oblast 51
Umístění: dno vyschlého jezera Groom Lake ve státě Nevada (asi
Oficiální mapa končí
Oblast 51 byla založena v roce
Na obrovité ploše Nellis Air Force Range existuje území, které je téměř pro všechny piloty světa tabu. Tomuto území se říká Dreamland.
Ať to zní jakkoli paradoxně, ani piloti z Nellis nejsou oprávněni vniknout do vzdušného prostoru nad tímto územím. Letci ho znají vzhledem k jeho pravoúhlému tvaru kromě jiného jako The Box (Bednu), ale bývá rovněž označován jako Red Square (Rudý čtverec). Této zóně je nutné se za každou cenu vyhnout. Všichni piloti, kteří létají kolem zmíněné oblasti dobře vědí, že poušení zmíněného zákazu může snadno skončit sestřelením a smrtí. Od 11.srpna 1961 je tato oblast - vzdušný prostor R-4808 - oficiálně vyhlášena za uzavřenou.
Dreamland neboli "Země snů" je skryta za vysokými horskými pásmy. Pohled na mapu odhalí, že tato nejvíce uzavřená oblast představuje území o rozloze zhruba 40 x
Od roku 1957 se výrazně rozrostla a od 1990 se v ní nachází mj. nejdelší runway na světě (cca
Které najdete v tzv. Hangáru 18 , Tvrdí se, že stěny hangáru jsou profukovány chlazeným dusíkem, aby nebylo možno pozorovat vnitřek infračervenou kamerou .
Přehled známých událostí oblasti 51
čerpáno: http://tom-clancy.blog.cz/0603/oblast-51-prehled-znamych-udalosti
Duben 1955
Jeden z předních testovacích pilotů amerického vojenského letectva Tony Levier, na žádost Kelly Johnsona, pátrá po odlehlém místě na testování a vývoj nového letounu U2. Nachází daleko v Nevadské poušti jezero Groom. O několik dnů později se na toto místo vrací znovu spolu s Johnsem a zástupci CIA. Začínají základní práce na budování přístávací dráhy a centra oblasti Area 51.
Červenec 1955
Práce na budování oblasti jsou kompletní a stály přibližně 800 000 amerických dolarů. Byly vybudovány tři hangáry, kontrolní věž, přistávací dráha a několik mobilních budov. První letoun U2 byl k testování dopraven dne 23. července 1955.
Srpen 1955
První let U2 v Area 51.
Podzim 1956
Šest pilotů z SAC začalo trénovat v tajné oblasti na letounu U2.
Duben 1957
První havárie U2 nedaleko od základny. Pilot zemřel.
Červen 1958
Existence oblasti, zabírající 85 čtverečních kilometrů, byla oficiálně uzákoněna.
Září 1959
The USGS pořídilo první fotografie této oblasti, jako část pro zmapování prostoru kolem jezera Groom. Tyto snímky nejsou stále dostupné veřejnosti.
Listopad 1959
Na základnu byl dopraven nový typ letounu A-12. Úkolem nové mise bylo provést testy proti zachycení radarem.
Září 1960
Začínají první velké práce na celkovém rozšíření a modernizaci oblasti, a to za účelem plně vyhovět náročným požadavkům pro testování A-12. Prvním krokem bylo prodloužení a zlepšení povrchu přistávací plochy z dosavadních
Konec roku 1961
Robert J.Holbury byl zvolen velitelem základny Area 51.
Začátek roku 1962
Tankovací nádrže s rozšířenou kapacitou
Leden 1962
Stávající zakázaný prostor kolem jezera Groom byl rozšířen.
Duben 1962
První úspěšný testovací let A-12 Blackbird.
Květen 1963
A-12 havarovala při návratu na základnu asi
Červenec 1964
A-12 havarovala při přistávání. Pilot se úspěšně katapultoval asi
Začátek roku 1965
Populace obyvatel základny dosáhla počtu 1835 osob.
Prosinec 1965
Další havárie A-12. Tentokrát ihned po startu.
Leden 1967
A-12 asi
Srpen 1968
Geologický ústav Spojených států amerických pořídil několik vzdušných snímků oblasti. Fotografie byly až do roku 1994 veřejně publikovány mezi několika vyvolenými. Po roce 1994 byly stáhnuty americkou vládou z oběhu.
Listopad 1977
Prototyp nového letounu F-117A byl tajně dopraven do základny.
Prosinec 1977
První úspěšný let F-117A.
Květen 1978
Jeden ze dvou prototypů F-117A havaroval v Area 51.
Červenec 1979
Druhé F-117A také havarovalo asi
Květen 1981
Na základnu jsou dopravovány další dvě F-117A a taktéž znovu testovány.
Únor 1982
První prezentace F-117A pro přední technology americké letecké armády.
Duben 1982
První výrobní model F-117A havaroval v tajné oblasti při příležitosti předávacích letů pro americké letectvo.
Říjen 1982
Souhlas k testování druhého modelu F-117A.
Začátek roku 1984
Oblast 51 byla opět rázně rozšířena o 4000 čtverečních metrů na sever a západ.
Listopad 1984
První eskadra letadel F-117A odcestovala do nové lokality Tonopah Test Range asi
Červenec 1988
Sovětský špionážní satelit pořídil několik snímku základny, které později publikoval v několika vědeckých časopisech po celém světě.
Květen 1989
Bob Lazar poskytl první interview o oblasti Areana 51 pro KLAS-TV v Las Vegas.
Říjen 1993
Další rozšíření hranic oblasti 51.
Duben 1995
Oblasti Freedom Ridge a Whitesides Peak, blízké k zakázané oblasti jsou oficiálně uzavřeny pro veškerou veřejnost.
1996
Začínají stavby na druhé přistávací ploše