Jdi na obsah Jdi na menu

DOMÁCÍ ŠKOLA 1

AKTUÁLNÍ OBECNÁ DOPORUČENÍ PRO DOMÁCÍ UČENÍ - podzim :

 

  • pracujte denně /pondělí - pátek/
  • doporučuji, aby děti pracovaly během dopoledne, stejně jako když chodí do školy
  • většinu práce by měly děti zvládat samy, prosím však rodiče alespoň o částečnou kontrolu a dopomoc
  • denně ať děti čtou - částečně i nahlas; pokračujte v plnění Čtenářské výzvy
  • denně ať děti procvičují násobilku - ústní pamětné počítání s lístečky, web /v menu Odkazy k  domácímu učení/ ap. 
  • distanční výuka je POVINNÁ, tzn. že všechny úkoly děti odevzdají po návratu do školy nebo jiným domluveným způsobem, s výjimkou úkolů označených jako dobrovolné
  • jako dobrovolný úkol budu zařazovat "výchovy"; jinak ale buďte s dětmi venku na zahradě nebo v přírodě, ať si děti dle možností tvoří, kreslí, hrají společenské hry ...
  • využijte tuto dobu také k zapojení dětí do prací v domácnosti a na zahradě ;-)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

středa 18. listopadu - 20. den

ČESKÝ JAZYK

  • pracuj s tímto cvičením https://learningapps.org/watch?v=ph2ksm8qa20
    • rozděl slova podle pokynů
    • do malého sešitu ČJ vypiš slova se slabikotvorným R /nápověda: je jich 5/ a označ v nich slabiky
    • vypiš všechna slova, kde se po Z píše y/ý; vyjmenovaná slova podtrhni podle pravítka
    • vypiš všechna slova, kde se po Z píše i/í
    • z každé skupiny slov si jedno vyber a utvoř s ním větu; věty zapiš do sešitu - budou celkem 4
    • práci v sešitě vyfoť a pošli mi ji ke kontrole

 

  • čti si vlastní knihu

 

MATEMATIKA

  • zopakuj si násobky 6 nahlas
  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 15 / sloupeček 59
    • str. 11/ sloupečky 43, 44

Děti, jsem popleta a už mě to sezení a učení jen u počítače vůbec nebaví. Dnes jsem vám ukázala na ZOOMu špatnou stránku. Na zvířátka jsem napsala kopie 23 a ukázala str.22.

JE JEDNO, KTEROU Z TĚCHTO STRAN DNES UDĚLÁTE. Udělejte ale jen jednu wink

Zítra se domluvíme na ZOOMu jak dál. Obě strany jsou opakovací, takže se nic neděje. Ale ať už jsme zpátky ve škole!!

Andrea heartheart

  • kopie str. 23 "Opakování - Počítáme v oboru do 100", pero, tužka, pravítko
    • vypracujte celou stránku

 

Nezapomeň na videa a úkoly z AJ a také na celotýdenní práci v Prvouce smiley

 

pondělí 16. listopadu - 19. den

MATEMATIKA

  • zopakuj si násobky 6 nahlas
  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 15 / sloupeček 58
    • str. 11/ sloupečky 41, 42

 

  • pusť si toto video; i když je to jiná učebnice, jen se dívej a zopakuj si měření úsečekhttps://www.youtube.com/watch?v=oqtvKGpTxYA
  • pracovní sešit Čtyřlístek; pravítko; tužka
    • str. 45 / cv. 1, 2, 3

 

  • učebnice MAT Alter; malý sešit MAT; pero; pravítko
    • ​str. 43 / cv. 8 - prvních 5 příkladů vypočítej do malého sešitu

 

ČESKÝ JAZYK

  • Pravopisné pětiminutovky "KOČKY"; pero/tužka
    • str. 22 - 1. sloupeček doplň a od začátku 8 slovních spojení přepiš správně a HEZKY do sešitu ČJ (poslední, co napíšeš, bude ze__dělec)

 

  • PS Vyjmenovaná slova; pravítko; tužka; pero
    • ​str. 2 - 3 /cv. 6 a), b)

 

  • čti si vlastní knihu

 

PRVOUKA - práce na celý týden s pomocí rodičů

  • přečti si v učebnici PRV str. 18; s pomocí rodičů vypracujte na list papíru RODOKMEN podobně, jako je tomu na této stránce uprostřed. Obrázky malovat nemusíte smiley
  • na novou stránku v malém sešitě PRV si udělejte nadpis MOJE RODINA  a hotový rodokmen si tam vlepte - klidně jako "odklápěčku" wink
  • KDO CHCETE ... můžete doplnit fotografiemi nebo obrázky, rodokmen se dá vepsat i do formuláře, který vypadá jako strom - určitě najdete na webu- nebo si strom můžete nakreslit... to nechám na vás smiley

 

  • v dalších dnech si vypracujte - opět s pomocí rodičů PS PRV str. 16; ve 3. cvičení buď nalepte fotografie nebo nakreslete obrázek; kromě křestního jména napište i datum narození toho člověka 
    • např.    babička                                   bratranec

                              Ludmila                                   Oliver

                              18. května 1957                      24. září 2009

 

 

Zítra je státní svátek Den boje za svobodu a demokracii. To znamená, že se neučíme ani neZOOMujeme, ALE pokud se podíváte na zvířátkový web, něco tu pro vás bude připraveno wink

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

pátek 13. listopadu - 18. den

PRVOUKA

  • vypracuj si v PS PRV celou str. 17

 

ČESKÝ JAZYK + PRVOUKA

  • vypracuj list PRAHA, který jsem ti poslala v obálce
    • hotovou práci vyfoťte a pošlete mi

 

  • zopakuj si řadu vyjmenovaných slov po Z a zapiš si ji do malého sešitu ČJ

 

  • čti si vlastní knížku

 

MATEMATIKA

  • na kopii z obálky, kde jsou na levé polovině kytičky násobení si tuto levou část vypracuj; pravou část násobení s dětmi SCHOVEJ NA PŘÍŠTĚ wink; hotovou levou část si nalep do velkého sešitu NÁSOBILKA

 

  • PS MAT Čtyřlístek
    • str. 38 / cv. 1 - doplň chybějící písmena a odpověz na otázku
    • toto cvičení mi vyfoť a pošli 

 

dalšíTĚLOCVIČNÁ DESETIMINUTOVKA S MÍŠOU heart 

  • skákej půl minuty po levé noze
  • skákej půl minuty po pravé noze
  • udělej si kouli ze starého papíru a pouze pomocí foukání ji doprav po zemi z kuchyně do pokojíčku  smiley 

 

A to je, kamarádi, pro tento týden všechno. Příští týden se sejdeme opět v pondělí na ZOOMu v obvyklém čase. Užijte si hezký víkend, odpočiňte si - udělali jsme kus práce, zasloužíte si volno wink

-----------------------------------------------------------------------------------

 

čtvrtek 12. listopadu - 17. den

ČESKÝ JAZYK

  • přepiš si do malého sešitu ČJ tento zápis - toto učivo jsme si vysvětlili na ranním ZOOMu
    • 124888021_789289245247249_7269145182978617529_n.jpg
  • toto je text zápisu:

                                                     12. listopadu

VYJMENOVANÁ SLOVA

 

= slova, ve kterých píšeme po obojetných souhláskách Y,Ý

 

1) vyjmenované slovo nebo jeho tvar

př. jazyk, (o) jazyku

 

2) ve slovech příbuzných a jejich tvarech

př. jazýček, jazykolam, jazylka

 

  • přečti si tuto říkanku, ve které jsou ukryta vyjmenovaná slova po Z
    • Jazyk český,
      je moc hezký,
      snadný ale není.
      Někdy názvy mění.

