Archiv diskusních příspěvků - listopad 2013 (2)
Job club
Diskuse
Monika
11. 11. 2013 12:50
Absolvovala jsem pře několika měsíci Job club také a vydržet se to dá,člověk se dozví něco nového a určitě to neuškodí,jen by to mohlo být kratší.
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.58 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Začátek formuláře
Re: Job club
Diskuse
mzvm
11. 11. 2013 17:36
neznám přesná pravidla pro job club, ale mám dojem, že to byla celkem 4 denní akce (samozřejmě, že "výuka" nebyla každý den)
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Job club
Diskuse
mzvm
11. 11. 2013 18:52
výstupem je jakési potvrzení, či osvědčení o absolvování job clubu - ale tento "papír" je naprosto k ničemu
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Úřad práce chybně snížil podporu v nezaměstnanosti při ukončení pracovního poměru zaměstnancem
Diskuse
Kossuth
11. 11. 2013 19:05
Sankce: Úřad práce ČR, krajská pobočka v Pardubicích, kontaktní pracoviště Hlinsko, postupoval nepřípustným způsobem, když snížil podporu v nezaměstnanosti uchazečce, která sama ukončila pracovní poměr. Nevyhodnotil totiž, zda existovaly vážné důvodů, kvůli nimž uchazečka pracovní poměr ukončila.
http://www.ochrance.cz/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2013/urad-prace-chybne-snizil-podporu-v-nezamestnanosti-pri-ukonceni-pracovniho-pomeru-zames/
--------------------------------------------------------------------------------------
To, že takové rozhodnutí spáchal ÚP Hlinsko, mě celkem nepřekvapuje. Obecně se mi nepozdává více rozhodnutí tohoto úřadu.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Doporučenky z UP
Diskuse
Jana
11. 11. 2013 19:10
Přijde mě divné, proč brojíte proti Doporučenkám z UP. Nezaměstnaným se nelíbí že jim UP nenabízí žádné pracovní příležitosti ve firmách a když nabídku volného pracovního místa dostanou, tak je to zase špatně. Doporučenku snad lidé dostávají za trest ? Nějak tomu nerozumím. Většina nezaměstnaných snad práci hledá, nebo ne?
Odpovědět Smazat IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Doporučenky z UP
Diskuse
mzvm
11. 11. 2013 19:17
jano, vnímám to naprosto stejně jako ty ;)
osobně proti doporučenkám nic nenamítám ...
(podívej se, kdo zde s "doporučenkami" začal ...)
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
Jana
11. 11. 2013 19:34
Pro mě je zatím fuk ,kdo zde na dIskuzi s Doporučenkami začal.Ten problém vidím u lidí i mimo tuto diskuzi. Doporučenka je vnímána jako trest, něco špatného. Možná že jen záměr s Doporučenkami někdo na UP kazí a posílá na 1 pracovní místo třeba 50 lidí a více. Ve firmě pak tito lidé "otravují "a chodí si jen pro razítka,aby UP měl doklad o aktivitě nezaměstnaného. Původní záměr Doporučenky se nějak zvtnul --- asi.
Odpovědět Smazat IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
mzvm
11. 11. 2013 19:38
není dobré se na cokoli dívat jen jedním okem, či nad ostatními záležitostmi, parametry ap. mávat rukou a nebrat je v potaz - vše myšleno obecně ;)
osobně neznám nikoho, pro koho by byla doporučenka trestem
- čímž ale neříkám, že se mezi nezaměstnanými nenajdou tací, co doporučenku jako trest vnímají
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
Kossuth
11. 11. 2013 19:56
Já v systému doporučenek naopak vidím velký problém a to v následujícím:
1. Doporučenka se musí projednat do tří pracovních dní, což v některých případech prostě a jednoduše není možné.
2. Zaměstnavatel vám může odmítnout doporučenku potvrdit a pak se můžete dohadovat s ÚP, kde je ta pravda.
3. ÚP vystavuje doporučenky na neexistující nebo již obsazená místa (skutečně nevím, zda je to záměr nebo náhoda).
4. ÚP vystavuje doporučenky na pracovní místa na která nemáte ani kvalifikaci (zřejmě, aby úřednice vykázala nějakou činnost jinak si to nedovedu vysvětlit).
5. ÚP při vystavování doporučenky mnohdy nerespektuje vážné důvody (zdravotní, osobní, etické………….).
6. V některých případech vystavuje doporučenky na taková místa, kam se prostě uchazeč nemůže technicky dopravit.
7. V některých případech vystavuje doporučenky k pochybným zaměstnavatelům, a že jich není málo.
8. Vystavení doporučenky je rovno polibku smrti, protože to uchazeče staví do role neschopného jedince, který zřejmě neumí se zaměstnavateli jednat jinak než prostřednictvím doporučenek (já osobně neznám žádného zaměstnavatele, který by vzal někoho do zaměstnaní na základě doporučení od ÚP a stejně tak neznám žádného UoZ, který by prostřednictvím doporučenky získal zaměstnání).
9. Osobně mám s doporučenkami POUZE negativní zkušenosti, až na jednu jedinou výjimku, kdy se mi skutečně podařilo projednat doporučenku ve stanovené lhůtě a udělat to tak abych nevypal jako úplný idiot, bohužel zaměstnání naprosto neodpovídalo mojí kvalifikaci a bylo nad rámec mých možností na což jsem, ale upozorňoval od začátku. V ostatních případech samé problémy a komplikace, v některých případech to dokonce skončilo správním řízením, které bylo samozřejmě po předložení dostatku důkazů zastaveno.
10. Můj konečný postoj k doporučenkám je takový, že slouží pouze k tomu, aby ÚP mohl s uchazeči zahájit správní řízení a vyřadit je z evidence. V mém jazyce je to pouze šaškárna s razítky, která nikam nevede a nic neřeší, ano skutečně to je za trest.
