Jdi na obsah Jdi na menu
 


  Úvodem musím poznamenat, že letošní kola byla, co se náročnosti tras týče, opravdu někde jinde, než co jsme absolvovali v předchozích letech. Někteří zkušenější borci patrně tento stav vyhodnotili už před odjezdem a zúčastnili se jen částečně, někteří dokonce bez kol! Sice byla malá, ale i této podpory si ceníme a nelámeme pro příště nad nikým hůlJ. Účast tedy tvořila letošní „Original seven“ (ti co absolvovali cestu vlakem): Honza Z., Jiří K., Martin J., Milan Ž., Pavel K., Radim K. a Zdeněk K. Ve čtvrtek s námi pobyl Roman I., v sobotu se připojili  Luboš K. a Martin C., stejně jako Roman O. s Alčou, a na jeden večer se objevili ještě Laďa O. s Ivou. Celkový součet sice dělá 14, ale cyklistické, alias sportovní zapojení nebylo až tak slavné (loňských 13 bikerů vypadalo úplně jinak)...
 
  Termín byl o týden posunut - na čtvrtek 6.8. až pondělí 10.8. a bylo to opět maximum, co se dalo vydržet. Tentokrát z tohoto pohledu neměly od sebe až tak daleko stránky fyzická a finanční;-). Organizace se chopil Zdenek, a jelikož byl loni na „průzkumné“ dovolené v Harrachově, naplánoval nám pobyt v Krkonoších. K jednotlivým dnům v krátkosti něco zde, něco více ve fotogalerii.
DEN 1. čt 6.8., trasa Zbr. – Skalice n.S., Stará Paka – Harrachov
Vlak jel v 7:30 a po hladkém přestupu v Pardubicích, jsme vystupovali v cílové stanici asi v 10:45. Původně jsme měli jet až do Liberce, ale kvůli výluce to šlo jen do Staré Paky. Úvodní etapa proto byla ve znamení krátkosti, jelikož i tak byla docela dlouhá, no a bylo to téměř za jakoukoli cenu! Dvě vydatná stoupání notně prověřila naši připravenost. To druhé bylo až takové, že jej nevyjel nikdo, ač mě chybělo jen asi 200m. Do kempu jsme dorazili něco po šesté, především však s pocitem řádného přičichnutí ke Krkonošskému terénu. Večer jsme navštívili předvečer víkendového fesťáku.
Statistika: DIST 55,26, RIDT 3:50:37, AVGS 14,92, MAXS 58,1, TOTO (STKZBT’15) 55.
DEN 2. pá 7.8., Harrachov - Krakonošova snídaně - Studenov - Harrachov
Vyrazili jsme pouze ve 4 lidech (Radima vyřadily potíže se zadním kolem) a to asi v 11:30. Hned po kilometru první pivo u Mumlavských vodopádů nebyl příjemný začátek dne. Naštěstí další (když nepočítám hnusnou plechovku radlera) jsme si dali až k obědu po dojezdu v Harrachově. Vystoupali jsme ke Krakonošově snídani, pak ještě kousek, poté sjezd a výstup a dali si krátkou zastávku u kiosku na Ručičkách. Další přišla asi o 3 km dál u stánku na Studenově, tam co jsme včera potili (většina) krev. Tentokrát to byl pohodový průjezd. Pokračovali jsme k výhledu pod Čerťákem a dolů do Harrachova. Zbylí chlapci si užívali krásného počasí převážně na místním koupališti. Před pátou už jsme z kempu vyráželi na kulturní „vrchol“ pobytu – na Keltskou noc. Oželeli jsme jen poslední vystupující kapelu, už tak toho všeho bylo ažaž.
DIST 30,04 (včetně pojížděk po městě), RIDT 2:03:18, AVGS 15,31, MAXS 56,5, TOTO 85.
DEN 3. so 8.8., Harrachov – Dvoračky – Horní Mísečky – Špindlerův Mlýn
Z Kempu jsme vyrazili asi v 10:15 v plném počtu sedmi. Trasa vedla nejkratší cestou na Dvoračky, kde jsme si dali polévku a nějaké pivko. Ač slunce pařilo o sto šest, vydrželi jsme tam celkem dlouho, těžko říct jestli nám to víc síly dalo či vzalo, protože co nás později čekalo, jich ještě vyžadovalo přehršel. Myslím tím 2 km mezi Dolními a Horními Mísečkami, které se staly podle mě nejtěžším stoupáním dne. Následovalo proto krátké občerstvení. Zbytek cesty do Špindlu už byl snadný, i proto, že jsme zvolili sice delší, ale o to méně náročný sjezd. Kemp na konci městečka nás přivítal svou relativní novotou, stejně jako většina staveb okolo. Večer jsme se zdrželi po večeři v hospodě na několik piv. Další program byl víceméně v režii čerstvě příchozích Ladě a Ivy, ale nebyli v tom zas tak sami, že? Výpravy do města za nočním rejem jsem se naštěstí nezúčastnil:-).
DIST 26,31, RIDT 2:08:05, AVGS 12,80, MAXS 61,8, TOTO 111.
DEN 4. ne 9.8., Špindlerův Mlýn – Labská bouda – Na rovince – Špindlerův Mlýn
Na tuto předposlední etapu se přidalo několik nových tváří, takže nás bylo opět 7 (mimo mě, Honze a Milana se přidali ještě Luboš a Roman O., kteří s námi jeli ze základního tábora a Martin C. a Alčou si cestu zkrátili lanovkou na Medvědín). Úvodní stoupání s převýšením asi 300 m nebylo tak zlý jak jsem čekal, ovšem dalších výškových 400m z Horních Míseček na Vrbatovu chatu mi ale opravdu dalo zabrat. Lanovkáři tam na nás už čekali a po krátkém občerstvení jsme se všichni vydali za dalším na Labskou boudu. Poté jsme se vrátili stejnou cestou do H. Míseček. My tři z „original 7“ jsme si trasu ještě prodloužili po místních běžkařských trasách ke křižovatce Na rovince a až pak se vraceli po cyklostezce do Špindlu. V kempu jsme byli až těsně před večeří, v 17:45. Zbylá čtveřice cestou zpět neváhala vyzkoušet sjezd po nejkratší trase. A ostatní osazenstvo se ve městě koupalo v zotavovně či vyzkoušelo bobovou dráhu. Poslední večer byl nepoměrně klidnější než ty předchozí, spát se šlo něco po půl jedenácté.
DIST 46,34, RIDT 3:18:33, AVGS 14,47, MAXS 60,1, TOTO 157.
DEN 5. po 10.8., Špindlerův Mlýn – Vrchlabí – Dvůr Králové n.L., Skalice n.S. – Zbr.
Závěrečná etapa má vždy tendence být trochu hektická. Ne všichni si na to asi už zvyklli, tak tentokrát jim v tomto byla ta letošní velkou nápomocí:). Podařilo se mi totiž (vlastně ani nevím jak, snad že byl této variantě nakloněn Milan, který nás navigoval z GPS) přesvědčit ostatní, abychom místo do Staré Paky jeli až do Dvora Králového. Zde jsme si odsunutím odjezdu pozdějším vlakem (ve 14h) nechali rezervu na oběd. To byl ovšem jen plán. Vyjeli jsme chvilinku po snídani asi v 8:45, ale vzali jsme to nikoli přímo po silnici, ale terénem okolo, čímž jsme se nevyhnuli několika kopcům. Takže se do vrchařské soutěže nemálo bodovalo i v tento den;-)! Ve Vrchlabí jsme byli celkem v očekávaném čase, asi v 10:15. Dál nás ovšem cesta po silnicích 2.Labské cyklostezky mořila až neuvěřitelně, jednoduše sil už nebylo nazbyt. Mnou očekávaných 30 km se navíc ukázalo jako téměř 40, což už zadělávalo na problém. Ten se pak vyskytl v podobě přehrazení cesty montáží mostu, asi 15 km před cílem. Situace se tam navíc vyvinula dosti nešťastně, takže jsme nabrali ztrátu kolem 25 min., zanedlouho jsme ještě absolvovali několikaminutovou opravu řetězu, čehož výsledkem bylo, že jsme na nádraží dorazili jen asi 30 min. před odjezdem vlaku, samozřejmě bez oběda. Zběsilá jízda zpátky do města v podání jakéhosi pošuka pro trochu pití a potravin, když na nádraží se nedalo zakoupit vůbec nic, vyvrcholila návratem k čekajícímu vlaku. K marnosti tohoto počínání vede zjištění, že na nádraží se alespoň voda sehnat dala. Poslední etapa se nám tak směle zařadila mezi předchozí náročné části celé BIKE TOUR.
DIST 79,42, RIDT 4:09:24, AVGS 19,81, MAXS 55,1, TOTO 236.
 
