Jdi na obsah Jdi na menu

Druhý nejlepší motocykl na světě

druhy-nejlepsi-motocykl-na-svete.jpg

Nyní bych chtěl doplnit informace, týkající se Yamahy XP 500 Tmax v oranžovo hnědém laku,který jsem vlastnil před 1,5 rokem.Je to věc, týkající se stavu motorky a výjimečnosti tohoto stavu.Jedná se totiž o to, že tento motocykl byl koupen v Praze v Dolních Břežanech ve firmě na opravy motocyklů.Motocykl byl bourán na přední část prvním majitelem, když nedobrzdil a narazil do dodávky.Celý motocykl byl na přední část zničen a jeho oprava byla v ceně přes 100000 Kč.Motocykl byl mnou koupen jako jedna polovina, kdy visela přední část motorem o zem bez vidlice.Byla to jedna polovina motocyklu.Motor měl najeto 1414 km a byl úplně nový.Na víčku nádrže byl ještě ochranný igelit proti poškrábání.Motor nebyl poškozen a byl fungl nový s dokonalým, precizním chodem (v tu dobu ještě nemohl být uveden do provozu).Celý motocykl byl dokončen v Kroměříži mechanikem, který je nejlepší, kterého jsem v životě potkal, panem Petrem Skácelem v jeho dnes již pozastavené firmě PS Moto.Oprava trvala 3 měsíce a byl jsem každý den v dílně a dovážel jsem nové a požadované díly z Brna z Firmy Donar, kde jsem měl jako zavedený zákazník slevu na všechny díly, které byly v hodnotě 80000 Korun a to po slevě, takže by díly stály přes 100000 Kč.Každý den byly dováženy nové díly do servisu, který musel postupovat podle manuálu na internetu a se spoluprácí s firmou Yamaha Přehnálek u Kroměříže ve Vážanech.Motocykl byl dokončen na podzim, kdy se začalo s používáním motorky.Co se týče geometrie motorky, tak ta byla prvním majitelem provedena ve firmě Yamaha v Praze a dopadla tak, že rám nebyl poškozen.Motocykl tedy stačilo pouze postavit do nové podoby, aby mohl jezdit.Byly obavy mechaniků, že motorka bude táhnout při brždění do strany a že bude nedokonalé jezdit v zatáčkách, ale motocykl byl využíván a dováděn na 100 procent na jeho limit a ukázalo se, že motocykl je naprosto po technické stránce dokonalý a bezchybný a tedy nový stroj, jak ho také pan Skácel hodnotil.Se všemi tuningovými úpravami a investicemi do stavu motocyklu bylo investováno 220000 Kč.Motocykl byl koupen za 25000 Kč, po slevě 10000 Kč, z důvodů, že jsem majiteli bouraného Tmaxu volal před koupí nejméně 25 krát kvůli informování se o stroji.Celá tato záležitost byla velice přínosná a důležitá z důvodu, že jsem se dozvěděl o motocyklech všechno a nyní vím o stavbě,funkci a dílech motocyklu všechno a jsem velice informován o všem co se týká celého motocyklu a jeho fungování.Na Tmaxu se měnilo například přední kolo za 12000 Kč,rám přední kapoty a světel s blinkry za 9 tisíc, chladič za 10000 Kč,ventilátor za 6600 Kč atd.Musely se navařovat a vytvářet nové úchyty chladiče za předním kolem.Celá práce byla organizačně a časově velice náročná.Tento motocykl jezdil tak dokonale, že mě přestal bavit, ale byl to luxusní motocykl, který byl v dobách svého uvedení brán jako nejvyšší luxus.Práce na tomto motocyklu přinesla hlavně zkušenosti, které jsou velmi užitečné, protože jsou dnes motorkáři, kteří nevědí ani jak vypadá chladič,co se týče mě, tak já ho objednal, doručil a viděl jsem ho už nejméně 50 krát, když byl motocykl jenom bez karosérie, tedy úplná kostra.Co se týče zkušeností s Yamahou XP 500 Tmax,tak ji první majitel po mě prodal, protože ji koupil pro manželku a ta nedosáhla na zem nohama a padala na zem při zastavování, tak byla motorka relativně rychle prodána,další majitel s ní jezdil celý rok po Prostějově a nyní má motocykl nový člověk, který je šťastný jako blecha, že tento motocykl poznal a z toho jak jezdí a to se jedná o zkušeného motorkáře.Tato Yamaha se v testech v Německu testuje na nájezd 50000 Km z důvodu testu spolehlivosti a protože můj Tmax, který jsem prodal, měl 15414 km, tak ho čeká ještě hodně kilometrů a hodně majitelů.Pro představu, jak je na tom Yamaha Tmax s kvalitou, tak je dobré si zadat na www.youtube.com do vyhledavače slova: Tmax Nitro NOS part2 kde je motorkář na Tmaxu, který je poháněn Nitrem a záznam zrychlení z 30 km/h a další video je pod slovy: Wheeling en Tmax by Vince94 (Slow motion), kde se nachází club motorkářů jezdících na Tmaxu (kterých jsou po světě desítky) a ve kterých jezdí motorkář na Tmaxu po zadním kole ve výšce pro maxiskůtr nepochopitelné,jedná se o ostřílené motorkáře milující Tmax a řádící v ulicích velkoměsta.Na obrázku se nachází fotografie, jak vypadal Tmax před úpravou v oranžovo hnědém laku.Barva mého Tmaxu byla od výroby vínová,tedy poprvé byla přestříkaná z vínové na žlutou barvu.