Přitom by se stačilo domluvit např. na tom, že do dalšího kontaktu UoZ projedná ta a ta místa a zprostředkovatelka by si to mohla zpětně ověřit např. telefonicky, to by, ale zřejmě vedlo ke zvýšeným nákladům………………………….
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Doporučenky z UP
Diskuse
fdf
11. 11. 2013 20:45
jo je to tak,doporucenky jsou v pohode,pokud se jedna o normalni pracovni misto a nejedna za praci za 8000 korun,jinak souhlas,clovek by se prace bat nemel,pokud se nejedna praci za 8000 korun-o takovou nemam zajem ve svem zivote,moje volba,moje pravo peace
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.58 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
mzvm
11. 11. 2013 23:05
já tvé důvody nijak nezpochybnuji - naopak si myslím, že jsou rozumné a zcela na místě ...
ale opakuji, že já osobní zkušenost s doporučenkou nemám
snažím se vnímat všechny aspekty které jsou s doporučenkou spjaty ...
a co sem k doporučenkám napsala, za tím si stojím ;)
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
mzvm
12. 11. 2013 01:45
ještě se vyjádřím k "tvým bodům" ;)
1. souhlas
2. souhlas, ale stejně tak zaměstnavatel nemusí potvrdit to, že se člověk zajímal/informoval o volném pracovním místě bez ohledu na doporučenku
3. nevím a nemám zkušenost,
ale vím, že se na 1 pracovní místo pošle víc uchazečů s doporučenkou (i kvůli těm, kteří doporučenku neprojednají)
ostatně v nabídce volných pracovních míst také velmi často figurují již obsazené pozice
4. nevím, a nemám zkušenost,
ale nepopírám to - zřejmě tady záleží na konkrétním úředníku ÚP
5. nemám zkušenost a nevím, ale věřím tomu
6. dtto 5.
7. dtto 5., plně tomu věřím, nebot i v nabídkách jsou uvedeni pochybní zaměstnavatelé ..., a bohužel jich je opravdu hodně
8. taky nevím o nikom komu by doporučenka zajistila místo, stejně tak mi není známo, že by zaměstnavatel zaměstnal "doporučenkáře"
9. těmito zkušenostmi nedisponuji;
ale i zde je vidět, že je tato problematika zřejmě úřad od úřadu maličko odlišná, stejně tak jako různě jednají zprostředkovatelé
10. v mnohých případech tomu tak skutečně bude ...
a dodávám: 11. když už se dávají doporučenky, tak by měly být vydávány těm, pro které se práce hodí - at již kvalifikačně, schopnostně, vzdálenostně ...
- předpokládám, že to byl původní záměr
(ve smyslu - posíláme uchazeče, které požadujete)
12. schopnému úředníku ÚP nečiní problém se informovat u zaměstnavatele/ů (jistě mají telefony placené paušálem, email je "zdarma")
- potvrzení může být bohužel problematické
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
mzvm
12. 11. 2013 01:46
tak hlavně, že si tu před pár dny psal něco naprosto diametrálně odlišného ...
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: fašisticka top09
Diskuse
ds
12. 11. 2013 12:47
nejkteri z nich maj bohuzel vazne opravdu takovy nazor,ze by bylo opet "dobre" zavest nucene prace apod pro nezamestnane,staci si podivat na par televiznich debat,timto se nezamestnanost nesnizi prave naopak,nezamestnani nebudou mit cas hledat staly pracovni pomer a budou stale vedeni na up.
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.58 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
Kossuth
12. 11. 2013 13:49
Ano, se vším souhlasím, chtěl jsem jen upozornit na to, že původní záměr DOPORUČENKY se trochu zvrhnul. Doporučenka by měla doporučit konkrétního UoZ na konkrétní místo a ke konkrétnímu zaměstnavateli. Problém je v tom, že pokud v dnešní době UoZ dostane od ÚP doporučenku, tak je to pro zaměstnavatele spíše negativní signál. Doporučenka, tak má v dnešní době zcela opačný efekt než byl původně zamýšlen. Namísto, aby uchazeči pomohla získat zaměstnání, tak vystavení doporučenky vede k tomu, že v převážné většině případů UoZ zaměstnání nezíská, protože je v očích zaměstnavatelů vnímán jako neschopný……………………… Proti doporučence, která by mi skutečně pomohla získat nebo dokonce zajistila pracovní místo skutečně nic nemám.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
doporucenka=volne pracovni misto,ktere nabizi zamestnavatel pres urad prace-to je ok
Diskuse
fdfd
12. 11. 2013 13:55
ne nepsal jsem neco jineho.proti doporucenkam na volne pracovni misto do slusnych firem na normalne placene pracovni misto odpovidajici vzdelani uchazece o zamestnani(nezamestnaneho)nic nemam-od toho tu preci pracovni urad je,aby nabizel lidem praci a aby firmy,ktere maji volna pracovni mista k dispozici nabizeli prostrednictvnim pracovnich uradu nezamestnanym praci,kdyz ten nezamestnany nema moznosti nebo neni schopen si tu praci najit sam.pracovni urady,ale svoji funkci neplni a delaj to za ne soukrome pracovni agentury,ktere si s firmami uzavrely smlouvy,ktere si spis s tema firmama mel uzavrit pracovni urad.pracovni urady by meli plnit funkci pracovnich agentur a nabizet lidem nova pracovni mista prostrednictvim firem a zdarma-doporucenky. funkci pracovnich uradu nahradily behem nekolika let soukrome pracovni agentury,ktere za poplatky davaj nezamestnanym praci,pritom by stacilo,aby stat s tim zamestnavatelem uzavrel smlouvu stejnou jako ten zamestnavatel ma s tou soukromou pracovni agenturou.volna mista by meli jit pres urady prace a ne pres agentury,ktera ty volna pracovni mista nabizeji za poplatek.stat by to mel ohlidat,tenhle busines s volnema mistama a uzavrit proste jednoduse s tema firmama smlouvy,aby je nemuseli uzavirat s agenturama,bez te agentury by si ten clovek nasel to misto v te firme preci sam,nebo prostrednictvi uradu prace(kdyby plnmil svomji funkci)a to bezplatne!!urady prace by meli plnit funkci pracovnich agentur a ty zamestnavatele by meli