18. zpráva 21. 2. - 25. 2. 2022
18. ZPRÁVA 21. 2. – 25. 2. 2022
Vážení rodiče,
moc Vás zdravím a píši informace k dalšímu únorovému týdnu.
Co nás čeká:
- Od pondělí 21. 2. se už netestujeme. Děkuji za shrnutí údajů, kdo z dětí a kdy covid -19 prodělal, třeba se to ještě bude hodit…
- Valentýnská pošta – při VV a PČ si děti vyráběly valentýnky (krátké milé dopisy pro kamarády či kohokoliv ve škole) a vhazovaly je do krabice u vchodu do školy. V pátek navštívil všechny třídy „pošťák“ (p. ředitelka a obě paní zástupkyně), všechny dopisy roznesl a předal správným adresátům…
- Od tohoto týdne už nebudeme mít dočasnou změnu v rozvrhu AJ a Vl. Bude platit původní rozvrh hodin:
středa: ČJ, M, AJ, Vl, PČ
pátek: ČJ, AJ, TV, TV, ČJ – čtení. Ostatní dny jsou beze změny.
PLÁN VÝUKY 21. 2. – 25. 2.
- Využili jsme pátečního teplého počasí a TV měli na hřišti. I nadále počítejte, prosím, s tím, že podle počasí bude TV v tělocvičně, nebo venku na hřišti. Děti by měly mít ve skříňce čistou sportovní obuv, ale i dlouhé tepláky/legíny, mikinu…). Děkuji.
Český jazyk
- Procvičování skloňování podstatných jmen rodu ženského - přiřazování podstatných jmen ke vzorům žena, růže, píseň a kost, skloňování a psaní i/y v koncovkách podle vzorů. Pravopis vždy zdůvodňujeme, děti si pomáhají s i/y tím, že si ve stejném tvaru řeknou vzor, např. Na větvi (na písni) sedí kos.
- V průběhu týdne budeme už podstatná jména rodu středního a ženského kombinovat, děti budou muset dávat pozor i na rod podstatného jména a neplést vzory.
- V úterý si napíšeme krátkou KP - určování mluvnických kategorií u podstatných jmen (pád, číslo, rod, životnost a vzor – ten zatím jen u rodu středního a ženského) a v pátek diktát (s možností přípravy doma předem).
- učebnice str. 62 - 64, PS Hravá čeština str. 48 a 49, Prav. pětiminutovky str. 35
- Čtení – většina dětí si prezentaci domácí četby velmi pěkně připravila a představení přečtené knihy ostatním se jim opravdu povedlo. Těší mě, že děti v ústním prezentování dělají pokroky a že se snaží stále zlepšovat. Tím, že je dětí hodně, nám prezentace vycházejí po chvilkách na několik dní…
- V pátek bude opět pravidelná čtenářská dílna se čtením a úkolem z vlastní knížky.
Matematika
- Aritmetika – pamětné násobení a dělení jednociferným číslem je pro některé děti už poměrně složité, často v příkladech chybují, počítají velice pomalu nebo jim určité typy vypočítat nejdou. Musí totiž při výpočtech ovládat rychle násobilku, orientovat se v řádech, umět si pomoci vhodnými rozklady čísel, pak rychle mezivýpočty sčítat…Začneme tedy raději nové učivo – písemné násobení jednociferným činitelem, které by slabším dětem mělo pomoci i tyto náročnější příklady zvládnout.
- Ve středu si napíšeme KP – řešení slovních úloh (stejných typů jako v lednu).
- učebnice stále str. 46 - 48, PS 2. díl – str. 10 (a PL)
- Geometrie – bude ve čtvrtek – dokončíme opakování 1. pololetí a začneme nové učivo o trojúhelníku (popis stran malými písmeny, druhy – rovnostranný, rovnoramenný a různostranný, konstrukce, výpočet obvodu…).
- učebnice str. 95 a 96, PS 1. díl „Co už umím“ str. 59, PS 2. díl str. 38
Vlastivěda
- Připomněli jsme si chráněná území ČR a ukázali některé památky UNESCO.
- Krátkým mluvním cvičením na téma ČR zakončíme zeměpisné učivo, pokud by v pondělí někdo chyběl, splní si tento DÚ jiný den. Modrou učebnici si děti zatím ponechají u sebe na příp. opakování učiva.
- Začneme dějepisné učivo – hlavní události nejstarších českých dějin – malá kapitola o čase. Děti dostanou novou červenou učebnici, prosím o její obalení.
- učebnice str. 4
Přírodověda
- opakování a dokončení učiva o vlastnostech látek (délka, hmotnost, teplota, čas), děti by měly zpaměti k těmto fyzikálním veličinám znát název měřidla a základní (a i další) jednotky, např. hmotnost – váhy – zákl. jednotka je 1 kilogram (kg), další je 1 gram (g), 1 metrický cent (q), 1 tuna (t)…
- Moc děkuji za spolupráci s posláním mnoha měřidel, sešla se nám opravdu pestrá škála různých měřidel, vše jsme si názorně prohlédli, popsali a nějaká měření i vyzkoušeli.
- Ve čtvrtek 24. 2. si napíšeme opakovací KP – neživá příroda – podmínky života na Zemi (vzduch, voda, teplo a světlo ze Slunce, půda, horniny a nerosty – učebnice str. 30 – 33, PL v zelených deskách).
- stále ještě učebnice str. 34 – 35
Děkuji za spolupráci. Přeji Vám pěkný další únorový týden a všem přeji hodně zdraví!
Petra Holubová