Jdi na obsah Jdi na menu
 


12. 5. 2021

Sociální sítě a influenceři

Každý z nás používáme sociální sítě téměř každý den. Používáme Instagram, TikTok, Facebook, Twitter a jiné.  Sdílení fotek je nedílnou součástí sociálních sítí už od jejich samotného vzniku. Marketingový vliv influencerů na sociálních sítích není žádnou novinkou a stále roste. Influenceři mají bezesporu velký vliv na formování názorů, hodnot i životního stylu a influencer marketing je jednou z nejčastějších forem propagací. Ve světě marketingu zaznamenává stále větší růst. Influenceři jsou lidé, kteří mají schopnost ovlivňovat svoji skupinu sledovatelů.

Je důležité, aby si žáci uvědomovali základní prvky persvaze v mediálních produktech a rozpoznávat základní manipulativní techniky. Nutné je, aby žáci rozeznali skrytou a zjevnou reklamu a nenechali se manipulovat na sociálních sítích. Žákům můžeme ukázat jakoukoli propagaci na internetu, typickým místem pro skryté a zjevné reklamy je Instagram, kde se setkáváme s reklamou skoro na každém postu. Žáci v sociálním světě doslova žijí, instagramery sledují v hojném množství. Je potřeba sledovat i použité hastagy, které též hrají velmi důležitou roli. Žáky vedeme k tomu, že reklama v podstatě není nijak označená, jedná se tedy o reklamu skrytou. Hastag nelze chápat jako označení reklamy v plném slova smyslu.img_5463.jpg

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář