Čím vlastně jezdím?
|
Je Rover 75 vůbec Roverem, nebo jeho tvůrci mysleli na něco jiného.
Kdo je nejtypičtějším anglickým gentlemanem mně není jasné. Jaguár S-type
(1999), Jaguár X-type (2000), Rover 75 (1999). Jaguar S-type je velký, robustní
a žíznivý, jeho nejběžnější motorizace má 177 kW a
X-type přišel až po 75-ce a snaží se
při stejné velikosti a užitné hodnotě vrátit i to malé procento zákazníků,
kteří se nechávají zlákat elegancí 75-ky. 75-ka působí vyváženým dojmem a je
skloubením anglické elegance ve stylu Jaguar s nejlepším karosářským proprio
modo od Rovera a Bentley . V podstatě se jedná o velmi dobrý kompilát vozu
Jaguar MKII, Jaguar MKX, Rover P5 a Bentley Continental a jeho moderních
studií. Přesto všechno se designérům podařilo vtisknout vlastní image, které se
promítlo i do verzí Rover 25 , Rover
Ve srovnání s tím je podvozek 75-ky jednoduchý, ovšem v
porovnání s běžnými vozy je velmi robustní a účinný. Přes nerovnosti Vás
přenese bez známky znepokojení podvozku a v táhlých zatáčkách na dálnici
poslouchá i v rychlostech nad 200km/h. Ticho a komfort vozidla uvnitř na Vás
dýchá, na čemž má zásluhu neuvěřitelných 12cm podlahové izolace a
několikavrstvé izolace sendviče obložení za palubní deskou. Zpracování
interiéru je pečlivé, a použité materiály jsou kvalitní včetně obložení dveří.
Při čištění interiéru budete řešit problém, imitace dřeva je dokonalá a
vyžaduje leštěnku na nábytek, sedadla a volant vyžadují čističe na kůži s
vitamínem a obložení dveří (imitace kůže) čistič plastů, na střední konzolu
(imitace kůže), velurový obklad dveří a stropu budete potřebovat čistič
čalounění. Pokud se usadíte za volant s více vysunutou sedačkou vzhůru,
nebudete potřebovat clonu proti slunci. Efektní čelní sklo má totiž horní hranu
velice nízko, což spolu s mohutnými sedadly a obložením dveří působí velmi
robustně. Pokud si na to zvyknete, při přesedlání do konfekce máte dojem, že
sedíte v tramvaji. Stejný pocit máte při porovnání jízdního komfortu na rozbité
cestě, v konfekci máte pocit, že sedíte na trakaři. Již zmíněná omračující
hmotnost činí potíže jen modelu s motorem
Výbava disponuje technickými drobnostmi, které „zlepšují“
komfort. Avšak při každodenním používání Vás začne obtěžovat to, že na první
signál dálkového ovládání se otevřou z bezpečnostních důvodů jen řidičovi
dveře. Ostatní spolujezdci pak lomcují nešetrně klikami dveří, což Vás přivádí
k šílenství. Na automatické 20-ti sekundové vypínání světel si zvyknete rychle,
ale nesmíte bydlet na sídlišti. Těžko dokážete rychle vysvětlit desítkám lidí
střídajícím se večer na balkonech a u oken, že nejste sklerotický blb, který nechává
pořád svítit světla. Senzor teploty, který automaticky zapíná vyhřívání zrcátek
a zadního okna pracuje preventivně od teploty +
I proto všechno je 75-ka vyjímečný automobil, přesvědčí Vás
o tom trvalý zájem kolemjedoucích i kolemjdoucích. Někdy je zájem až protivný,
protože Vás odhadují na bohatého továrníka a chtějí Vám vnutit různé nepotřebné
zboží či služby, hlavně na parkovištích u supermarketů. Mně osobně se jednou
stalo, že než jsem stačil zakoupit parkovací lístek, dorazili dva turisté z NL
a vůz si se zájmem prohlíželi. Když jsem přispěchal k vozu, s uznáním ve tváři
poznamenali, že si budou muset zvyknout na to,že budou obdivovat vozy i na
východ od svých hranic.
Komentáře
Přehled komentářů
Mám Rovera 75 krátce, přesněji 2.0 cdt a můžu říct, že jsem původně hleděl na Passata než jsem ho viděl. V momentě kdy jsem jej spatřil jsem řekl ,,Beru ho!". Lidi se za ním otáčejí a každému se auto nadrámec líbí. Spokojenost i když mě čeká po technickém stavu ještě hodně financí a práce, tak mě to nevadí.
ROVER JE SUPER
(stela, 31. 7. 2007 18:00)taky mam to same auto a nemuzu si ho vynachvalit. za to jaky luxus nabizi je hodne levne :)
Rover
(Adam, 15. 7. 2015 17:46)