Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hello Kitty

2620a757d4e0c71c2c6d2a5387c4c2d5.jpgHello Kitty, celým jménem Kitty White, byla podle jejího oficiálního profilu narozena 1. listopadu na předměstí Londýna. Její výška je měřena jako pět jablek a váha jako tři jablka. Je zobrazována jako roztomilá, bystrá, vlídná, hodná a rozpustilá holčička, která nosí červenou mašli na levém uchu a je velmi blízká se svým dvojčetem – sestrou Mimmy. Umí dobře péct sušenky a miluje mámin jablečný koláč. Ráda sbírá roztomilé věci, její nejoblíbenější školní předmět je Anglický jazyk, Hudební a Výtvarná výchova. Je krevní skupina A. Jejím citátem je „Nikdy nemůžeš mít moc kamarádů“.

 

Obecně je to fiktivní charakter Japonské firmy Sanrio, vytvořen Yuko Šimzu, designován Yuko Yamaguchi. Hello Kitty bílá kočka rasy japonský bobtail, Poprvé byla vyobrazena na peněžence v Japonsku v roce 1974, poté byla v roce 1976 dovezena do USA. Je znakem kawaii a japonské pop kultury. V současnosti už je ochranná známka Hello Kitty rozšířena celosvětově – Sanrio vydělalo přes 1 miliardu dolarů při jejím prodeji mimo Japonsko. I přes to, že prvotní záměr směřoval především na předpubertální dívčí skupinu, produkty Hello Kitty mají veliký rozsah od kabelek pro starší, k plyšákům pro mladší. Existuje také kult mezi dospělými, zejména v Asii, kde se s Hello Kitty zdobí auta, šperky a podobné zboží. Také existuje několik televizních sérií Hello Kitty, zaměřených znovu hlavně na mladší diváky.  

 

                        

31945f3e3aa4fb75a46386590ffec482.jpg

Začátkek nastal v roce 1962, když Shintaro Tsuji, zakladatel Sanria, začal prodávat gumové sandály s květinami na nich. Zjistil, že když na ně přidává různé roztomilé designy, profity se zvyšují. Najal tedy designery pro jejich navrhování. Firma později vyprodukovala dárkové zboží s několika roztomilými charaktery. Hello Kitty byla jedním z nich. Mluvčí Sanria říká, že Hello Kitty nemá ústa, jelikož „Bez úst je pro člověka, který se na ni dívá, jednodušší projektovat své pocity na charakter“, a že „člověk může být radostný či smutný s Hello Kitty.“

 

 

Popularita

V květnu 2008 jmenovalo Japonsko Hello Kitty ambasadorem japonského turismu v Číně i Hong Kongu, což jsou místa, kde je Helo Kitty výslovně rozšířená. UNICEF ji odměnil cenou za Speciálního kamaráda dětem.V roce 2007 v Thaisku byli dva policisté, kteří se dopustili lehkých přestupků donuceni nosit růžové Hello Kitty oblečení na několik dní jako trest. Existuje několik Hello Kitty restaurací a obchodů po celém světě, také dva zábavní parky v Japonsku – Harmonyland a Sanrio Puroland.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář