Silvestr 2003
SILVESTR 2003
V mém, již pátém mírovském zastavení, zdravím čtenáře tohoto webu, a rád bych vám přiblížil přípravy i samotný průběh silvestrovské taškařice. Pro mě to byl silvestr v roce 2003 a dle zvyklostí podmínečného propuštění – MOHL BÝT I POSLEDNÍ.
Na cele nás bylo v té době 26 muklů. Jak možná někteří víte a někteří nevíte, vězni se tak nějak shlukují do skupinek dvou až tří muklů. Tomuto uskupení se říká nadneseně, nicméně trefně, „kolchoz“. Jsou to kluci, kteří si tak nějak vyhovují názorově a i povahově si jsou podobní. Tito páni kolchozníci si vzájemně pomáhají v klidnějším průběhu výkonu trestu. Jeden umí to, ten zas támhle to a ten další umí zas něco jiného a jak jsem předeslal, vzájemně se doplňují. Samozřejmě si kryjí navzájem záda v případě problému, jednoho z nich, z čehož vyplývá i jejich vzájemná důvěra. Víte přátelé, ve vězení si nemůžete dovolit nechat za zády někoho, koho nemáte přečtenýho. Navíc nervově labilní osobu, pro kterou lidský život, nemá žádnou hodnotu. Ze zadu je totiž sebevětší bombarďák velmi snadno zranitelný.
Ale pojďme dál. V našem případě a na naší cele, na 10 oddíle, se tyto skupinky u příležitosti silvestrovské taškařice, vzájemně dohodly, co kdo sežene, koupí, nebo nechá poslat z domu. Někdo měl možnosti sehnat z kuchyně proviant na výrobu chlebíčků, oček, nebo různé ingredience na pomazánky. No prostě všechno, co se nemuselo kupovat v předražené kantýně. Pro ty, kteří dělali a měli na kontě peníze, se udělal seznam věcí, které se musely koupit – veky, rohlíky, zákusky, salámy, párky, hrozinky nebo třeba olivy. Někomu došlo v balíku cukroví a tak naše tabule skýtala opravdu nepřeberné množství libých poživatin. Očka, chlebíčky, několikero pomazánek, bramborový salát, cukroví, zákusky, no prostě na stolech bylo vše, jak doma. A mohu vás přátelé ubezpečit, že by zjihlo nejedno oko gurmána. Uplést z hovna bič a ještě jím prásknout, to chce špetku fištrónu.
Ovšem jediné, co naše tabule nenabízela, byl alkohol, nepostradatelná to součást silvestrovské oslavy. Avšak i na tohle se našla mast. Ve vězení je tradičně usrkáván nápoj, kterýžto je nazýván KVAK. Samozřejmě je připravován v rozporu s vězeňským řádem a aktérům, jeho přípravy, hrozí několika denní odloučení od kolegáčků, navíc s velmi přísným režimem – na díře. Jeho příprava není nijak složitá – chleba, kvasnice, cukr, hrozinky pro lahodnou chuť a už jen kvašení. Tato část, je však poněkud složitější, protože to obnáší 14 dnů kvašení a v přísném režimu mírovského vězení, to byla loterie. Stačil jeden sváteční filcunk a průser byl na světě. Když jsme přitopili žárovkou, stáhlo se kvašení tak na 10 dnů. Výsledek naší snahy byl kvak, obsahující něco málo alkoholu, který však stačil v „dehydrovaném“ organizmu, vyvolat skutečný stav opilosti. Občas docházelo k prudkým výměnám názorů, protože v opilosti padají obvyklé morální bariéry. Takže silvestrovské i příležitostné oslavy končily i s modřinami, ale to je vězeňský život.
Závěrem bych chtěl všem čtenářům popřát všechny silvestrovské oslavy lepší, jak ty naše mírovské, bez modřin a bez mříží. S odstupem času mohu s potěšením konstatovat, že to byl skutečně můj poslední, pátý mírovský silvestr, v řadě za sebou.
