Případ třetí: Přepadení benzínky
- Někdy v létě 1995 jsem se večer zastavil v sousední obci Tuklaty v místní hospodě na pivo, zdržel jsem se asi do jedenácté večer, dal jsem tak 7-8 Krušovických dvanáctek, pak jsem odešel domů a jelikož jsem cítil, že mám slušně vypito, šel jsem hned spát.
- Po nějaké době mě vzbudil klakson auta pod okny mého pokoje, když jsem rozespalý vyhlédl ven, poznal jsem BMW Jaroslava P., přes stažené okénko na mě ale volal a gestikuloval Milan Ch. (Jaroslav P. v té době chodil s jeho sestrou a Milan Ch. si od něj auto půjčoval).
- Bylo jasné, že někam pojedeme, tak jsem se oblékl, do vnitřní kapsy džínky jsem si ze zvyku strčil nabitý revolver a šel jsem za ním dolů k autu.
- Už z prvotní komunikace bylo jasné, že má Milan Ch. řádně vypito, došel jsem tedy k autu a otevřel dveře u řidiče, bohužel Milan Ch. se jich držel a jak jsem za ně vzal, v podstatě vypadl opilý z auta, když se sbíral ze země, povídá najednou: „Pojď, jedeme udělat pumpu.“ V tu chvíli jsem to nebral moc vážně vzhledem k jeho stavu, sedl jsem ale vedle něj, na místo spolujezdce (já neřídím) a jeli jsme, než jsme projeli vesnicí, byla to docela jízda hrůzy, ještě, že silnice byla v noci celá naše, potkat něco v protisměru, nedojeli bychom ani za vesnici.
- Po cestě se „zeptal“, zda mám u sebe bouchačku a pak z něj „vylezlo“ (vzhledem k jeho stavu), že zajedeme na pumpu v Praze na Jarově (tenkrát nejbližší non-stop pumpa a už jsme tam několikrát byli) a „uděláme ji“ (loupežné přepadení).
- Ani jsem mu tenkrát neodporoval, vždyť šlo „jen“ o loupežné přepadení a oba jsme věděli, že je tam obvykle jen jeden člověk (obsluha) a provoz tam po jedné ráno bude minimální, stačí příhodný okamžik, postrašit obsluhu zbraní (revolverem), pak skočit do auta a zmizet, připadalo mi to tenkrát spíše jako takové noční dobrodružství, ze kterého budou ještě peníze.
- K pumpě jsme dorazili asi v půl druhé ráno, Milan Ch. najel autem ke krajnímu stojanu, vystoupili jsme a on začal tankovat benzín.
- Já jsem šel směrem ke kanceláři obsluhy, s pumpařem jsem se setkal mezi dveřmi, když chtěl vyjít ven, pozdravili jsme se a já ho požádal ještě o červená Marlboro, aby musel zajít zpět dovnitř, nechtěl jsem vytahovat zbraň venku, bál jsem se, aby ji někdo z projíždějících aut nezahlédl.
- Pumpař se opravdu vrátil zpět dovnitř (kde měl ty cigarety), já jsem vešel za ním, benzínka byla v té době prázdná, jiní zákazníci tam v tu dobu nebyli.
- V okamžiku, kdy jsem vešel dovnitř, jsem pravou rukou vytáhl z vnitřní náprsní kapsy bundy revolver a namířil jsem ho na pumpaře, v kanceláři svítila jen nějaká lampička, ale stačil jsem si všimnout, že se jednalo asi o padesátiletého, „silnějšího“ muže menší postavy, oblečeného do montérek a nějakého kabátu.
