Distanční výuka
Distanční vzdělávání v mateřské škole
Drží vaše dítě správně psací potřeby? Sledujte u dítěte správný úchop tužky, aby nedošlo ke grafomotorickým potížím. Určitě není správné křečovité držení. Jak správně držet psací potřeby a čemu se vyvarovat můžete sledovat na tomto návodu.
Týden 6.4. - 9.4.2021
Téma: Jaro je tady
Milí rodiče, chceme Vám přiblížit, jak můžete se svými dětmi vnímat přírodu. Nejvíce děti zaujme to, co vidí ve skutečnosti, na co si mohou sáhnout. Sledujte probouzení obyvatelů zahrad, luk, parků nebo lesa (létající i lezoucí hmyz, ptáky,..),kde můžete vnímat přírodu všemi smysly. Poslouchejte zvuky okolní přírody (ptáčky, hmyz, tekoucí vodu v potůčku,…) Věnujte se takovým činnostem, které vaše děti zajímají a baví.
Motivační pohádka – Na jaře – obrázek vybarvi
Pokusy - zasej s maminkou např. semínka např. kadeřavé petrželky (podle uvážení), zasaďte kytičky - co potřebují k růstu? – pečuj o ně a pozoruj!
Pracovní listy:
Matematické dovednosti - Květiny a brouci - rozstříhej a nalep do správných ohrádek – spočítej kytičky i broučky a nakresli správný počet čárek
Logické uvažování - Kde bydlí? - najdi správný domeček a barevně spoj
Vybarvi, rozstříhej, poskládej a nalep na papír – vyprávěj, co vidíš na obrázku – vytleskej slabiky a urči jejich počet - urči první písmeno – sluchová analýza
Grafomotorika: Přílet ptáků – vlaštovka – znázorni let a vybarvi
Motýl – dokresli křídla podle vzoru (barevně)
Zrakové vnímání - Najdi 7 rozdílů (označ hvězdičkou) – Na jaře
Pracovní listy:
Motivační pohádka, Matematické dovednosti, Logické uvažování - sluchová analýza, Rozstříhej, poskládej a nalep, Grafomotorika, Grafomotorika1, Zrakové vnímání
Zazpívej a zatancuj si s Míšou - píseň Broučci
Velikonoční zajíček pro naše děti
Závěr z natáčení Velikonočního zajíčka
Týden 29.3. - 2.4.2021
Téma: Oslava jara - Velikonoce
Seznamujeme se s tradicemi Velikonoc.
Škaredá středa - v tento den bychom se neměli škaredit a mračit. Projděte dům, vymeťte pavučiny a prach ze všech koutů a zazpívejte si s dětmi píseň.
Zelený čtvrtek - na Zelený čtvrtek se má jíst hodně zelené stravy, abychom byli po celý rok zdraví.
Velký pátek - dle tradic se v tento den otevírá zem s poklady. Člověk by se měl postit. Relaxujte, odpočívejte a k obědu si připravte bezmasý pokrm.
Bílá sobota - hospodyně pečou velikonoční beránky a mazance (zapojte děti do pečení)
Velikonoční neděle - je ve znamení radosti, upleťte pomlázku, obarvěte vejce
Velikonoční pondělí - kluci chodí vyšlehat děvčata a ta jim za odměnu dají malovaná vejce
Další zadání děti dostanou při Hledání pokladu od Velikonočního zajíčka.
Pracovní listy:
Zajíček, Zaječice, Píseň, Vymalování a vystřižení vajec, Grafomotorika, Vybarvení kraslice, Vybarvení kraslice2, Nácvik koledy, Nácvik koledy1
Přejeme vám radostné a poklidné prožití Velikonoc.
Týden 22.3. - 26.3.2021
Téma: Příroda plná překvapení
Milé děti, na vycházce se dívejte, co se děje v přírodě. Sluneční paprsky vytahují z půdy jarní kytičky, ale můžeme spatřit motýlka, včelku, … slyšet zpěv ptáků.
Na zahradě probíhají jarní práce – hrabání, kypření, hnojení - za použití zahradního náčiní (hrábě, motyčka, kolečko, ….) – pracuji na zahradě - pomáhám.
Motivační pohádka - Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko - vyprávěj a pohádku nakresli (z knihy nebo přes You tube)..
Pokusy - semínka dej na vlhkou vatu – sleduj, co se děje
- zasej do misky obilí - na Velikonoce – co potřebují semínka k růstu? - pozoruj
Něco pro malé děti
Sluníčko si češe vlasy, v zahrádkách je plno krásy.
Všude kvetou jarní kvítka, ty má ráda každá včelka.
Včelka sedá k petrklíči, semínka už v zemi klíčí.
Procvičíme dny v týdnu – Školáčku nauč se:
Pondělí, pondělí, táta práci rozdělí.
Úterý, úterý, dá nám čisté zástěry.
Ve středu, ve středu, už to s rýčem dovedu.
Čtvrtek, čtvrtek, ryji jako krtek.
V pátek, v pátek, už čekáme svátek.
V sobotu, v sobotu, skončíme tu lopotu.
A když přijde neděle, vstává se mám vesele.
