>> První krůčky ve funkci
imperátora??? |
|
Již máte za sebou náš intenzivní kurz v podobě tohoto manuálu?
Tak až teprve nyní lze hovořit i o tom, že byste mohli zkusit vést
vlastní alianci. Je třeba si uvědomit, že se vrhat bez zkušeností
do takto náročného úkolu se rovná profesionální sebevraždě. RedDragon
není vůbec jednoduchá hra a stejně tak je neméně obtížné vítězně
vést lidi ve vlastní alianci, lidi, za které nesete plnou zodpovědnost.
Avšak odrazovat vás od tohoto úkolu nehodlám, jen se vás touto formou
snažím varovat, že vést alianci může být stejně tak krásné jako
nesnesitelné utrpení. Dovolte mi tedy říci pár rad, jejichž dodržování
v praxi vám v mnohém usnadní práci a trápení:
|
>> Prvotní nutná nastavení |
|
1) Alianční vývěska:
Jako první po založení aliance byste měli vytvořit právě alianční vývěsku (eventuelně vývěsku z věku minulého si uložit a v novém věku ji opět nahodit). Proč tato zdánlivě nedůležitá věc je tak podstatná? Umožní vám právě sem umístit zásadní informace o chodu vaší aliance a přitom víte, že nikde na fóru, ať už aliančním či externím, vám tyto informace nezmizí v závalu nových zpráv. Hledejte tedy v sekci fórum, kde jako jeden z obrázků je právě i odkaz na vývěsku, poté už jen následujte legendu níže a zkoušejte a testujte (upravovat vývěsku má povoleno pouze imperátor a vojevůdci). Kvalitní vývěska je dobrým předpokladem pro to, abyste měli kvalitně fungující a úspěšnou alianci. Na vývěsku lze umístit prakticky cokoliv. Od návodů jak farmařit až po návody jak odehrávat ve válce, různé tabulky s výpočty (například známá tabulka nákupních a prodejních cen, která lidem umožní se lépe rozhodnou za jaké ceny se jim vyplatí nakupovat či produkovat a prodávat suroviny), stručné informace o válkách či něco čemu se říká blacklist. Co by tam ale chybět nemělo:
- Seznam kam se vypisují nahlášené absence a odkdy dokdy je nutné tyto hráče odehrávat, eventuelně i kdo je má na starosti.
- Základní pravidla pro hraní ve vaší alianci.
- Není nutné vypisovat celé návody, ale alespoň odkaz na nějaký manuál (třeba tento náě) by chybět neměl.
- Rozdělení funkcí v alianci, kdo čemu velí a jaké jsou čí kompetence.
- Kontakty na členy všechny aliance (telefon, e-mail, ICQ).
- Informace o generálech - jaké generály by které rasy, eventuelně kteří hráči, měli mít.
- Pravidla války pro lepší dohledání.
- Základní rozdělení aliance do války (kdo je mág, kdo voják, kdo zloděj, kdo má mít stroje a kolik, atd, ...)
2) Propagační leták:
Toto je spíše možnost na svou alianci nějak veřejně upozornit pro ty, kteří se těmito materiály probírají. K čemu ale tahle utilitka slouží především je upozornit na vaše alianční stránky, pokud nějaké máte, a zanechat tam na ně odkaz. Může toto tedy být jeden z nástrojů, jak nechat o sobě slyšet a jak nabírat nové členy. Nastavení tohoto najde jen imperátor v kolonce Imperátor / Politika.
3) Alianční heslo:
Velmi podstatná a užitečná věcička. Vedení aliance by mělo mít rozhodně zaplacen Přehledový palác (stojí jen 10 kreditů - to snad obětujete) a všichni členové v Nastavení povolené alianční heslo. Pak lze v kolonce Imperátor / Budovy skrze interní logovací tabulku jít do libovolného gubernátu. Tento nástroj je nesmírně důležitý když nemáte zaplacen Imperátorský stan a potřebujete posílat útoky (je třeba se logovat do jednotlivých gubernátů zvlášť a odtud to posílat) a nebo pokud vám náhle některý z hráčů vypadne, tak abyste ho mohli odehrát. Pokud se vám do toho nechce investovat či nemáte zájem alianční hesla z bezpečnostních důvodů povolovat, pak je nutné si alespoň zjistit loginy a hesla ke všem hráčům a třeba si i udělat logovací tabulku (nutno upravit v nějakém HTML editoru: změnit jména gubernátů a vepsat loginy a hesla).
