Jdi na obsah Jdi na menu
 


Cesta za novým motorem

Tak se to tak z ničeho nic stalo, v naší RO 80 se odporoučel motor do věčných lovišť. Tedy ne že by přestala jet úplně, ale na volnoběh začala zdechat a tak nějak divně se cukala. Po přeměření komprese v komorách se zjistilo, že jeden rotor má zřejmě  rozlámané těsnící lišty a tudíž že kompresi už žádnou nemá a ten druhý to sám nevytrhne. Po počáteční skepsi, totální rozladěnosti a výrocích typu "Pudeš z baráku potvoro", nakonec nezbylo nic jiného, než v Německu objednat nový motor a když byl nachystaný, tak naložit auto na vlek, zajet tam a nechat ho odborně vyměnit. GO motoru Wankel je natolik speciální práce, že si nemyslím, že by ji v Česku byl schopen někdo provést. Celá výměna trvala asi 4 hodiny a byla provedena na počkání v sobotu, za což ještě jednou p. mechanikovi děkujeme. Pozivní na celé věci bylo, tedy alespoň pro mě jakožto pro spolujezdce, že jsme viděli kus Německa, prošli krásné město Vöhringen u Ulmu a poznali osobně speciallistu na motory z RO 80, pana Buchholze. Ten se těmito vozy zabývá již 35 let a má opravdu bohaté zkušenosti. Vkládám odkaz na video  http://www.youtube.com/watch?v=taUmfJ9SwVA, kde se můžete dozvědět o těchto vozech a jejich mechanikovi více.

Takže v současné době motor opatrně zajíždíme, zatím vše funguje, jak má. Již má za sebou každoroční účast na výstavě v Polici nad Metují.