Seznam se s písní - PAM, PAM, PAMPELIŠKY + zatancuj si https://www.youtube.com/watch?v=fCFDdyYoFY4
Pracovní listy
1. Řazení - Od semínka po kytičku - vybarvi, vystříhej, seřaď
- jak roste a nalep na papír
2. Dokresli druhou polovinu kytičky - vybarvi
Grafomotorika: Včelka letí na kytičku - doleť na květinu a vybarvi
Beruška leze ke své kytičce - spoj barevně cestu berušky ke kytičce a vybarvi
Básnička s malováním
Logické uvažování - Vybarvi, co patří k jaru
Matematické dovednosti - Namaluj stejný počet jarních symbolů jako je teček v kostce - vytleskej slabiky a urči počet
- urči první písmeno (sluchová analýza)
Sluchová analýza - Rýmování
Pro pilné včeličky - Květinová víla - omalovánky
Pracovní listy:
Pampelišky, Řazení, Dokreslení, Grafomotorika1, Grafomotorika2,
Básnička s malováním, Logické uvažování, Matematické dovednosti, Sluchová analýza, Omalovánka
Týden 15.3. - 19.3.2021
Téma: Moje tělo
Motivační píseň Bacil
- Video pohádka z MŠ O zlém bacilu a hodném vitamínu (můžete shlédnout přes messenger 15.3. odpoledne)
- Pojmenovat části těla, některé orgány, znát jejich funkce (srdce, plíce, ...)
- Osvojit si poznatky o lidském těle, o tom, co mu prospívá a škodí, jak ho chránit (knihy, encyklopedie ...)
- To jsem já, jak vypadám - kreslení svého obličeje před zrcadlem
- Pohybová hra - postup: děti tančí při hudbě, vypněte hudbu a dejte povel "dotkněte se země", např. palcem, bříškem, zády, ...
- Příprava zdravého salátu (ovocného nebo zeleninového)
Moje tělo - nácvik básně
Při recitaci básně současně ukazovat na části těla.
Moje tělo mozek řídí,
oči, ty to dobře vidí.
Pod hlavou je krček malý,
na rukách jsou velké svaly.
Na nich máme prstů pět,
spočítáme si je hned.
V hrudním koši srdce máme,
do bříška si jídlo dáme.
Nohy obě procvičí se,
venku dobře skotačí se.
Doporučuji hudební pořad Pavla Nováka Doktora se nebojíme
Pracovní listy:Sluchová analýza (vybarvit počet slabik), Zrakové vnímání, Dokresli sanitku, Matematické pojmy - geometrické tvary, řazení, Grafomotorika 3, Předmatematická gramotnost, Zrakové vnímání 1, Omalovánka, Zdravé a nezdravé (procvičení jemné motoriky a logického uvažování), postup: nakreslit siluetu postavy, do postavy nalepovat vystříhané zdravé potraviny (např. z letáků), mimo tělo nezdravé potraviny.
Něco k protáhnutí těla Hlava, ramena, ...
Týden 8.3. - 12.3.2021
Téma: Zahrádka plná překvapení
Milí rodiče, choďte prosím s dětmi na vycházky, pozorujte zahrádky, louky a okolí. Povídejte si, co vaše děti vidí – první jarní kytičky - jakou mají barvu, jejich názvy (sněženka, bledulka, sedmikráska, krokus, atd.), kolik vidí kytiček, ….
Můžete prohlížet knihy a časopisy – hledat kytičky, které kvetou nyní – děti vypráví.
Seznamte a naučte se báseň: Slunce volá na sněženku, podívej se, jak je venku! Slunce volá do oken, děti, haló pojďte ven!
Grafomotorika: Jarní zahrádka - prosím vybarvěte - děti vypráví o obrázku
Rozvíjet slovní zásobu:
- souvislé vyjadřování
- vytleskávají slabiky, počet, názvy květin
- určují první hlásku
Matematické dovednosti – procvičovat číselnou řadu 1-10, pojmy - první, poslední, před, za, …
Let včelky - můžete létat spolu a sbírat šťávu z květů -
- spoj pastelkou tečky a obrázek omaluj
- venku se můžete proletět jako včelky
Rozvíjet jemnou motoriku - tvoření: Sněženky – Na zahrádce - děti vystřihnou lístečky, stonky - vybarví, složí kvítky ze čtverečků bílého papíru a nalepí do zahrádky - mohou dokreslovat
Zazpívejte si pro obveselení jarní písničku - SNĚŽENKY
Na dobrou noc si můžete přečíst pohádku - Sněženková víla
Jaro dělá pokusy (J. Uhlíř, Z. Svěrák), motivační píseň - možno doplnit pohybem
Pracovní listy: Jarní zahrádka, Grafomotorika, Jemná motorika, Nácvik písně, Pohádka před spaním
Týden 1.3. - 5.3.2021
Téma: Knížka náš kamarád
- Podpořit zájem o knihy a písmenka, naučit se orientovat v knize
- Objevovat krásu ilustrací
- Četba a vyprávění příběhů, dávat otázky k zamyšlení
- Vyprávět jednoduchý příběh
- Pokusit si vyrobit vlastní knihu nebo záložku do knihy
- Vyprávět o knihách, knihkupectví, knihovně, o oblíbené knize a jak s ní zacházet
Pro inspiraci přikládám některé pohádkové postavy, které jsou dětem blízké (lze vyrobit) a další náměty, které souvisí s pohádkovým světem.
Hádanka: Ani se nezelenám, ani rostlinou nejsem a přece mnoho listů mám. Co je to? (kniha)
Cvičení na téma pohádkové postavy: (chodíme jako král, princezna, hopsáme jako šašek, letíme jako drak ..... atd.)
Pracovní listy: Skládačka, Grafomotorika, Zrakové vnímání, Rozlišení pojmu velikosti, Hledání protějšku - vybarvení, Určování geometrických tvarů.
Vyber si jednu z předloh pohádkových postav a nakresli ji.
1. Bob a Bobek
4. Kašpárek
5. Otesánek
Nácvik písně Vadí, nevadí (J. Uhlíř, Z. Svěrák) - a písnička živě