4) Analyzátor novinek:
Opět budu apelovat na vás, milý hráči, abyste nedrželi peníze doma a pobídnu vás k zaplacení dalších 25 kreditů na osobu pro zprovoznění aliančního analyzátoru novinek. Věřte, že když říkám tato slova, není to jen tak střílení od boku, nýbrž konkrétně tento upgrade (a i již výše zmiňovaný Přehledový palác) má vskutku smysl. Pokud chcete účinně válčit, je nutné mít kvalitní přehled o bojišti - vědět kdo je mág, jaké jsou průchodnosti magie, jaké jsou obrany u nepřítele a kolik nechává armády doma, jaké zlodějské akce vyšly a nakolik byly úspěšné, jaký je stav zničeného infra a speciálních budov, jaké jsou zůstatky zásob u nepřítele - všechno tohle vám umožňuje míti dobrý přehled o nepřátelských aktivitách a to jen díky analyzátoru. Jinak jste odkázáni na vlastní síly a věřte dá to hodně práce i tyto základní informace z obsáhlých výpisů novinek dostat. Těch 25 kreditů na osobu je tedy minimální daní za to, že ušetříte spoustu času, který můžete věnovat třeba právě kvalitní odehrávce či plánování. Nové a nestálé aliance by měly mít analyzátor placený každý svojí částí zvlášť, ovšem aliance kde osazenstvo je stálé po celý věk může zvolit jiný postup - poslat kredity na analyzátor do jednoho magického gubernátu, ten zaplatí za celou alianci a jako bonus tento gubernát ještě ke všemu získá Gold status (což znamená rychlejší zařazování surovin na trh - do minuty, větší zisk zkušeností u generálů o 10%).
S problémem vytvoření a posléze udržení funkční organizační struktury se budete potýkat neustále. Rozhodně ale zapomeňte na plány, že přijdete do světa RedDragonu, založíte alianci a hned začnete trhat rekordy. Některé aliance za celou dobu své existence funkční strukturu nejsou schopny vytvořit, jiným to trvá i několik věků a pokud jsi schopný nováček, nejméně věk se s touto problematikou budeš intenzivně zabývat než by sis mohl sednout večer u ohně s čajem v ruce a říci: "tak a teď začneme drtiti ostatní!!!" Je tedy nutné si uvědomit, že i těm nejlepším aliancím, pokud se dávají po rozkladu znovu dohromady, trvá překonat prvnotní porodní problémy právě ten jeden věk, a to i přesto, že lidi znají své místo, umí hrát a nějakou funkční strukturu již mají podvědomně zavedenou. Navíc i po té tvrdé dřině, kterou minimálně celý věk budeš odvádět, ti nikdo nezaručí, že do dalšího věku se ti vše cos budoval nesesype jako domeček z karet. Právě toto a diplomacie jsou nejtěžší a nejdůležitější povinnosti každého imperátora!!!
>> Organizace aliance a rozdělení funkcí
1) týmová hra:
Doby, kdy ještě na RD1 byl každý hráč za sebe sama a aliance sloužili jen jako jistá schovka pro všechna ta nespolupracující individua jsou již nenávratně pryč. Dnes dokonce i smysl alianční kooperace ztrácí na významu ve světle mezialiančních spoluprácí ve formě multiválek. Je důležité se naučit, že osobní zájmy prospěchu celku nikdy neprospívaly a prospívat nebudou. Proto jakékoliv touhy po pokořování vlastních rekordů v pozemcích, generálech, dracích, či cokoliv jiném, je nutné hned v již počátku nekompromisně usměrnit do aliančního průměru a jednotné strategie. Pro týmovou hru je nutné vštěpit hráčům pocit zodpovědnosti za druhé a ti, kteří toto nehodlají respektovat, by neměli ve vaší aliancí nikdy míti místo. Ideálně pro týmovou hru bys měl dosáhnout následujícího:
- Každý hráč zodpovědně odehrává svůj gubernát a to i v časech jemu ne příliš příjemných (musí nutně odjet, jde do hospody, atd.). Musí se naučit, že zodpovědnost za druhé není jen zábava, ale mnohdy i odříkání.