      Proto zeptal se kamarád Pavla
      kde je to letiště Václava Havla.
      Brzy Pavel volá z kuchyně:
      „Tak se dnes nazývá Ruzyně!“

nauč se řadu vyjmenovaných slov: BRZY, JAZYK, NAZÝVAT SE, RUZYNĚ

 

 

  • písanka Krasobruslařka; pero
    • co nejlépe si sedni
    • vezmi si modré pero
    • v písance si zopakuj psaní i, u na str. 4 - pracuj přesně podle zadání na stránce; vypracuj ji celou
    • vyfoťte mi práci a pošlete

 

MATEMATIKA 

  • zopakuj si řadu násobků 6 - třikrát ji vyjmenuj NAHLAS

 

  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 15 / sloupeček 57
    • str. 10/ sloupečky 39, 40

 

  • malý sešit MAT, pero
    • vypočítej do sešitu písemně, u odčítání nezapomeň na zkoušku; používej pravítko k podtrhávání a dbej na úpravu!!
    • 34 + 27    62 + 19   25 + 25    87 + 9   62 - 43    85 - 56
    • vyfoťte mi tuto práci v sešitě a pošlete

 

 

novinkaTĚLOCVIČNÁ DESETIMINUTOVKA S MÍŠOU heart 

  • udělej 10 dřepů
  • poskoč 10krát na místě
  • přejdi doma z předsíně do kuchyně s knihou na hlavě wink
  • spoj si ruce za zády - na obě strany 

 

středa 11. listopadu - 16. den

Dnes máme projektový den se svatým Martinem. Bohužel, když je škola na dálku, musí být na dálku i projekt. Do mailu rodičům jsem poslala nějaké listy, které ale nejsou povinné a den si můžete užít i bez nich. Až skončí dnešní první ZOOM, zahrajte si všichni tuto velkou únikovou hru. Opět platí, že za celou hru píšu jedničku do předmětu, který si vyberete smiley Budu ráda, když mi z dnešního dne s Martinem pošlete nějakou fotku heart

 

ŮNIKOVÁ HRA SE SVATÝM MARTINEN

úkol zní: Pomoz svatému Martinovi odemknout letošní zimu. Zámky jsou ukryté pod znakem svatého Martina. Úkoly opět najdeš ve hře - některé úkoly sněží, jiné přípravila zvířátka .. a pozor, jeden úkol se skrývá také v lese :-)

 

...hra již skončila...

 

ČESKÝ JAZYK - PRACUJTE AŽ PO ÚNIKOVCE

  • pokud jste si přečetli listy, které jsem vám poslala mailem rodičům nebo v dnešní únikové hře jste se ve videu seznámili s příběhem o svatém Martinovi a teď budeme mít sloh na toto téma:

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

  • vyber si některý z těchto námětů nebo si vymysli i vlastní a vytvoř obrázek ke svátku sv. Martina; obrázek nebo výrobek vyfoť a pošli mi ho
  •  
  •  
    • 2129ef21943d946e78b4fb0c4294feab.jpg
    • b78f1e373eec31cf270f08341699cb02.jpg

    • 1788e698a61b64fe30b986339e0e609f.jpg

    • a75a644ea96db144efa0ad47e1eb7915.jpg

  •  

 

  • pokud jsi nečetl/a moje listy o Martinovi, čti si teď svou vlastní knížku

 

 

úterý 10. listopadu - 15. den

ČESKÝ JAZYK - PRACUJTE AŽ PO ÚTERNÍM ZOOMu !!!

 

  • písanka Krasobruslařka; pero
    • co nejlépe si sedni
    • vezmi si modré pero
    • v písance si zopakuj psaní b, f na str. 3 - pracuj přesně podle zadání na stránce; vypracuj ji celou
    • vyfoťte mi práci a pošlete

 

  • PS SPN Skřítek; pero
    • ​str. 24 / cv. 12

 

  • vlastní četba

 

MATEMATIKA 

  • zopakuj si řady násobků 2, 3, 4, 5 NAHLAS
  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 10 / sloupeček 37, 38
  • velký sešit NÁSOBILKA; pero, pastelky, nůžky, lepidlo; obálka od Andrey 
    • 1) otevři sešit na nové straně
    • 2) napiš si nadpis NÁSOBILKA 6
    • 3) vyndej z obálky šnečky a vystřihni oba s násobením 6
    • 4) zbylé šnečky se 7 si pečlivě schovej!!!
    • 5) nalep oba šnečky se 6 do sešitu
    • 6) vypiš si řadu násobků čísla 6
    • 7) začni se tuto řadu učit nazpaměť

 

PRVOUKA

  • pracovní sešit PRV, pero
    • vypracuj test na str. 15 
    • pokud něco nevíš, vyhledej si to v učebnici
    • hotovou stranu vyfoť a pošli mi ji

 

yes dobrovolná HUDEBNÍ VÝCHOVA 

 

 

 

pondělí 9. listopadu - 14. den

ČESKÝ JAZYK

 

  • utvoř a napiš do malého sešitu ČJ nejméně 5 slov příbuzných ke každému z těchto kořenů:
    • KOP
    • LEP
    • ve všech slovech označ kořen domluveným způsobem!!

 

  • přepiš do malého sešitu ČJ slovní spojení z učebnice str. 14 / cv. 3 - po čtyřech z každého sloupečku

CELOU PRÁCI V SEŠITĚ VYFOŤTE A POŠLETE MI JI.

 

 

  • vlastní četba 

 

MATEMATIKA 

  • zopakuj si řady násobků 2, 3, 4, 5 NAHLAS

 

  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 9 / sloupeček 36; str. 8 / sloupeček 32

 

  • PS Čtyřlístek 2); pero /tužka, pastelky
    • str. 24 a 25  - celá

 

 

PRVOUKA

 

  • učebnice str. 17 - zopakuj si učivo pomocí tohoto testu !!!DO UČEBNICE ALE NEPIŠ!!! stačí ústně wink

 

ANGLIČTINA

 

 

pátek 6. listopadu - 13. den

ČESKÝ JAZYK

  • PS ČJ Víla; pero / tužka / pastelky
    • PS str. 27 - celá; vyfotit a poslat mi ke kontrole

 

 

  • vlastní četba

 

MATEMATIKA 

  • zopakuj si řady násobků 2, 3, 4, 5 NAHLAS

 

  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 9 / sloupeček 35; str. 8 / sloupeček 31

 

  • kopie s násobením - druhá část, která vám zbyla od "Tabla del 5"; vypočítej, můžeš si vybarvit a nalep do sešitu NÁSOBILKA

 

  • malý sešit MAT; pero, pravítko 
    • vypočítej tyto příklady písemně, tzn. pod sebou; u odčítání nezapomeň na zkoušku!
    • 25 + 38   63 + 15   37 +  58    67 + 6   52 - 31   74 - 56   83 - 29   60 - 42
    • tuto práci vyfoť a pošli mi ke kontrole

 

PRVOUKA

 

Od čtvrtka tady máte zadanou dobrovolnou práci VV/PČ, pokud budete tvořit, pošlete mi fotky vaší práce.

Můžete také pokračovat v LISTOPADOVÉM BINGU a určitě budu moc ráda, když mi plnění některého úkolu vyfotíte nebo mi o něm napíšete.

A když zapátráte tady na zvířátkovém webu, máte tu jedno nové překvapení wink Bude tady opět celý týden.

Užijte hezký víkend, opatrujte se a uvidíme se zase v pondělí v 8:30 na ZOOMu smiley

Andrea heart

 

čtvrtek 5. listopadu - 12. den

 

MATEMATIKA - dnes pouze samostatná práce; oba ZOOMy budou ČJ

  • PS Čtyřlístek; pero, tužka, pastelky
    • str. 31 a 32 / vše - prosím poslat foto hotové práce

 

  • učebnice Alter MAT
    • str. 13 / 59 - pracuj ústně s rodičem - zaměň si pořadí sčítanců podle vzoru tak, aby to bylo výhodné smiley

 

ČESKÝ JAZYK - pracuj až po ZOOMu!!!

