>> Nejoptimálnější nastavení
gubernátu |
|
Pro to, abyste měli co možná nejefektivnější období farmy je nutné
znát pár základních pravidel, jež jsou nutná dodržovat. V převážné
většině jsou to nastavení po věky osvědčená a vyzkoušená, která
prošla již mnohokrát propočítáním od nedůvěřivých a rýpavých lidí
(a stejně dospěli ke stejnému závěru). Pro naprostou většinu ras
je nejideálnější nastavení na:
- 48-52% domů
- 44-48% univerzit
- cechy k profesím by měly běhat na výkonnosti 32-36%
- kde ale nastavení cechů k obchodníkům je trochu atypické -
zde by se výkonnost měla pohybovat mezi 48-51%
- monument ekonomiky (tedy 3.LVL ekonomických oborových budov),
při nedostatku času na opravu mezi válkami můžete mít i nastaveno
oltář ekonomiky a k tomu oltář magie či oltář zlodějů (tedy
nastavení 2.LVL ekonomických oborovek a 2.LVL magických či zlodějských
oborovek)
To asi tak k tomu nejzákladnějšímu nastavení. K dalšímu patří například:
- nesnažit se vydělávat přes manufaktury - ty slouží pouze jako
pomocná ruka
- mít prostory pro draky
- mít školy, které vám i s profesory generály dávají minimálně
50%, optimálně pak přes 60%
- mít dostatek prostorů pro profese (ale nikoliv příliš nadhodnocené
množství - nejlépe mít tolik prostorů, kolik se vám do nich
vejde lidí)
- při opravách je důležité nastavit podíl infrastrukturních
bodů (sekce Budovy nahoře) na 0%, pokud není dostatek infrabodů,
pak klidně i několik tahů nestavět speciální budovu žádnou (pokud
nám nechybí žádná z důležitých)
Pokud vám pak během války popadají některé speciální budovy,
bude pak nejdůležitější se zaměřit na rychlé postavení především:
- určitě na prvním místě budou speciální budovy Svatyně
autorova bohatství (abyste mohli 2x do labyrintu) a Průsečík
obchodních cest
- na druhém místě budou populačky (tj. vodárna, norový
systém, kanalizace, vodotok). Když nejsou
populačky, není populace, nejsou tedy ani lidi do profesí a
když nejsou lidi do profesí, špatně se vám bude opravovat
- jako třetí je na místě si postavit časové budovy (věž
času a palác času). A tady je právě ta vyjímka,
o které jsem mluvil výše. Pokud nemáte časovky, je možné, abyste
na úkor šetření tahů nejdříve časovky postavili a teprve až
poté začali šetřit tahy
- potom podle sil a možností postavíte speciální budovy ostatní
V profesích si dávejte pozor na pár drobností,
které nováčci velice často neznají a pak to s jejich gubernáty vypadá,
tak jak vypadá - špatně:
- nastavením platů přímo ovlivňujete výši popularity, která
je nutná pro to, abyste měli plné zalidnění a tak nejefektivnější
možnou farmu. Pokud nemáte popularitu 100, nastavíte platy na
50. Pokud máte popularitu na 100, tak podle toho, zda si kouzlíte
pozitivní kouzlo dobrá nálada, nastavíte platy na 42 a pokud
ne, pak platy necháte na 46. To vám stačí, aby popularita neklesala
pod 100
- především pak nesmíte opomínat důležitost vědců, kteří vám
přidávají až 100% (s univerzitami to může být například 149%
- podle počtu a výkonu univerzit) do profesí, což není vůbec
zanedbatelná položka. Navíc vám vědci zvyšují výzkum a dávají
zkušenosti vašim ekonomickým generálům (obchodníci, profesoři).
Rozdělení vědců k profesím by mělo být rovnoměrné u všech profesí,
jež používáte nebo plánujete používat (jinak tam opět nemáte
žádná procenta navíc). Ideální výkon vědců je 2,5-3 krát rozloha
vašeho gubernátu.
- jako další je nutné si kouzli pozitivní kouzla, k čemuž potřebujete
samozřejmě i mágy. Ideální výkon mágů je dvakrát rozloha vašeho
gubernátu. Myslete totiž na to, že pozitivní magie vám může
přidat až 49% výkonu navíc k vašim profesím, což opět není vůbec
zanedbatelné číslo, plus nějaké další nepřímé výhody plynoucí
z ostatních kouzel (nižsí platy, vyšší pravděpodobnost náhodné
události, atd)
- obchodníci jsou ve farmě stěžejním odvětvím, je tedy dobré
je nastavovat hned jako třetí po vedcích a mágách. Spolu s cechy
na cca 48-51% by měli obchodníci nejideálněji se pohybovat výkonostně
mezi 1300-2000%. Ne víc, ne méně. Záleží ale na situaci a pro
každou rasu jsou i ta čísla pak odlišná
- jako poslední je třeba zohlednit jednotlivé přednosti každé
rasy zvlášť. V manuálu u popisku jednotlivých ras jsou uvedeny
také rasové bonusy. Je jasné, že například u obrů budete především
farmit přes zbrojaře, jelikož na ně máte +50%. U džina je naopak
jasné, že přes zbrojaře farmit nebudete, jelikož na ně má záporný
bonus -30%
Při volbě optimálního nastavení farmy je u brougů drobná změna.
Jelikož nemají populaci závislou především na počtu budov, ale na
počtu pozemků a prosté přítomnosti vodotoku, není tedy třeba mít
oněch 48-52% domů, jak u jiných ras. Brougovi by to sice prospělo,
ale z praktického hlediska je to absolutně zbytečné. Brougové by
tedy měli farmařit za těchto podmínek (ostatní nezměněné):
- domy na 0%
- univerzity cca na 60%
- cechy pak se pohybují kolem 34-38% (vyjma cechů k obchodníkům,
které stále držím na 48-51%)
Dále je vhodné myslet dopředu. Stejně tak jako u brouga, tak i u
ras vojenských a zlodějských se optimální nastavení gubernátu rozchází
s nastavením praktickým. Mluvím především o tom, že ne vždy je nutné
kompletně přebourávat gubernát, jelikož to taky stojí jisté finance,
ale nechat si gubernát připraven takzvaně na půli cesty. Nastavení
farmy pak u těchto gubrnátů, jež ví, že budou v příští brzké válce
opět nahazovat domy by vypadalo asi nějak následovně:
- domy na 60-65%
- univerzity na 42-46%
- cehy se pak budou pohybovat někde kolem 20-25% (vyjma cechů
k obchodníkům, které stále držím na 48-51%)
|
|