2. Jedlová - Česká Lípa

Pekelné Doly - náhon bývalé zrcadlárny

Mapa:

Pátek 22.4.2016 (3km)

Po delší době přišel čas zase vyrazit, tentokrát půjdu sám, tak snad se někde nepodělám :-).

Dokončili jsme rekonstrukci prodejny na Zličíně a já spěchám domu pro bágl a na vlak do Jedlové... bohužel jsem zapomněl na Zličíně fleecku a jinou nemam, no to to hezky začíná, vlak jede za hodinu. Sedám do auta a jedu do Letňan na prodejnu si koupit novou, no co, stejně jsem po ní včera na Zličíně koukal. Z Letňan rychle na nádro do Vysočan, tam nechám auto a stihnu vlak... všechno vychází na minuty i kafe do vlaku sem si stihl koupit.

V Mladý Boleslavi mi průvodčí oznamuje že přípoj ujel kamsi do řiti, takže mam dvě hodiny čas, který vyplňuji konzumací piva z nádražního okýnka a pokecem s nádražníma domorodcema. Docela to uteklo, ale na Jedlovou půjdu po tmě...

Ve vlaku je docela veselo, kecám s nějakejma týpkama, loknem si z plcatky, pohoda. V Jedlový už se začíná stmívat, v hospodě na nádru zkouknu stav hokeje Liberce se Spartou (blbý titul v Prčicích) a s čelovkou jdu na Jedlovou, kde se někde složim.

Přístřešek kterej sem si vyčíhnul na mapě, se zdá bejt ok, ale protože na vrchol je to kousek, jdu ještě tam. Hospoda sice už zavírá, ale malý jsem ještě vyloudil spolu s žetonem na rozhlednu. Spát jdu zas kousek dolu pod stříšku, protože na rozhledně je plno, vařim polskou armádní rajskou a nastavuju budíka na svítání... Je docela kosa, možná předpoveď s tim sněhem nebude tak mimo.

Sobota 23.4.2016 (33km)

5:30 světlo jak hovado, někde se stala chyba, ty východy slunce mi moc teda nejdou. Rychle balim a pospíchám na rozhlednu ať z toho aspoň něco je...

No, rozhled fajn, fotky k ničemu, vidim Tolštejn, Luž, Klíč... je to daleko, trochu si vduchu řikám, jestli sem se nepodělal- taková štace, takový krpály. Snídani na rozhledně skrečuju, půjdu na Tolštejn, tady neni místo a fouká.

Tolštejn, zavřeno a smrad ze septyku, ale jinak hezký, jdu kousek dál a vařim ovesnou kaši a kafe. Po snídani pokračuju dál, po pár kilácích se při výstupu na hřeben seznamuju s holema, celkem fajn věc. Za to smart hodinky Asus a mobil s Endomondem mě serou, tohle budu muset do příště vyřešit.

Vejšlap na Luž, strašnej kopec, ale nesmim se nechat zahanbit něměckejma důchodcema, prohazujem pár slov o počasí a krásách přírody, trochu se diví mojí cestě, batohu a spaní venku, což mě těší, ale divěj se tomu vlastně všichni koho potkávám: Spát ? Sám ? Bez stanu ? Teď ? Dyť prší... :D Másla...

Pod Luží na chatě, gulášovka a malý a pak sešup na Sirnej Pramen- hezký místo, chvilku se zdržim. Po cestě potkávám potřetí žluťásky, nějaký cyklisty kterejm furt křižuju cestu už asi 10km. U pramene vyženu turisty s lahváčema a hraju si s foťákem.

Tak nějak ve mě kvete přesvědčení, že původní cesta na Klíč, Panskou Skálu a Češku je blbost, má pršet a radši bych spal někde pod převisem nebo tak, zkoumám mapu, nacházim Pekelný Doly, už jsem tam dřív spal s Vodákama, tak vim do čeho jdu. OK, je to sice dál a horší cesta, ale spaní v suchu je priorita, jde se... přes Naději, Cvikov a Ortel.

Cesta vede lesem, kolem Ledový Jeskyně, na kterou sem si vejšlap mohl odpustit, nic tam neni. Kolem přehrady Naděje kde je moc hezkej plácek na spaní (příště), údolím Hamerskýho potoka, kde by se dalo strávit odpoledne s foťákem až na Kalvárii nad Cvikovem. Jsou tři, sem tu na čas, dávám, hřeju Lasagne polský armády, překvapivě jsou dobrý. Kalvárie je moc hezká, ale začíná kapat a já to mam ještě celkem daleko, proběhnu Cvikov, potkávám jen menšinové obyvatelstvo, kupuju pečivo na večer a pospíchám po žlutý k Ortelu. Za Cvikovem v lese se z ničeho nic zjevuje nějaká technoparty, která nebyla do teď slyšet, ale už se jí až do noci nezbavím... Lehce prší, je to vlastně docela příjemný, cestou na Ortel mě napadá milion předělávek na píseň stejnojmené kapely nevalné kvality oceněné cenou taktéž nevalné kvality. Mám choutky vyprdnout se na odbočku na horu, ale zase... když už jsem tady... kopec pitomej, nohy mě pálej, malá pauza.

Z Ortelu je fajn výhled, ale protože sem se nějak rozseděl je 18:00 a čas pokračovat, ať dojdu za světla, po žlutý a pak polních cestách dojdu do Svitavy a Tichým Údolím podél říčky až k ústí náhonu. Nakouknu do štoly- svíčky, trochu ve mě hrkne, ale nedá se nic dělat, tohle je moje místo na spaní. Prozkoumám komplet podzemí a přilehlý Pustý Kostel a za posledního světla seženu trochu dřeva na oheň.

Sem KO, takže po večeři ulehám... techno duní z dálky. Asi v půl dvanáctý mě vyruší kroky ve štole, tak 4 lidi. Dělám že tam nejsem, třeba jen projdou... strach, zvědavost, ani nevim co cejtim, sem unavenej a je mi to jedno. Kroky se přiblížili až k ústí jeskyně ve který ležim, vidim světla. Jedno z nich posvítí na místo kde ležim, ozve se hrozný ječení a úprk... musim se smát, nahlas... Asi sem chudáky docela vyděsil.

Neděle 24.4.2016 (20km)

Ráno, bolí mě nohy, je kosa... ale nedá se svítit. Vařim kafe a sunu do sebe sušenky s marmeládou. Včerejších 42km, mi dalo docela zahulit, ale dneska mě čeká Sloup v Čechách a tam se těšim.

Do skalního města je to pár kiláků zpátky na žlutou, prolítnu Modlivý Důl, Svojkov, hraběcí cesty a vyhlídky a na rozhledně Na Stráži jsem akorát na otvíračku, výhled je super a dole mě místní zvou na kávu... jo dám si, pokecáme, pohodový nedělní ráno. Nikde nikdo, na všechny je ještě brzo. Lidi potkávám až dole u hradu, první vlaštovky, ale naštěstí na hradě jich není moc a tak mam prohlídku bez tlačenice. Žádný velký zdržování, večer hraje Sparta s Plzní a ve dvě mi jede bus z Český Lípy, pokračuju přes hospodu u sedmi trpaslíků, kde maj fajn gulášovku až do Lípy... bus mi jede akorát, jen Špičák bohužel nestíhám... snad jindy. Jde se na derby !