Školní vzdělávací program
20. 2. 2007
„ Pojďte s námi do pohádky…“
Jednou, kdysi dávno, v kouzelném zámku, narodil se malý skřítek všetečka. Byl to ten nejhodnější a nejmilejší skřítek v celém pohádkovém království. Měl moc rád všechny děti i jejich hračky a byla s ním veliká legrace. Jednoho dne se nastěhoval do malé školičky, aby byl dětem co nejblíže. A tak jsme se seznámili – to je náš Jamníček. Máme ho moc rádi. Nezkazí žádnou legraci, umí čarovat a je to moc dobrý kamarád. Hlídá nám školku a slíbil, že s námi zůstane až do prázdnin. Ještě nás toho musí hodně naučit a my už se moc těšíme. A tak- pojďte s námi do pohádky.
Charakteristika
Školní vzdělávací program je založen na základech rodinné výchovy a prvcích pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a zdravotní kultury.
Tyto základní prvky programu jsou stěžejním bodem, na jejichž základě se rozvíjí celá výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Hlavní úkoly jsou zaměřeny především na citovou stránku osobnosti dítěte, na vytvoření optimálních podmínek k plné realizaci dětské osobnosti a její všestranný rozvoj. Uplatňují hru jako základní prostředek všech činností a volných aktivit. Jsou zaměřeny na celou osobnost dítěte ve všech oblastech a přizpůsobují se vývojovým potřebám dětí 3-7 leté věkové skupiny. Úzká vazba na rodinu je sama o sobě nepostradatelnou specifikou, vázanou k obecným i individuálním potřebám a možnostem jednotlivých dětí. Rodiče mají plnou možnost podílet se na dění v MŠ, účastnit se různých programů, dle svého zájmu vstupovat do her svých dětí. Ve vztahu mezi pedagogy a rodiči panuje oboustranná důvěra a otevřenost, vstřícnost a ochota spolupráce na základě partnerství.
Celý program vyžaduje pedagogický přístup, kde péče, výchova a vzdělání spoluvytvářejí jeden celek. Pedagogické aktivity vycházejí z potřeby podnětného a bohatého prostředí, s prvky hry a tvořivosti, podněcované radostí a vlastním zájmem dítěte. Využívají přirozený tok dětských myšlenek a spontánních nápadů s poskytnutím dostatečného prostoru pro spontánní aktivity a vlastní dětské plány. Vzdělávání se uskutečňuje ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne v MŠ vyskytnou. Spontánní a řízené aktivity jsou vyvážené a didakticky zacílená činnost je přímo či nepřímo bohatě motivovaná. Vzdělávání dětí je založeno na principu vzdělávací nabídky /integrované bloky/ dle individuální volby a za aktivní účasti dítěte. Jejich realizace vychází ze života dítěte, je přizpůsobena vnějším i vnitřním podmínkám a možnostem školy a nabízí dětem širokou škálu různých aktivit a hlubší prožitky. Vzdělávací aktivity probíhají především formou nezávazné dětské hry, s využitím metod prožitkového a kooperativního učení , v dostatečné míře je uplatňováno situační učení i spontánní sociální učení založené na principu přirozené nápodoby.
Základní pilíře školního vzdělávacího plánu se vzájemně prolínají do všech oblastí a tím je vzdělávací a výchovná činnost účinnější a bohatší.
Přijímání dětí do Mateřské školy probíhá dle zákonem stanovených norem a kritérií stanovených ředitelkou školy a zřizovatelem.
Patronem Mateřské školy je regionální rozhlasová stanice ČRo Region a Regionální Televizní Agentura a.s.
Školní vzdělávací program je založen na základech rodinné výchovy a prvcích pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a zdravotní kultury.
Tyto základní prvky programu jsou stěžejním bodem, na jejichž základě se rozvíjí celá výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Hlavní úkoly jsou zaměřeny především na citovou stránku osobnosti dítěte, na vytvoření optimálních podmínek k plné realizaci dětské osobnosti a její všestranný rozvoj. Uplatňují hru jako základní prostředek všech činností a volných aktivit. Jsou zaměřeny na celou osobnost dítěte ve všech oblastech a přizpůsobují se vývojovým potřebám dětí 3-7 leté věkové skupiny. Úzká vazba na rodinu je sama o sobě nepostradatelnou specifikou, vázanou k obecným i individuálním potřebám a možnostem jednotlivých dětí. Rodiče mají plnou možnost podílet se na dění v MŠ, účastnit se různých programů, dle svého zájmu vstupovat do her svých dětí. Ve vztahu mezi pedagogy a rodiči panuje oboustranná důvěra a otevřenost, vstřícnost a ochota spolupráce na základě partnerství.