radsi uzavirat smlouvy s up nez se soukromou personalni agenturou,kterou zivi kazdy zamestnanec z te fabriky.zamestnanci by nemeli zivit agenturu,ale sami sebe...ja jsem predtim mluvil o tom,ze jsi rikala,ze doporucenky nejsou povinne(pritom si v zivote zadnou nedostala),ale ja rikam,ze povinne jsou-musis tam povinne zajit,jinak te vyradi z up a pokud zamestnavatel bude vul a nutit te,abys u nej pracovala i kdyz bys o to zajem nemela a ty to odmitnes,tak te taky vyradi z up-pro normalniho cloveka,to povinnot je:)jako povinny to neni,jit tam nemusis,ze jo,ale vyradej te-pokud tam nepujdes,tak te vyradej-takze ja to chapu jako povinnost,i kdyz ty asi tedy ne,no a pak jsem psal jen o tom,jak si tvrdila,ze doporucenky na volna pracovni mista se davaj nebo dokonce maj davat,snad dokonce za trest, jen tem u kterych hrozi "nebezpeci",ze se jen"vezou"a nejsou aktivni-ne nevim,jestli se nekdo se 3400 korunama na mesic nejak veze a ma se fajn:),ale kazdy mame jina meritka,jak se meri zivotni uroven-pro tebe3400 mesicne je asi vynikajici zivotni uroven,kdyz tvrdis o tech lidech,ze se vezou.a za druhe si nemyslim,ze davat,nebo dostat praci(doporucenku)je nejaky trest,prave naopak!urad prace by rozhodne nemel nabizet volna pracovni mista za trest,jen tem co se vezou,ale vsem a to pro poteseni,mit praci je lepsi nez ji nemit a kazdej normalni clovek da normalne placene praci prednost pred 34000 mesicne,taze si nemyslim,ze se doporucenky davaji nebo meli davat za trest jen tem co se "vezou",problem je,ze lidi u nas nadavaj na to,ze musej do prace a berou to jako trest,nadavaj na nezamestnany,protoze si myslej,ze se maj lip a ze oni musej za trest do prace,pak se nemuzeme divit,ze jsme tu meli nucene prace,rapkovou,drabka apod,kdyz je ve spolecnostni predstava,ze mit praci je trest a ze se nezamestnani maj skvele,proto ten trest pro ne-nucene prace a zdarma!
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.58 Blokovat IP Nahlásit SPAM
(puvodni)učel doporucenky-sance ziskat pracim,pomoc od up,volne pracovni misto
Diskuse
eer
12. 11. 2013 14:18
spolecnost ty doporucenky vnima negativne,protoze se tem nezamestnanym davaji takovou jakousi nucenou agresivni formou:),pritom by stacilo,aby dana zprostredkovatelka na uradu prace rekla nezamestnanemu:"dobry den,podivejte se mam pro vas dobrou dobrou zpravu,jedna firma nabizi tady volne misto,nemel by jste o to zajem?nehcete se tam zajit zeptat,podivat se o co jde,pokud by jste mel zajem,tak neni problem a mate praci"......no a hned by to ten clovek bez prace vzal jako pratelskou pomoc od te zprostredkovatelky:).kdyz je to ale podavany nucene,tak ty lidi maj strach,mysli,ze to je buzerace nebo podraz a hned je kolem toho rozruch:).zprostredkovatelka ma zprostredkovavat praci,urad prace by mel plnit funkci pracovnich agentur,aby lidi nemuseli shanet prace pres pochybne agentrury,ale pres pracak!stacilo by zajit jen na urad prace,kde by vam ji poskytli praci,.kdyz muze agentura nabizet mista,proc by to nemohl delat za soukromou agenuru statni pracovni urad??doporucenky jsou ok-zamestnavatel nabizi pracovni misto prostrednictvnim pracaku,to je cely..nevidim na tom nic spatneho,pokud to neni povinny nabor ze strany nejakou otrokare,kterej dava 7000:)kdyby pracak plnil svou funkci a nabizel lidem praci.tak by ten nezamestnany nemusel rovnou ze schuzky na pracaku(kde mu nic nedaj) se jit ptat na praci do nejake agentruy:)
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.58 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: fašisticka top09
Diskuse
eer
12. 11. 2013 14:25
kossuthe ted si se zase netrefil a cekam omluvu,jestli jsi fer,ten clanek o fasistech ,diktatorech apod od rolfa,nebo kdo to psal jsem nepsal ja,takze fakt omyl(z tve strany) jedna vec,jinak si myslim,ze v tech pravicovych stranach lidi s extremistickym myslenim jsou(rapkova,drabek a tuny dalsich prasat)....byl jsem vzdy proti rasismu fasismu a podobnym svinstvum,,,,,,,,,,jo a vec dalsi,ja narazis na moje"nicky" to nejsou nicky ai zadny zkratky,je to jen nevyplnene jmeno,takze takovy tohle:) dsd f fd s ds g gfg f f ss gdg neber jako zkatku prosim a uz vubec ne ss!!:)) za koho me mas?:) ja jsem levicak taky,takze asi tak,peknej den
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.58 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Doporučenka
Diskuse
Rad
12. 11. 2013 15:00
Pro Janu, která asi neví, co to Doporučenka je, a proč je to trest. Fundovaně tuto problematiku popsal Kossuth, takže jen doplním: Když dostanete Doporučenku, musíte se osobně do 3 dnů dostavit na kontaktní adresu pro razítko a další den s tímto razítkem znovu na ÚP. A to i v případě, že si telefonicky zjistíte, že je již místo obsazeno. Musíte tam jet pro razítko úplně zbytečně. A takové cestování něco stojí, klidně i stovku nebo dvě, což je pro nezaměstnaného hodně peněz. A vyhodí je úplně zbytečně. Už předem ví, že žádnou práci nedostane, jen musí kvůli blbému razítku někam cestovat. Umíte si to představit? Už chápete, proč je to za trest? Já svého času měl takovou Doporučenku každou druhou. A přitom stačí, když dá úřednice Info o volném místě, pokud nějaké je, a nezaměstnaný si tam už zavolá nebo napíše mail, prostě jsou levnější možnosti, než tam hned jezdit. A což teprve, když se koná výběrové řízení. Stačilo by poslat životopis a v případě zájmu se dostavit. Ale když má chudák uchazeč Doporučenku, musí pro razítko, že do výběru vstoupil, pak musí razítko přinést na ÚP, za pár týdnů musí pro další razítko, že nebyl přijat a znovu na ÚP - kolik zbytečných cest a vyhozených peněz, když by stačilo poslat 1 e-mail...