- Namířenou zbraní jsem ho zatlačil dál, asi doprostřed kanceláře, a poodstoupil od něj, stál jsem od něj ani ne metr, ten revolver jsem držel v obou rukou a mířil mu na hlavu, potom jsem mu řekl něco jako jestli by nebyla nějaká škvára (peníze), nebo tak něco v tom smyslu, a abych ho postrašil ještě víc, palcem jsem natáhl kohout revolveru, na to reagoval pumpař tím, že z přední kapsy montérek vytáhl kasír – tašku a podal mi ji, říkal u toho ještě něco jako že mám být v klidu, že mi ty peníze dá, tenkrát jsem i celkem v klidu byl, protože to bylo „jen“ přepadení, vše se vyvíjelo dobře, pumpaři se nemělo nic stát (vždyť peníze už mi odevzdal).
- Sáhl jsem levou rukou pro tu kasír – tašku, pravou jsem mu stále mířil na hlavu, najednou jsem zaslechl, že někdo přichází, stál jsem zády ke dveřím a najednou jsem si uvědomil, že se tím pumpařem už nějakou dobu zabývám, a že by se tam klidně mohl objevit i někdo další.
- Pootočil jsem hlavu, abych se prosklenou částí kanceláře podíval, kdo to jde, předpokládal jsem samozřejmě, že to je Milan Ch., skutečně to byl on, ale rovněž jsem podvědomě (koutkem oka) zaregistroval, že ten pumpař najednou udělal nějaký prudší pohyb, snad chtěl jen ukročit stranou, nebo mi dokonce odrazit ruku se zbraní, prostě nevím, co chtěl udělat.
- Bohužel, při nataženém kohoutku toho revolveru stačilo k výstřelu málo, pumpařův pohyb mě rozhodil (vystrašil) a jak jsem sebou cukl (asi z obavy, aby mi nesáhl po zbrani), stiskl jsem nechtěně spoušť, ozval se výstřel a neštěstí bylo hotové, jelikož jsem celou dobu mířil pumpaři na hlavu, tak jsem ho tím výstřelem do ní také zasáhl.
- Upadl po té ráně na zem a zůstal ležet snad na boku, v tu chvíli vešel do kanceláře Milan Ch., už si nepamatuji, zda to nějak komentoval nebo se jen ptal, co se stalo.
- Blesklo mi hlavou, že je to pěkný průser, k ničemu takovému nemělo dojít a najednou na zemi postřelený nebo možná už mrtvý pumpař, tenkrát jsme si z „nějakého“ přepadení vůbec nepřipouštěli nějaké možné důsledky, ale díky této tragické nehodě už to „obyčejné“ přepadení nebylo.
- Nevěděl jsem, že už ten nechtěný výstřel byl smrtelný a v obavě z možného prozrazení, abych nás oba zachránil, jsem pumpaře střelil do hlavy ještě jednou.
- Pak jsem řekl Milanovi Ch. „jdeme“ a šli jsme k autu, nasedli a odjeli zpět směrem na Úvaly, někde během cesty jsem vyhodil vystřelené nábojnice z revolveru.
- V Praze – Újezd jsme zastavili na parkovišti nočního klubu Riviéra a probrali jsme obsah kasír-tašky, bylo v ní v bankovkách něco kolem 30 000kč, prázdnou kasír-tašku jsme zahodili za klubem, peníze si rozdělili a po domluvě, že se potřebujeme napít, jsme se rozhodli jít do klubu Riviéra.
- Nejdřív jsme tam řádně popíjeli s děvčaty u baru a rozebírali v náznacích, jak se to „podělalo“, a pak jsme se rozešli s děvčaty na pokoje, nakonec jsme tam popíjeli až do půl sedmé do rána, pak už se jelo rovnou domů, nenapadlo nás tenkrát nic lepšího, než to „podělané“ (zpackané) přepadení „léčit“ alkoholem a děvčaty.
- Ten revolver jsem nakonec raději prodal jednomu známému, který si ho odvezl do zahraničí, bylo lepší se ho zbavit.
- Takto jsem to po pravdě uvedl i vše u soudu, který mi i uvěřil, že první výstřel mohl být nechtěný, ale druhý ohodnotil jako ze zavrženíhodných pohnutek, a i když byl už smrtelný ten první nechtěný výstřel, kvalifikoval to celé soud jako vraždu a ne jako loupežné přepadení ve třetím odstavci.
