Magie
Dělení magie - část I.
Pěkná knížka o magii je od Josefa Veselého - "MAGIE"...doporučuji každému, kdo se chce o magii začít zajímat. Předem říkám...nejsem žádný odborník přes magii, ale chtěla bych se přece jen trochu o ní zmínit a napsat pár zajímavých článečků.
V této knize viz.nahoře se autor zmiňuje o dělení magie. Jak jí dělit? Je mnoho způsobů, které lidi vymysleli. Narazila jsem i na jiná dělení, ale tohle se mi zdálo hezky popsané, takže Vám kousíček opíšu.
Někteří lidé zase říkají: "magie je jen jedna a nemá smysl jí dělit"...záleží jen na Vás jaký si uděláte obrázek...nechci nikoho ovlivňovat.
Dělení magie - část II.
Magii tedy můžeme dělit podle hlediska předmětu na:
Magii přirozenou - která pracuje s magickými činiteli skrytými v přírodninách /kvintesence rostlin, "síly" drahokamů, ale i určitých živočišných substancí/.
Magii nadpřirozenou - která pracuje s již existujícími nebo uměle vytvářenými astrálními útvary. Například klasická démonomagie, práce s živlovými duchy, nekromancie...atd.
Dělení magie - část III.
Magii dále můžeme dělit dle hlediska účelu na:
Magii bílou - magická operace, jejíchž smyslem je konání dobra či snahou po reintegraci motivovaná komunikace s transemprickými entitami světa tvůrčích idejí /andělé/.
Magii černou - magická operace, jejíchž účelem je působení zla /poškozování druhé osoby nebo jejího majetku či jejího usmrcení/, často ve spolupráci s démonickými silami.
Dělení magie - část IV.
Dále můžeme magii dělit podle hlediska úrovně na:
Magii mikrokosmickou /psychurgie/ - je zaměřena na vlastní astrální dimenzi operátora. Pracuje s objektivizovanými silami nevědomí, které jsou obvykle označovány za síly démonické. Patří sem také umělé vytváření astrálních bytostí nižšího druhu, vymisťování astrálního těla a další magické aktivity, jejichž zdrojem je magika nitro.
Magii makrokosmickou /teurgie/ - je zaměřena na účelovou komunikaci s kosmogenními silami vyššího řádu, označovanými jako božstva, géniové či andělé. Má rituální povahu a jejím předpokladem je dosažení vyšší úrovně duchovního vývoje operatéra.
Dělení magie - část V.
Nebo můžeme dělit magii z hlediska užité magické techniky na:
Magii mentální /individuální/ - cílem je vytvoření astrální bytosti /elementára/. Životnost těchto bytostí je obvykle krátkodobá.
Magii rituální /ceremoniální/, která se dále dělí na invokativní a evokativní a kreativní. Cílem je komunikace s již existujícími astrálními bytosmi /egregory, démony, anděly.../ za účelem získání informací nebo poskytnutí určitých služeb. Patří sem i rituální tvoření egregorů. Rituální magie pracuje s entitami vyššího řádu. Při invokativní rituální magii se volané entity vzývají /andělé, božstva/, při evokativní se zaklínají /duchové, démoni/, při kreativní se tvoří egregory.
Dělení magie - část VI.
Magii můžeme dělit také z hlediska původu například na:
Magii egyptskou, babylónskou, lidovou....
nebo z hlediska historie na:
Magii starověkou, středověkou, renesanční....
nebo z hlediska charakteristických postupů na:
Magii zvědnou /mantra, mantika/, směřuje k získávání jinak nedostupných informací /např. o minulosti či budoucnosti/. Uskutečňuje se obvykle optickou cestou pomocí magických zrcadel - někdy se tak hovoří o optické magii.
Magii talismanickou - zabývá se zhotovením magických objektů, přitahujících a soustřeďujících příznivé, zpravidla planetární vlivy.
Magii henochiánská - komplikovaný systém vypracovaný Johnem Dee.
Magii sexuální /červenou magii/, Magii sigilární, Magii svící
Zhotovení magického kruhu
Další pěkná knížka "Keltská magie" od D.J. Conwayové, bohužel jsem o ní přišla, když jsem jí jako spoustu jiných knížek o magii půjčila a už se mi nevrátily. Přesto jsem si udělala pár výpisků, takže se o ně s Vámi podělím.