Ještě na vysvětlení pojmu Info o volném místě - to je papír s adresou firmy (informací o její nabídce práce a požadavcích), který může zprostředkovatelka dát místo Doporučenky. Tento papír však netřeba nikde orazítkovat, je na nezaměstnaném, jakou formou si to vyřídí. Ale Doporučenka je opravdu za trest!
Odpovědět Smazat IP: 78.45.76.17 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Doporučenka
Diskuse
dsd
12. 11. 2013 17:02
jako doporucenky mimo vlasni bydliste(mesto,vesnici) je jina vec-ten nezamestnany musi nekam dojet pro odpoved od zamestnavatele(misto obsazene,nesplnuje pozadavky,misto odmitl nebo jak je to tam psane) a to stoji penize.hradit si takove vyjezdy/vylety(kolikrat naslepo,misto davno obsazene/neaktualni nabidka) ze sveho neni moc dobre reseni.kdyz uz davaj doporucenky do cizich mest,tak at tem nezamestnanym proplati jizdne.jinak nevidim problem,kdyz zamestnavatel nabizi volne pracovni misto potencionalnim zajemcum pres pracovni urad,ktery vam tu nabidku/doporucenku poskytne a vy si tam mate do 3dnu zajit a to pracovni misto vzit nebo ne.
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.58 Blokovat IP Nahlásit SPAM
pracovni agentruy,exekutori,lichvari,pasaci snizuji čr a jejim obyvatelum zivotni uroven
Diskuse
fddd
12. 11. 2013 17:26
jako doporucenky mimo vlasni bydliste(mesto,vesnici) je jina vec-ten nezamestnany musi nekam dojet pro odpoved od zamestnavatele(misto obsazene,nesplnuje pozadavky,misto odmitl nebo jak je to tam psane) a to stoji penize.hradit si takove vyjezdy/vylety(kolikrat naslepo,kdy je misto davno obsazene/neaktualni nabidka) ze sveho je absurdni.kdyz uz davaj doporucenky do cizich mest,tak at tem nezamestnanym proplati jizdne.jinak nevidim problem,kdyz zamestnavatel nabizi volne pracovni misto potencionalnim zajemcum pres pracovni urad,ktery vam tu nabidku/doporucenku poskytne-vytiskne a vy si tam mate do 3dnu zajit a to pracovni misto vzit nebo ne.kazdopadne tu odpoved od toho zamestnavateke musite uradu praci dolozit(misto obsazene/misto odmitl).dneska vam tu nabidku-doporucenku-volne pracovni misto na uradu prace ani nemaj,protoze funkci uradu prace(nabizet lidem praci)zacali za ne(diky spatne komunikaci se zamestnavateli)plnit soukrome pracovni/pesrsonalni agentury a to je spatne.kdyby zamestnavatele zamestnavali(za uplatek)nezamestnane pres pracovni urady nez pres soukrome pracovni agentury,tak by to bylo ferovejsi,lidi by meli vice penez,protoze by jejich vyplata nesla do tech agentur,ale sla by do kapes jim,meli by lepsi zivotni uroven a podporili tak ekonomiku a trh.kdyz lide budou vice nakupovat,tak zamestnavatele budou mit zakazniky,nebudou krachovat a budou zamestnavat.kdyz se na lidech prizivuji soukrome pracovni agentury,exekutori a firmy s predrazenyma sluzbama,tak lidi nebudou mit prachy,firmy nebudou mit zakazniky,budou krachovat a propoustet,takhle si to predstavuje pravicova vlada....tyhle pracovni agentury,exekutori,lichvari zbytecne snizuji zivotni uroven obcanum cr-vysavaji z nich penize.proto je treba zvysit mzdy ceskym obcanum a zamezit jejich okradani soukromejma subjektama,aby se cela zeme zvedla.
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.58 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Doporučenka
Diskuse
Jana
12. 11. 2013 17:32
Děkuji za informace ode všech. Věřím že poslouží nejenom mě ale i dalším nezaměstnaným.
Odpovědět Smazat IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Doporučenka
Diskuse
Rad
13. 11. 2013 12:59
Dojíždět v rámci většího města vyjde cenově na stejno, jako dojíždět mezi vesnicemi (z vesnice do města). Průmyslové zóny jsou většinou někde na okraji, kam se pěšky dojít nedá, chodník tam nevede a jedna cesta městskou dopravou stojí 20-30 Kč (v menších městech asi míň). ÚP taky nemá každý za rohem a těch cest k zaměstnavateli je někdy nutné vykonat víc ("on musel odjet, přijďte si zítra"). Prostě vyhodit 2 stovky kvůli Doporučence není žádný problém. A ÚP tady nikomu samozřejmě jízdné neproplatí.
Odpovědět Smazat IP: 78.45.76.17 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Doporučenka - Trest
Diskuse
Rad
13. 11. 2013 13:03
A ještě jedno doplnění. Stále platí sankce pro ty, kdo přijmou zaměstnání přes Doporučenku, a sice nemožnost opětovného zařazení do evidence nezaměstnaných dříve než za půl roku! Prostě následuje stejné sankční vyřazení jako v případě neposkytnutí součinnosti. Tedy trest nejvyšší, jaký může ÚP udělit.
Odpovědět Smazat IP: 78.45.76.17 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Dobré texty k zamyšlení
Diskuse
Kossuth
13. 11. 2013 19:17
Tohle je k zamyšlení, i když je to slovensky……….
http://www.youtube.com/watch?v=Ww8BBiyei2w
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
nabory zamestnancu by mel zajistovat firmam stat nikoliv soukrome pracovni agentury
Diskuse
dssqqsaa
13. 11. 2013 22:55
nabory zamestnancu by mel zajistovat firmam stat nikoliv soukrome pracovni agentury
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.46 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
fdef
14. 11. 2013 13:14
doporucenku vam vystavi zprostredokovatelka a se musi projednat do 3 dnu,pokud mate v tech 3 dnech domluvenou jinou prac schuzku nebo lekare,muzete tak vas tam zprostredkovatelka neposle,na lhute do 3 dnu nevidim nic spatneho-myslite,ze volne pracovni misto bude na pana kossutha cekat tyden?:) a nechapu proc by vam ji zametnavatel nemel potvrdit,kdyz ten pracak mu ty lidi schani?a to ze doporucenka stavi nekoho do role neschopneho jedince a zamestnavatel tak ne neho kouka je blbost-urad prace by mel zprostredkovavat zamestnani,delaj to i sourkome pracovni agentury,kdo asi ty doporucenky tomu pracaku dava?kosstuthe je to ta firma:),ktera ma zajem o to,aby ji pracak sehnal lidi,takze opravdu nebudes za neschopneho jedince,jestli jsi neschopny nebo schopny jedinec ukazes az v praci,co pro tu firmu udelas,nikoliv tim,ze mas v ruce doporucenku:)))
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.46 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
fdef
14. 11. 2013 13:25
takze podle kosstutha a mzvm,by zadna volna pracovni mista(doporucenky) nemel urad prace nezamestnanym vystavovat a praci si lidi maji shanet sami nebo pres agentury.nevidim nic spatneho na tom,ze urad prace zdarma nabizi lidem praci(dava doporucenky na volna pracovni mista),to pracovni misto nebude na vas cekat,proto ta lhuta do 3 dnu a nevidim duvod,proc bvy zamestnavatel,ktery ty doporucenky vystavil a chces lidi z pracaku by vam ji nemel potvrdit a oznacovat vas za neschopneho jedince,kdyz za nim s tou doporucenkou,kterou vam ten zamestnavatel vytvavi prostrednictvim pracaku zajdete:))) nebo mylite,ze pracak ty doporucenky vystavuje bez vedomi tech zamestnavatelu?ja si myslim,ze to j prave spis na přání tech zamestnavateli,takze na vas jako neschopneho jedince nikdo koukat nebude a potvrdi vam ji.jinak k tem neaktualnim nabidkam(/doporucenkam/,doporucenkam mimo sve bydliste,doporucenkam neodpovidajici vasem vzdelani a doporucenkam k pochybnym zamestnavatelu jo souhlas.......,tamto ale neberu,to jsou kecy a o nicem,miato nebude volne vecne,proto ta lhuta do 3 dnu
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.46 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Doporučenky z UP
Diskuse
fdef
14. 11. 2013 13:35
jana v doporucenkach nevidi problem stejna jako ja.podivejme se na odpoved mzvm pro janu:" jano, vnímám to naprosto stejně jako ty ;) "...........kosstuh vidi v doporucenkach problem da se rict ze 95%,odpoved kossuthovi od mzvm: " souhlas " :)))))) mzvm,ja to nastesti stejne jako ty nevidim:)))
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.46 Blokovat IP Nahlásit SPAM
soukrome prac.agentrury plni funkci,kterou ma plnit urad prace/stát/
Diskuse
fdd
14. 11. 2013 20:38
zamestnavatele v cr by volna pracovni mista meli poskytovat/nabizet prostrednictvim statu-uradu prace,ktery by jim nabor zamestnancu zaridil a hlavne aby to za stat tomu zamestnavateli nemuseli delat soukrome pracovni agentury,kterym pak vsichni zamestnanci za to musi platit,pak se divme,ze na uradu prace nenabizeji volna mista,kdyz to tomu zamestnavateli zarizuje soukroma pracovni agentura a ne stát.pokud by ty volne nabidky sli pres stát-urady prace,tak by bylo v obehu vice penez,lidem by zustala vetsi vyplata a stat-urad praci by plnil svou funkci,terou za neho momentalne plni soukrome pracovni agentury,ktere se toho diky lajdackosti a spatne komunikaci statu se zamestnaveli ujali a rejzujou na tom,nabikdyp rostrednictvim statu a ne prostrednictvim agentrur by bylo pozitivni reseni
Odpovědět Smazat IP: 78.102.200.46 Blokovat IP Nahlásit SPAM
| ^ nahoru
Čr zaplatí za zrušení S karet 240 milionu.