- Může se stát, že některé věci jsou ale neodkladné. Pak každý hráč poctivě ohlásí svoji absenci s dostatečným předstihem a to uvedením na alianční fórum spolu s dobou trvání absence a jejích důvodů. Pokud se na internet již nedostane, měl by mít číslo na některého z vedoucích členů a tomu alespoň napsat SMS, že neodehraje. Není nic horšího než po nocích místo plánování a posílání akcí klikat neodehrané gubernáty!!!!
- Pokud je absence ohlášena, kdokoliv, kdo má alespoň pár minutek navíc, se dobrovolně obětuje pro alianci a abstinujícího :-DDD automaticky odehraje. Pak se vedení nemusí těmito "přízemními" problémy chodu aliance zabývat a o to více času lze věnovat důkladnějšímu plánování. Pokud ale dojde na situaci doklikávání po nocích, nejenže samotné plánování ztrácí na preciznosti, ale i samotná odehrávka nekliklých gubernátů nebude provedena prvotřídně.
- Všichni hráči respektují tedy respektují čas druhých a pomáhají jak jen to je možné, nejen v klikání vlastních a nekliklých gubů. Především vedení si takovéto uznání zaslouží, jelikož jejich vynaložený čas na vedení válek je nesrovnatelně vyšší než čas běžného hráče pro odehrátí gubu (oni musí taktéž své guby klikat a k tomu ještě věnují hodiny plánování).
- Pro účely snažší orientace v těch, kteří svou absenci neohlásili, je vhodné stanovit jistý časový limit pro odehrátí gubernátů - ve farmě do 22:00 a ve válce do 20:00. Po tomto časovém limitu pak zbývá dostatek prostoru ještě pro zařízení odehrávek ať tu nemusíte trčet každý den do přepočtu. Záleží ale hodně na tom jaké lidi máte v alianci a pokud je někdo ochotný býti na RD déle i po půlnoci, časový limit lze posunout dle libosti.
- Sami lidi se aktivně zapojili do vedení aliance. Přitom zkušenosti jednotlivsů nerozhodují, každý názor je pádný a i když zpočátku to může vypadat jako hloupost, vzájemnou diskuzí z toho může vzejít výborný plán a to třeba i naprosto diametrálně odlišný od prvotního nápadu. Nebát se říct svůj názor a neodmítat cizí názory.
- Omezit bezmezné mulťačení a donutit tak lidi, aby se více věnovali právě té vaší alianci.
2) rozdělení funkcí:
V dnešním světě mohou přežít jen dobře organizované bojové jednotky s naprosto přesně stanovenou hierarchií a posloupností velení. Snažte se tedy vyvarovat stylu "one man show", kde o všem rozhoduje jedna jediná osoba a také jediná osoba vše řídí a za vše nese zodpovědnost. Složitost této hry je tak velká, že jeden člověk nedokáže účinně zastávat všechny funkce najednou. Samotné dělení funkcí v alianci pak může vypadat například takto:Jednotliví velitelé přitom dále mohou mít své zástupce a pomocníky, rádce. Dokonce lze dle libosti ustanovit i další všemožné funkce jako například Diplomatický atašé (výpomoc imperátorovi v řešení věcí mezinárodních), Nástěnkář (musí mít vojevůdcovský post a stará se aktuálnost alianční vývěsky), či různé Kontrolory přes všechno (odehrávky ve farmě, odehrávky ve válce, plnění pokynů, atd). Jde jen o to, aby ti lidé do toho měli chuť jít.
- Imperátor- má na starosti věci diplomatické, věci organizační, je nevyšším velitelem a jeho pokynů se držíme. Jeho rozhodnutí nebývají vztažena jen na přímou situaci ve vaší alianci, ale respektují i mezinárodní situaci, vztahy a dohody. Jeho svrchovanému velení podléhají všichni vojevůdci, které může dle libosti jmenovat a odvolávat. Jeho výsadní pravomocí taktéž je přijímání a vylučování hráčů.
- Hlavní vojevůdce- je druhým nejvyšším velitelem, který se stará především o centrální strategii v dobách válečných. Musí mít o bojišti naprosto dokonalou představu a proto by tuto funkci měl zastávat ten nejzkušenější hráč, který má výborný přehled o všech možných i nemožných postupech. Jeho pokyny se řídí další vojevůdci, kteří jen doporučují možné další kroky. Jeho výsadou bývá i počítání a posílání vojenských utoků a paktování aliance, ovšem není to nutností.
- Arcimág- je dalším žebříčkem v posloupnosti vedení a stará se výhradně o stránku magickou. Jeho dominantou jsou magické rozpisy, tedy rozdělení kouzel jednotlivým mágů tak, aby byla zajištěna maximální účinnost dle požadavků hlavního vojevůdce a přitom se zbytečně neplýtvalo zdroji. Kromě všeho může i mírně strkat nos mezi poddané zlodějskému vojevůdci a to když hlavní vojevůdce nařídí kouzlení části magie právě od zlodějů.
- Arcizloděj- má shodné pravomoce s arcimágem, ovšem jeho dominantou je počítání zlodějských akcí všeho druhu.
- Analyzátor- kromě zaplaceného upgradu, který by měla vlastnit každá aliance, je nutné ještě dále analyzovat situaci a vývoj války. Touto poviností bývá ověnován výhradně hlavní vojevůdce, ovšem lze toto svěřit i někomu třetímu. Jeho prací pak bude sledování kroků, jež nepřítel podniknul, čtení mezi řádky a odhadování jeho dalších kroků a návrhy možných dalších strategických kroků, které hlavní vojevůdce důkladně zváží než vydá pokyny.
- Polní velitel- je další možnou funkcí v aliancí, která má ulehčit práci hlavnímu vojevůdci. Tento hráč musí mít dobrou představu o plánech hlavního vojevůdce, o změnách paktů a všech atributech týkajících se posílání vojenských útoků.
- Paktovač- ve spolupráci s polním velitelem a hlavním vojevůdcem se stará o funkční a efektivní propaktování aliance.
Poznámka autora:
Následovat rady a doporučení jednotlivých členů lze, ale členům neleží na bedrech ta tíha zodpovědnosti z učiněných rozhodnutí. Proto platí pravidlo, že co řekne imperátor či vojevůdce je svaté, o jejich pokynech se nediskutuje, jejich pokyny se bezvýhradně plní. Má to dva úhly pohledu. Ten první když tomu vedení rozumí a ač nemusíte souhlasit, jejich rozhodnutí v praxi fungují a přivedou vás k vítězstvím. Ten druhý když tomu vedení nerozumí a ani nechce vyslyšet vaše oprávněné námitky, jejich rozhodnutí jsou mylná a vedou k záhubě. V obou případech však pokyny je nutné splnit do posledního puntíku! Členové, hráči, gubernátoři, jsou v alianci od plnění rozkazů a ne jejich vymýšlení. Navíc pokud není schopné vedení a je i slepé k cizím názorům, nejlepší cestou jak jim a ostatním dokázat, že se mýlili, je právě ono splnění jejich pokynů. Nechte lidem prostor se vyjádřit, ale zároveň jim dejte jasně najevo, kde je jejich místo.
>> Diplomacie
Umění argumentování a nalézání kompromisů je dnes neoddělitelnou složkou běžného života na RD. Takřka všude vás zasáhne nutnost komunikovat s vnějším světem a tak je důležité se tomuto nejen nevyhýbat, ale především to sám aktivně provozovat. Od takových nejběžnějších věcí jako je hledání spojenců a domlouvání pravidel vaší nadcházející války, přes smlouvání o míru reparací za odstoupení z války či kapitulaci až po takzvanou "vysokou politiku", kde se hádají velcí páni, kteří již při tomto dohadování rozhodují o osudech mnoha jiných aliancí a ne jen té vlastní. Dovednost obratného jazyka, rozumných úvah a slušného chování by měl být ověnován každý imperátor, jež chce svoji alianci ve světě RedDragonu někam dotáhnout. Válčit můžete umět na výbornou, ale ve skupině ostatních aliancí jen s tímto nepochodíte. 1) spojenectví:
Při každém prvním pohledu na alianci bývá její síla posuzována právě podle uzavřených spojenectvích. Proto i některé TOPkové aliance volí strategii "bez spojenců", kde mají jen interní zákulisní dohady a veřejně světu nic znát nedávají. Pro vás ale dojít až k této pozici znamená dlouhá léta dřiny a během těchto let je právě spojenectví tou nejdůležitější obranou proti zlým nájezdným hordám, jež by zatoužili po zabrání vašich území. Pečlivý výběr spojenců je tedy alfou a omegou vašeho přežití. Platí zde několik nepsaných pravidel:
- Mít jen oboustranně uzavřená spojenectví, na kterých se obě aliance za stanovených podmínek dohodnou. Jednostranně vyhlášená spojenectví některé ze silných aliancí není vypovídající hodnotou o vaší síle a tyto aliance si vaše spojenectví zneužívají, pokus jej nechají vyhlášené a nezruší ho, pro své vlastní účely prestiže, avšak s jejich pomocí jen zřídka kdy počítejte.
- Vybírat si aliance převážně z vlastního tábora. Buď jste LIGHT hráči, přepady jsou vám cizí, pak volíte spojence převážně mezi touto sortou lidí, kterým se taktéž přepady hnusí - spíše vám půjdou na pomoc nežli aliance, která sama přepadá a navíc i s tou co vás napadla může mít uzavřené dohody o neútočení či dokonce vzájemné pomoci. Pokud jste stylem DARK, opět za vaši věc se nebudou bít aliance z opačného tábora, pokud byste byli z něčeho osočeni a za něco potrestáni neprávem. Tak či onak uzavírat tato spojenectví mezi odnepaměti znepřátelenými tábory je vždy diplomaticky velmi náročné.
- Mít za spojence jen ty aliance, které jsou vám kdykoliv bezvýhradně ochotni pomoci. Od toho také spojenectví jsou - aby si tyto strany když je třeba vzájemně pomáhali. Jediná polehčující okolnost, že vám spojenec nejde na pomoc, je že má s tím proti komu by měl jít taktéž uzavřené spojenectví. Mít tedy jen spojenectví na oko je krajně nevýhodné. V případě krize na to pak zůstanete sami!
- Nemít velké oči. Stejně tak jako jiní mají závazky vůči vám, i vy máte své naprosto stejné závazky vůči nim. Čím více spojenců, tím více možností, že některý z nich se ocitne v nouzi a tím více bude vaší podpory zapotřebí. Systémový limit pěti oficiálních spojenectví a deseti hlášek v diplomacii je tedy naprosto dostačující. Není třeba si zakládat tzv. "diplomatické ali", ze kterých jen dáváte hlášky, abyste mohli mít spojenců více jak těchto oficiálních 15.
- Vybírat si spojence z aliancí, jež jsou na tom kvalitativně podobně jako vy. Mít mezi spojenci některou z respektovaných aliancí je sice přínosné, ale né všechny aliance respektují tato pravidla a tedy i nutnost pomoci všem svým spojencům. U velkých aliancí se navíc mnohdy setkáte s odporem zainteresovávat se do vašich problémů a svoji pomocnou ruku nabídnou jen formou vyjádření podpory, lítosti, diplomatické zainteresovanosti a zprostředkování dohody, ale málokdy přímé vojenské intervence.
2) války:
RedDragon je hrou válečnou a proto zde není mnoho prostoru pro neomezené farmaření. Ve válce se každý z vás dřív či později ocitne, lepší však je se jim nevyhýbat, ba dokonce je sám aktivně vyhledávat - jedině tak se stanete z kořisti lovcem. Platí zde jednoduché pravidlo: "Najdeš-li si válku sám, máš šanci zvítězit, najde-li si někdo pro válku tebe, tvé šance se rapidně snižují". Smyslem tohoto pravidla je fakt, že nikdo si podvědomně nevyhledává neúmeřně zkušenějšího a kvalitnějšího nepřítele. Když ty sám někoho pro válku budeš vyhledávat, budeš vybírat z těch aliancí, které na tom budou podobně jako ty či možná i hůře. Proto najde-li si někdo dřív tebe, je to jasným signálem, že tato aliance zhodnotila všechny možnosti a věří, že tě porazí. Dnes dokonce honba za hledáním války dospěla až tak daleko, že nikdo s domlouváním války neotálí a raději toto řeší okamžitě po zkončení války předešlé, aby krátký čas protektorátu určeného pro opravy gubernátů, byl ve znamení jistoty, že tě nikdo nepřepadne, že ti nikdo nevnutí válku a taktéž i značné výhody časového předstihu a tím možnosti důkladného připravení strategie. Nečekejte tedy s hledáním války na poslední chvíli! Umět pak rozlišit jednotlivé aliance podle kvality vyžaduje trochu kunštu, ale především dobrého přehledu o mezinárodní situaci.Vybraného oponenta již máte, nyní zbývá jen napsat slušnou zprávu a spolu s ní mu zašleš návrh pravidel. Taková nejběžnější pravidla války mohou vypadat následovně:
- Nejdříve vysledujeme, jaká spojenectví jsou uzavřena a jaká je jejich povaha (oboustranná - tedy i ta druhá aliance si této váží, když jim spojenectví opětovala, či jsou to spojenectví jednostranná). Dále pak zkoumáme s jakými aliancemi ta spojenectvi jsou uzavřena a zde hodnotíme především (pokud máme přehled) jak kvalitní aliance jsou a nebo částečně lze toto posuzovat i z velikosti aliance.