Jak se zhotovuje magický kruh?
Je spousta způsobů...tady je jeden z nich. Když je kruh správně zhotoven, svíčky stojí na svých světových stranách a oltář uprostřed, stává se z kruhu mandala /magické kolo/. Při rituální magii vykreslujeme kruh dýkou nebo mečem, aby energie z kruhu neutíkala a abychom byli chráněni před negativními vlivy z venčí. Jedna čtvrtina kruhu odpovídá jednomu ze čtyř živlů /oheň, voda, země, vzduch/, pátý živel Duch je uprostřed a spojuje všechny ostatní živly. Kruh má obvod dlouhý /tady je uváděno 2,74m/. Někdy se zhotovuje i kruh další /3,05m/. Mezera mezi nimi je využívána k umístění svíček, kameny... Nejprve se musí vsadit do budoucího kruhu všechny předměty + oltář upravit a pak se zhotoví kruh. Místo dýky může být použitá magická hůlka, ale i meč. /posvěcené!/ Vše se provádí dominantní rukou. Držíme tedy v ruce dýku a začneme u východní čtvrtiny oblasti, kde má být kruh vykreslen. Míříme dýkou k zemi či podlaze a představujete si prudký, stříbřitě modrý plamen, který šlehá z hrotu. Tímto plamenem "kreslíte" kruh ve směru pohybu hodinových ručiček a na konci /opět na východě/ jej o trochu přetáhněte. Důležité je vidět svým vnitřním viděním modrý plamen. Oblast kruhu může být vyznačena křídou či maskovací páskou, ale tento kruh by měl být dýkou /mečem/ obtažen pokaždé při rituálu.
Když kněžka stojí snožmo a paže má zkříženy přes prsa, zastupuje Boha smrti a onen svět. Když stojí rozkročená s pažemi rozpřaženými, symbolizuje Bohyni života a znovuzrození.
Když magický obřad skončíte "přesekněte" kruh zpětným pohybem meče či dýky po části jeho obvodu./proti chodu hodinových ručiček/.
Duchové živlů
Zatímco člověk je složen ze čtyř živlů, živloví duchové jsou pouze z jednoho živlu. Podle toho, kterému živlu náleží se rozdělují na čtyři základní třídy:
gnómové - duchové země
undiny /nymfy/ - duchové vody
elfové /sylfy/ - duchové vzduchu
salamandři - duchové ohně
Elementálové /duchové živlů/ - astrální útvary metafyzicky pojatých živlů ohně, vzduchu, vody a země.
Elementárové - magickými metodami vytvořené astrální útvary, usměrněné k určitým účinkům.
Svým životem a zvyky se podobají člověku: rodí se a umírají, přijímají potravu, atd.ale to vše se děje pouze v rámci daného živlu. Tyto astrální bytosti, které Proklos nazývá "dušemi živlů", představují zvláštní a svébytnou cestu v evoluci života a mají určité postavení v řádu Universa.
Paracelsus, který se problematice elementárních duchů věnoval, hovoří o tom, že zemi obývají dva druhy těl/bytostí/.První jsou "z Adamova masa" /lidé/, druzí nikoliv /duchové živlů/.
Elementálové ovlivňují různé přírodní procesy a jevy, jako např. růst rostlin a stromů, opatrují nerosty, dohlížejí na koloběh vody v přírodě, ale mohou působit i různé přírodní katastrofy a pohromy. Salamandři spolu s elfy ovládají bouře. Duchové živlů mohou přijímat lidskou podobu, zjevy některých druhů však vykazují i zoomorfní prvky. Jejich velikost je značně variabilní. Nejmenší druhy víl žijící v květech jsou vysoké jen několik milimetrů. Největší jsou patrně džinové, kteří bývají obrovitých postav. U nás žijící gnómové "dorůstají" výšky až jednoho metru. Hlasy elementárních duchů znějí jako silně zkreslený lidský hlas: dutě, kvákavě, zvonivě, bzučivě, pištivě, syčivě apod. Některé druhy jsou člověku nebezpečné nebo nepřátelské, jiné jsou mu naopak nakloněné nebo jsou k lidem lhostejné. Někteří elementálové jsou hraví a zvědaví, ba mají i svérázný smysl pro humor a člověka rádi škádlí.
