Ůvod
ŠKODA FELICIA/FELICIA COMBI
ÚVOD:
Felicia byla prováděna ve třech karosářských variantách: Hatchback, Combi nebo Pick-Up. zavazadelník. Škoda Felicia combi má kufr opravdu velký, také proto získala ocenění Car of the year udílené automobilům ve Velké Británii.
Karoserie a interiér se oproti Favoritu výrazně vylepšily. Na podvozku byly provedeny také změny. Motory dostaly onu správnou ozdravnou kúru. Všechno je spojení práce českých a německých inženýrů z Volkswagenu. Produkce Felicie začala v roce 1994 a v roce 1998 byl proveden facelift ke zvýšení prodeje na zahraničních trzích a toto provedení se už hodně vzdalovalo Favoritu/Formanu.
Škoda Felicia je nabízena ve stupních výbavy LX, LXi a GLX. Již základní výbava je vcelku bohatá s možností dokoupení různých doplňků. Např. centrální zamykání, el. ovládaná zrcátka, imobilizér, posilovač řízení (nově i pro 1.3MPI). Sedadla jsou velmi pohodlná s mnoha vzorky a z doplňků pro bezpečnost, jsme si mohli pořídit např.:
- ABS v kombinaci se systémem EDS
- 2x Airbag a také i s bočními airbagy
MOTORY:
Auto je vystavěno na malé podlahové plošině (pouze 4m dlouhá) Podvozek je tvrdě odladěn, ale tak, aby se dobře choval i na našich cestách. Auto neskáče a dobře drží stopu a v zatáčkách se chová stabilně a moc se nenaklání, což je také velký rozdíl oproti Favoritu..
Motor 1.3:
Motor české provenience se 40kW / 50 kW
- central injection Bosch Monomotronic
- 1289 ccm, OHV, 3- cestný katalysator, rozdělovač
Motor 1.3MPi:
tento motor je dodáván pro modely 97 a výše (40kW / 50 kW )
- vícebodové vstřikování Siemens Simos 2P
- 1289 ccm, OHV, 3-cestní katalysátor, bez rozdělovače
- nový český motor je silný a pružný s rozumnou spotřebou
Vlastnosti:
Nejrozšířenější motor, vyráběn s motory 40kW a 50kW. Motor s 50kW, což je asi 68 koní, má už docela slušné jízdní vlastnosti a při ekonomické jízdě i velice dobrou spotřebu.
Motor 1.6MPi:
Německý motor z Volkswagena s 55kW (75 koní)
- ve Felicii od léta 1995
- vícebodové vstřikování Magneti Marelli
- 1598 ccm, OHC, 3-cestní katalysátor, bez rozdělovače (pro rok '98)
Vlastnosti:
Když si sednete do vozu s motorem 1.6MPI a nastartujete jej, překvapí vás ševelením, které nic nevypovídá o jeho výkonových charakteristikách. Tahle pohonná jednotka Vás překvapí svou dynamičností, výtečnou akcelerací a nízkou spotřebou.
Motor 1.9D:
Také německý motor od VW, diesel motor se 47kW (64hp)
- ve Felicii od jara 1996
- jednoduché nepřímé vstřikování Lucas DPC
- 1896 ccm, diesel, OHC, 3-cestní katalysátor, komůrka
Vlastnosti:
Jedná se o osvědčený dobrý, jak jsem už zmínil VW motor, který vyniká jako správný diesel velkou silou a točivým momentem. Překvapí též ochota k vytáčení a ani při jízdě na 4000 otáček spotřeba nepřekročí 7 l/100km.
Teď taková malá zajímavost z jedné internetové stránky:
John Kreswill, šéfredaktor britského magazínu DIESEL CAR and 4x4 jel s
Felicii 1.9D vzdálenost 1130 km z britského Milton Keynes do Mladé
Boleslavi s průměrnou spotřebou 3,33 l/100km a průměrná rychlost byla
80 km/h.
Technické vlastnosti Felicií:
Motory |
1.3 MPI LX |
1.3 MPI GLX |
1.6 MPI |
1.9 D |
Spotřeba paliva město/mimo město/dálnice |
8,8/5/6,4 9,3/5,1/6,7 9,5/5,4/6,9 7,7/4,8 5,8 | |||
Zrychlení z 0 na 100km/h |
15,5 13,5 12,0 16,0 | |||
Obsah |
1.289 |
1.289 |
1.589 |
1.896 |
Maximální výkon v kW, při otáčkách |
40/54 při 4.500 |
50/68 při 5.000 |
55/75 při 4.500 |
47/65 při 4.300 |
Maximální rychlost |
151 162 171 |
156 |