Diskuse
Daniela
14. 11. 2013 22:20
Za zrušení S karet musi Česká republika zaplatit České spořitelně 240 milionu.
Re: Re: Re: Doporučenka není trst,ale pomoc.
Diskuse
Rad
18. 11. 2013 20:58
Původní záměr Doporučenky chápu, ale ten je již překonán. V době internetu je nesmysl někam chodit pro razítko. ÚP má i jiné možnosti, jak někoho informovat o volném místě, například pomocí dokumentu Informace o volném místě, o kterém jsem již psal, a který je také ÚP běžně využíván. Doporučenky by měly být zrušeny, nebo vydávány jen na žádost nezaměstnaného.
Odpovědět Smazat IP: 78.45.76.17 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Bez budoucnosti
Diskuse
Jiří
18. 11. 2013 22:48
Ahoj, často čtu vaše příspěvky a musím se smát, jak se zde někteří handrkujete. Vždyť je to úplně zbytečné. Nás nezaměstnané náš stát zcela vyloučil, slyšíme to ve výrocích politiků a to nejen pravicových. Prostě je nás nezaměstnaných málo, aby z nás šel strach a tak si nás budou hýčkat na nesmyslných rekvalifikacích popř. v programech Evropské unie na podporu zaměstnanosti. A ti, kteří nám budou tímto vymývat mozky se budou tetelit blahem, jak jim to sype a jak my nezaměstnaní jim děláme voly. Prostě jsme pod "lavicí" a tam nás budou držet. Vidíte to někdo jinak?
Odpovědět Smazat IP: 79.142.150.15 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Bez budoucnosti
Diskuse
Kossuth
19. 11. 2013 14:11
Zdravím, pokud vím tak se tu handrkují ostatní s psychicky nemocným jedincem, který nemá nic lepšího na práci než od rána do večera vkládat svoje nesmysly na tyto stránky (jinde ho už nejspíš mají na arestu). S tím, že nezaměstnané stát vyloučil souhlasím, ale je to jen první fáze, z nezaměstnaných se staly nedobrovolní pokusní králíci na kterých, se testuje kam, až mohou zajít. Nezaměstnaných je hodně, ale problém je v tom, že z nich nejde strach. Právě naopak atmosféru strachu se snaží vytvářet úřady práce (vyhrožování správním řízením atd.). Jde o to, že se spoléhají na to, že se nikdo nebude bránit z důvodu závislosti (především finanční). Jinak souhlasím s tím, že různé rekvalifikace a podobné nesmysly štědře financované z EU nikam nevedou a mnohdy mají zcela opačný efekt o jejich skutečném účelu už jsem psal. Je otázkou, jak z toho ven, popravdě mě už docházejí nápady a nebezpečně často mi vychází pouze jedno řešení a to revoluce rozuměj skutečná změna (ne šaškárna jako volby, ta systém nezmění), někdo říká kapitalismus s lidskou tváří, jiný komunismus s lidskou tváří, já říkám, že lidská tvář je důležitá. V poslední době tu byla pouze jedna větší demonstrace a spousta malých co nestojí za zmínku. Jedna demonstrace skutečně revoluci nedělá. S tím souvisí, že každá revoluce potřebuje svoje vůdce, s jasnou vizí (co chtít a jak toho dosáhnout), vůdce by měl být někdo, kdo dokáže lidi sjednotit a ne naopak a nikoho takového v ČR prostě nevidím a to je problém, revoluce bez cílů by se mohla zvrhnout v anarchii.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Bez budoucnosti
Diskuse
Ivan
19. 11. 2013 15:37
spis by bylo lepsi se zamyslet nad tim kdo s tim "handrkovanim" a "provokovanim" vzdy(nenapadne)zacne,aby jste pak vubec pochopili o co jde,nez zacnete neco mluvit.jinak si myslim,ze diskuze na kterekoliv strance je pouze soucast stranky a rozhodne ne jeji hlavni cast,janic nevkladam na zadne stranky,ale pouze vlkladam nazory do diskuze na teto strance a to je rozdil,jinak rikam,ty doporucenky maji 3 denni lhutu,protoze to pracovni misto tam nebude cekat vecne a nazor,ze zamestnavatel(kterej tu doporucenku na volne misto,ktere nabizi k dispozici vystavil a predal uradu prave,aby ji nekomu nabidl)vam ji odmitne potvrit nebo ,ze na vas bude koukat jako na neschopneho jedince protoze zatim jdete s doporucenkou,kterou on vystvvil je proti logice a je to ceska hloupost jako vysita:))) pekny den vsem
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.62 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Bez budoucnosti
Diskuse
mzvm
19. 11. 2013 22:43
nechápu, proč se zde opětovně zminuješ o doporučenkách :(
kde vidíš souvislost mezi doporučenkou a příspěvkem, na který si reagoval?!
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Odpovědět Smazat IP: 90.179.40.46 Odblokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: ??
Diskuse
Tonda
22. 11. 2013 14:12
Tato stránka je pravidelně aktualizovaná a doplněná o nové informace,postoje,názory,vyjádření apod.Jiné informace,které se netýkají a nesouvisí se záměrem, učelem ASN,ASN neposkytuje a nikomu.Už jen z hlediska profesionality,ochrany osobnosti a anonymity,osobních udaju,svobodu projevu atd.-Učely,záměry a principy ASN jsou jiné a jsou pravidelně aktualizovaný a uvedený zde na těchto stránkách.Veškeré oficiální a aktuální informace,názory,postoje,vyjádření,kroky ASN jsou uvedeny zde na této stránce a mimo tuto diskuzi.Admin pravidelně maže příspěvky,které se netýkají tématu v diskuzi,tématu nezaměstnanosti,nebo byli uražlivé apod.a tom rozhoduje také pouze admin,co zde,je,bude,nebude,má být,či nemá.jiné info,které se netýká záměru,principu a učelu ASN,ASN neposkytuje,díky za pochopení.Jinak pravidla diskuze máte zde:Zde můžete diskutovat o všech problémech, se kterými se lidé bez práce setkávají. Diskusní příspěvky by měly být věcné, ne příliš obsáhlé a hlavně by se měly týkat nezaměstnanosti. Z důvodu malé kapacity těchto webových stránek není možno diskutovat i o jiných problémech, které s nezaměstnaností souvisí jen velmi málo či vůbec. Příspěvky, které obsahují vulgarismy, urážky či slovní napadání nezaměstnaných či jiných diskutujících budou administrátorem smazány.
