KSČM***Nymbursko jako na dlani

Ke stažení

  • Likvidace cukrovaru Hrochův Týnec v obrazech ke stažení ZDE
  • "Ať žije vláda! . . . . . Ale za svoje."

    ...

    Rychlé info

    2. 3. 2023 od 16 hodin beseda v Malém sále s Kateřinou Konečnou a dalšími
    8. 3. 2023 od 14 hodin okresní oslava Mezinárodního dne žen
    1. 5. 2023 okresní oslava 1. Máje Nymburk od 10 hodin

    Koutek poezie

    Mějme je rádi

    Každý roku začátek, ohlédnem se nazpátek. Abychom si byli jistí, že nejsme jen pesimisti.
    Máme vládu, prezidenta, každému z nich roste renta. Správně jsme se snažili, tak nám všechno zdražili.
    Byli přitom spravedliví. Jenom hlupák se jim diví. Proč chudákům přidávat? Stejně budou nadávat.
    Podle vlastní logiky volí prvky taktiky. Snadněji se přece postí, ten kdo nemá všeho dosti.
    Proto dají sami sobě v této lidsky těžké době. Nač jsou lidu hmotné statky? Zbytečně by dělal zmatky.
    Rádi nesou tíhu moci a činí tak ve dne v noci. Jen když mohou svému lidu přinést v žití trochu klidu.
    Vzali by i větší věno. Bohužel. Je dokradeno. Heslo však zní: „Nepřestat. Chudé lidi potrestat.
    Když nebudou mít žádnou sílu, těžko vyhrabou se z jílu“. A tak mocní svojí pílí míří směle k svému cíli.
    Řekněte. No není hezká, cesta do prdele Česká?

    Sociálně právní poradna KSČM

    poradna@kscm.cz

    Naši odborníci se budou snažit zareagovat na vaše dotazy nejpozději do 7 pracovních dnů.
    Nabízíme vám poradenství v těchto oborech:
    •lidská práva a sociálně právní ochrana dětí
    •občanské právo
    •pracovní a správní právo
    •sociální problematika
    •zdravotní problematika
    •bytová problematika
    •školská problematika,
    sociálně patologické jevy
    dětí a mládeže
    •genderová problematika
    •ekologická problematika
    •finanční poradenství
    •bezpečnostní problematika
    •zemědělská problematika
    S důvěrou se obracejte na odborníky KSČM.
    Upozornění: Tato občanská poradna nemůže v žádném případě nahrazovat kompetence orgánů státu nebo plnit úlohu arbitra.


    Priority volebního programu KSČM

    * Práce pro všechny za spravedlivou mzdu

    * Žádná tolerance k omezování sociálních jistot, důstojný život i pro seniory

    * Investice do lidí, vědy a nových technologií jako základ boje proti krizi

    * Zdravé životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj, regulace trhu

    * Bezpečí pro občany, spravedlivý trest za každé bezpráví

    * Demokracie a lidská práva – KSČM pojistkou demokracie

    * Společnost vzdělání a kultury

    * Šance pro mladé na kvalitní život

    * Rovný přístup k informacím a rozvoj informačních technologií

    * Život v míru, bez vojenských paktů, cizích základen a válek


    Karel KRYL

    Karel Kryl

    Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou: ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou, ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce. Ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes na dělali zrádce.

    Demokracie prospívá bez nás a pragmaticky, brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky, farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky. farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky.

    Demokracie zavládla, zpívá nám Gott i Walda, zbaštíme sóju bez sádla u strejdy McDonalda, král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem. král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem.

    Demokracie panuje od Aše po Humenné, samet i něha v pánu je a zuby vylomené, Dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli. Dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli.

    Demokracie dozrává do žaludečních vředů, bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů, a je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu. A je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu.

    Jdi na obsah Jdi na menu
     

    Církevní restituce, aneb nepokradeš?

    6. 2. 2008

    Jak církev svatá římskokatolická ke svému majetku přišla

    Příkladů toho jakým nekalým způsobem církev ke svému majetku přišla je mnoho, přinášíme jeden znich, který se týká okresu Nymburk.
    Nemalou roli při rozhodování o využití tolerančního patentu jistě sehrála tradiční šetrnost a opatrnost mcelských hospodářů, protože přestup k nové víře nebyl levný, vyžadoval pevné nervy a byl opravdovou zkouškou pevnosti víry. Nešlo jen o to vydržet počáteční šikanu a posměch od úředníků, fary a sousedů, ale i zvýšené finanční výdaje. Přestup k nové víře byl totiž státem i vrchností považován za jakýsi soukromý nadstandard neřkuli luxus a osadníky nezbavoval dosavadních nemalých povinností vůči místnímu kostelu, faráři s jemu podřízenému učiteli. Nadále totiž museli na místní faru odvádět štolové poplatky i za neprovedené křty, sňatky a pohřby zapisované do katolické matriky. Jedině ta totiž měla až do roku 1849 úřední platnost. Do té doby rovněž evangelíci museli odvádět místnímu faráři feudální roční desátek a týdenní sobotales učiteli katolické farnosti. K tomu jim přibyly nové dobrovolné závazky, zahrnující nemalé příspěvky na výstavbu a provoz modlitebny, ubytování a zabezpečení rodiny pastora a provozování sborové školy se soukromým učitelem. Na to jim samozřejmě nikdo nepřispěl a spíše jim ještě úředníci vrchnosti i státu komplikovali život. V kronice bošínského evangelického sboru jsou záznamy o tom, jak posílali úředníkům křinecké vrchnosti: direktorovi, hofmistrovi a (římskokatolickému) důchodnímu po dvou librách drahé kávy a cukru, prvnímu ještě telátko a druhému vejce, aby jim roku 1787 projednali stavbu modlitebny s farou a schválili žádost o levné stavební dřevo z panských lesů. Pět let se muselo na sedm set členů sboru scházet při nedělních kázáních postupně v největší selské stodole v Mečíři, Bošíně a Sovenicích a vzdělaný maďarský pastor s rodinou musel deset let brát za vděk skromným ubytováním jako podruh na statku.

    http://www.mcely.cz/historie_dufek.htm

    Národe, utahuj si opasky pro církev

     Dnes velice frekventované téma návratu majetku církvi má být opravdu naplněním spravedlnosti vůči církvím, nebo jde o politický obchod či zkoušku národa, co ještě vydrží? Proč právě letošní rok byl vybrán jako vhodný k takovému rozhodnutí? Jakou roli v této záležitosti hraje volba prezidenta? Tyto otázky zatím zůstávají bez konkrétní odpovědi.
     Stát vytvořil podmínky pro enormní nárůst počtů duchovních, které mimochodem sám platí, a tento fakt - náklady státu na církev - se stal jedním z argumentů pro navrácení majetku církvi. Vypadá to tak, že jsme něco zaseli a teď se děsíme sklizně.
    Někteří politici a církevní hodnostáři vysvětlují a ospravedlňují usnesení vlády tím, že se v podstatě jedná o tu samou restituci jako probíhá v občanskoprávní rovině. Zapomínají - a možná úmyslně - na určitý rozdíl v nabytí majetků. Zatímco občané zpravidla nashromáždili majetek (továrny, firmy, dílny, obchody a zemědělské výrobny) z velké většiny prací rodů po několik generací, u církve se o tvrdé práci hovořit nedá. Určitě nelze nazvat prací to, že ti, co nato měli, si mohli vykoupit své hříchy převedením majetku na církev, a ti, co na to neměli, byli církvemi zpracováváni tak, že mnohdy uvěřili v království nebeské a odkázali církvi i to málo, co měli. Nechci se vracet hluboko do dějin a rozebírat války, za nimiž stála církev, desátky odváděné církvi, mučení, upalování, inkvizici a v neposlední řadě konfiskaci majetku ve prospěch církve. Církev vydělávala na člověku od jeho narození až po dožití (křtiny, ohlášky, svatby, poslední pomazání, pohřeb a mše za zesnulé). V současné době katolická církev velice názorně předvedla jak se tvoří majetek církve. Mám na mysli vstupné do katedrály sv. Víta. Kolik z vybraných peněz dala na opravy a úpravy této památky? Jde církvi o boha nebo o majetek?
     Vše nasvědčuje tomu, že bůh je pro církev jen prostředkem pro hromadění majetku. Snadno slibuje církev království nebeské, když ji to nic nestojí, ale zajistit dobrý a spokojený život na zemi je daleko náročnější a těžší. Člověk si jen obtížně dovede představit, že církev, která má ve svém desateru zakotveno mj. nezabiješ a budeš milovat bližního svého, žehná i v dnešní době vojákům a zbraním, které přivádí o život mnoho lidí v ozbrojených konfliktech vyvolaných politiky. Toto dokazuje určitou provázanost mezi církví a politikou.
     Koaliční vláda, kde jednotlivé strany se politicky vydírají a jedna druhou drží v šachu tím, že si navzájem vyhrožují opuštěním koalice, nemůže vyvést tuto zemi z politického marasmu a ekonomických potíží. Ty nelogicky narůstají, i když ekonomika, jak se tvrdí, jde rychle kupředu. Současná vláda bude vždy řešit problémy prostřednictvím kompromisů a politických obchodů tak, aby nedošlo k rozpadu koalice a zániku vlády. Taková vláda není schopna řešit problémy týkající se všech občanů. Naskýtá se otázka zda-li vládou schválené vyrovnání s církví není pouze politický handl uvnitř vládní koalice, kdy ústupek lidovcům v otázce vrácení majetku církvi by měl být kompenzován jejich hlasy pro prezidentského kandidáta ODS.
     Koaliční politici by si měli uvědomit, že národ není jen několik tisíc členů ODS, několik stovek členů KDU-ČSL a několik desítek členů SZ. Uvědomují si politici, že když má celý národ platit vyrovnání s církví, že také ten, kdo bude platit, má mít také možnost o tom rozhodnout?

    5. února 2008, Josef HRACHOVEC, Rokycany