Jdi na obsah Jdi na menu

Škoda Favorit

21. 4. 2017

Ještě není ani konec sezony 2016/2017 a už máme zase jiné auto. Tentokrát jsme se rozhodli jít cestou, o které jsme uvažovali již dříve, a to buď postavit nebo koupit hotový závodní speciál. Jelikož jsme narazili na nabídku, která se zdála jako téměř dokonalá, tak jsme nic nestavěli, ale trapně si koupili již hotové auto.

V garáži se tedy uhnízdila Škoda Favorit. Tedy s původním Favoritem to nemá mnohé společného. Už jen motor je zde 1.4 z Fabie řádně upraven na cca dvojnásobný výkon než v základu. Převodovka je aktuálně nefunkční, ale na náhradě se již pracuje. Nápravy jsou zesílené z Felicie, podvozek je sportovní HP. Do kabiny se vměstnal profesionálně vevařený rám a pár sportovních sedaček s pásy. Veškeré úpravy slibují nadstandardní jízdní vlastnosti.

Až bude tedy znovu funkční převodovka, tak přijde čas na pořádné testování na letišti. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Převodovka vyměněna. Aktuálně použita seriová krátká převodovka z Felicie. Původní kaput rozlouskneme a uvidíme co na nás vybafne. Udělané nějaké detaily okolo a také proběhly první testy. Na ty jsme se vydali na letiště v Hoškovicích. Během testů se ukázalo, že krátká převodovka, je zvláště na tento výkon, opravdu krátká. Maximální rychlost jsme otestovali na cca 150 km/h odhadem oka na tachometr. Jak moc lže nikdo neví. Zajímavostí je že maximální rychlost vozidlo dosahuje pouze na 4 rychlostní stupeň. 5 je zde vlastně jen pro spotřebu a tak je pro nás naprosto nesmyslný. Zrychlení z nuly na 100 km/h nás zatím nenapadlo změřit. Auto jinak krasně na suchém povrchu drží. Zatáčky zvládá také dobře. Teoreticky. První závod ukáže teprve jaká je realita.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

První závody za náma a jaká je tedy realita? Auto jede, zatáčí brzdí a svítí pánu bohu do oken. Seriová převodovka je dostačující. 3 a 4 převodový stupeň by mohl být krapet kratší, ale nejedná se o nic tragického. První závod, kde jsme auto zkoušeli, byl poslední podnik Amater Rally v Milovicích sezony 2016/2017. Vyšší světlá výška a hlavně krycí lyžina pod motorem, jsou naprosto úžasné věci. Zvláště kvůli lyžině bylo možné jet mnohá místa beze strachu o vozidlo. Celkový výsledek nebyl nijak závratný, ale to je spíše o řidičských schopnostech a zžití s vozidlem.

Dalším podnikem měl být vrchařský závod v Hodkovicích. Na závod jsme dojeli, ale nakonec byl zrušen z důvodu nehody krásného speciálu BMW.

received_10203388625911826.jpeg

My jsme tedy nebyli také bez šrámu... Na konci druhé testovací jízdy nám v cíli upadlo kolo. Vinou bylo nedotažení šroubů při přezouvání kol. Vozidlu se naštěstí nic vážného nestalo a po nahození kola jsme mohli pokračovat dál.

No a v listopadu přišel vrchol sezony závodem na Autodromu Most. Krásné závodiště. Skvělá atmosféra a hromada aut se postarala o skvělý program. Auto fungovalo skvěle, ale bylo znát, že je primárně postaveno na rally a ne na okruhy. I přesto se srdnatě drželo a tak nakonec ukořistilo úžasné třetí místo v obou závodech.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A co další sezona? Zase se jelo v Mostě. Zázemí a atmosféra super, ale výsledek už ne... Také jsme jím odstartovali působení v rámci poháru Edda Cup. Konkurence kvalitativně krapet lepší jak na Krušnohoru.

Druhý podnik se jel v Mladé Boleslavi. Úžasné zázemí, ale... Začínají technické problémy. Převodovka je hrozně dlouhá a auto díky ní šíleně ztrácí. Také nastávají první problémy s motorem.

V mezipauze jsme sehnali super krátkou závodní převodovku. Auto vyloženě posouvá někam jinam a jede krásně.

Závod Praha. Zjišťujeme, že největší rozdíl je naprosto jasně v neznalosti tratě... Auto jede chvíli fajn a pak odejde motor... Pravděpodobně přetočení...

Dlouhá oprava. Repasujeme hlavu. Nové pružiny ventilů atd. Nahodíme vše dohromady a motor nic. Evidentně to schytal krapet víc...

Takže jak jsme na to nyní? Stavíme nový motor... Kompletně podle originální specifikace třídy A. S trochou štěstí nervů a času pojedeme do Vánoc 2019...