Šéf Mercedes Motorsportu Norbert Haug je potěšen tím, jak tým McLaren otevřel své bodové konto letošního šampionátu Formule 1 a nyní vzhlíží vpřed směrem ke druhému podniku na okruhu v Sepangu, kde se pojede tento víkend… Jak hodnotíte výkon týmu v úvodním podniku v Melbourne? „Jsme s výkonem Fernanda i Lewise spokojeni. Tím, že skončili na druhém a třetím místě, získali čtrnáct z celkově osmnácti možných bodů. Avšak Ferrari a Kimi Räikkönen byli při této příležitosti rychlejší a tudíž se musíme dále zlepšit. Během testů od 27. do 29. března jsme pracovali na další optimalizaci našeho technického paketu.“ Jak soudíte Fernandův výkon v jeho závodním debutu za Vodafone McLaren Mercedes? „Tím, že skončil druhý jak v kvalifikaci, tak i v závodě dosáhl Fernando nejlepšího možného výsledku vzhledem k naší bezprostřední úrovni konkurenceschopnosti. Svým bezchybným výkonem dokázal, jak se stal dvojnásobným mistrem světa. Pracuje profesionálně a soustředěně a motivuje celý tým.“ Také Lewis zajistil pódiové umístění. Byli jste překvapeni? „Lewis odstartoval svou kariéru v prostředí velkých cen působivým způsobem. Po více než deset let žádný nováček ve Formuli 1 nedokončil svůj první závod na pódiu. Přibližně po deset let byl Lewis podporován McLarenem a Mercedes-Benzem a ukázal svůj talent tím, že vyhrál Formula 3 Euro Series při doprovodném programu DTM a následně titul v GP2. Jako jezdec možná v letošní sezóně neudělá všechno správně, ale tým bude stát v každém případě za ním.“ Co výkon motoru Mercedes-Benz? „Poté, co byly motory přizpůsobeny novým pravidlům, ukázaly rozdíly vztahující se k výkonu, charakteristice, řiditelnosti a krouticímu momentu. V porovnání s konkurencí jsme dobře připraveni.“ Které specifické nároky klade okruh v Sepangu na motor? „Na okruhu v Sepangu zakusíme úplně odlišné podmínky než v Melbourne. Okolní teploty nad 30 st.C a vysoká vlhkost, větší výzva na motory než obvykle. Pro techniky je chlazení motorů zásadní. Za těchto obtížných podmínek bude téměř sedmdesát procent kola odjeto pod plným plynem, avšak máme slušný základ.“ Jaké jsou statistiky týmu ve Velké ceně Malajsie? „V roce 2003 zde Kimi vyhrál ze sedmého místa na startovním roštu svůj první závod ve Formuli 1. K tomu jsme od zahajovací malajské velké ceny dosáhli třech pódiových umístění a třech nejrychlejších kol v závodě.“ |