Staří mágové živlové bytosti často evokovali, aby se
jich dotazovali na různá přírodní tajemství nebo si vyžádali jejich
pomoc. Za prokázané služby živloví duchové zpravidla nic nepožadují.
Elementály lez nejlépe přilákat na sůl nebo med. Mezi některými druhy
platí za vybranou lahůdku baldriánová polévka. Ke spontánnímu kontaktu
mezi člověkem a živlovými duchy dochází jen výjimečně /nejčastěji se
projevují dětem/ a bývá to pro obě strany obvykle dosti kuriózní
zkušenost. Elementálové oživili množství pověstí a pohádek, kde
vystupují jako dévové, sylváni, fauni, satyrové, panové, sirény,
najády, dryády, oreády, trolové, koboldi, pidimužíci, permoníci,
skřítkové, světýlka, ohnivý mužové, lesní a vodní žínky, hastrmani,
polednice, klekánice, jezinky, divoženky, hejkalové... V pohanských
dobách byly tyto bytosti jako duchové stromů, studánek, kamenů apod.
předmětem uctívání.
Gnómové
Elementární duchové živlu země se dělí do tří skupin.
První skupina - nejméně početná. Tito gnómové dosahují výšky 80-100cm. Mají mohutnou hruď a svalnaté paže. Jsou velmi inteligentní a poměrně vzácní.
Druhá skupina - mnohem početnější. Tito gnómové dosahují výšky 50-80cm. Jsou prostší a hrubší povahy.
Třetí skupina - nejpočetnější. Je to skupina "divokých gnómů", měřících kolem 30cm. V literatuře jsou i zmínky o gnómech "velikosti palce".
Všechny typy se vyznačují hlavou, která je proporčně větší než u člověka. Tváře gnómů jsou různé: od moudrého výrazu až po divoké vzezření s groteskními zvířecími rysy v obličeji. Často mají velké nosy, odstávající uši a někdy i dlouhý krk. Někdy mají zvláštně utvářené ruce /např. bez prstů či trvale sevřené v pěst/ i nohy /tlapy, drápy, ptačí pařáty, kopyta/. Horští gnómové mají delší nohy než gnómové žijící v nížinách. Dokážou obdivuhodně zvětšovat nebo zmenšovat své postavy i končetiny. Jsou-li zvědaví komicky natahují krk. Mužští gnómové mají zpravidla dlouhý plnovous. Barva jejich vlasů a vousů je různá: bílá, černá, hnědá, často zrzavá. Obvykle maí zdravou ruměnou barvu obličeje. V jižních krajích mají tmavší pleť, v Africe jsou černí. Byly však pozorovány i neobvyklé barvy pleti /křídově bílá nebo zelená/. Mívají jasné, zářivé oči. Ženští gnómové/gnomidy/ bývají o 10-15cm menší než gnómové mužští. Jsou mnohem vzácnější a v některých oblastech zcela chybějí. Gnomidy se nikdy neobjevují samy, ale pouze ve společnosti svého "manžela". Velmi roztomilé jsou děti gnómů, které měří 5-20cm. Bývají však k vidění jen zřídka. Zvláštní je, jak ujišťuje Bazner, že tyto děti nerostou. Gnóm, který vznikl jako "dítě", zůstane dítětem po celý život. Rozmnožování gnómů není obdobou pohlavního rozmnožování u člověka.
Oděv gnómů je velmi rozmanitý. Gnómové první třídy nosí sametové růžové kabátce a kalhoty v barvě lila, k tomu zlaté botky se stříbrnými přezkami. Jejich světle modrou čapku zdobí růžový střapec. Celý oděv fosforeskuje. Gnómové druhé třídy mají hnědý kabátek, černé kalhoty a lila čepičku s hnědým střapcem. Třetí třída gnómů dává přednost zelenému oblečku s třešňově červenou čepicí, zakončenou kulatým knoflíkem. Boty mají černé s měděnými přezkami. Někteří gnómové se ukazují s lucerničkami. Oděv gnómů, jehož střih působí archaickým, středověkým dojmem, se však značně liší i podle místních zvyklostí. Gnomidy nosí sukni a barva jejich oděvu se podobá barvě mužského šatu. Mají dlouhé vlasy. Podle místních zvyklostí nosí různé ozdoby.
Gnómové - pokračování
Gnómové žijí v hlubokých lesích, ve skalách, v jeskyních a v propastech. Rádi mají velké balvany, strmé skalní stěny, vysoké kopce, ale i břehy osamělých jezírek. /Tak mě napadá, že dneska jsem byla na moc pěkném místě....tam by se gnómům určitě líbilo:-). Drží se blízko u země a s oblibou sídlí v kořenech starých stromů. Přitahují je zvláště bezy. Některé druhy gnómů se zdržují v opuštěných staveních a sklepech starých domů. Lákají je místa, kde byla prolita krev. Gnómové procházejí skalami stejně snadno jako lidé vzduchem. Vyhýbají se prudkému slenečnímu světlu. V zimním období jsou mdlí a ukrývají se pod zemí.
Hlavním polem působnosti gnómů je péče o rostliny a minerály. Nechávají proudit energii do kořenů, syntetizují alkaloidy a vykonávají množství dalších úkolů. Jsou velmi pracovití. Podobně se věnují i nerostům, zvláště kovům a drahokamům. Střeží ukryté poklady. Starají se i o zvířata, zvláště o nemocná, slepá atd. Člověku někdy pomáhají, někdy škodí nebo ho aspoň škádlí.
Zajímavé je, že gnómové dokážou člověka podivným způsobem zmást, takže vidí terénní nerovnosti, které neexistují a snadno upadne. Rovněž stavby vybudované na místech, kde se zdržují gnómové, se zdají být šikmé. Pověst praví, že gnómové mají svého vládce s mohutným bílým kadeřavým vousem. Je oděn skvostným rouchem zdobeným drahokamy a na hlavě má korunu. Podle Fausta je vládcem gnómů Buriel, který se zjevuje v podobě hada s lidskou hlavou. Hermetikům jsou známa i některá další jména vyšších gnómických inteligencí.
Undiny
Nymfy dosahují velikosti 130 až 150cm, avšak mohou své tělo prodlužovat i zkracovat, zvětšovat i zmenšovat. Většinou mají dívčí podobu, někdy však s rybími prvky nebo s prvky jiných vodních živočichů. Známá je podoba "mořských panene" s rybí dolní polovinou těla. Bývají zpravidla velmi půvabné. Největší jsou prý mořské undiny, které se zdržují u dna. Blíže k hladině žijí menší, ale hezčí druhy. Nymfy mají dlouhé vlasy různých barev, nikdy však šedivé nebo bílé, bělostnou až zelenomodrou pleť, oděv obvykle nenosí, ale zato se zdobívají květy a někdy mají i prsteny. Pozorovat je lze ve vodách nebo v blízkosti vod, kde si většinou hrají, vozí se po vlnách, tančí, rozčesávají si vlasy apod. Žijí, jak již bylo řečeno, v mořích, ale i v řekách, potocích, jezerech, rybnících a studánkách. Všude, kde se stýká kámen, rostlina a voda, jsou i ony.
Vyhýbají se však znečištěným vodám a horkým pramenům. Objevují se hlavně k večeru a za jasných, teplých a měsíčných nosí tančí na břehu. Baví je mlýnská kola, po nichž se rády vozí. Rády si hrají s rybami. V horku se vznášejí v tetelících se vodních parách nad hladinou. S oblibou prý vyhledávají kontakt s muži a chlapci. Nejčilejší jsou na jaře, v zimě odpočívají u dna. Pověstný je jejich zpěv, jímž sirény lákaly dávné mořeplavce do záhuby. Jejich posláním je starat se o záležitosti živlu vody, počínaje vodními rostlinami, mušlemi a korály, až po koloběh vody v přírodě. Zvláštní pozornost věnují perlorodkám. Nymfy se většinou zjevují ve skupinách, jen vzácně jednotlivě. Mužskými vodními duchy jsou vodníci. Na rozdíl od undin jsou spíše samotářští a člověku daleko méně přátelští. Jejich zjev i zvyky jsou dostatečně dobře známy z pohádek a pověstí.
Elfové
Elfové čili sylfy neboli víly se zjevují v půvabných, zpravidla ženských postavách. Mají jasné, obvykle modré oči a dlouhé vlasy, které mohou být světlé i tmavé. Jejich velikost se pohybuje podle druhu od několika milimetrů až po asi dva a půl metru. Mohou se snadno zvětšovat i zmenšovat.
