Jdi na obsah Jdi na menu
 

O nás

Trocha historie nikoho nezabije…
     

Počátky létání ve Volanově se datují k roku 1999. Tehdy skupina nadšenců z Trutnova provozovala svoje ultralajty na letišti ve Dvoře Králové nad Labem. Jednalo se o pány Karla Horáka, Vaška Malce, Frantu Součka, Miroslava Drahoše staršího a mladšího, Pepu Semeráda a Láďu Ábela, který právě dokončil výcvik. Instruktorem létání byl Jirka Vaňkát, vynikající pilot a učitel. Ten má ostatně na svědomí pilotní umění téměř všech trutnovských letců. Po počáteční úvaze o stavbě vlastního hangáru na letišti ve Dvoře Králové padlo rozhodnutí o vybudování letiště blíž, nejlépe v Trutnově. Jako nejlepší varianta se jevila vybudovat letiště na území Volanova, což je obec patřící pod Trutnov ležící asi 3,5 km jihozápadně od centra. Pro tento záměr se nejlépe jevila louka mezi statkem a bývalým muničním skladem, která byla ve vlastnictví města.A padlo definitivní rozhodnutí.Byl založen letecký klub a vyjednávání s městským úřadem se ujal Vašek Malec, první předseda klubu. Město Trutnov vyšlo klubu vstříc a plochu dlouhodobě propůjčilo. A tak se začalo budovat. K výše zmíněným pilotům se přidali Zdeněk Šturm a rogalisti Milan Šňůr a Petr Hepnar. Jako první vyrostl hangár. Jak jinak. Bylo potřeba uskladnit letadla. A tak se stavělo a budovalo a hlavně lítalo. Postupně na letišti vyrostla kromě hangáru také klubovna se sociálním zázemím a několik pokojů pro přespání.

V roce 2001 přišli mezi trutnovské piloty dva nováčci Luďa Zadražil a Vojta Vach. Po náročných stavebních úpravách a doladění formalit bylo letiště na jaře 2006 zkolaudováno.
Mezitím skončil s lítáním Vašek Malec a zároveň složil funkci předsedy. Novým předsedou byl zvolen Franta Souček. Od té doby bylo přijato pět nových členů a tak nezbylo nic jiného, než naplánovat stavbu dalšího hangáru. Tento nový hangár pro šest letadel vyrostl v průběhu roku 2007.

Co v Dračí letce létá...

V Trutnově lítají především letouny Tulák. Je to letoun klasické smíšené konstrukce typu Piper, konstrukce pana Podešvy ze Šumperka. Tyto letouny byly firmou ACM Drahoš dovedeny k dokonalosti. Změněna byla geometrie křídel, podvozek je hydropneumatický a u posledních verzí samonosný. Používány jsou motory Subaru a Suzuki s reduktorem s ozubeným řemenem. 

 

17758308_10209308252051856_2608631256768170169_o.jpg

17637109_10209308251651846_8242517959764232645_o.jpg


Tulák s motorem Suzuki stoupá rychlostí 8m/s a letí cestovní rychlostí 130 km/h při průměrné spotřebě 6,5 l/h. S motorem Subaru stoupá o dva metry méně a spotřeba se pohybuje okolo deseti litrů. Kromě Tuláků létají v Trutnově tři Zephyry, jedna Jora, jeden Skyline, Rogalo, ul replika výcvikového dvouplošníku Bücker Bü 131 a ul replika sovětské stíhačky Jakovlev Jak-3 .

q8a9085.jpg

_mg_8219.jpg

Jakovlev Jak-3 Bücker Bü131 Jungmann

 

dsc_1184.jpg

leon-a-hrabe--s-yenkee-05.jpg

Jora

Zephyr 122

 

_aq8a2368.jpg

_mg_7216.jpg

Rogalo Skyline