- Zkoumáme v jakých aliancích mají hráči multigubernáty a tyto mulťácké aliance taktéž posuzujeme podle kvality. Hráče samotné posuzujeme taktéž, pokud o nich nějaké informace máme, a nebo jsou jejich jména obecně známá.
- Prohlédneme si stav zaplacených upgradů. Nejenže to mírně ovlivní i průběh války, ale především tím budete schopni usoudit nakolik tato aliance může být profesionální a jak dalece je ochotna serveru a hře věnovat. Lidé si neplatí něco jen tak pro nic za nic, jsme od přírody hamižní.
- Nedílnou součástí vhodné volby strategie je i prozkoumání historie válek. Z tohot také lze vyčíst kde se kdy aliance pohybovala, s kým válčila, s kým prohrála a nad kým vyhrála.
- Válka začíná .... a bude po .... přepočtů. (většinou se války dávají na 10-15 přepočtů)
- Válka zkončí pokud některá ze stran dosáhne zisku ....% nepřátelských pozemků (vypočítáno ze stavy prvního dne války). (většinou se válčí o 30-50%)
- Bez zásahů třetích stran.
- Bez čachrování s guby (mražení, odchody starých, příchody nových).
- Bez zlodějských a vojenských akcí před válkou.
- V případě kapitulace budou podmínky dohodnuty při této příležitosti. Kapitulace bude přijata do .... hodin každého dne. (většinou se dává 12.00-17,00)
- V případě porušení pravidel následuje sankce dle závažnosti až do ....% pozemků (vypočítáno ze stavu prvního dne války). (většinou se stanovují stejné hodnoty jako maximální limit pozemků)
Někdo se vám vnucuje do války?
>> Časté chyby
Vcelku běžný jev, který je způsoben buď bezmeznou netolerantností (například když vás či vaše nadcházejícího oponenta někdo přepadne) nebo v důsledku nedůsledného vyhlášení války. Ono spolu s vyhlášením války následují i jisté administrativní kroky tak, abyste vše pojitili a dali světu jasně najevo, že vy válku připravenou máte. Proto je nutné okamžitě po zahájení dohod dát do diplomacie nepřítele hlášku o zahájení těchto jednání a tu okamžitě po schválení pravidel války změnit na pevnou informaci o nadcházející válce a jejícm plánovaném začátku. Tato informace se dává pak křížem a nebo si ji napíšete v nejhorším případě sami, každopásně ale musíte ji mít v diplomacii uvedenou. Na hlášky o válkách, domlouvání válek a délce protektorátu se nahlíží jako jedna z prvních věcí a rozhoduje o tom, zda se vám někdo začne vrtat mezi vaše dohody. Spolu s těmito hláškami v diplomacii je vhodné pro každý případ umístit pravidla války na Vyhlašovací fórum jako potvrzení všech dohod a pro případ možných problémů s porušením pravidel. Tuto zprávu by pak měl nepřítel na Vyhlašovacím fóru veřejně potvrdit svým souhlasem. Pak se vám jen zřídkakdy stane, že byste řešili problémy s vnucováním se do již domluvené války.
Vnucuje někdo vám nechtěnnou válku?
Tak je důležité si uvědomit to co je napsáno výše - nehledáš-li válku aktivně ty, někdo si najde tebe! Pokud Nemáš dosud dohodnutou válku či máš válku dohodnutou, ale špatně veřejně ohlášenou, není proti tomuto takřka obrany. Můžete pak jen doufat, že se nepříteli zželí a bude respektovat vaše slova, které ovšem nikdy nesmí být útočná!!! Uvědomte si, že nyní jste vy v té horší pozici, proto je důležité se v prvé řadě omlouvit a následně objektivně popsat jak se věci mají a přesně z jakých důvodů válku odmítáte. Nejednáním, arogancí čí útočným postojem dosáhnete spíše pravého opaku, válka vám bude vnucena a to v rámci všech veřejně respektovaných etických pravidel - tedy i není žádné obrany na mezinárodním poli!
Vymlouváte se z války?