 

  • PS ČJ Víla; pastelky
    • str. 26 / 4

 

 

PRVOUKA

  • učebnice PRV; PS PRV; pero
    • učebnice ​str. 15 - přečti si článek Obyvatelé české republiky
    • PS PRV str. 14 / 20 b - doplň věty

 

Dnes máte poslední den na splnění únikové hry z úvodní strany webu zvířátek. Připomínám, že je to dobrovolné a úspěšní řešitelé si odnášejí jedničku do předmětu, který si sami vyberou smiley

 

yes dobrovolná práce VV/PČ:  https://cz.pinterest.com/pin/26810560271769152/

 

 

středa 4. listopadu - 11. den

ČESKÝ JAZYK

  • PS ČJ Víla; malý sešit ČJ; pero
    • PRACUJTE AŽ PO ZOOMu!!! - str. 26 / 1 - tvoř slova a zapisuj je do sešitu; kořen vyznač způsobem, který ses naučil/a na ZOOMu; je-li to možné, prosím o spolupráci rodiče
  • 123652498_692120711457635_7394648068013059503_n.png

 

  • vlastní četba 

 

MATEMATIKA

  • zopakuj si řady násobků 2, 3, 4, 5 NAHLAS
  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 9 / sloupeček 34; str. 8 / sloupeček 30
  • kopie, kterou jste si tiskli doma - násobilka 5 Tabla del 5 /text je španělsky, ale určitě zvládnete smiley; vysvětlím na ZOOMu; hotový list si nalepte do velkého sešitu NÁSOBILKA
  • dokonči příklady v malém sešitě MAT podle zadání ze ZOOMu

 

PRVOUKA

  • PS PRV; pero; nůžky, lepidlo
    • str. 14 / cv. 19, 20 a)      /cvičení 20 b) zatím NE/

 

úterý 3. listopadu - 10. den

ČESKÝ JAZYK

  • PS ČJ Víla; tužka nebo pero
    • ​str. 25 / 1, 2, 3, 4

 

  • čti si vlastní knížku

 

MATEMATIKA

    • PS MAT Čtyřlístek 2) str. 19 / 1, 2, 3, 4, 5

 

pondělí 2. listopadu - 9. den

ČESKÝ JAZYK

  • PS ČJ Víla; tužka nebo pero
    • ​str. 24 / 1, 2, 3
  • PS SPN Skřítek; pero
    • ​str. 24 / cv. 11 - doplň a připrav si na zítřejší diktát
  • zapiš do sešitu cvičení podle zadání ze ZOOMu - uč. 34/3

 

MATEMATIKA

  • zopakuj si řadu násobků 5 
  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 9 / sloupeček 33; str. 8 / sloupeček 29
  • uč. MAT str. 11 / 47 - 1. a 2. sloupeček vypracuj do sešitu podle zadání ze ZOOMu
  • vypočítej do malého sešitu MAT tyto příklady písemně /tzn. pod sebou/; u odčítání nezapomeň na zkoušku
    • 48 + 26     17 + 63    26 + 59     76 - 57    89 - 25    35 - 18     62 - 46  

 

pátek 23. října - 8. den

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • str. 3 / sloupeček 12; str. 5 / sloupeček 17

 

  • kopie hlemýžď s násobky + hlemýžď bez násobků; nůžky; lepidlo; penál; sešit NÁSOBILKA
    • na novou stránku v sešitě násobilky si udělej nadpis NÁSOBILKA 5
    • vystřihni a nalep si šneky tak jako u předchozích násobilek
    • pomocí šnečka nebo tabulky násobků na první straně sešitu si napiš řadu násobků čísla 5 (stejně jako u předchozích násobilek)
    • 3x si přeříkej řadu násobků 5

 

  • kopie PYRAMIDY; pero
    • vypočítej pyramidy číslo: 13, 14, 15, 16, 17, 18

 

ČESKÝ JAZYK

  • PS ČJ Víla; tužka nebo pero
    • PS ČJ str. 23 / cv. 3, 4

 

  • PS SPN Skřítek; pero
    • ​str. 23 / cv. 10
    • yes​dobrovolný úkol: PS SPN Skřítek str. 22

 

  • učebnice ČJ; malý sešit ČJ; pero
    • uč. str. 21 / cv.14 - vyber si 5 vět a přepiš je správně do sešitu; nezapomeň za nimi napsat správné znaménko

 

  • čti si vlastní knížku

 

 

 

yesdobrovolná práce VÝTVARNÁ VÝCHOVA:

  • nasbírej a vylisuj si listy ze stromů; vytvoř z nich obrázky - nalep je na papír a dokresli třeba černým fixem nebo pastelkami ... podívej se do odkazu nebo pracuj podle své fantazie heart

https://cz.pinterest.com/pin/44050902592505805/

  • budu ráda, když hotový obrázek nebo to, jak jsi ho tvořil/a, vyfotíš a pošleš mi to wink

 

 

čtvrtek 22. října - 7. den

 

MATEMATIKA

 

yes dobrovolná práce: kopie obrázky ve čtvercové síti

 

PRVOUKA

 

 

 

ČESKÝ JAZYK

  • učebnice ČJ; tužka; fólie
    • učebnice str. 33 / cv. 1, 2, 3 - pracuj na fólii; hotovou práci ukaž rodičům; fólii vygumuj

 

  • PS ČJ Víla; tužka nebo pero
    • PS ČJ str. 13 - vypracuj 4 cvičení, která si sám/a vybereš
    • prosím vyfotit a poslat, abych viděla, jak se ti dařilo

 

 

Na rozvrhu je dnes také tělocvik, tak se určitě utíkejte proběhnout ven!!! 

 

DNES ODPOLEDNE NENÍ ZOOM - uvidíme se živě opět v pátek v 15:30 hodin. 

 

 

středa 21. října - 6. den

MATEMATIKA

  • přeříkej si řady násobků 2, 3, 4

 

  • kopie malá - 4 děti a příklady na násobení; tužka
    • vypočítej příklady, list si můžeš vybarvit
    • nalep list do velkého sešitu NÁSOBILKA 

 

  • kopie pracovní list velký str. 32; pero
    • str. 32/ cv. 3 - počítej a výsledek zapiš i s jednotkami
    • str. 32 / cv. 6, 7

 

 

ČESKÝ JAZYK + PRVOUKA

  • na druhou část listu z lapbooku /kde jste odstřihli státní symboly/ přepiš text naší hymny; najdeš ho v učebnici PRV na straně 14; piš co nejlépe!!! 
  • pusť si k tomu  https://www.youtube.com/watch?v=85c7UculKxI a můžeš si i zazpívat smiley 

 

  • v učebnici ČJ pracuj na str. 29 / cv. 5 - na fólii - NEGUMUJ!! odpoledne společně zkontrolujeme na ZOOMu

 

  • podívej se v učebnici ČJ na str. 33 na žlutý rámeček nahoře a vzpomeň si, co jsme se vloni učili o slovech nadřazených, podřazených a souřadných
  • v PS ČJ pracuj na str. 23 / cv. 1, 2

 

  • chvíli si čti svou knížku

 

  • slíbená hra na PRACOVNÍ ČINNOSTI je tady!!! 
    • na email rodičů posílám hrací kartu na BINGO 
    • kartu si vytiskněte
    • vaším úkolem je, abyste do konce měsíce října plnili úkoly podle vlastního výběru ALE  ... políčko se splněným úkolem si vždy vybarvíte, čímž si budete dělat cestičku; cílem je spojit cestičkou 3 strany tabulky smiley
    • cestička platí, pokud se barevná políčka dotýkají jednou celou stranou nebo jedním rohem
    • úkoly můžete samozřejmě plnit opakovaně, ale vybarvení platí jen jednou ;-) 

 

úterý 20. října - 5. den

MATEMATIKA

  • přeříkej si řady násobků 2, 3, 4

 

  • kopie malá - listy pod stromem; tužka; pastelky žlutá, oranžová, růžová
    • vypočítej příklady na lístečcích, tužkou napiš výsledky
    • vybarvi lístky podle toho, zda je to násobilka 2, 3 nebo 4 ... jsou některé lístky vícebarevné?? wink víš proč??
    • nalep hotovou kopii do velkého sešitu NÁSOBILKA
    •  
  • kopie pracovní list velký str. 32; pero
    • str. 32/ cv. 1, 2, 4, 5

 

ČESKÝ JAZYK

 

  • kopie ČTEME, ABYCHOM ROZUMĚLI - KRYSÁCI; pero, tužka, pastelky
    • práce s textem - obě strany
    • dnes už nemusíte, ale můžete smiley , číst svoji knihu

