Týden 8.3. - 12.3.2021

Téma: Zahrádka plná překvapení

Milí rodiče, choďte prosím s dětmi na vycházky, pozorujte zahrádky, louky a okolí. Povídejte si, co vaše děti vidí – první jarní kytičky - jakou mají barvu, jejich názvy (sněženka, bledulka, sedmikráska, krokus, atd.), kolik vidí kytiček, ….
Můžete  prohlížet knihy a časopisy – hledat kytičky, které kvetou nyní – děti vypráví.

Seznamte a naučte se báseň: Slunce volá na sněženku, podívej se, jak je venku! Slunce volá do oken, děti, haló pojďte ven!

Grafomotorika: Jarní zahrádka - prosím vybarvěte - děti vypráví o obrázku
Rozvíjet slovní zásobu:

-  souvislé vyjadřování

-  vytleskávají slabiky, počet, názvy květin

-  určují první hlásku


 Matematické dovednosti – procvičovat číselnou řadu 1-10, pojmy - první, poslední, před, za, …

Let včelky   - můžete létat spolu a sbírat šťávu z květů -
                   - spoj pastelkou tečky a obrázek omaluj
                   - venku se můžete proletět jako včelky

Rozvíjet jemnou motoriku  - tvoření:  Sněženky  –  Na zahrádce  -  děti vystřihnou lístečky, stonky  - vybarví,  složí kvítky ze čtverečků bílého papíru a nalepí do zahrádky - mohou  dokreslovat 

Zazpívejte si pro obveselení jarní písničku  -  SNĚŽENKY

Na dobrou noc si můžete přečíst pohádku  -  Sněženková víla

 

Jaro dělá pokusy (J. Uhlíř, Z. Svěrák), motivační píseň - možno doplnit pohybem

Pracovní listy: Jarní zahrádkaGrafomotorikaJemná motorikaNácvik písněPohádka před spaním

 

Týden 1.3. - 5.3.2021

Téma: Knížka náš kamarád

  • Podpořit zájem o knihy a písmenka, naučit se orientovat v knize
  • Objevovat krásu ilustrací
  • Četba a vyprávění příběhů, dávat otázky k zamyšlení
  • Vyprávět jednoduchý příběh
  • Pokusit si vyrobit vlastní knihu nebo záložku do knihy
  • Vyprávět o knihách, knihkupectví, knihovně, o oblíbené knize a jak s ní zacházet

Pro inspiraci přikládám některé pohádkové postavy, které jsou dětem blízké (lze vyrobit) a další náměty, které souvisí s pohádkovým světem.

Hádanka: Ani se nezelenám, ani rostlinou nejsem a přece mnoho listů mám. Co je to? (kniha)

Cvičení na téma pohádkové postavy: (chodíme jako král, princezna, hopsáme jako šašek, letíme jako drak ..... atd.)

 

Pracovní listy: SkládačkaGrafomotorikaZrakové vnímáníRozlišení pojmu velikostiHledání protějšku - vybarveníUrčování geometrických tvarů.

Otesánek nebo Neotesánek?

Vyber si jednu z předloh pohádkových postav a nakresli ji.

1. Bob a Bobek

2. Červená Karkulka

3. Perníková chaloupka

4. Kašpárek

5. Otesánek

6. Křemílek a Vochomůrka

7, Rumcajs z Řáholce

Nácvik písně Vadí, nevadí (J. Uhlíř, Z. Svěrák) - a písnička živě