Často se objevují v párech. Halí se do lehkých závojů bílé, nebesky modré, zelené nebo červené barvy. Často nosí i šperky. Z těchto bytostí vyzařuje jakési zvláštní světlo různých barev. Obývají vzdušný živel, ale rády se zdržují i v horách, u jezírek a vodopádů, v hustých lesích, na kvetoucích loukách a v zahradách. Bývají přítomni v letících hejnech ptáků, která pak přijímají jejich podobu. Nejvíce se objevují na jaře, kdy je často slyšet jejich líbezný mnohohlasý zpěv. Jsou hraví a rádi se zjevují dětem. Nejsou tak usedlí jako gnómové nebo nymfy, ale často mění místo svého pobytu. Z nepříjemných míst rychle prchají. Starají se o vzdušné procesy ve všech třech přírodních říších /dýchání živočichů, výměna plynů v rostlinách, zvětrávání nerostů, počasí apod. - Bazner vyčleňuje jako samostatný druh "bouřkové duchy"/.
Někdy vystupují i v rolích "strážných andělů" u dětí a ztracené děti
je občas mohou vidět. Umělcům přinášejí inspiraci a doprovázejí prý i
duše zemřelých. Mají rádi slavnosti a často slaví různé svátky, přičemž
zpívají, hrají a tančí.
Salamandři
Již starověcí autoři referují o maličkých zvířátkách, která žijí v ohni. Tito ohniví duchové se jeví jako malí ohniví dráčci. Jejich tlamičky jsou někdy zakončeny jakýmsi rypáčkem. Zvláštní formou projevu salamandrů je kulový blesk, jehož chování se doposud nepodařilo fyzikálně vysvětlit. Salamandři však přijímají i antropomorfní podoby, obvykle mužské, vzácněji ženské. Jejich velikost je značně proměnlivá. Většinou mají zašpičatělou hlavu s ježatými rudými vlasy, nízké čelo a špičaté nazelenalé zuby, které črveně září. Mají pichlavý pohled, široká, často rozšklebená ústa, dlouhý skobovitý nos, malé přilehlé uši, tenký krk a krátkou žlutou bradku. Bývají porostlí červenými chlupy. Horní část těla mívají delší a statnější než dolní část. Jejich ruce sahají až na zem a prsty jsou opatřeny drápy. Časté jsou u nich zoomorfní prvky, jako rysy dravých zvířat a plazů, např. had s hlavou tygra nebo hyeny.
Ženští salamandři /salamandry/ si však nelibují v těchto chimérických podobách, ale přijímají tvářnost lehkomyslných nebo zpupných děvčátek s hřívou zrzavých vlasů. Jsou také menší a slabší postavy a mají světlejší pleť. Hlasy mužských salamandrů jsou vřeštivé, hlasy ženských salamandrů připomínají zvuk flétny.
Salamandři dávají přednost odění červené barvy. Salamandry někdy nosí modré šaty s červeným nebo žlutým páskem, ale mohou se zjevovat i v oděvu, který se nijak zvlášť neliší od lidských šatů. Salamandři často mění místo svého pobytu: kde je oheň, tam jsou i salamandři. Trvale se zdržují v činných sopkách a ve žhavém zemském magmatu. Jejich živlem jsou velké požáry, exploze apod. Při bouřkách se vozí po blescích a rádi zapalují. Také ponoukají pyromany. Jsou přítomni v každém ohni od plamínku zápalky až po vysokou pec. Vyhasně-li oheň, vracejí se do svých stálých sídel, připraveni kdykoliv se vrátit. Pohybují se i v drátech elektrického vedení a v elektrických výbojích. S výjimkou vody snadno pronikají ostatními živly. Jejich "pracovní náplní" jsou hry, boje a ničení. Přitahuje je vzrušení, zlost, nenávist a vášně všeho druhu. Salamandry dovedou i vystoupit ze svého živlu a zjevit se v sličné dívčí podobě. Chovají se vznešeně a hrdě, někdy také zadumčivě, ale rády provedou člověku v nestřežené chvíli nějaký šibalský kousek.
Evokace živlových duchů
Lidé jsou "čtyřživelné" bytosti, nicméně u každého člověka je některý z živlů v převaze, jak se dá zjistit z nativního horoskopu. Svoji roli zde hraje i povaha člověka, která ovšem s jeho nativitou úzce souvisí. Podle svého založení bude každý člověk s některými třídami elementálů komunikovat snáze a s jinými obtížněji. Např. salamandři se ochotněji zjeví cholerikovi než flegmatikovi. Aby se tato přirozená konstituční překážka odstranila, měl by evokacielementárních duchů předcházet určitý výcvik.
E.Lévi o tom píš: "Kdo chce ovládnout elementární duchy a stát se králem skrytých sil přírody, musí předem podstoupit čtvero zkoušek starověkých iniciací a ježto tato zasvěcení již zde nejsou, musí je nahradit odpovídajícím jednáním jako např. vydat se bez bázně v nebezpečí požáru, přejít po kmenu stromu nebo po prkně přes propast, vystoupit za bouře na vrchol hory, vyplavat z vodopádu či z nebezpečného vodního víru. Člověk, který se bojí vody, nebude nikdy kralovat undinám. Ten, kdo má strach z ohně, nebude nikdy rozkazovat salamandrům. Podléhá-li někdo závrati, má nechat sylfy na pokoji a nedrážit gnómy. Neboť tito nižší duchové poslouchají jenom tu moc, která se jeví v jejich vlastním elementu coby mistr". V novější době se klade důraz spíše na ovládnutí živlů cestou živlových cvičení. Pokud magik nemá zvládnutý např. živel ohně, tak se mu salamandr nezjeví, i kdyby byl evokatér v civilu třeba velitelem hasičů.
Vlastní příprava na evokaci elementálů má podle Spiesbergera trvat nejméně devět dní. Během této doby nesmí magik požívat alkohol, kávu, čaj a samozřejmě žádné drogy, ba nesmí ani kouřit. Stravovat by se měl výhradně vegetariánsky. Poslední dva dny před operací by měl držet úplný půst. Po celou dobu příprav by se měl zříci sexu, za to by však měl hojně meditovat a zdržovat se stranou od lidí v příjemném prostředí. Doporučují se časté vycházky do přírody. Magik by měl také posilovat svoji auru dechovými cvičeními a své tělo by měl potírat dobrým rostlinným olejem. Spiesberger doporučuje i runová cvičení, pan Josef Veselý by místo toho doporučil raději malý pentagramový rituál odpovídající příslušnému živlu. Celou přípravu lze stručně shrnout třemi slovy: modlitba, půst a bdění.
Důležitá je volba roční doby, dne a hodiny. Zvláštní pozornost je třeba věnovat lunárním fázím, ale i počasí. Neméně záleží i na volbě vhodného místa. Gnómové se volají ve skalách a v lesích, undiny se nezjevují na poušti, ale u moře, jezera, studánky atd., elfové se vyvolávají na zalesněných kopcích a na pasekách, salamandry je třeba evokovat nejlépe v blízkosti sopek nebo horkých pramenů. Elementární bytosti se volají zpravidla čelem k odpovídající světové straně, tedy gnómové čelem k severu, undiny k západu, elfové k východu a salamandři k jihu. Velký význam má i výběr správného kuřidla. Jednoduchá živlová kuřidla jsou tato: země - styrax, voda - myrha nebo onycha, vzduch - galbanum, oheň - kadidlo. Dobré materializační kuřidlo pro evokaci živlových bytostí sestává z bílého kadidla, jemné mouky, vejce, mléka, růžového medu a oleje. Z těchto látek se nejprve uhněte těsto a z toho pak kuličky, jež se usuší a hází se na pánev s řeřavým uhlím. Podle receptu připisovaného Hermu Trismegistovi se kuřidlo pro evokaci vzdušných duchů skládá z ambry, aloového dřeva, římské salvěje, pižma, šafránu, tymiánu a krve z dudka. Podle G.Gregoria reagují gnómové a undiny - stejně jako ostatní inteligence - na hlubokým hlasem intovovanou samohlásku "U".