Pokud nemáte dohodnutou jinou válku, půjde to jen velmi těžko. Proto předem říkám - NEVYMLOUVAT SE Z VÁLKY!!! A když už válku vskutku nechcete a není pro vás z takových a takových důvodů možná, musíte tuto situaci náležitě vysvětlit a omluvit se, že válku nepřijímáte. Rozhodně se vyvarovat stupidních výmluv typu (připomínám autentický přepis z RedZine pravdivých výmluv, co kdo dokázal napsat):Berte tedy na vědomí, že takovéto výmluvy nikoho nezajímají. Chce-li někdo s vámi válku, musíte mu uvést skutečné a pádné argumenty a ne tyto žvásty a nejhůře když jediné co zašlete je bez dalších komentářů a omluv právě toto. V těchto případech buďte nanejvýše ochotní a slušní a snažte se domluvit s tou aliancí. Ovšem nikdy nezapomínejte, že záleží jen na dobré benevolenci té aliance, zda tyto argumenty vyslyší. RD je hrou válečnou a zde se holt válčí! Raději si na to tedy zvykněte a přizpůsobte své chování.
- Máme zmražený gub a nevíme kdy se rozmrazí. (zmražené gubernáty se do mocnosti nepočítaji a tak aliance v mocnosti blízko sebe jsou vyrovnané)
- Budeme mrazit. (nutno uvést kdy, proč, na jak dlouho)
- Právě jsme se rozmrazili. (nezájem, tahy, zásoby, obrany a pakty máte mít dávno připravené)
- Je nám zima a nemůžeme klikat. (úplná hloupost)
- Chceme pomoci spojencům. (nutno uvést kdy, komu, jak hodně, o jaký spor se jedná a jak dlouho zhruba potrvá)
- Nechceme s vámi bojovat, bacha spojenci pomůžou nám. (tím nikoho nevystrašíte)
- Ste lepší, s Vámi nebojujeme. (nikoho to nezajímá, právě proto, že vy jste horší, válku vám vnucují - chtějí vyhrát)
- Máte většího džina, to není fer! (úplná blbost)
- Máte většího skřeta. (úplná blbost)
- Je Vás víc. (úplná blbost)
- Je Vás míň. (úplná blbost)
- Už máme něco domluveno. (jak je popsáno výše)
- Nemáme trojtahy. (vaše hloupost, tohle nikoho nezajímá)
- Nemáme zásoby. (vaše hloupost, tohle nikoho nezajímá)
- Nemáme draky. (vaše hloupost, tohle nikoho nezajímá)
- Sme po válce. (to lze vidět v historii válek a pokud nejste druhý den po válce či v zaslouženém poválečném protektorátu, s tímto neuspějete)
- Imp je na dovolené. (tohle nikoho nezajímá - máte zamrazit když nejste bojeschopní)
- Vojvoda se už dva dny neloguje. (tohle nikoho nezajímá - máte zamrazit když nejste bojeschopní)
- Jeden klikač je nemocný. (tak ho nahradí někdo jiný)
- Chceme farmit, sme proti válce a když an nás zaútočíte tak se nebudeme bránit a ještě si vypnem domobrany aby naši mírumilovní farmáři byli uštetřeni hrůz války, peace, hipies gogo. (hodně zajímavá výmluva, ale opět tohle nikoho nezajímá)
- Zítra se rozpadáme. (ali funguej do dnes)
- Máme nového člena. (nevim o něm - vše lze zjistit z RD STATS a nebo v historii gubernátů, i kdyby jste ho měli, členy máte měnit na začátku protektorátu a ne na jeho konci - tedy opět tohle nikoho nezajímá)
Vyhrožujete někomu spojenci?
Tak na to hodně rychle zapomeňte. Naprostou většinu aliancí tím neohromíte, natož abyste je tímto zastrašili. Darkeři jsou velmi dobře organizovaní a všichni si navzájem pomáhají - tedy pro ně je jen výhodou, když začnete vyhrožovat, jelikož mají o důvod víc vás napadnout. Všechny ostatní aliance taktéž mají své spojence a tak tento argument hodně rychle vypusťte ze svých slovníků. Navíc zde platí pravidlo "štěkajícího psa" - což znamená, a jistě jste si toho sami všimnuli v reálném světě, že čím menší a slabší pes, tím více štěká. Naopak psi, kteří si svou sílu uvědomují jen pozorují situaci a v případě ohrožení se vám bez varování smrtelně zakousnou do krku.