Co dodat závěrem? Co jsem viděl, tak mohu říci, že jsem na celou skupinu, alespoň pro to co absolvovala na kole, opravdu hrdý. Napadají mě dvě verze závěrečné věty - začnu třeba tou delší. Podle mě prošli všichni více či méně úspěšně cyklistickým peklem a tedy mají nakročeno k cyklistickému nebi! Načež ta kratší zní – Vzhůru k nebi, volové!!:-)
 
Individuální klasifikace STKZ BIKE TOUR 2015 KRKONOŠE
poř. jméno dny (km) celkem km
1 2 3 4 5
1 Jiří K. 47 30 26 46 71 220
2 Honza Z. 47 30 26 46 65 214
2 Milan Ž. 47 30 26 46 65 214
4 Zdeněk K. 47 30 26   65 168
5 Radim K. 47   26   65 138
5 Pavel K. 47   26   65 138
5 Martin J. 47   26   65 138
8 Roman O.     8 34   42
8 Luboš K.     8 34   42
10 Martin C.     8 23   31
11 Alena M.       23   23
Pozn. bez započítání cesty do Skalice; srovnání s délkou plánovaných tras: 45+26+34+28+22=155 km; vrchařská soutěž bude vyhodnocena po dodání výškových profilů!;-)
 

Náhledy fotografií ze složky STKZ Bike Tour 2015 Krkonoše