Jawa 50 typ 20 a 21
Jawa 50 typ 20 a 21 se staly předposlední z
dlouhé řady "pionýrů". Karosérie i rám byli shodné s typem 05, ale měli
výkonnější motor. Vyráběly se opět jako klasický - typ 20 a sportovní
verze typ 21 Sport. Výkon motoru byl 2,6 kW při 6500 ot. za min,
kompresní poměr 9,2:1. Největší rychlost 65 km/h, (ve dvou 55 km/h),
průměrná spotřeba 2,3 l/100 km při zatížení jednou osobou, až 3,2 l/100
km při plném zatížení. Provedení 21 Sport mělo hrazděné řídítka s
rychlopalem, později nahrazené řídítkama bez hrazdy. Zhruba od roku
1975 se pincek začal stejně jako Mustang značit 220.100 a 221.100
(nevím proč) a karoserie byla zmodernizována (plechy byly bez
hliníkových lišt a měly jiný-hranatější tvar). Typ 20 se vyznačoval z
počátku solidním výkonem, ale poměrně krátkou životností, měl sice
vyšší výkon, ale díky vysokým otáčkám, pozdějii odebraným pístním
kroužkem a ne zrovna nejlíp odstupňovanou převodovkou se stal sice
poměrně rychlý po rovině(z kopce), ale do kopců byl podstatně horší než
předcházející typy.
Jawa 20 (220.100) |
|
Jawa 21 Sport (221.100) |
|