Celý program vyžaduje pedagogický přístup, kde péče, výchova a vzdělání spoluvytvářejí jeden celek. Pedagogické aktivity vycházejí z potřeby podnětného a bohatého prostředí, s prvky hry a tvořivosti, podněcované radostí a vlastním zájmem dítěte. Využívají přirozený tok dětských myšlenek a spontánních nápadů s poskytnutím dostatečného prostoru pro spontánní aktivity a vlastní dětské plány. Vzdělávání se uskutečňuje ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne v MŠ vyskytnou. Spontánní a řízené aktivity jsou vyvážené a didakticky zacílená činnost je přímo či nepřímo bohatě motivovaná. Vzdělávání dětí je založeno na principu vzdělávací nabídky /integrované bloky/ dle individuální volby a za aktivní účasti dítěte. Jejich realizace vychází ze života dítěte, je přizpůsobena vnějším i vnitřním podmínkám a možnostem školy a nabízí dětem širokou škálu různých aktivit a hlubší prožitky. Vzdělávací aktivity probíhají především formou nezávazné dětské hry, s využitím metod prožitkového a kooperativního učení , v dostatečné míře je uplatňováno situační učení i spontánní sociální učení založené na principu přirozené nápodoby.
Základní pilíře školního vzdělávacího plánu se vzájemně prolínají do všech oblastí a tím je vzdělávací a výchovná činnost účinnější a bohatší.
Přijímání dětí do Mateřské školy probíhá dle zákonem stanovených norem a kritérií stanovených ředitelkou školy a zřizovatelem.
Patronem Mateřské školy je regionální rozhlasová stanice ČRo Region a TV Vysočina.
Jednou, kdysi dávno, v kouzelném zámku, narodil se malý skřítek všetečka. Byl to ten nejhodnější a nejmilejší skřítek v celém pohádkovém království. Měl moc rád všechny děti i jejich hračky a byla s ním veliká legrace. Jednoho dne se nastěhoval do malé školičky, aby byl dětem co nejblíže. A tak jsme se seznámili – to je náš Jamníček. Máme ho moc rádi. Nezkazí žádnou legraci, umí čarovat a je to moc dobrý kamarád. Hlídá nám školku a slíbil, že s námi zůstane až do prázdnin. Ještě nás toho musí hodně naučit a my už se moc těšíme. A tak- pojďte s námi do pohádky.
Charakteristika
Školní vzdělávací program je založen na základech rodinné výchovy a prvcích pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a zdravotní kultury.
Tyto základní prvky programu jsou stěžejním bodem, na jejichž základě se rozvíjí celá výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Hlavní úkoly jsou zaměřeny především na citovou stránku osobnosti dítěte, na vytvoření optimálních podmínek k plné realizaci dětské osobnosti a její všestranný rozvoj. Uplatňují hru jako základní prostředek všech činností a volných aktivit. Jsou zaměřeny na celou osobnost dítěte ve všech oblastech a přizpůsobují se vývojovým potřebám dětí 3-7 leté věkové skupiny. Úzká vazba na rodinu je sama o sobě nepostradatelnou specifikou, vázanou k obecným i individuálním potřebám a možnostem jednotlivých dětí. Rodiče mají plnou možnost podílet se na dění v MŠ, účastnit se různých programů, dle svého zájmu vstupovat do her svých dětí. Ve vztahu mezi pedagogy a rodiči panuje oboustranná důvěra a otevřenost, vstřícnost a ochota spolupráce na základě partnerství.