 

PRVOUKA

  • pracovní sešit Prvouka, penál; učebnice Prvouka
    • ​vypracuj v PS na str. 13 cv. 18 - pokud si nevíš rady, podívej se znovu do učebnice na str. 14
    • odpověz rodičům ústně na otázky z PS dole na straně 13; opět můžeš hledat pomoc v učebnici na str. 14

 

 

ANGLICKÝ JAZYK 

 

 

pondělí 19. října - 4. den

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • ​str. 3 / sloupeček 11

  • přeříkej si řady násobků 2, 3, 4

 

  • kopie velká str. 28/30; pero; malý sešit MAT  
    • str. 28 / cv. 3 - tabulka
    • str. 30 / cv. 8 - přepiš do malého sešitu MAT a vypočítej

 

ČESKÝ JAZYK

 

  • učebnice ČJ; malý sešit ČJ; pero
    • str. 21 / cv. 2 a) - doplň slova z nabídky do vět (ústně nebo na fólii) a věty napiš do sešitu

 

  • čti si vlastní knížku

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

 

 

 

pátek 16. října - 3. den

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • ​str. 3 / sloupeček 10
  • zopakuj si /řekni nahlas/ řady násobků 2, 3 a 4

 

  • kopie malá DĚTI  a písemné + a -; pero
    • vypočítej příklady; tentokrát nemusíš dělat zkoušky
    • obrázek si můžeš vybarvit
    • list vlož do malého sešitu MAT

 

  • kopie malá OVEČKY; pero; sešit velký NÁSOBILKA
    • doplň výsledky, nalep do sešitu NÁSOBILKA 
    • můžeš si i vybarvit

 

ČESKÝ JAZYK

  • PS ČJ VÍLA; pero
    • ​str. 15 / cv. 4 a), b)
    • str. 22 / cv. 1
  • učebnice
    • str. 32 / 1 - přečti si článek a žlutý rámeček pod ním
  • čti si vlastní knížku

 

PRVOUKA

  • učebnice PRVOUKA, pracovní sešit Prvouka, penál
    • ​přečti si v učebnici str. 12 /už jsme četli ve škole/
    • vypracuj v pracovním sešitě str. 12

 

yes dobrovolná práce:

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

  • ​nakresli co vidíš, když se podíváš z okna; můžeš použít pastelky nebo vodové barvy, jestli doma máš :-) 
  • jestli chceš, na hotový suchý výkres nalep rám okna, který si vyrobíš z jiného papíru 

 

čtvrtek 15. října - 2. den

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti (3; pero
    • ​str. 3 / sloupeček 9

 

  • pero; malý sešit MAT
    • ​přelož si novou stránku v sešitě na polovinu - budeš mít 2 sloupečky
    • do levého sloupečku piš postupně příklady:
      • ​1 . 4 = 4
      • 2 . 4 = 8
      • .... pokračuj až k příkladu 10 . 4 = 40
    • do pravého sloupečku vždy napiš tentýž příklad se záměnou činitelů, tzn.:
      • ​4 . 1 = 4
      • 4 . 2 = 8
      • ... opět pokračuj až k příkladu 4 . 10 = 40​​​

 

  • učebnice MAT
    • str. 10 / cv. 40 - počítej zpaměti - ústně

 

ČESKÝ JAZYK

  • PS SPN Skřítek; pero
    • ​str. 21 / cv. 7 - vymýšlej slova; odpoledne si je spolu zkontrolujeme na ZOOM; když nebudeš na nic moct přijít, koukni se zpátky na cvičení v tomto sešitě :-)
  • PS ČJ Víla; pero
    • str. 14 - celá

 

  • čti si svou knížku

 

yes   Dobrovolný úkol:

 

ANGLICKÝ JAZYK

Upozorňuji, že také práce v AJ je povinná - postupuj podle instrukcí paní učitelky ve videu.

 

DNES V 15:30 HODIN MÁME ZOOM. Připrav si hotové úkoly, budeme společně kontrolovat smiley

 

 

středa 14. října - 1. den

MATEMATIKA

  • sešit na NÁSOBILKU; kopie ŠNEK 4, PRÁZDNÁ ULITA 4, 4 s násobky
    • ​vypracovat si stránku stejně jako u 3 - připravili jsme si včera ve škole; nezapomeň vypsat řadu násobků čísla 4 

 

  • procvičovat si násobilku 2 a 3 - lístečky nebo web ŠKOLÁKOV

 

  • kopie MAT str. 28/30; tužka; pero; malý sešit MAT
    • ​str. 28 /cv. 1 - tužkou na kopii
    • str. 30/ cv. 5 - přepiš perem do malého sešitu; vypočítej

 

ČESKÝ JAZYK

  • učebnice ČJ, fólie, tužka
    • ​str. 23 / cv. 5 - pracuj podle zdání na fólii; popros rodiče o kontrolu; pak vygumuj

 

  • PS SPN Skřítek; pero
    • ​str. 21 / cv. 5, 6 - doplň chybějící párové souhlásky

 

  • čti si svou knížku

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

OBECNÁ DOPORUČENÍ PRO DOMÁCÍ UČENÍ - jaro :

  • pracujte skutečně denně /pondělí - pátek/
  • vymezte si nejlépe pravidelnou denní dobu dle Vašich možností, avšak myslete na to, že děti se lépe učí dopoledne, případně brzy odpoledne; večerní učení není příliš efektivní
  • mezi učením dělejte dětem přestávky ;-)
  • věnujte učení celkem cca 1 - 2 hodiny /nemusí být nutně v jednom bloku/
  • pamatujte, že děti NEMOHOU PRACOVAT POUZE SAMY, potřebují Vaši spolupráci
  • denně nahlas čtěte a čtení zapisujte do archů
  • denně si děti mají vést Deník
  • nebudu pro Vás připravovat žádné "výchovy" - dohlédněte sami na to, aby se proběhli, zazpívali si nebo něco nakreslili či vyrobili
  • využijte tuto dobu také k zapojení dětí do prací v domácnosti a na zahradě ;-)

Nevím, jak dlouho budete takto pracovat, ale zatím budete s dětmi v podstatě opakovat a procvičovat. Děti jsou tedy zvyklé na určité postupy, které také uvidíte v sešitech. Respektujte je prosím. Píšeme perem, používáme pravítko, nepíše se "na bidýlko" ... atd. :-)

 

---------------------------------------------- yes ------------------------------------------------------------------------------------

 

pátek 22. května - den 48. a POSLEDNÍ!!! 

 

  • pracujte podle listu Vyber si jedno jídlo.... 
  • sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
  • Počítáme zpaměti 2) str. 21 / sloupečky 83, 84

 

čtvrtek 21. května - den 47.

 

  • Dokonči projekt Pátrání ve spíži, Venkovní badatelská aktivita 1. a 2. - pošli mi fotky
  • sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
  • Počítáme zpaměti 2) str. 20 / sloupeček 80 a str. 21 / sloupeček 82
  • PS SPN Skřítek str. 15 / 5 - omalovánka

 

středa 20. května - den 46.

 

POKUD JSTE /rodiče/ NEODESLALI VYPLNĚNÝ DOTAZNÍK O DOCHÁZCE DO ŠKOLY /ať už vaše dítě nastoupí nebo ne - musí jej poslat každý!!! / UDĚLEJTE TO TEĎ smiley termín je do dnešních 12:00 hodin.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
  • PS SPN Skřítek str. 10 / cv. 1 dole

MATEMATIKA

Pokračuj s projektem a udělej jednu další stranu.

 

úterý 19. května - den 45.

 

ČESKÝ JAZYK 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 19 / sloupeček 76 a str. 20 / sloupeček 78

PRVOUKA

  • uč. str. 54 + PS str. 54

Dnes všichni začněte s projektem - udělejte PÁTRÁNÍ VE SPÍŽI /kdo má hotovo ze včera, může pokračovat 1. venkovní badatelskou aktivitou nebo si ji nechat až na zítra/.

