19. zpráva 28. 2. - 4. 3. 2022
27. 2. 2022
19. ZPRÁVA 28. 2. – 4. 3. 2022
Vážení rodiče,
moc Vás zdravím a píši informace k dalšímu – už 1. březnovému týdnu. Poslala jsem Vám také mail s dopisem od vedení školy k situaci na Ukrajině.
PLÁN VÝUKY 28. 2. – 4. 3.
- V průběhu minulého týdne všechny děti odprezentovaly minutové povídání o ČR, je nás hodně, věnovali jsme tomu i jiné hodiny než vlastivědu… Výkony dětí byly značně rozdílné, ti nejlepší zvládli mluvit plynule více než tři minuty, některé naopak svazovala velká tréma, tudíž část připravených vět zapomněli a mluvili celkově méně než minutu… Bylo ale vidět, že se poctivě připravovali opravdu všichni, k čemuž jste určitě přispěli i Vy. Děkuji tedy za báječnou spolupráci. Hodnocení každého dítěte jsme věnovali společně čas, všechny děti jsem ohodnotila na začátek tentokrát motivačně pěknou známkou. V podobných ústních aktivitách (mluvních cvičeních) budeme pokračovat.
Český jazyk
- Procvičování skloňování podstatných jmen rodu ženského - přiřazování podstatných jmen ke vzorům žena, růže, píseň a kost, skloňování a psaní i/y v koncovkách podle vzorů.
- V průběhu týdne začneme nové učivo - skloňování podstatných jmen rodu mužského a přiřazování PJ rodu mužského k šesti novým vzorům (pán, hrad, muž, stroj, předseda a soudce). Toto učivo je z učiva o skloňování PJ nejnáročnější, děti musí u přiřazování ke vzorům hlídat i životnost.
- Ve středu si napíšeme si kontrolní doplňovací cvičení a v pátek diktát (obě práce s možností přípravy předem).
- učebnice str. 62 - 65, PS Hravá čeština str. 49 - 51, Prav. pětiminutovky str. 35/dokončení a 36
- Čtení – přečteme si další kapitolu ze společné četby („Školník Kulda je jednička“).
- V pátek bude opět pravidelná čtenářská dílna se čtením a úkolem z vlastní knížky. Dětem zadávám různé otázky k četbě, které plní ústně, nebo písemně, např.: co by popřály k narozeninám hlavní postavě, co by se zeptaly (kdyby měly možnost) své hlavní postavy…
Matematika
- Aritmetika – procvičování písemného násobení jednociferným činitelem - zde se minulý týden znovu ukázalo, jak dobře a rychle umí/neumí děti malou násobilku. Pokud Vašemu dítěti spoje malé násobilky zpaměti počítat stále nejdou nebo se mu výsledky vybavují velmi pomalu, prosím o co nejčastější trénování doma a používání kartičky pro rychlé vyhledávání při každém počítání. Kontrolu (zkoušku) provádíme zatím písemným sčítáním.
- V tomto týdnu už začneme i písemné násobení dvojciferným činitelem.
- učebnice str. 47 - 49, PS 2. díl – str. 11 a 12
- Geometrie – bude jako vždy ve čtvrtek – začali jsme nové učivo o trojúhelníku (popis stran malými písmeny, druhy – rovnostranný, rovnoramenný a různostranný)
- V tomto týdnu se naučíme rýsovat trojúhelník (známe délky všech jeho stran) a vysvětlíme si, kdy lze trojúhelník sestrojit (= trojúhelníkovou nerovnost).
- učebnice str. 96 a 97, PS 2. díl str. 39 - 40
Vlastivěda
- Začali jsme dějepisné učivo – hlavní události nejstarších českých dějin – malá kapitola o čase (počátek našeho letopočtu, co je století, tisíciletí, které roky patří do daného století…). Děti dostaly novou červenou učebnici, prosím o její obalení.
- V tomto týdnu budeme ještě pokračovat a začneme se zabývat obdobím pravěku (starší a mladší doba kamenná, doba bronzová a železná). Aby bylo učivo pro děti více názorné a srozumitelné, využívám ještě další barevné učební materiály, které dětem kopíruji. Čteme si je a plníme různé opakovací úkoly. Budu také využívat krátká videa.
- učebnice str. 5 - 7
- Příští týden ve středu 9. 3. si napíšeme KP z učiva o ČR. Děti dostanou opět přípravné otázky.
Přírodověda
- Dokončili jsme učivo o vlastnostech látek (délka, hmotnost, teplota, čas).
- V úterý 1. 3. si napíšeme odloženou opakovací KP – neživá příroda – podmínky života na Zemi (vzduch, voda, teplo a světlo ze Slunce, půda, horniny a nerosty), ke které děti v pátek 25. 2. dostaly i přípravné otázky.
- Začneme se zabývat ekosystémem pole, nejprve si připomeneme druhy polních plodin a jejich zástupce.
- učebnice str. 36 – 39
VV, PČ, TV, HV
- V hodinách VV a PČ se snažíme postupně přeměnit výzdobu třídy a chodby ze zimy na jaro. Minulý týden děti vytvořily krásné barevné budky s ptáčky. V HV jsme trénovali lidové písně na dvě a tři doby (Tancuj, tancuj a Marjánko, Marjánko) a zkoušeli je správně dirigovat. V TV jsme se věnovali běžecké a skokanské abecedě na hřišti (při pěkném počasí) a v tělocvičně.
Děkuji za spolupráci. Přeji Vám pěkný začátek března!
Petra Holubová