Jména živlových duchů
Zařídit se dá mnohé, ale je nutné vědět, na koho se obrátit. J.Kefer uvádí klíčová jména, která se shodují se jmény udávanými Faustem, nicméně velmi cenné údaje o strukturování živlových rituálů jsou Keferovým vlastním objevem:
ZEMĚ
Nejvyšší inteligence se zavývá Buriel: V rituálech strukturovaných podle čísla 2 se oslovují Merosiel a Casbriel: V případě rituálů strukturovaných podle čísla 3 je třeba volat Drusiela, Almadiela a Nedriela. Rozhodne-li se magik sestavit rituál strukturovaný podle čísla 4, musí kromě výše uvedených tři inteligencí evokovat ještě Karmiela. Pokud je rituál strukturovaný podle čísla 6, vyvolávají se Cupriel, Bufiel, Drubriel, Sarniel, Futiel a Nastros. Číslo 5 je vynecháno, protože jak praví Kefer - "pětkou zemi neděláme". Zvláštní postavení má Urinaphton.
VODA
Nejvyšší inteligence je Hydriel. Podle čísla 2 to jsou Mortaliel a Lameniel...podle čísla 3 zase Carmiel, Brachiel, Abiel.....podle čísla 4 to jsou výše uvedení tři plus Pesariel. U čísla 5 tam je Samiel, Lusiel, Musuziel, Dusiriel, Chariel.
VZDUCH
Nejvyšší inteligence je Coradiel. Další je pod číslem 2 Sumnidiel a Coachiel. Pod 3 je Damniel, Barbiel, Adatiel.....číslo 4 výše uvedení tři plus Pedatiel. U čísla 5 jsou to výše uvedení čtyři plus Caffiel.
OHEŇ
Nejvyšší inteligence je Adiel. Další je pod číslem 2 Amudiel a Kyriel. Číslu 3 jsou přiřazeni Azeruel, Ergediel a Abdicuel. Číslu 4 pak výše uvedení tři plus Amediel a číslu 5 Geliel, Rumiel, Requiel, Aprinel, Tagriel.
E. Lévi jmenuje jako vládce jednotlivých živlů tyto inteligence: Gob - gnómové, Niksa - undiny, Paralda - elfové, Džin - salamandři.
Četná jména gnómů pocházejí z islandských ság. Jako nejmocnější gnómická inteligence se zde uvádí Modsognir a hned po něm Durin. Další jména: Nyi, Nidi, Nordri, Sudri, Austri, Westri, Althiofr, Dwalin, Nar, Nain, Nipingr, Dain, Bifur, Bafur.....a další.
Bardonův učitel Rah Omir uvádí jména elementárních duchů, která se shodují se jmény živlových inteligencí, o nich hovoří F.Bardon:
Země - Mentifil, Ordaphe, Orova, Idurah, Musar, Necas, Erami, Adimo
Voda - Amasol, Ariphne, Amue, Aposto, Osipeh, Istiphul, Ermot, Isaphil
Vzduch - Parahim, Apilki, Erkeya, Dalep, Caspisi, Drisophi, Glisi, Cargoste
Oheň - Pyrhum, Aphtiph, Orudu, Itumo, Coroman, Tapheth, Oriman, Amzophul
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý deň, vyzerá to tu neaktívne, takže by som chcel všetkých informovať o novom serveri na Discorde, kde preberáme mágiu. Budeme sa na vás všetkých tešiť: https://discord.gg/aFhpVwQ7sr
средство для удаления царапин на машине
(AndrewDeema, 21. 4. 2021 9:51)
https://torgovaya.xyz/medic-news Keto Genetic – капсулы для снижения веса, при создании которых была учтена концепция кетогенной диеты.
Активный процесс жиросжигания запускают компоненты растительного происхождения, поэтому можно говорить о полной безопасности данного препарата.
Отсутствие химии, красителей и ГМО исключает токсическое воздействие и развитие синдрома привыкания. https://torgovaya.xyz/medic-news
https:///torgovaya.xyz/seo Только создали сайт? Позаботьтесь о продвижении
Pošetilé upořádání
(Thor, 29. 3. 2009 17:10)Dobrý den,toto dělení magie je pošetilé uspořádání,věřím že rozumný a zkušený člověk,se jen pousměje samozřejmě,že něco pravdou je ale toto...asi chcete .........no nic,hodně zdaru...p.s Hledejte u pana Františka Bardona...to bychom mohli všichni takhle opisovat bláboly,mást hledající,ale Vy máte dost možností jak to napravit tak se snažte a ostudu mít nebudete...
Nový discord pre mágov
(Kalk, 18. 11. 2021 10:49)