 

pondělí 18. května - den 44.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • diktát podle videa - připravili jste si v pátek; pokud jste nestihli, podívejte se do knížky znovu a potom se dejte do diktátu ;-) odkaz na video zde: https://www.youtube.com/watch?v=vFPivQKoeSw
  • PS SPN Skřítek str. 7 / 1; str. 9 - omalovánka

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 19 / sloupeček 75 a str. 20 / sloupeček 77
  • podívej se na toto video - my tento PS nemáme, ale sleduj povídání o jednotkách hmotnosti https://www.youtube.com/watch?v=-wMbjNUsL-o

Pokud se vám to dnes hodí, můžete začít s projektem. V takovém případě ale udělejte pouze 1. stranu s názvem PÁTRÁNÍ VE SPÍŽI.

 

 

pátek 15. května - den 43.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • uč. str. 65 / 13 - přepiš z učebnice do sešitu; slova, která si máš pohlídat jsou v knížce podtržená, ale ty je v sešitě NEPODTRHÁVEJ
  • pročti si cvičení 14. - v pondělí ho budeme psát jako diktát 
  • PS ČJ str. 24 / cv. 4

 

MATEMATIKA

  • uč. str. 73 / 1, 2 - ústně; vzpomeňte si, jak jsme vloni měřili plejtváka před Eladou ;-)
  • sloupeček zelených příkladů str. 73 - ústně
  • Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 72
  • PS MAT str. 42 / 4 - viz včerejší video výuka (cv.3); hotové mi prosím vyfoťte a pošlete

 

 

čtvrtek 14. května - den 42.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA

  • procvičuj do sešitu matematiky písemné sčítání a odčítání  /tzn. POD SEBOU/; u odčítání nezapomeň na zkoušku!​ Používej malé pravítko a dbej na úpravu! wink
    • ​24 + 56     62 + 17     48 + 43      39 + 45
    • 68 - 43      79 - 29      36 - 18       54 - 38
  • geometrie podle videa /PS MAT, tužka na rýsování, pravítko/ https://www.youtube.com/watch?v=vwjreZFEWOg

 

 

středa 13. května - den 41.

 

ČESKÝ JAZYK 

wink pusťte si mezi učením video z mé další výpravy do přírody ;-) https://www.youtube.com/watch?v=7o6Poc3XifU

 

MATEMATIKA

  • učebnice str. 72 / 3 - 1. sloupeček /12 příkladů/ - ústně
  • učebnice str. 73 / 4 - 1. sloupeček /4 příkl. + a 4 příkl. -/ vypočítat na fólii

 

 

 

úterý 12. května - den 40.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA - geometrie

  • učebnice str. 82 
    • přečtěte si dvakrát nahlas rámeček
    • cv. 1) zkuste s provázkem doma
    • cv. 2) ústně /úsečky jsou AB, CD, MN/; EF je klikatá čára, PR je čára lomená /skládá se z úseček/
    • cv. 3) - do sešitu geometrie, pokud máte doma, nebo na nelinkovaný papír; označit krajní body a pojmenovat  - pošlete mi fotku této práce
    • cv. 5) - ústně; úseček je celkem 10 ;-) /AB, AC, AD, AE, BC, BD, BE, CD, CE, DE/ 

 

PRVOUKA 

 

 

 

pondělí 11. května - den 39.

 

ZOOM v 9:00 hodin - hrajeme hru - není povinné. Připravte si list papíru, přeložte ho na polovinu /jako děláme v matematice na sloupečky/ a ještě jednou stejně - vzniknou 4 sloupečky na výšku wink, tužku nebo pero. Těším se! 

 

ČESKÝ JAZYK 

  • PS ČJ str. 10 - celá

 

MATEMATIKA

  • učebnice str. 72 / 1 - přepsat příklady do sešitu a vypočítat; prosím poslat foto 

​         vzor: 20 + (20+20) = 20 + 40 = 60

  • uč. str. 72 / 2 - ústně vyřešit

 

PRVOUKA 

  • učebnice str. 53 - přečíst si; pozorovat na zahradě; na nelinkovaný papír - velikosti malého sešitu - nakreslit a popsat strom - viz str. 53 v učebnici nahoře vlevo; obrázek si pečlivě schovejte!! třeba do PS PRV

 

 

 

pátek 8. května - státní svátek

 

NĚCO NA VÁS ČEKÁ ... heart

 

TAJNÉ VIDEO odkaz zde: https://www.youtube.com/watch?v=gFElBfVnt40

POUZE PRO DĚTI!!! 

 

čtvrtek 7. května - den 38.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA

 

středa 6. května - den 37.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • Písanka str. 26 - celá strana, tak jak jsme zvyklí; pozor na sezení a držení pera; na mapě si najděte Znojmo
  • vyjmenuj nahlas 3x slovní druhy
  • list PODSTATNÁ JMÉNA - 1. strana ; posílám k tisku na mail rodičů

 

MATEMATIKA

 

PRVOUKA 

 

DOMÁCÍ ÚKOL: v následujících dnech vymysli a nakresli pohlednici místa, kde v naší republice bydlíš /viz video Moudronos/

 

 

 

úterý 5. května - den 36.

 

ČÁP BÍLÝ - práce s textem /mezipředmětová výuka/; listy posílám k tisku na mail rodičů; nyní nemusíte posílat, ale určitě si je pečlivě uložte!!

 

pondělí 4. května - den 35.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • diktát podle videa -  prosím poslat foto napsaného diktátu https://www.youtube.com/watch?v=bJnTu2cMTbM ...  datum na tabuli ve videu je ze dne, kdy jsem natáčela - děti si do sešitu napíší správně 4. května wink
  • vyjmenuj nahlas  3x  slovní druhy
  • PS ČJ str. 24 / 3 a), b)
  • PS ČJ str. 7 - celá

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 70

 

  • zopakuj si zaokrouhlování čísel na desítky; číslice 0,1,2,3,4 v řádu jednotek se zaokrouhluje "dolů" - tzn. k nižší desítce, počet desítek se NESNIŽUJE!! př. 14 ... 4 se zaokrouhluje dolů - tzn. na 10 nebo 21 ... 1 se zaokrouhluje "dolů" - tzn. na 20; číslice 5,6,7,8,9 se zaokrouhlují "nahoru" - tzn. k následující vyšší desítce. př. 36 ... 6 se zaokrouhluje "nahoru" - tzn. na 40
  • do sešitu si vytvoř za pomoci pravítka jednoduchou tabulku /viz předchozí/ a zaokrouhli na desítky tato čísla: 47, 62, 89, 12, 35, 74, 8, 80, 3, 96

 

 

 

 

čtvrtek 30. dubna - den 34.

 

  • vypracujte listy Čarodějné učení, Čarokvíz, Můj kouzelný lektvar
  •  užijte si dnešní den i podvečer, opečte buřty .... nějak si v rámci možností užijte ty letošní Čarodějnice a pošlete mi fotky :-)
  • a dávejte na sebe pozor, ať se vám nic nestane!!! 

 

DOMÁCÍ ÚKOL: v následujících dnech napište 5 - 7 vět o tom, jak jste trávili letošní čarodějnice.

 

 

středa 29. dubna - den 33.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • PS ČJ str. 6 - celá 
  •  pracovní list "Podstatná jména s čarodějnicí" - prosím o spolupráci rodičů

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 69 - děti pracují samy a rodiče prosím o kontrolu výsledků
  • zopakujte si písemné počítání; zapište tyto příklady do sešitu a vypočítejte; u odčítání udělejte zkoušku; sešit vyfoťte a pošlete mi - děkuji :-) Pokud by to dětem nešlo, pusťte si znovu video o písemném odčítání.
  •  
  • příklady:     34 + 18        27 + 23         75 + 23        42  +  39
  •                    86 - 23         50 - 32         95  -  47        61  -  28          + ZKOUŠKA

 

 

 

úterý 28. dubna - den 32.

