Spor o zákaznické vozy by mohlo řešit jiné přerozdělování peněz
Spor o zákaznické vozy by mohlo řešit jiné přerozdělování peněz
Spor o zákaznické vozy se naposledy řešil v Malajsii, když zástupci týmu Spyker podali stížnost na Toro Rosso. FIA nakonec stížnost zamítla s tím, že se celý problém řeší u soudu a tím pádem do toho nijak nehodlá zasahovat. V této souvislosti řešilo Toro Rosso i únik některých technických nákresů svého vozu.
Do celé záležitosti se vložil i Bernie Ecclestone, který se snaží najít řešení. Zítra ráno se sejdou v Bahrajnu zástupci všech týmů a budou se snažit dosáhnout určité shody.
Šéf Toro Rosso Franz Tost vidí určité možné řešení v přerozdělování peněz mezi všech 12 týmů, místo dosavadních deseti: "Doufejme, že nalezneme řešení pro nás i pro celou F1. Nikdy nevíte, jak to dopadne. Podle toho co vím od Kollese (šéf Spykeru), je to záležitostí peněz. Normálně by peníze mělo dostávat 12 týmů, ne jen 10. A pokud Bernie přijde s řešením, kdy 12 týmů dostane peníze, tak budeme souhlasit."
S tímto řešením ale zřejmě nebudou souhlasit všichni, například Frank Williams je zastáncem přerozdělování pouze mezi prvních 10 týmů. Tost k tomu řekl: "OK, pokud to Frank nechce, kdo může říct, co kdo chce ve Formuli 1? To je vždy těžká otázka. Šéfové týmů vždy přemýšlí jen o tom, jaké jsou nevýhody, když se o něco bojuje. To není nic nového."
Franz Tost zároveň nebere na lehkou váhu stížnost, která byla podána proti jeho týmu v Malajsii: "Musíme si na to dávat pozor, protože je to předmětem soudního řízení a čekají nás problémy a práce."
"Pokud se musí jít k arbitráži, není to způsob, jakým chceme závodit. Chceme to udělat na závodní trati. Před dvěma týdny jsme od arbitrážního tribunálu dostali dopis, že se Spyker obrátil na soud a že máme 30 dní na odpověď. Potom se uvidí. Připravujeme si naše argumenty."