Podle Gascoyna a Michaela zákaz kontroly trakce na atraktivnosti moc nepřidá
Podle Gascoyna a Michaela zákaz kontroly trakce na atraktivnosti moc nepřidá
Zřejmě nejdůležitějším krokem ve změnách pravidel na příští rok je zákaz kontroly trakce. Toto opatření by mělo přispět ke zvýšení atraktivnosti závodů, protože jezdci budou muset citlivě pracovat s plynem a riziko chyby bude mnohonásobně větší.
Nebo ne? Může to nakonec dopadnout jako se zákazem Launch control (protiprokluz při startu), kdy jsme stejně už nikdy neviděli u žádného monopostu protáčející se kola po zhasnutí světel? Podle Sama Michaela z Williamsu a Mika Gascoyna ze Spykeru by mohla být skutečnost někde mezi uvedenými možnostmi.
"Piloti budou muset být s plynem jemnější. Budou se opravdu muset naučit mít cit, jako ho mívali dříve. Takže to bude jako před Barcelonou 2001 (návrat kontroly trakce)," řekl Sam Michael.
"Ale závody nebudou příliš odlišné. Možná se bude o něco málo více chybovat a jezdci si budou muset dávat pozor na zadní pneumatiky, takže ti, kteří mají cit pro zadní pneumatiky a plyn budou zářit. Ale abych byl upřímný, byl bych velmi překvapen, pokud by závody byly více vzrušující."
Mike Gascoyne má podobný názor: "Jako vždy si nemyslím, že se závodění na čele roštu jakkoliv změní."
Podle Sama Michaela to bude náročné hlavně pro týmy: "Bude to vyžadovat hodně práce z naší strany, protože všechny systémy nyní pracují ve spojení s kontrolou trakce. Je pravda, že se ten systém stal levný, protože ho vyvíjíme mnoho let. Ale nedá se popřít, že je to usnadnění pro piloty. Nyní je vše plně automatizováno, takže jezdci prostě jenom sešlápnou plyn na maximum. V tuto chvíli se nevyžaduje jemnost, protože elektronika za ně vše udělá."
Shoda také panuje ohledně zlepšených možností kontroly díky jednotným elektronickým řídícím jednotkám (ECU): "Se standardní ECU opravdu dávalo smysl zbavit se kontroly trakce. Předpokládám, že je to správná cesta, protože se již nebudou objevovat historky o podvádění," řekl Michael.
Mike Gascoyne dodal: "Se standardní ECU by teoreticky neměla být možnost podvádět jako v minulosti. Navíc FIA má přístup ke všem datům z vozu, takže by to bylo mnohem obtížnější než v minulosti. Ale nikdy neříkej nikdy..."