Komentáře
Přehled komentářů
Válku, Válku, ty kluku ušatá. Všichni vězni na Mírově žili (nevím zda-li to platí i dnes), že na zvláštní oddíl, tedy 6ku, se chodili vězni zašívat. Nevím, jestli to je tvůj případ a je mi to i fuk. Škoda, že lépe nečteš, opravdu. To by sis všiml v úvodu slov, které jsi vytáhl z kontextu, že to není pravidlem. Cituji – „Samozřejmě si kryjí navzájem záda v případě problému, jednoho z nich, z čehož vyplývá i jejich vzájemná důvěra.“
Všímáš si bedlivě významu těchto slov? Že by v nich byla skryta hrozba, budící děs čtenářů? Pakliže ano, velice rád se široké veřejnosti omlouvám, za má neuváženě volená slova. Na svoji obhajobu však musím napsat, že uvedená slova pouze popisují situační stav ve vězení Mírov, s tím, že se mohou v každém jiném vezení lišit. Mám k tomu ještě něco dodat? Ale proč ne. Já osobně jsem nevyhledával toto zmíněné uskupení a snažil jsem se tak nějak protlouct sám. Jenže takový člověk je výzvou pro občany ze 4 oddílu, kde byli z 90% rómové a to ti nejhorší. Ti si pod záminkou směny hodinek, či řetízku, nebo jen kecek, otypovávali takové trouby, jako jsem byl v té době já. No, a pokud neprošel prvním kolem bez ztráty desítky ale pouze jen se ztrátou hodinek, nastalo druhé kolo a to byl okamžik, kdy jsem měl během vteřiny za sebou hned dva kolegáčky. Vždy se jednalo o vycházky, nebo i v té době, společné večeře. Nemáš pravdu Válku, naučil jsem se na Mírově spoustu věcí a to např., řešit problémy hned. A kupodivu ještě i dalších pár, ale tu nejdůležitější rád předám dál – zůstat vždy člověkem.
Re: PRO VÁLKA
Autorovi, 1. 1. 2011 18:54
Líbí se mi tvé oslovení,též jej často užívám.Část odpovědi máš v RE:HA. Ovšem Chyba je v tom, teď máš pravdu,že je ti to fuk,ale tenkrát jsi se možná měl zajímat o některé lidi kteří
na šestku šli a proč .Teď už to není podstatné. Budování důvěry dle mého názoru,a to je to co jsem se právě tam učil mimo spoustu jiného,není právě o tom, že si krijete záda v různých "lumpárnách" porušování daných řádů a samozřejmně obráceně v obraně proti tomuto. Takto získaná "důvěra nemá žádné opdstatnění ani trvání a lehce se ztrácí. Důvěra získaná a trvanlivá,která přechází až do přátelství v pravém slova smyslu, je o něčem jiném.Myslím?že mi dáš za pravdu, že každý z vězňů se svým spůsobem před druhými schovává a to buď se svým činem,pravdou o něm, nebo rodinou, prostě má každý vězeň hranici, za kterou nikoho nepustí.A o takovém nemohu říct, že mám v něm důvěru, přesto že mi v něčem přikryl záda. Spíš počítám s tím, jakmile se naskytnepro něj trochu jiná výhoda, okamžitě mi vrazí obrazně nůž do zad.Jsem rád,že jsi se naučil zůstávat člověkem ařešní problémů hned je taky velice důležité, neboť jak se začnou akumulovat je z toh pakobrovský kámen. Příště ti napíči rozbor právě důvěry jak jsem si to zpracoval pod vedením psychologů,na základě rozhovru s a nebudu jmenovat.Mohl bych se někoho dotknou, i když tuto moji práci, která trvala více jak půl roku už četli a znají ji.Konec konců inspirovali ji.
PRO VÁLKA
AUTOR, 4. 2. 2011 14:09Nazdárek Válku, jsem rád, že jsi mé předešlé oslovení nevzal jako hanlivé, protože tak skutečně nebylo míněno, notabene nebyl z mojí strany ani důvod. Jinak, datum máš nádherný 1.1.2011, každý si po silvestru užívá a ty takovou vzorovou úvahou. Navíc je 6ka mé životní číslo. To jsme se však dostali k numerologii a to je poněkud odlišné téma, avšak neméně zajímavé. Nemohu jinak, než ti dát skutečně za pravdu. Hájit si svoji osobnost, je velmi důležité. Byly, jsou a budou slabé chvilky, se kterými se musí poprat každý, a to ve vězení i mimo ně. Ovšem ve vězení je to ještě složitější. Cokoli se vypustí z úst, ví v průběhu výkonu, téměř každý. Je proto skutečně nutné, jak říká Válek, držet si své soukromí. Napsal jsi to dobře, jen aby to nezúčastnění čtenáři dokázali pochopit cele. Klidně si počtu v tvém elaborátu na téma "důvěra". Nemám problémy s podobnými tématy. A proto, že jsi to dobře napsal, nemám k tomu již co dodat. Měj se chlape a třeba v budoucnu u nějakého jiného článku.
Re: Ha !
Válek, 1. 1. 2011 18:32To platí mě ten zkušený recouš? Ano jsem podle právní terminologie a let strávených ve věznici. Nemám se čím chlubit a v tom je taky odpověď autorovi na slova, že na 6ku se chodívalo zašívat. Ovšem byli i takový, kteří si už konečně uvědomili, co jsou zač a hledali cestu ven z toho koloběhu výstupů a návratů zpět. Toto právě onen specialisovaný oddíl nabízel ať už ve formě různých psycho-terapeutických aktivit,(zvládání emecí, agrese apod), nebo výukou třeba autorelaxace a je toho spousta dalšího co vše tam bylo. To právě ta fáma a neznalost učinila ze 6ky onu"zašívárnu." Trvalo mi rok,než jsem si o tomto sehnal informace a zažádal si o možnost tam pobývat. Před tím na 5ce a 8čce
strasaku
Valek, 27. 11. 2010 20:52vte dobe tveho tzv posledniho silvestra jsem byl vedle na sestem ooddile,jako recous a s poruchou chovani.Musim zkonstatovat ty prvolepenko, ze zbytecne strasis normalni lidi recmi ktere se nezakladajina pravde, to tve;Víte přátelé, ve vězení si nemůžete dovolit nechat za zády někoho, koho nemáte přečtenýho. Navíc nervově labilní osobu, pro kterou lidský život, nemá žádnou hodnotu. Ze zadu je totiž sebevětší bombarďák velmi snadno zranitelný.TO PROSTE ZNAMENA,ze jsi se nic ve vezeni nenaucil,nic nepochopil,jenom ze sebe delas pred druhymi chudacka, ktery nesmirne trpel.FUJ
Souhlas a díky
splichal32, 13. 6. 2010 0:03napiš mi na můj email kdo jsi,tedy pokud ti nebude vadit to,že by jsi byl otevřený a napsal to sem na zeď.Já byl na 10 odd. dost dlouho jako prvotrestanný.Nemáme se za co stydět,máme to za sebou a žijeme dále.Víš,mě dostala jen jedna skutečnost.A to ta,že tu jsou " tupci " ,kteří nás budou stále odsuzovat a přitom vůbec nevědí o čem to je.Pokud budeš mít zájem,tak tady můžeme společně rozjet " řeč " o tom jaké to je na Mírově a proč tomu je a proč to je jiné v druhých vězniocích.Já nemám problém o tom mluvit.Pokud budeš chtít,takl se mi ozvy,budu jen rád.Měj se a drž se.Daří se mi asi pravděpodobně stejně jako tobě.Mám supr přítelkyni a s ní KONEČNĚ 15-ti mesíčního synka.Psal jsem i na stránky holek - autorky vebu - tak si to přečti a řekni jestli kecám.No nic,jsem rád,že aspoň někdo reaguje na to co tu napíšeme.Měj se co nejlíp to půjde.Jirka.
Bývalý kolegáček
AUTOR, 10. 6. 2010 22:57Nazdárek bývalý kolegáčku, díky za pár upřimných slov. Jen jsem tlumočil skutečnost a snad i trochu nadneseně, ale proč děsit ty spousty lidí, kteří na někoho čekají a nemají páru, oč tam jde. Držím ti pěsti, ať se ti daří přinejmenším stejně jako mě, draku.
souhlas s článkem SILVESTR
Šplíchal Jiří, 10. 6. 2010 14:30
Rád bych jen věděl,kdo publikoval tento článek o Silvestru.Mohu s ním jen souhlasit.Vím o čem to bylo a je.Naštěstí jsem již čtvrtým rokem doma a s radostí si užívám každé minuty života bez " katrovaného " vzduchu a sem tam i s tou trochou kvalitního alkoholu.
Pokud by někdo měl zájem o nějaké informace,tak se můžete ozvat na můj email - splichal32@seznam.cz
amnestie
TomášFuk, 8. 1. 2009 22:59Sdílím tvůj názor, Kláro. Poslední amnestie byla za občana Havla, který dal doslova brutální aminu a naprosto na nic. Všichni byli zpět, ani neohřáli zadky. Teda přesně, převážná většina. Proto odmítám mrhat jedinou minutou svého drahocenného času. To ho raději prolítám na Sqachi a budu hnusně spokojenej
amnestie
Kláruša, 8. 1. 2009 16:47Tak v tom nejedu. :-))) Amnestie nebude, neb není nový prezident, a tak je zbytečné plýtvat časem na zjišťování dalších informací. :-)))
demonstrace za amnestii
vikina, 7. 1. 2009 18:13Dobrý den, dočetla jsem se, že by dne 10.1.2009 v 11.hod na Václavském náměstí v Praze a v ten samý čas na náměstí Svobody v Brně. se má konat demonstrace za amnestii vězňů. Víte o tom někdo něco více?
PRO VÁLKA
AUTOR, 29. 11. 2010 20:53