- Opravdu se ale mělo jednat „pouze“ o loupežné přepadení, nebylo naším úmyslem obsluze nějak ublížit, bohužel jsem to „podělal“, za což jsem se manželce pumpaře u soudu aspoň omluvil a vyjádřil jsem svou lítost nad touto další zbytečnou smrtí.
-
Komentáře
Přehled komentářů
Mažou se tu nějaké ty příspěvky? Já už se někde ptal, ale nemohu to najít, je tady tolik materiálu..
pro: Lady Draculea
host, 10. 7. 2009 0:31
to myslíte vážně? S Jirkou se nedá než souhlasit a že někoho unavuje??? Tak to zrušte, nedělejte žádný web, nebo zrušte možnost reagovat lidi, když Vás to milostivá, unavuje.
Naprosto nesmyslně se tady zastáváte gaunera a sprostého vraha. Píšete tu o chybách a pod.
A co se týče důvěry... Vy stále opakujete, že mu věříte... není nějaké divné, že na někoho mířím. Přímo na hlavu. Pak se pootočí na komplice a zaregistruje i pohyb pumpaře. Až sem jasné a pochopitelné. Ale pak... pumpař udělal pohyb... při míření z cca 1m na obličej stačí, aby pumpař uhnul o 15cm a je mimo ohrožení zásahem. Pumpař pohyb udělal a ten šmejd ho stejně trefil prvním výsřelem do hlavy. Máte jiné vysvětlení než že opět musel namířit? A proč opět mířil na hlavu, když ho nechtěl zabít ?!? Mohl ho vystrašeného svázat, přinutit lehnout (udělal by to když mu vydal peníze), někam zamknout, ale ne takto popravit! Opakuji, musel mu znovu namířit na hlavu a to snad jasně ukazuje na "chtění" ho zabít.
Ale Vy si klidně dál naivně věřte...
Kriminál není internát
Gi., 20. 2. 2009 18:53Souhlasím se Zenou a zároveň říkám ve vězení jsou vrahové za trest a ne na převýchovu.Na tu je po vraždě pozdě a hlavně vychovávat je mněl ůplně někdo jiný.
Názor
Petr, 9. 11. 2007 20:15Pro nej lidsky zivot nic neznamena.Zabije a omluvi se a mysli ze to v poradku.Mohli treba u te pumpy zavolat sanitku a ujet a ne vpalit kulku jistoty.Tak at nehovori o tom ze to melo byt jen prepadeni.Vzdyt on vduchu musel vedet ze klidne ho zastreli.Bylo mu to od zacatku jedno.Kdyby tam jel s tim ze ho necha zit udelal by proto opatreni.Treba by ho ihned vyzval aby si lehnul na zem a tim se vyvaroval prudkemu pohybu a obrany pumpaře a tedy náhodnému výstřelu.NEPOUŠTĚT HO NIKDY AŤ MAKÁ A VYTVÁŘÍ HODNOTY MÁ TOHO SPOLEČNOSTI DOST VRACET!
souhlasim s Jirkou
zena, 27. 8. 2007 0:57
Jirka tu venoval hodne energie ke zduvodneni presne toho sameho, co jsem se snazila napsat ja.
Zda se ze marne.
Nesouhlasim jen s jednim tvrzenim a to tim o tech psycholozich. Neverim totiz, ze by psychologicky posudek hovoril o tom, ze je Oto napravitelny. Tomu totiz odpovida i vyse trestu - ze napravitelny neni.
Mimochodem, kazdy kdo ma neco spolecneho s nasim vezenstvim vi a otevrene hovori o tom, ze "kriminal je vysokou skolou zlocinu" nikoliv ustav schopny nekoho napravit. (Je to mimo jine take duvod, proc lide z tohoto oboru nejsou pro snizovani hranice trestne odpovednosti)
A osobne jsem z cetbytech textu neziskala dojem, ze ten clovek opravdu neceho lituje. Spis mi z toho beha mraz po zadech a desim se lidi, kteri mu tohle "zerou". Bohuzel za bezcitnosti se skryva i schopnost dokonale manipulovat s emocemi druhych ve svuj prospech. Strop je dan pouze inteligenci obou ucastniku. Ale to uz tu bylo vsechno napsano.