  • začínáme s novým učivem v ČJ - slovní druhy

 

ČESKÝ JAZYK 

  • připravte si pracovní list SLOVA JAKO SOUSEDÉ - v mailu rodičů - a můžete i učebnici ČJ
  • bohužel nemohu dnes natočit dětem video, ale píši pro ně vysvětlující úvod. Najdete ho pod odkazem ZPRÁVY DĚTEM a prosím Vás, abyste ho dětem přečetli místo mě vy.  Neměly by si ho číst pouze samy, kvůli porozumění. Já se příští týden k tomuto úvodu ještě jednou vrátím... ale není to nic těžkého. Děkuji Vám smiley
  • samy vytvoří obrázek SLOVNÍ DRUHY - VESNIČKA /podle návodu ve vzkazu/
  • V následujících dnech se naučte názvy slovních druhů zpaměti /viz učebnice str. 76/ nebo z listu SLOVA JAKO SOUSEDÉ.

 

MATEMATIKA

 

 

pondělí 27. dubna - den 31.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 17 / sloupeček 67 - děti pracují samy a rodiče prosím o kontrolu výsledků
  • procvičuj si pyramidy ZDE https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=5ea2e2ee3465b
  • slovní úlohy - pouze ústně; list je v mailu rodičů - není třeba tisknout, stačí číst z obrazovky

 

DOMÁCÍ ÚKOL /budu občas zadávat - jednoduchá práce k procvičení, kterou děti mohou dělat samy; máte-li možnost, třeba až odpoledne - s odstupem od domškol s rodiči/

  • pracovní sešit Procvičujeme si ... SPN ... Psaní souhlásek /budu ode dneška pojmenovávat jako PS SPN Skřítek/ str. 9 

 

pondělí 20. dubna - pátek 24. dubna 

 

projekt "Týden s planetou Země" 

- všechny pokyny a úkoly najdete v menu pod odkazem Týden s planetou Země

- dopředu prosím dětem neprozrazujte, co je čeká

- pracovní listy posílám mailem

- v případě dotazů, nejasností nebo potíží mne kontaktujte telefonem nebo sms...atd.

- pokuste se opravdu pracovat den po dni, tak jak jsem projekt sestavila

- pošlete další dopis nebo pohled kamarádovi - adresy rozesílám opět mailem- a pošlete mi fotografii, až k vám pozdrav dorazí

- VŠECHNY LISTY Z PROJEKTU SI UCHOVEJTE /stejně jako ostatní listy, které s dětmi vypracováváte - až se sejdeme ve škole, budeme s nimi pracovat!!! 

 

UŽIJTE SI TENTO TÝDEN :-)

 

pátek 17. dubna - den 25.

 

Vypracujte list DOMŠKOL, který posílám mailem rodičům. Vyfoťte ho nebo ho nascanujte a pošlete mi ho na můj email nebo sms, WhatsApp, messenger - stačí do pondělí /včetně/.

návod k vyplnění https://www.youtube.com/watch?v=s4o8s57IjgA

ČESKÝ JAZYK 

MATEMATIKA

 

čtvrtek 16. dubna - den 24.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA

!!!! DŮLEŽITÉ VIDEO k předchozí opravě pracovního listu !! https://www.youtube.com/watch?v=mhHYhU1wGp4

 

PRVOUKA

         hezké hodiny najdete také tady... https://www.pipasik.cz/portfolio/hodiny/

 

středa 15. dubna - den 23.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

ČTENÍ S POROZUMĚNÍM

  • pracovní list ONDŘEJ SEKORA v mailu rodičů - vypracovat si během tohoto týdne; vztahuje se k poslechu četby na pokračování Ferda Mravenec /nové díly jsou v MENU  pod odkazem Čtení na pokračování/

 

MATEMATIKA

 

PRVOUKA

  • podívejte se na následující dvě videa o JOSEFOVSKÝCH LOUKÁCH. Tato rezervace je nedaleko Slavětína, kde bydlím. Mokřadové louky, o kterých se zde dozvíte, bývaly od Josefova až právě po Slavětín nad Metují. Ještě lze na lukách za vesnicí vidět zbytky závlahového systému...  Uvědomte si, jak důležitým prvkem v krajině to může být.

https://www.youtube.com/watch?v=7PXBg9AidRY

https://www.youtube.com/watch?v=aAVNLsF8Qj4

 

 

úterý 14. dubna - den 22.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • PS ČJ 2. díl str. 5 / cv. 1 - přečíst nahlas /nahrát video/ - někteří již mají splněno smiley  ; sami si doma odpovězte na otázky k textu - případně vyhledejte v mapě 
  •                               cv. 2 - doplnit slova ze závorek ve správném tvaru
  • ČJ SPN Psaní y/ý a  i/í po tvrdých a měkkých souhláskách.... str. 19/ cv. 12 - samostatně a prosím poté o kontrolu
  • procvičte si https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/parove-souhlasky/pravopisny-trenazer/B-P/cviceni.html

 

SLOH + PRVOUKA

  • pošli pohled/dopis kamarádovi /viz email/

 

MATEMATIKA

  • pracovní list v mailu rodičů; na zadní stranu budeme pracovat během týdne podle videa

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

středa 8. dubna - den 21.

 

ČESKÝ JAZYK + PRVOUKA

  • pracovní list  Velikonoce - Fred - viz email rodičům

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 17 / sloupeček 65
  • slovní úlohy na listu - viz email rodičům; není třeba dělat ZÁPIS, VÝPOČET, ODPOVĚĎ... prostě jen vypočítat, pamětně nebo přímo do toho listu, odpovědět ústně ;-)

Pracovní činnosti a další průřezová témata o Velikonocích nechám na vás - budu ráda za fotografie!! heart A zítra, ve čtvrtek 9. dubna máte PRÁZDNINY, v pátek 10. dubna je státní svátek - tzn. den volna, potom je víkend a v pondělí 13. dubna opět den volna - Velikonoční pondělí... takže "tady ve škole" se sejdeme opět až v úterý 14. dubna. Odpočiňte si a v rámci možností si užijte Velikonoce! 

 

úterý 7. dubna - den 20.

 

ČESKÝ JAZYK

  • Písanka str. 23 - podle vzoru /měsíce zapisujte číslicí - tzn. zopakujte si jména a pořadí měsíců/
  • PS ČJ Nová škola 2. díl str. 4 / 3, 4 - samostatně, je to opakování

 

PRVOUKA 

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 64 
  • pracovní list GEOMETRICKÁ TĚLESA

 

pondělí 6. dubna - den 19.

 

ČESKÝ JAZYK

  • Písanka str. 22 - celá, tak, jak jsme zvyklí psát /viz předchozí strany/ - prosím dohlédnout na správné sezení a držení tužky... nejlépe, jak vám to doma půjde :-)
  • pracovní list - v mailu u rodičů

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 63
  • pracovní list GEOMETRICKÉ TVARY v mailu rodičů /posílám dva listy z geometrie - jeden udělejte dnes a druhý zítra ;-) / 

 

pátek 3. dubna - den 18.

 

ČESKÝ JAZYK

  • diktát z učebnice - prosím rodiče aby dětem diktovali do sešitu domácího psaní - str. 59/ 9 - v množném čísle - již jste dělali jako úkol na fólii; kontrola diktátu a případná oprava
  • ČJ SPN Psaní y/ý a  i/í po tvrdých a měkkých souhláskách.... str. 19/ cv. 11 - samostatně a prosím poté o kontrolu

MATEMATIKA

 

Pusťte si video z naší včerejší procházky ;-)  https://www.youtube.com/watch?v=V3Am1qBzJAY

 

 

  čtvrtek 2. dubna - den 17.

 

ČESKÝ JAZYK

 

MATEMATIKA 

  • Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 62 - děti samy
  • zopakujte si zaokrouhlování na desítky; do malého sešitu matematiky si připravte tabulku na zaokrouhlování /viz předchozí práce/ a místo x použijte tato čísla: 12  6  43  25  51  69  97  84  16  93

PRVOUKA

Pod videem na Youtube si můžete přečíst i komentář autora ;-)

středa 1. dubna - den 16.

 

 

 

úterý 31. března - den 15.

ČESKÝ JAZYK

  • pokud jste nestihli včera, pusťte si video z úvodní strany - Výročí státní vlajky a procvičování dvojhlásek
  • pracujte podle videa https://www.youtube.com/watch?v=wWe8iVlf9DQ v Pravopisných pětiminutovkách
  • kdo již máte nový nový PS ČJ 2. díl se skřítkem, prohlédněte si ho a vybarvěte si úvodní obrázek - poznáte, jaké roční období je na obrázku?

