7. Zpráva
7. ZPRÁVA TÝDEN 15. – 19. 10 2018
PROBĚHLO
- V úterý jsme vystoupali na horu Říp. Vyšli jsme z vesnice Rovná. Po červené značce jsme došli k rotundě. Během cesty jsme odbočovali na každou vyhlídku. Bohužel „zemi mlékem a strdím oplývající“ jsme viděli pouze v mlze. Na Mělnické vyhlídce jsme posvačili, odpočinuli si a sledovali, jak se mlha válí po krásně barevné krajině, to už svítilo i sluníčko. Přešli jsme kopec a pokračovali po žluté značce do Vražkova, kam pro nás přijel autobus. Děti mohly sledovat, kudy jdeme na své mapce. Někteří vytrvalci to zvládli celou cestu. Bylo moc hezky, v lese bylo krásně barevno. Nakonec děti viděly i ten charakteristický tvar Řípu v krajině, takže prima výlet. Fotky jsou již ve fotoalbu.
- Děti pracovaly i seděly celý týden ve skupinkách.
- Poslala jsem po dětech domů k nahlédnutí kontrolní sešity a desky s KP – mat.
PROBĚHNE
- V hodinách čtení nacvičujeme vystoupení o praotci Čechovi. Děti si vyzkoušely výstup na Říp na vlastní nohy, tak se jim bude určitě pěkně hrát. Prosím, veďte děti k tomu, aby se roli naučily, co nejdříve zpaměti (hercům jsem dala na víkend úkol roli se naučit a sehnat si hůl – kus větve). Nehraje celá třída. Herci se dobrovolně přihlásili, nikoho jsem nenutila, nyní ale už na ně spoléhám. Herci: Eliška B., Terezka, Míša Č., Ema, Kristý, Laura, Liduš, Justý, Markét, Nicole, Míša B., Tomáš, Maxík, Sam. Moc prosím rodiče těchto dětí o spolupráci. Děti budou potřebovat kromě hole oblečení. Kluci – jednobarevné kalhoty a přes ně hodně dlouhou košili nebo triko také jednobarevné, v pase provaz nebo pásek nebo ještě starou vestu navrch, starý svetr atd. Dívky místo kalhot dlouhou sukni nebo může být celý oblek ze starého prostěradla . . . vše může být potrhané (prapředci putovali dlouho). Prosím, aby děti přinesly oblečení ukázat příští pondělí. Hrozně moc předem děkuji. Na podívání na celou akci samozřejmě zvu všechny rodiče do sokolovny i rodiče neherců. Děti neherci si přinesou do školy svoji knihu, kterou už mají číst i doma a budou si ji během zkoušek v hodinách čtení číst.
K výuce
ČJ- Prostřednictvím diktátů a doplňovacích cvičení opakujeme učivo o párových souhláskách. Pro některé děti je stále ještě těžké utvořit zdůvodňující slovo. Před každým cvičením a diktátem na známku si pravopisné jevy ještě zdůvodňujeme. Při psaní chodím a děti na chyby upozorňuji, leč někteří si vedou svou. . . Každý pátek nesou děti vždy domů diktátový sešit. Vysvětlili jsme si, jak provádět opravu a u čeho. Prosím, dohlédněte, aby děti opravu se zdůvodněním přes víkend vždy udělaly. Děkuji. Seznamování s novým učivem zatím probíhá radostně. Dají se vymýšlet různé hry na vyhledávání a tvoření příbuzných slov. Časem by si děti měly osvojit i používání pojmů: předponová část, kořen, příponová část, koncovka. Někteří to již bravůrně zvládají. V učebnici se budeme pohybovat na str. 24 – 29. Zde je učivo i vysvětleno (pro případ absence dítěte ve škole). Čtvrteční diktát – str. 29. Znovu připomínám zahájení četby další knihy – prezentace před Vánocemi. Bylo by dobré, kdyby Vám děti občas, některé často, četly nahlas. Plynulé čtení ještě u některých dětí není samozřejmostí.
Ma – Poslala jsem Vám domů k nahlédnutí KP z matematiky. Sl. úlohy dopadly docela dobře. Nyní budeme až do konce října procvičovat násobení a dělení do 100 - všechny typy příkladů: závorky, př. s neznámou, nerovnice, řetězy, typy z učebnice, sl. úlohy o něco více, méně, krát více, méně. (tyto sl. ú. ještě někomu dělají problém). V této fázi se bohužel mnohým dětem všechny násobilky popletly, tak prosím, procvičujte nás. a děl. s dětmi i doma zpaměti. Tabulka je sice dobrý pomocník , ale násobilku zpaměti musí zvládnout každý do konce října. V PS jsme trochu napřed, tento týden v něm nebudeme pracovat. Budeme řešit úlohy v uč. na str. 16 – 17. Ve středu testík z typu sl. úloh na str. 17. (cv. 29, 33) – Zde jde hlavně o pozornost při čtení. Budeme používat i jiné materiály.
G – nové učivo : vzájemná poloha dvou přímek – uč. str. 92.
Prv. – Zpracovávali jsme poznatky z výletu na horu Říp. Většina dětí si hodně zapamatovala a moc pěkně vyřešila PL. Hodnocení zapíšu do ŽK. Nechala jsem děti, aby se vyjádřily vlastními slovy, hodnotit tedy budu hlavně snahu s jakou PL řešily. Dokončíme učivo o naší obci, také doděláme PL k tomuto tématu.
Moc zdravím a ještě jednou děkuji za spolupráci V. Smetanová