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.62 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Ochránce - Program DONEZ
Diskuse
Kossuth
26. 11. 2013 19:06
Program docházka nezaměstnaných – neboli DONEZ – sloužil úřadům práce jako kontrolní mechanismus, který měl nezaměstnaným zamezit, aby pracovali na černo. Vybraní uchazeči se museli dvakrát týdně v přesně určený čas hlásit na poště. Dnes už tento program nefunguje. A příběh pana Kovaříka vám odpoví na otázku, zda je to tak dobře.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10363268581-ochrance/313281381960003/obsah/293306-program-donez/
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Aktivní politika nezaměstnanosti
Inovativní opatření MPSV v rámci APZ nezaměstnaným nepomůže, spíše uškodí
Kossuth
26. 11. 2013 19:08
Tak MPSV chce koučovat nezaměstnané, smůla nikdy jsem nebyl týmový hráč.
http://www.mpsv.cz/cs/16768
Celkem slušná prezentace:
SYSTEMICKÉ KOUČOVÁNÍNEZAMĚSTNANÝCH
http://dalet.cz/Clanky/koucovani-nezam.pdf
Trochu mám dojem, že si někdo začíná dělat z problematiky nezaměstnanosti celkem dobrý byznys, postupné předávání úkolů ÚP soukromé sféře, obchodování s nezaměstnanými jako se zvířaty, i když ovce jsou vlastně taky zvířata. Vše systematicky směřuje k likvidaci ÚP, které nahradí soukromé pracovní agentury a stát se fakticky zbaví povinností, které mu ukládá Ústava, něco je hodně špatně, když pominu to, že ani z jedna navrhovaných aktivit nevede ke skutečnému snížení nezaměstnanosti, ani k tvorbě skutečných (dlouhodobých) pracovních míst, ale naopak mám dojem, že to vše vede ke kupčení s nezaměstnanými. Tohle přece nemá nic společného s aktivní politikou zaměstnanosti, to je aktivní politika nezaměstnanosti.
Odpovědět Smazat IP: 89.203.220.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Aktivní politika nezaměstnanosti
Inovativní opatření MPSV v rámci APZ nezaměstnaným nepomůže, spíše uškodí
ABC
27. 11. 2013 01:17
"Tato forma zaměstnávání je založena na využití poukázkového systému proplácení odměn za práci. Doklad je podobný stravence, nemá však směnnou hodnotu a nelze jej použít k nákupu služeb či zboží."
-- tohle zase skončí u ÚS, nebo lépe, u PČR, protože ÚS už jasně rozhodl, že pracovat lze jen za peníze.
Odpovědět Smazat IP: 81.200.54.247 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Mohlo by vás zajímat
Diskuse
Jan
27. 11. 2013 13:15
http://portal.mpsv.cz/sz/politikazamest/trh_prace/rok2013p1/anal2013p1.pdf
Odpovědět Smazat IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Ochránce - Program DONEZ
Diskuse
dwdw
27. 11. 2013 13:32
problem donezu je,že ti lidi,ktery se museli 2x tydne chodit na postu hlasit se postackam,kterym do toho nic neni,jestli je nekdo nezamestnanej z 99% procent na cerno nepracovali:),takze to byla pro ne jen buzerace a stat zbytecne platil ceske poste za to,aby se tam hlasili jen tak pro nic za nic,lidi,ktery na na cerno nepracovali vubec:),proste tunel,navic ceska posta neni urad prace a zamestnanci posty se nemaj co starat o nezamestnane
Odpovědět Smazat IP: 78.102.199.51 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Kurzarbeit
Diskuse
Irena
27. 11. 2013 14:06
Nezaměstnaným chce ČSSD nabídnout rekvalifikační programy ve spolupráci s podnikateli a těm, kterým hrozí propuštění, systém sdílené práce (tzv. kurzarbeit). Sdílená práce funguje například v Německu. Jak už hlásala před volbami, soc.dem. také plánuje zvyšovat minimální mzdu, ačkoliv někteří ekonomičtí experti před tím varují.
Odpovědět Smazat IP: 78.102.199.51 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Zaměstnanci UP dostanou od prosince přidáno o 450 kč
Diskuse
Karel
27. 11. 2013 22:37
Všichni zaměstnanci uřadu práce dostanou od prosince přidáno v pruměru o 450 korun.Nemělo by to být opačně?
Odpovědět Smazat IP: 78.102.199.51 Blokovat IP Nahlásit SPAM
práce zprostředkovaná ÚP na jedeen měsíc
Poradna
Zdenka V.
28. 11. 2013 21:37
Prosím, chtěla bych se zeptat, jak to je v případě, že mi úřad práce zprostředkuje pracovní nabídku s upozorněním, že ji nesmím odmítnout, pokud by případný zaměstnavatel měl zájem, já absolvovala výběrové řízení, po kterém jsem byla vyrozuměna telefonicky, že jsem nebyla vybrána jako vhodný kandidát na pracovní pozici, nicméně je mi nabídnuta dobrovolnická činnost pro případ , že by se některá z pozic uvolnila, kterou jsem přijala.