Celý program vyžaduje pedagogický přístup, kde péče, výchova a vzdělání spoluvytvářejí jeden celek. Pedagogické aktivity vycházejí z potřeby podnětného a bohatého prostředí, s prvky hry a tvořivosti, podněcované radostí a vlastním zájmem dítěte. Využívají přirozený tok dětských myšlenek a spontánních nápadů s poskytnutím dostatečného prostoru pro spontánní aktivity a vlastní dětské plány. Vzdělávání se uskutečňuje ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne v MŠ vyskytnou. Spontánní a řízené aktivity jsou vyvážené a didakticky zacílená činnost je přímo či nepřímo bohatě motivovaná. Vzdělávání dětí je založeno na principu vzdělávací nabídky /integrované bloky/ dle individuální volby a za aktivní účasti dítěte. Jejich realizace vychází ze života dítěte, je přizpůsobena vnějším i vnitřním podmínkám a možnostem školy a nabízí dětem širokou škálu různých aktivit a hlubší prožitky. Vzdělávací aktivity probíhají především formou nezávazné dětské hry, s využitím metod prožitkového a kooperativního učení , v dostatečné míře je uplatňováno situační učení i spontánní sociální učení založené na principu přirozené nápodoby.
Základní pilíře školního vzdělávacího plánu se vzájemně prolínají do všech oblastí a tím je vzdělávací a výchovná činnost účinnější a bohatší.
Přijímání dětí do Mateřské školy probíhá dle zákonem stanovených norem a kritérií stanovených ředitelkou školy a zřizovatelem.
Patronem Mateřské školy je regionální rozhlasová stanice ČRo Region a Regionální Televizní Agentura a.s.
Školní vzdělávací program je založen na základech rodinné výchovy a prvcích pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a zdravotní kultury.
Tyto základní prvky programu jsou stěžejním bodem, na jejichž základě se rozvíjí celá výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Hlavní úkoly jsou zaměřeny především na citovou stránku osobnosti dítěte, na vytvoření optimálních podmínek k plné realizaci dětské osobnosti a její všestranný rozvoj. Uplatňují hru jako základní prostředek všech činností a volných aktivit. Jsou zaměřeny na celou osobnost dítěte ve všech oblastech a přizpůsobují se vývojovým potřebám dětí 3-7 leté věkové skupiny. Úzká vazba na rodinu je sama o sobě nepostradatelnou specifikou, vázanou k obecným i individuálním potřebám a možnostem jednotlivých dětí. Rodiče mají plnou možnost podílet se na dění v MŠ, účastnit se různých programů, dle svého zájmu vstupovat do her svých dětí. Ve vztahu mezi pedagogy a rodiči panuje oboustranná důvěra a otevřenost, vstřícnost a ochota spolupráce na základě partnerství.
Celý program vyžaduje pedagogický přístup, kde péče, výchova a vzdělání spoluvytvářejí jeden celek. Pedagogické aktivity vycházejí z potřeby podnětného a bohatého prostředí, s prvky hry a tvořivosti, podněcované radostí a vlastním zájmem dítěte. Využívají přirozený tok dětských myšlenek a spontánních nápadů s poskytnutím dostatečného prostoru pro spontánní aktivity a vlastní dětské plány. Vzdělávání se uskutečňuje ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne v MŠ vyskytnou. Spontánní a řízené aktivity jsou vyvážené a didakticky zacílená činnost je přímo či nepřímo bohatě motivovaná. Vzdělávání dětí je založeno na principu vzdělávací nabídky /integrované bloky/ dle individuální volby a za aktivní účasti dítěte. Jejich realizace vychází ze života dítěte, je přizpůsobena vnějším i vnitřním podmínkám a možnostem školy a nabízí dětem širokou škálu různých aktivit a hlubší prožitky. Vzdělávací aktivity probíhají především formou nezávazné dětské hry, s využitím metod prožitkového a kooperativního učení , v dostatečné míře je uplatňováno situační učení i spontánní sociální učení založené na principu přirozené nápodoby.
Základní pilíře školního vzdělávacího plánu se vzájemně prolínají do všech oblastí a tím je vzdělávací a výchovná činnost účinnější a bohatší.
Přijímání dětí do Mateřské školy probíhá dle zákonem stanovených norem a kritérií stanovených ředitelkou školy a zřizovatelem.
Patronem Mateřské školy je regionální rozhlasová stanice ČRo Region a TV Vysočina.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář