EDO MC12XX
14. 3. 2007
Supersport Maserati MC12 netřeba představovat. Mimo sériových vozů vzniklo také něco málo kusů v různých limitovaných edicích Corsa a MCC GT. V EDO Competition ale záhy zjistili, že se mezi majiteli MC12 nachází spousta zákazníků, kterým sériově nabízený výkon 632 koní připadá jako nedostačující. A tak se těmto lidem rozhodli vyjít vstříc. Nejprve se objevil EDO MC12 R, který disponoval zvýšeným výkonem na rovných 700 koňských sil, upraveným podvozkem a silnější brzdovou soustavou. Po něm přišla delší pauza, během které byly plánovány další postupy úprav. A teď je tu Maserati od EDO Competition znovu. Tentokrát s novým označením MC12 XX. Při pohledu na tento vůz asi ze všeho nejvíc zaujme jeho lakování. Kombinace černé barvy s oranžovým zbarvením vypadá hodně agresivně a čeká také na posádku uvnitř interiéru. V exteriéru byla oranžová použita především na zdůraznění takových míst jako jsou vstupy a výstupy vzduchu. Pravda, každému se to líbit nemusí a i s tím u EDO počítají, takže není problém si nechat namíchat třebas „kostičkovanou“ :-) Zákazník je zkrátka pán. Design vozu jako takový mimo lakování a krytů předních světlometů z Makrolonu žádné modifikace nepostihly. O to víc se ale dělo pod kapotou. Vidlicový dvanáctiválec má nejvyšší výkon 800 koní při 8.500 rpm a maximální kroutící moment dosahuje takřka totožné hodnoty: 780 Nm v 5.900 otáčkách za minutu. Ano, hádáte správně. Tyto hodnoty jsou na chlup stejné jako u Ferrari Enzo FXX. A princip navýšení oproti sériovým 632 k a 652 Nm spočíval přesně v tom samém. Na začátku se zvětšil zdvihový objem z šesti na 6.3 litru. Instalovaly se nové vačkové hřídele, titanové ventily, titanové ojnice, těsnění, olejová pumpa, chladič oleje a nová spojka. Přívod vzduchu obstarává přepracované karbonové sání doplněné o sportovní vzduchový filtr. Na výfukovém potrubí se objevil sportovní katalyzátor a sportovní tlumič výfuku z ušlechtilé oceli, který je zakončený čtveřicí koncovek z uhlíkových vláken. Všechny tyto úpravy byly samozřejmě otestovány na zkušební stolici a vztahuje se na ně plnohodnotná záruka. Podvozek je sestaven z produktů firmy KW a je všemožně nastavitelný. Podle oficiální tiskové zprávy se tak dá bez problémů docílit takřka totožného nastavení, jaké má Maserati MC12 nasazované v mistrovství světa FIA-GT. Tomu také nahrává snížení pohotovostní hmotnosti o rovných 100 kilogramů! Na něm se značnou mírou podílí speciální lehké disky BBS velikosti 10x19“ resp. 13x20“ se senzorem tlaku a teploty. Barva disků je opět závislá jen a jen na fantazii majitele. Tak jako tak ale budou obouvat pneumatiky Michelin o rozměrech 265/35 ZR19 na přední nápravě a 335/30 ZR20 na nápravě zadní. Bez povšimnutí pochopitelně nezůstala ani brzdová soustava. Keramické 396mm brzdové kotouče vpředu a 360mm kotouče vzadu se závodním brzdovým obložením jsou při pohledu na naměřené parametry vyloženě nutností. EDO MC12 XX je totiž schopné vyvinout nejvyšší rychlost 390 km/h! Když už znáte maximální rychlost, tak vás asi zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za pouhé 3.2 vteřiny nepřekvapí. Stejná akcelerační disciplína s cílovou hodnotou 200 km/h za rovných 9 sekund by už ale zaujmout mohla. A stejně tak tomu bude také u zrychlení z 0 na 300 km/h, které se odehraje za pouhopouhých 19.0 s. Součástí této přestavby je také jeden testovací den na závodním okruhu ve společnosti instruktora a osobního mechanika. Doprava na okruh včetně všech ostatních služeb je pochopitelně součástí ceny úpravy. Její výši však v EDO Competition sdělí jen vážným zájemcům. |
něco málo fotošek k článku |
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář