Zákaz kontroly trakce pro příští sezónu
Zákaz kontroly trakce pro příští sezónu
FIA Světová rada pro motorsport se tento týden sešla a schválila několik změn technických regulí pro příští rok. Zřejmě nejvýznamnější je zákaz použití kontroly trakce ve vozech F1. Nové znění článku 9.3 Technických regulí je následující: "Žádný vůz nesmí být vybaven systémem nebo zařízením, které je schopné zamezit protáčení poháněných kol pod výkonem nebo kompenzovat nadbytečné přidání plynu jezdcem. Jakékoli zařízení, které upozorňuje jezdce na začínající protáčení kol není povoleno." Kontrola trakce byla v F1 znovu povolena v roce 2001, protože FIA nebyla schopna garantovat, že ji nikdo ve voze nemá a nepoužívá. Ale příští rok budou všechny vozy používat standardní elektronickou řídící jednotku (ECU) a to by celý proces kontroly mělo značně usnadnit. Dodavatelem těchto jednotek bude společnost McLaren Electronic Systems ve spolupráci s Microsoftem. Původně se také počítalo s tím, že FIA umožní větší šířku vozů a povolí hladké pneumatiky, tzv. slicky. Na nic z toho ovšem nedošlo, maximální šířka vozu bude 1800 mm, pneumatiky zůstanou drážkované. Nedošlo ani na plánované snížení minimální hmotnosti o 50 kg, minimum tak zůstává současných 605 kg. V oblasti motorů byly od příštího roku povoleny úpravy těchto částí: spojka, trubkový rám, hydraulická čerpadla, systémy vstřikování, alternátory, palivová čerpadla, olejová čerpadla, výfukové systémy, elektronické senzory, elektronické rozvody a svíčky. |