Asi po 3 týdnech nyní před vánocemi mi bylo nabídnuta pracovní místo na dobu jednoho měsíce tj.do konce roku 2013 s tím, že se pak půjdu opět prý muset přihlásit na úřad práce, protože na toto místo nebudou mít již peníze.
Jsem povinná tedy tuto práci přijmout, jestliže mi byla zprostředkována Úp a je v délce pouze jednoho měsíce. Jestliže ano, budu se moci opět od nového roku zaregistrovat v registru uchazečů o práci? Není v to náhodou háček, že když uzavřu dobrovolně DOHODU se zaměstnavatelem pouze na jeden měsíc, mám nárok se po té jít zaregistrovat na úřad práce až po 6 měsících? Děkuji
Odpovědět Smazat IP: 62.245.104.162 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: byvala trojkoalice
Diskuse
Svatý prach z Václava Havla
29. 11. 2013 00:41
Je sice pravda, že současný ministr práce Koníček podal na předminulého ministra práce Jar. Drábka blíže neurčené trestní oznámení. Vzhledem k tomu, že v ČR existuje justiční mafie s úkolem zametat kauzy politiků pod koberec, velmi pochybuji, že bude pan Drábek souzen, natož odsouzen.
Odpovědět Smazat IP: 83.208.237.186 Blokovat IP Nahlásit SPAM
drabek a spol
Diskuse
antifašista
29. 11. 2013 17:34
hnuti ano už konečně chce něco dělat proti korupci a zneuživani pravomoci veřejneho činitele předevšim by se měli začit bat někteři poslanci z byvale trojkoalice napřiklad takovemu drabkovy už udajně hrozi trestni oznameni trestni oznameni na pana drabka by měli podavat i nezaměstnani za ujmu na zdravi ohledně jeho napadu veřejne služby
Odpovědět Smazat IP: 91.221.212.101 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: drabek a spol
Diskuse
dssd
30. 11. 2013 08:40
na slovensku zavedli pro nezamestnane nucene prace jako u nas,s tim rozdilem,ze je to misto 80hodin na 32 hodin,takovy svinstva napadne proste jenom nas cechoslovaky,jak to ,ze takovy praktiky vuci nezamestnanym nemaj zavedenny v zapadni evrope,ktera je vyspelejsi??na slovensku si castku cca 1600 korun musi nezamestnaný odpracovat 32 hodinama,pritom davky v nouzi maji byt zdarma,to je zneuzivani a vyuzivani,jo vzali si priklad od jaromira drabka,zastavme to svinstvo,nez se to rozsiri k nam
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.33 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: drabek a spol
Diskuse
dssd
30. 11. 2013 08:44
na slovensku vcera zavedli verejnou sluzbu-nucene prace pro nezamestnane,davku v hmotne nouzi cca 1600 kc si ted kazdy nezamestnany musi odpracovat 32 hodinama,jo slovensko fasistickej stat od pohledu,ty lidi tam voli fasisty,je to pakáž slovenská
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.33 Blokovat IP Nahlásit SPAM
nucene prace na slovensku
Diskuse
fddff
30. 11. 2013 10:27
nucene prace pro nezamestnane,ktere si minuly tyden zavedl slovensky stat jsou pouze nesmyslnym "vysledkem"(ktery nic neresi a kterym si slovensky stat a jeho obcane absolutne nepomuzou)protiromskych nalad,stejne tak jako to bylo u nas.nic to nevyresi,nezamestnanost to nesnizi,prave naopak,ty lidi uz si praci nenajdou,protoze budou muset pracovat zdarma,aby meli narok na davku v hmotne nouzi a nebudou mit cas si hledat zamestnani.nucene prace,ktere vznikly z protiromskych nalad budou s temi romy muset vykonavat i jejich bily spoluobcane,kteří s tímto napadem prisli.tohle jejich ekonomice akorat uskodi,protoze ty lidi zustanou uvazany na up do smrti,nebudou mit penize,nebudou utrace,nebudou mit duchod,,budou jen vykonavat ty nucene prace(pro nekoho)
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.33 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Re: Re: drabek a spol
Diskuse
ffddd
30. 11. 2013 12:59
pokud by v čr nucene prace v listopadu 2012 ustavni soud nezakazal a nekdo ze zapadni evropy by českou republiku a jeji občany díky temto nucenym pracím a vyuzivanim nezamestnanych na praci zdarma oznacil za pakaž,tak bych s tema lidma ze zapadu urcite souhlasil,jinak si myslim,ze pro zapadni evropu ceska republika a jeji obyvatele postkomunistickou pakazí,ktera krade a zavidi je,ty jsi pro me mzvm trebaq taky pakaz-staras se o cizi platy a nahrady a tohle pakáž dělá!!cuz:)
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.33 Blokovat IP Nahlásit SPAM
vysledek protiromskych nalad na slovensku-verejna sluzba pro nezamestnané venovana bilým
Diskuse
fdfd
30. 11. 2013 14:19
Veřejná služba a Donez pro nezaměstnané určitě nejsou správnou cestou,která by vedla ke snížení nezaměstnanosti.Ke snížení nezaměstnanosti by vedli povolené oficiální zkrácené pracovní uvazky pro nezaměstnané,které v naší zemi nezaměstnaní nemohou mít.Zkracene pracovní uvazky pro nezaměstnané by zajistili příjem pro stát,lepší životní uroven pro nezaměstnané,která by se projevila v ekonomice.Zkrácené pracovní uvazky pro nezaměstnané by snížili nezaměstnanost,protože by nezaměstnaní z těch zkracených pracovnich uvazku(které z nepochopitelných duvodu nemužou mít) přechazeli na plné,pokud by se u zamestnavatelu osvedcili.
Odpovědět Smazat IP: 78.102.233.33 Blokovat IP Nahlásit SPAM