Pro Jirku:
Lady Draculea, 23. 8. 2007 12:06Prosím Tě, přečti si tady všechno znova, úplně celou rubriku a neunavuj nás tím, že tady budeš pořád něco opakovat.
Pro ty, kdo z něj dělají modlu ..
Jirka, 21. 8. 2007 22:03
Milá Lady Draculea (byl bych celkem nerad, kdybys tohle dávala číst do vězení, je to jen pro tebe, abys pochopila, s čím si hraješ a čemu fandíš).
To co tady čtu přímo od něj je na jedné straně téměř "naučená" lítost nad tím co se stalo a naprostá absence upřímné sebekritiky v souvislosti s tím co se stalo.
Není tady takové to: "Zabil jsem ho i ty další. Byl jsem debil a machýrek, neměl jsem úctu k životu a totálně jsem to podělal. Snažím se jít do sebe a každý den se modlím, aby mi známí a příbuzní všech které jsem zabil, odpustili."
Namísto toho je tady pořád "mrzí mě to, to jsem nechtěl, to všichni kolem" a tvrdě odosobněná story jak co bylo a bez špetky emocí. Přesným kalkulem rozpočítána vina na všechny ostatní a pak vysvětlování, že ti z pachatelů co jsou už na svobodě, tak že co o nich řekl, že bylo pod tlakem policie, ale že vše bylo jinak a skoro za všechno mohou ti, co už jsou mrtví. Opravdu to nikomu nepřijde divné ?
Už teď si připravuje půdu až vyjde ven, aby neměl nepříjemnosti. Ne, že bych ho nechápal, ale ten kalkul znamená, že se nic nezměnilo.
Jedna věc je být vulgární nebo o něčem mluvit, druhá věc je ty věci dělat. Ta část, jak podnikatel vytáhl pistoli (samozřejmě podle všeho jen kvůli zastrašení) a oni ho na fleku zabili jasně mluví co je to za naprosto chladnokrevné a nemislosrdné lidi..
Opravdu někdo věříte tomu, že vězení člověka změní k lepšímu ?
Kdokoliv, kdo chodil v té době do střeleckého klubu měl k dispozici zbraň i náboje (díky totálnímu chaosu, který tam podle vyprávění vládl). Kdokoliv mohl vraždit. Ale nikdo z těch cca 15 lidí (kromě Procházky) si to nedokázal vzít na svědomí. Ano, byli zblblí akčními filmy, ale to neznamená, že zabít člověka je stejné jako vykuchat žábu.
Vraždil on, to znamená, že to pro něho bylo mnohem snažší než pro všechny ostatní (jak vyplývá i z vyprávění). Takže jestli u něho nic nezjistili, tak to svědčí jen o tom, že psychologie není tak perfektní věda, jak se nám staví. Má k tomu dispozice. Kdyby s tím měl problém, tak nikoho nezabil. A nemyslím si, že někdo se od dvaceti do třiceti změní. Přál bych mu, aby si to uvědomil v celé šíři a posunul se vnitřně jinam.
Ale kdo umí číst mezi řádky, ten vidí jen malého kluka, který se vymlouvá a když se nikdo nebude dívat, udělá to zas :(
Odpověď
Lady Draculea, 6. 8. 2007 10:30
Diskuze o trestu smrti se vede tady: https://odsouzeni.estranky.cz/clanky/oto-biederman/otuv-nazor-na-trest-smrti
Zena:
Proč to třeba já nazývám "Chybou"? Prosím Tě, jak jinak to chceš nazvat? Já nepotřebuji být tvrdá, sprostá, apod. Chybou myslím rozhodnutí. Je pravda, že vraždu nemůžeš odbýt tím, že řekneš: "Chybička se vloudila!", ale bereš to moc dramaticky. Tady to vysvětluju: "Nad jeho činy není možné jen tak mávnout rukou a říct: "No co, stane se!" Tohle se dá říct, když ukradnete v obchodě čokoládu, ne, když někomu vezmete život..." Je to jen pár komentíku dole.:-)Nevykřikuj tady něco o tom, že někdo nazve Otovi činy "chybou". Já tady nepovedu žádné "žabomyší" války!
Jinak tady ta diskuze začíná být zajímavá, když se tady v podstatě sešly dva elementy z různých stran!:-)
Michelinka:
Ty jsi až takový fiškus???
For Michelinka
Zena, 4. 8. 2007 17:11
Ja osobne to s tim vesenim psala v afektu a pak jsem se za to omluvila. Zrovna jako ty si myslim, ze trest smrti je tema opravdu hodne problematicke na to, aby se dalo resit v teto diskusi. Mozna patri do jinych diskusi a ne sem. Osobne si taky myslim, ze trest smrti by tezko nejak zasadne snizil pocet vrazd.
Tady se bavime o vrazde zamestnance benzinky a o pripadu Oty a me porad zajima, proc pises o chybe. Jeho jednani mi nepripada jako chyba, ale naprosto vedomy cin. Ktery se navic nekolikrat opakoval. Co s takovym clovekem? Co je to ta druha sance? Myslim, ze jeho nebezpecnost muze zhodnotit jen psycholog ale i ten se muze mylit. Jsou takove posudky? Stoji to za to davat sanci nekolikanasobnym vrahum delat to dal?
K tomu loupeznemu prepadeni - mas pravdu, jestli jste ty kluky tak moc mlatili, pak to je zavazna vec... A chapu, ze se z touhle zkusenosti na Otuv pripad divas jinak. Ja jsem se jednou stala obeti loupezneho prepadeni. Dva kluci. Jeden mi tlacil hlaven pistole na hlavu. Jediny co mi bezelo hlavou bylo "nesmis se ani hnout at se nelekne a nevystreli" Takze ja ten pribeh zase vidim vic pres toho chlapa u benzinky...
For Zena
Michelinka, 4. 8. 2007 13:52No myslím, že loupežné přepadení je dost závažne...kluci byli dva poškozeni a dost dlouho byli na neschopence...a můžu říct že tenkrát to trvalo asi hodinu, kdy byli biti...nevím nemůžu popsat pocity ktere se ve mě probouzely když sem ta kluky"mlatila" ale vím, že ještě trochu dýl a skončilo by to jinak...Já jako mlaďounka a netrestana sem fasla podminku na 2 roky a něco...spolupachatele byli 3 jeden půl roku na víc do basy, a druzi dva taky podmínku...nebyli trestani ještě...Teď vím že bych to v životě neudělala...Můžu taky říct, že se to nestalo jen jednou, ale jen jednou to řešila policie...Takže si myslím, že člověk ať uděla jakykoliv trestný čin a dostane trest si to uvědomí, pokud není ovšem nějak nervově narušen-psychopat, seriový vrah, pedofil apod...Myslím, že člověk se ze svých chyb učí...A taky si myslím, že Oto se za ty roky poučil dost...Dokud se neprojednával trest smrti ani pes po něm neštěknul, nikomu nevadilo že je zavřenej, jakmile se tohle azčlo řešit a on řekl svůj názor na věc tak už by ste ho věšeli...
Dotaz na Michelinku a Lady D.
Zena, 4. 8. 2007 11:47
Muzu se zeptat proc mluvite o "chybe" kdyz se jedna o petinasobneho vraha? Ktery chladnokrevne (opakuji chladnokrevne) strili do lidi? Kdyz ani v pripade teto vrazdy (opakuji vrazdy a nikoliv neumyslneho zabiti, ktere by bylo mozne nazyvat chybou) se nezdrahal vystrelit na toho cloveka dvakrat? tomu rikate "chyba"? Nevim co presne udelala Michelinka, ale zda se, ze tak hroznou vec ne a zda se, ze to ani neopakovala. V tom je totiz ten zcela zasadni rozdil, na ktery zapominate.
A ze bysme "to klidne udelali" jak pise Kamil, vychazi nejspis z toho, ze z te Otovy litosti je citit neco jako neuprimnost, fales. Tezko se to vysvetluje, ale vyvolava to tyhle emoce. Oproti nemu ale tady na netu asi tezko nekdo nekoho doopravdy zabije, takze Kamile klidek, my to stejne nedokazem :-)
Kamil
Trefa do černého!, 4. 8. 2007 10:51Já si taky myslím, že byste to klidně tady udělali! A rovněž to není správné! Ten člověk je ve vězení pyká za svoje činy, ale nepouštěl bych ho. Taky nepomlouval.
Zastání....
Michelinka, 3. 8. 2007 16:03Jako mladinká a hloupounká sem dělala průsery...Samozřejmě to nemůžu srovnávat z vraždou, ale vím, že už bych to nikdy neudělala...Poučila jsem se...Nebyl to jen jeden průser...ale ten nejzávažnější byl - loupežné přepadení...tenkrát jsem byla opila a odnesli to dva kluci...odvezli je do nemocnice a mě za měsíc na kriminálku...a vím na stoprocent, že mladý, nerozvážný člověk uděla cokoliv, pokud není sám...asi kdybych neměla tehdejšího přítele "hajzla"tak se to nikdy nestane,kdybych nepila alkohol tak taky ne...(střízlivá na to nemám pomyšlení-tedy teď už ani ne opilá)Takže se zastanu Oty...Tenkrát se mohlo stát cokoliv...Od te doby se v něm změnilo tolik věcí, že mi je proti srsti někoho soudit, proč mu nedát další šanci...Udělá vám snad něco když je ve věznici? Žije si svůj "život" a vy ho tady pomlouváte apod...Jistě že není správne vzít někomu život, ale vy byste to klidně udělali...To je vše co sem k tomu chtěla říct...prozatím...
Ehm...
Lady Draculea, 3. 8. 2007 12:12
Dneska tu jsem a budu tu asi dlouho, takže mě "poslouchejte"! Všimněte si, že když Oto komukoliv z vás odpovídá na komentáře, baví se vámi slušně, nikomu nenadává a nikoho nebuzeruje, přitom to je 5-ti násobný, doživotně odsouzený vrah, žijící střídavě v nejpřísnějších věznicích mezi různými individui. A vy, svobodní lidé, patříci k nám do společnosti, do něj "kopete" a nadáváte mu. Proč? To za prvé. Je mi jedno, co na to řekne on, ale MNĚ se to nelíbí!
A za druhé - trošku vám chybí empatie. Vžijte se do Oty jakožto mladinkého, nerozvážného a ještě navíc opilého "frajera" - ne co byste dělali vy, ale on! Nevím, proč by toužil zabíjet pumpaře, určitě tam nejel s tím, že ho zastřelí a teď je to stejně jedno. Oto mi nepřipadá jako typ člověka, kterého by to bavilo (jak píše Jirka - "...na druhou stranu jsou opravdu místa, kterým se mi nechce věřit, že by šel člověk zabít někoho jakoby šel lovit králíky..."). On to ostatně sám říká.
Jedno je ale prostou skutečností - Oto Biederman je už 11 let ve vězení, není mu 20 a přemýšlí přece jen už trochu střízlivěji. Nad jeho činy není možné jen tak mávnout rukou a říct: "No co, stane se!" Tohle se dá říct, když ukradnete v obchodě čokoládu, ne, když někomu vezmete život, ale i kdyby toho Oto litoval tak, jak jen to je vůbec možné (a on lituje a jistě ze sebe nemá radost), stejně se nic nezmění. Udělal chybu, nemůže ji vzít zpět, i když si to přeje. Jediné, co může dělat, je přemýšlet nad sebou a snažit se přesvědčit společnost, že zase tolik zkažený není. Jak vidíte, všechno napsal, přiznal, očividně se napřemýšlel dost. Nevím, proč by psal, že pumpaře zastřelit nechtěl, kdyby chtěl - mrkněte na Případ 4, tam nepíše, že nikoho zabít nechtěl...to nemusí být všechno jenom výmluvy!
Ví, co provedl, jaké to má následky a také to, že tohle už nelze vrátit. Musím na jeho obhajobu říct, že neodmítá nést zodpovědnost za své činy. Neříká: "Jsem nevinný!"
Ale co má dnes, teď, po takové době, dělat? Já myslím, že u Oty by byl skutečně doživotní trest bez možnosti PP zbytečný - někde jsem to tady od vás četla, že "žádné PP". Ota určitě po případném propuštění nepopadne samopal a nepůjde někoho rozstřílet, či nesáhne po kudle a někoho nerozpíchá! Nevím potom, proč by se snažil hájit? Aby se dostal z vězení, kvůli penězům či z pomsty (?) někoho opět zabil a vrátil se tam? Vždyť při takové podmínce se nemůžete dopustit ani krádeže, jinak vás zavřou, tentokrát opravdu na doživotí!
Netrpí žádnou polymorfní psychopatií, ani nemá nízké IQ, nebo něco podobně nebezpečného, aby mu "hráblo". A to, že bude takový člověk až do smrti ve vězení, stejně nikomu nepomůže. Akorát ho vy všichni (my všichni) budeme živit, jelikož stát mu neumožní, aby si na sebe vydělal sám. Oto pracovat CHCE, po převozu na Mírov si zažádal o práci, která ovšem není. Co ještě dodat? No nevím, teď zase něco říkejte vy!:-)
Ještě taková věc - kdyby měl někdo v plánu vyjadřovat se jako dlaždič, tak pozor! Za přílišný vulgarismus je strest bloknutí IP na měsíc (jestli to nezapomenu pak odblokovat:-) ), pak podmínečné odblokování a jedno sprosté slovo, urážka či napadení = doživotní zablokování!:-))) Chápou všichni??? Chovejte se jako lidé a ne jako stádo tupých volů, názory můžete mít jakékoliv, a vyjádřit se dají vždy slušně.
Trest smrti!
Brynatt, 3. 8. 2007 11:42Neřešte to, takový si zaslouží trest smrti a je jedno, co proč jak.
Klídek
Lady Draculea, 2. 8. 2007 11:30Lidi, klid!:-) Tím, že tady budete vyřvávat a vztekat se, stejně nic nezměníte...
vymluvy
anonymni, 1. 8. 2007 22:50
na opilost se da svadet cokoliv. myslim si ze clovek je odpovedny za sve chovani at je pod vlivem nebo neni. uz kdyz nasedal do auta k opilemu ridici, vyjadroval svuj postoj k chovani pod vlivem alkoholu. nezodpovednost. a vsechno co nasledovalo se skryje pod maskou opilosti. vymluvy nezodpovedneho cloveka. nevim jiste jestli bych byla zrovna pro trest smrti, ale dozivoti bez moznosti propusteni za (ne)umyslnou vrazdu rozhodne!
dodatek
Zena, 1. 8. 2007 22:22Omlouvam se za ty emoce, nechala jsem se vyprovokovat. Trvam ale na tom, ze takova vec je neomluvitelna. Nedovedu si predstavit, ze bych si jako blizka osoba tech zabitych neprala tvoji smrt...
neverim
Zena, 1. 8. 2007 22:13
tak to ja te teda klidne vydeptavat budu.
uprimne rikam, ze lituju ze neexistuje trest smrti, protoze takovym lidem patri. clovek, kterej nekomu streli DVE rany do hlavy a pritom napise "nebylo naším úmyslem obsluze nějak ublížit" nepatri mezi lidi, patri na Marz. Je mi z tebe zle. Nehrajes videohru, ale hrajes s LIDSKYMA ZIVOTAMA!!
Dotaz
Láďa, 5. 12. 2009 22:27