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 61 - sami
  • PS MAT str. 10 / cv. 10, 11 - s pomocí rodičů

 

Podívejte se na toto jarní video: https://www.youtube.com/watch?v=ksdVrwCILuo

 

pondělí 30. března - den 14.

ČESKÝ JAZYK

  • připravte si učebnici, fólii a obyčejnou tužku; pusťte si výukové video a pracujte se mnou https://www.youtube.com/watch?v=gGwzjuP19lo
  • procvičujte v učebnici ČJ str. 63 / 3 na fólii
  • uč. ČJ str. 63 / 4 - přepište věty do sešitu domácího psaní

 

MATEMATIKA

 

PRVOUKA

 

pátek 27. března - den 13.

MATEMATIKA

Pokud jste se ještě nepodívali na moje minividea s písemným odčítáním, udělejte to dnes. Připravte si k tomu školní sešit, pero a malé pravítko. Videa najdete pod odkazem v menu -  youtuberka A. - videa pro vás Počítejte spolu se mnou a poté si zkuste sami písemně /tzn. POD SEBOU/ vypočítat tyto příklady:

75 - 28     43 - 18    66 - 27    a nezapomeňte ani na zkoušky! :-) Držím vám palce!! 

Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 60

 

ČESKÝ JAZYK

  • Písanka str. 18 - píše se vše psacím písmem; dva poslední řádky slouží k procvičení nebo opravě toho, co se dětem na stránce nepodařilo
  • PS SPN str. 15 / 2 a 17 / 6 - prosím, aby rodiče na děti dohlédli a případně jim pomohli
  • tiché nebo hlasité čtení a zápis toho, co děti přečetly

 

PRVOUKA - vypracujte dnes nebo v pondělí 30. 3. 

  • pusťte si video Na zahrádce / kompost - najdete ho v odkazech youtuberka A. 
  • vyplňte pracovní list, který posílám rodičům na mail; list si buď vytiskněte nebo ho vyplňte v počítači; pokud vám nejde ani jedno, zapište správné odpovědi prostě na list papíru :-) 

     

     

čtvrtek 26. března - den 12.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • nadiktujte dětem /do sešitu domácího psaní/:
    • Za potůčkem se pase kůň. Na zahradě máme úl. Kůra buků je šedá. Hynek má psa. Jmenuje se Brok. Je to chytrý pes. U lesa dovádí zajíci. Po stromech se prohání veverky. Na pasece se hřejí ještěrky. 

  • společně diktát zkontrolujte a opravte
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vyrobte si společně jarního zajíce - chtěla jsem je vyrábět s dětmi ve škole, ale bohužel to není možné. Jestli máte chuť, pusťte se do toho doma. Přikládám foto: 

n11911.jpg   img_3504.jpg

  První typ vyžaduje seříznutí vhodné větve tak, aby stála a zároveň měla nahoře šikmý řez na namalování obličeje, což nemusí být úplně snadné. Na druhý model stačí jakékoliv polínko ;-)

 

Maluje se temperou nebo fixem, očka a zuby lze i nalepit. Uši z kartonu ap., fousky jsou z lýka nebo provázku... lepení tavnou pistolí. Pokud se do výroby pustíte, budu moc ráda za sdílení fotek - hotových výrobků i celého procesu smiley Užijte si to! heart

 

  

 

středa 25. března - den 11.

ČESKÝ JAZYK - dnes budou v češtině pracovat děti samy :-) Rodiče pouze zapíší čtení a dětem pustí odkaz z YOUTUBE. 

  • Pravopisné pětiminutovky str. 12 / 2. sloupeček - děti doplňují perem
  • tiché čtení a zápis, co děti přečetly
  • poslechněte si pohádku pana Čapka. Přečte vám ji Erik :-) https://www.youtube.com/watch?v=0m3ydk_Caxs ; nakresli k pohádce obrázek

Kdo si chce ještě trochu procvičovat na počítači - https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-tvrde-a-mekke-souhlasky-1-uroven/5987

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 58
  • PS MAT str. 11 / cv. 14, 15

 

 

úterý 24. března - den 10.

ČESKÝ JAZYK

  • uč. ČJ str. 61 / 1 a), b)
  • PS SPN str. 16 - viz zadání   
    •  v prvním řádku doplníme perem v prvním sloupečku -ty  do slova mosty; vybarvíme ve třetím sloupečku celé políčko, kde je napsáno ty   Už je  ... po dokončení se nejdřív přečtou všechna vybarvená a pak nevybarvená políčka - vyjde z toho básnička ;-) Zatím jsme tento typ úlohy nedělali, takže to zkuste nějak zvládnout yes
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

Kdo chce vyzkoušet něco nového - https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-delka-samohlasek-u-1-uroven/6401

 

MATEMATIKA

  • PS MAT str. 7 / 10 - všichni; cv. 12 stačí ústně, kdo chce, může zapsat; cv. 11 je dobrovolné a vyžaduje pomoc rodičů :-)
  • Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 57
  • procvičujte příklady na lístečcích, které máte doma

 

heart  Pusťte si https://www.youtube.com/watch?v=KOVOJGoCCGw ... zazpívejte si; vysvětlete si slova PERISKOPY, OSMĚLÍ SE, STOUPÁ MÍZA DO RŮŽE, VICHRY NEDUJOU  ... můžete vysvětlit i závěrečný vtip s "velkými zvířaty" - to nechám na vás laugh

 

pondělí 23. března - den 9.

 

Na úvodní straně máte vložen "úkol" na tento týden. Můžete jej zvládnout již dnes nebo kdykoliv během týden. Také se k němu můžete, v případě potřeby, opakovaně vrátit.

ČESKÝ JAZYK

  • pokud jste v minulém týdnu něco nestihli, dodělejte to dnes
  • Písanka str. 16 - celá strana
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti str. 14 / sloupeček 56
  • učebnice MAT str. 46 / 5 - ústně s rodičem - PRACUJTE NA ČÍSELNÉ OSE

PRVOUKA

  • uč. PRV str. 52 + PS PRV str. 52 / 1; cv. 2 NESTŘÍHEJTE, ať si děti rostlinky nakreslí + máte-li možnost,  zkuste je najít na zahradě nebo v přírodě
  •  Prosím komentujte dětem, co je okolo vás, co děláte a proč; zahrajte si venku nějakou hru :-)

 

pátek 20. března - den 8.

 

ČESKÝ JAZYK - PRVOUKA

  • Dnes brzy ráno začalo jaro. Je den jarní rovnodennosti - zopakujte si prosím, co to znamená. Podívej se z okna... Jaké je počasí? Co vidíš? Co slyšíš? Když vyjdeš ven, jak voní vzduch? Je poznat, že už jaro začalo? Napiš o tom 3 - 5 vět do sešitu domácího psaní. 
  • uč. PRV str. 50 - 51 / přečíst si text. V učebnici se píše datum 21.3., ale jarní rovnodennost může nastávat i dříve - letos je to již 20. 3. - viz odkaz https://radiozurnal.rozhlas.cz/prvni-jarni-den-20-nebo-21-brezna-6224343
  • PS PRV str. 50 - vystříhejte z přílohy a nalepte; str. 51 - vyplňte; ve cv. 2) nechte jako správnou odpověď 21. března a za ni si doplňte Letos již  20. března.

MATEMATIKA

  • učebnice MAT str. 45 / cv. 1 - ústně DŮLEŽITÉ pro uvědomění si přechodu základu 10 
  • !!! v rámečku uprostřed strany 45 VLEVO  je postupné odčítání, které jsme s některými dětmi využili při telefonické výuce - kdo potřebuje, používá, kdo nepotřebuje a odčítá pamětně jistě /nevadí, že pomaleji/ neřeší :-)
  • Počítáme zpaměti 2) str. 14 / sloupeček 55 - viz telefonní výuka a předchozí bod tohoto textu

PODÍVEJTE SE NA VIDEO Z ANGLIČTINY - odkaz nahoře na stránce, heslo trivium2020

V 15:20 hodin se pojďme společně prostřednictvím ČT sport rozloučit s paní Danou Zátopkovou broken heart

https://www.facebook.com/czatletika/videos/2447431988900932/?v=2447431988900932

 

čtvrtek 19. března - den 7.

