Jdi na obsah Jdi na menu

Hana Strejčková

1. 9. 2010

Působí jako režisérka, choreograf, dramaturgyně, performer a loutkářka, pedagožka Metody Jacques Lecoq, lektorka dramatické tvorby – fyzického divadla u nás i v zahraničí.

 

V inscenační tvorbě se věnuje především výzkumu interakce _dsc0021a-----kopie-----kopie.jpg a srozumitelnosti tanečně-pohybového divadla pro děti a mládež, vztahu tance a literatury a specifikům při propojování/překračování žánrů. Dlouhodobě se také věnuje autorskému divadlu předmětů a loutkám, happeningu, performanci a site-specific. Zajímá ji tvorba se specifickými skupinami, zejména se seniory a s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí (menšiny a opuštěné děti). Je kmenovým pedagogem Budilovy divadelní školy a spoluzakladatelkou uměleckého seskupení FysioART.

 

 

foto archiv BDŠ

 

Absolvovala Mezinárodní divadelní školu Jacques Lecoq v Paříži (inscenace a projekty během posledního francouzského pobytu: Angelina, Passage de la nuit, La Confiserie, Le Songe d'une nuit d'été ad.) Na téže škole zároveň získala diplom z oboru experimentální scénografie v ateliéru Pascale Lecoq – v Laboratoire d´Etudes du Mouvement. Dále je absolventkou oboru dramaturgie-režie na Akademii Múzických Umění v Praze.  

 

V polovině devadesátých let stála u zrodu česko-francouzského Divadla na voru (F.Smetana a M.Lázňovský), spolupracovala s divadlem Atopique na projektu L´Annonce faite á Marie (režisér F. Fisbach), stala se několikanásobnou laureátkou recitační soutěže Ars Poetica, v poetickém klubu Malaché a Literárním salónu Dům na nábřeží úročila studium současné francouzské a belgické poezie. Během čtyřletého pobytu v Rusku se věnovala především adaptacím prózy N.V.Gogola a dramatické tvorbě A.P.Čechova, dále prošla výcvikem Teatro Punto v Amsterdamu (commedia dell´arte) a Manifesto Poetico v Paříži (prostor, masky) a řadou dalších stáží (např. roční studium Creative writing, UK) a workshopů s osobnostmi jako je prof. Christel Hoffmann (D), Richard Hahlo (UK), Paola Rizza (I), Susana Lastreto (UY), Carlos Garcia Estevez (E), Jos Houben (B), Jan Nebeský (CZ), Katrien van Beurden (NL), Irina Andreeva (RU) ad.

 

Z poslední inscenační tvorby to jsou autorské projekty – taneční/ fyzické divadlo pro děti (Mezi námi/ Among Us: home, childhood, migration), dále taneční inscenace na téma stáří (Amortale. M.B. Ano chci i když ne), dokumentární předmětové divadlo (Od Madlenky k Madle), spolupráce na projektech (dramaturgie inscenace Karneval zvířat), nebo performance (Dech/ Galerie U jednorožce Klatovy) a interaktivní loutky dětem (Dopisy Smolíčkovi, Vyprávění starého piráta ad.). Současně se věnuje práci se specifickými skupinami, buď s dětmi nebo seniory (FOD Klokánek Praha 11/ Vánoční přání, Domov pro seniory Chodov/ 1+1=2-1 ad.), pedagogické činnosti a vedení projektů Budilovy divadelní školy (Živé obrazy z kroniky Svídnice ad.), lektorské činnosti pro děti a náctileté (tvůrčí dílny Mezi námi, WAITing, Papírové příběhy skladem, Divadelní studio ad.). Dodnes spolupracuje s KC Zahrada, na jehož koncepci se dramaturgicky podílela už od jeho založení, dále je autorkou a koordinátorkou projektu Čteme pohybem a dlouhodobě jako lektorka pohybu a v oblasti divadla reminescence spolupracuje s Domovem pro seniory Chodov.