Jdi na obsah Jdi na menu

Historie

Xiaomi bylo založeno sedmi partnery 6. června 2010. Jednalo se o singapurskou institucionální investiční firmu Temasek, investiční nástroje vlastněné singapurskou vládou, čínské fondy rizikového kapitálu IDG Capital, Qiming Venture Partners a výrobce mobilních procesorů Qualcomm. Lei Jun si pečlivě sestavil svůj tým, složený například z bývalých zaměstnanců Microsoftu či Motoroly.

16. srpna 2010 Xiaomi oficiálně vydala svůj uživatelský systém MIUI, založený na systému Android a připomínající Samsung TouchWiz a IOS.

V srpnu 2011 Xiaomi představila svůj první telefon Mi1, distribuovaný se systémem MIUI, případně klasickým Androidem.


Xiaomi Redmi 4X
O další rok později představila společnost telefon Mi2. Ten je vybaven čtyřjádrovým procesorem Snapdragon S4 Pro APQ8064 s frekvencí 1.5 GHz, 2 GB RAM a grafickým čipem Adreno 320 GPU. 24. září 2013 společnost uvedla, že se jich za necelý rok prodalo přes 10 miliónů. Telefony Mi2 jsou prodávány prostřednictvím prodejce Mobicity ve Spojených státech, Evropě, Novém Zélandu a Austrálii. Některé produkty Xiaomi jsou vyráběny společností Foxconn, která také vyrábí iPhony a iPady.

V září 2013 Xiaomi představila telefon Mi3, jehož jednu verzi pohání procesor Snapdragon 800 a druhou chipset NVIDIA Tegra 4. Momentálně se chystá verze Mi3S s procesorem Snapdragon 801, 3GB RAM, 8 megapixelovým předním fotoaparátem a 13 megapixelovým zadním fotoaparátem. Na konci září si pak společnost naplánovala otevřít maloobchod v Pekingu. V říjnu 2013 byla vyhlášena jako pátá nejvíce používaná značka chytrých telefonů v Číně.

V červenci Xiaomi oznámilo uvedení prvního fitness náramku s názvem MiBand. Jako ostatní produkty společnosti, i MiBand nasadil velmi nízkou cenu v kombinaci s výdrží až jeden měsíc na jedno nabití. na začátku roku 2015 firma představila nástupce MiBand 1S, který přidal funkci měření srdečního tepu. Oba produkty mají dále funkci buzení vibracemi a díky neoficiální aplikaci mohou upozorňovat na notifikace z mobilních telefonů.

V roce 2014 je oznámena expanze mimo Čínu s první zastávkou v Singapuru. Mezinárodní sídlo bude koordinovat všechny aktivity, včetně uvádění budoucích produktů na trh v tomto regionu. Během dvou měsíců by se společnost ráda dostala i na malajsijský trh.

V roce 2015 bylo Xiaomi podle statistik čtvrtým největším prodejcem smartphonů na světě.