Dva z vozů testovaných v posledním kole Euro NCAP, Mazda
Oba výrobci se k problému postavili čelem a pokusili se ho vyřešit. Mazda 2 nakonec prošla s pěti hvězdičkami. Automobilka bude upravenou a bezpečnější verzi ovládacího softwaru montovat do všech nových aut. Už zakoupené kusy budou také upraveny: automobilka hodlá jejich majitele kontaktovat a postarat se o jejich bezpečí.
Ani Volvo nelenilo a nechalo upravit postranní airbag, který se při bočním nárazu do sloupu dostatečně nenafoukl. Jenže problém se objevil znova. Volvo v současné době pátrá po příčinách. Majitelé V70 by se o řešení měli brzy dozvědět od svého dealera.
Ze šesti modelů testovaných v posledním kole Euro NCAP (Mazda 2, Honda Civic, Volvo V70, Mercedes-Benz třídy C, Renault Laguna, Daihatsu Materia) získala čtyři auta pět hvězdiček – tedy maximální možné hodnocení. Renault Laguna by se dokonce stal rekordmanem v počtu bodů za ochranu dospělých, nebýt jednoho ztraceného bodu za otevřené zadní dveře při bočním nárazu. Auta jsou tedy stále bezpečnější a snaha Mazdy i Volva svědčí o tom, že automobilky mají na přežití svých zákazníků velký zájem. (Tedy... jak které.) Ukazuje se, že dosáhnout pěti hvězdiček už není velký problém.
Institut Euro NCAP zatím vidí rezervy v ochraně chodců, ale i zde můžeme pozorovat výrazné zlepšení oproti situaci před pár lety. Určitě přijde doba, kdy budou nejmodernější opatření typu aktivních vystřelovacích kapot standardem. Už aby to bylo.