 

K videu:

Napadne tě, proč jste se dnes dívali právě na tuto pohádku? Víš, kdo příběh vypráví? Zkus najít s pomocí rodičů, kde leží v České republice Hrusice. Byl jsi tam už někdy? Pokud ne, podívejte se s rodiči na internetu na stránky obce... Nemáte doma knížku, ze které příběh byl??? ... Nebo jinou, od tohoto spisovatele a malíře? Zkus si kousek přečíst...

  • vymyslete 3 matematické slovní úlohy /ústně/ s hrdiny pohádky, na kterou jste se dnes dívali; pokud chcete, jednu zapište do mailu a pošlete mi ji - předám ji tady na stránkách dalším dětem :-)
  • nakreslete k pohádce obrázek - také ho můžete vyfotit a elektronicky mi přeposlat
  • pokud to rodiče dovolí, pusťte si i další díly - nemusí to být jen dnes, klidně se dívejte postupně i v dalších dnech

 

heart    No a tady si /nejen dnes/  můžete hrát nebo si vytisknout omalovánku ;-) https://www.joseflada.cz/pro-deti/online-hry/

 

 

středa 18. března - den 6.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 12 / 1. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý; vybarvit si kočičku :-)
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

Kdo si domluvil termín, bude individuální telefonní výuka /kdo měl v úterý - práce je o pár řádků níže. Nemáte-li domluveno, pošlete sms a vymyslíme termín :-) Potřebuji dětem předat algoritmus pro odčítání s přechodem základu 10. 

K telefonní výuce si prosím připravte: 

  • pero a pravítko /stačí malé/
  • malý sešit matematiky
  • Počítáme zpaměti 2)
  • cokoliv dalšího /nejen z Matematiky, s čím potřebujete pomoci/

  Kdo nemá telefonní výuku, procvičuje:

  • barevné příklady uč. MAT str. 43, 44
  • písemné sčítání dvouciferných čísel s výsledkem max. 100 /35 + 42; 67 + 13; 28 + 64 ... /

!!! Kdo se již učil po telefonu včera:

  • Počítáme zpaměti 2) str. 14 / sloupeček 54 

 

PRVOUKA

  • pracujte na zahradě nebo jděte na procházku - prosím komentujte dětem, co je okolo vás, co děláte a proč; zahrajte si venku nějakou hru :-)

 

úterý 17. března - den 5.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 3. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý; vybarvit si kočičku :-)
  • Písanka s. 14 - celá strana včetně Jj a Jana - psát PSACÍM písmem; prosím dohlédněte na správné sezení - rovná záda, loket ruky, která píše je na stole /nesmí být ve vzduchu - případně posunout Písanku výš/; držet správně a lehce pero; mezi psaním se uvolňovat - děti znají
  • uč. ČJ str. 47 / 3 - na fólii; děti vyhledají v doplňovaných slovech slabikotvorné R, L - je to opakování
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

Kdo si domluvil termín, bude individuální telefonní výuka. Nemáte-li domluveno, pošlete sms a vymyslíme termín :-) Potřebuji dětem předat algoritmus pro odčítání s přechodem základu 10. Vám rodičům vypracuji a večer pošlu záložní materiál, abyste si doma věděli rady. Není to žádná věda - jen pro jistotu ;-)

     K telefonní výuce si prosím připravte: 

  • pero a pravítko /stačí malé/
  • malý sešit matematiky
  • Počítáme zpaměti 2)
  • cokoliv dalšího /nejen z Matematiky, s čím potřebujete pomoci/

     Kdo nemá telefonní výuku, procvičuje:

  • barevné příklady uč. MAT str. 43, 44
  • písemné sčítání dvouciferných čísel s výsledkem max. 100 /35 + 42; 67 + 13; 28 + 64 ... /

 

DALŠÍ:

  • nechte děti vyzkoušet si jednu novou domácí práci nebo práci na zahradě ;-)

 

pondělí 16. března - den 4.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 2. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
  • dodělejte vše, co jste v Češtině nestihli minulý týden

 

PRVOUKA

  • nebude-li vyhlášena karanténa se zákazem volného pohybu, jděte na procházku a pozorujte jarní květy - netrhejte je ale zbytečně - je to důležitá potrava pro včelky; zkuste nají podběl, plicník, prvosenku a ukázat tyto léčivé rostliny dětem
  • zopakujte si hodiny - čtvrt; půl; třičtvrtě - můžete využít hodiny v PS PRV s. 49 - ať děti píší na fólii a můžete jim zadávat časy nebo naopak nakreslete jim na hodiny přes fólii ručičky a ony ať říkají čas. Máte-li papírové hodiny k výuce času doma, trénujte na nich.
  • PS PRV s. 48 / 3

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2)  str. 19 / sloupeček 74 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu 
  • v malém sešitě matematiky ať si děti samy narýsují tabulku na zaokrouhlování - viz předchozí práce ve škole; do horního řádku x dosaďte: 19; 43; 71; 4; 56; 92; 89; 69; 7; 11; 24; 97
  • PS MAT str. 7 / cv. 9, 10 - viz zadání; cv. 12 - vyřešte ústně

 

13. března - den 3.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 1. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý
  • uč. str. 60 / 15 - přečtěte si společně cvičení; věnujte pozornost slovům SNĚŽENKY a DĚTI - psaní ě; prosím nadiktujte dětem pomalu po větách; společně zkontrolujte - opravte chybně napsaná slova NOVÝM NAPSÁNÍM pouze těchto slov pod diktátem
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2)  str. 19 / sloupeček 73 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu 
  • PS MAT str. 5 / cv. 4; str. 6 / 7, 8 - podle pokynů v pracovním sešitě
  • zadejte dětem tyto příklady pro písemné sčítání /tzn. POD SEBOU/ - do malého sešitu matematiky:
  • 68 - 54; 94 - 13; 87 - 52; 39 - 17; 26 - 12; 73 - 51 za každým příkladem následuje zkouška sčítáním - viz sešit

 

12. března - den 2.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 10 / 3. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují,proč i,í nebo y,ý
  • učebnice str. 60 / 14 - pracujte viz zadání a) i b) - využijte fólii; přepište věty do sešitu domácího psaní
  • děti si vygumují fólii
  • podívejte se na obrázek na obálce učebnice ČJ - tvořte věty o tom, co na obrázku vidíte a říkejte, JAKÉ TO JE.  Např. "Na obrázku je veverka. Veverka je rezatá a chundelatá." - pouze ústně
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) - str. 13 / sloupeček 52 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu 
  • učebnice str. 32 / 1, 3 - ústně; str. 32 / 2, 4 - na fólii; sloupeček barevných příkladů ústně
  • zadejte dětem 10 příkladů pro písemné sčítání /tzn. POD SEBOU/ - do malého sešitu matematiky;                        typ příkladu: 36 + 42 ; 28 + 53 ... výsledek maximálně 100 ;-)

 

11. března - den 1.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 10 / 2. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují,proč i,í nebo y,ý; po správném vypracování si mohou vybarvit kočičku ;-)
  • učebnice str. 60 / 13 - nejdřív doplňte na fólii chybějící slabiky nebo písmena, věty přečtěte; víte, z jakých pohádek věty jsou?; přepište věty do sešitu domácího psaní
  • děti si vygumují fólii
  • PS SPN str. 18 / 8 - viz zadání
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA 

  • Počítáme zpaměti 2) - str. 13 / sloupeček 51 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu 
  • učebnice str. 35 / 1, 2, 3 - ústně společně
  • učebnice str. 35 / 4 - vypracovat na fólii /výsledek sčítání a zaokrouhlování na desítky
  • děti si vygumují fólii
  • učebnice str. 40 a 41 - barevné příklady vypočítat ústně s kontrolou rodičů

 

 

Komentáře

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář