Alkohol za volant rozhodně nepatří
V roce 2008 evidovala Policie ČR celkem 7252 dopravních nehod zaviněných pod vlivem alkoholu. Při těchto dopravních nehodách bylo 80 osob usmrceno a 2922 osob zraněno. V roce 2008 byl registrován dramatický nárůst usmrcených při dopravních nehodách zaviněných pod vlivem alkoholu, a to o 44 osob (z 36 usmrcených v roce 2007 na 80 usmrcených v roce 2008) i přes skutečnost, že se celkový počet dopravních nehod zaviněných pod vlivem alkoholu snížil o 2,9 % (219 dopravních nehod). Dopravní nehody zaviněné pod vlivem alkoholu v roce 2008 tvořily 4,8 % celkového počtu dopravních nehod, 8,1 % celkového počtu usmrcených. Snížení počtu dopravních nehod zaviněných pod vlivem alkoholu je téměř stejný u všech skupin účastníků silničního provozu, s výjimkou řidičů nákladních automobilů (nárůst o 50 nehod, tj. o 9 %), u chodců (+7 nehod) a u řidičů malých motocyklů (+9 nehod).
POZOR!
Schopnost řídit motorové vozidlo je podstatně zhoršena i při tzv. „kocovině“, kdy již alkohol z krve vymizel!
Jak se mění dráha zastavení
Rychlost | Reakční doba | ||
---|---|---|---|
0,6 sek. | 1,0 sek. | 1,5 sek. | |
Ujetá dráha | |||
10 km/h | 2 m | 3 m | 4 m |
50 km/h | 8 m | 14 m | 21 m |
60 km/h | 10 m | 17 m | 25 m |
90 km/h | 15 m | 25 m | 38 m |
- většina řidičů tvrdí, že má rychlé reflexy a proto může jezdit rychleji – nicméně dopravním nehodám můžeme čelit předvídavostí, ne již tolik reakcí. Např. reakce pilota stíhacího letadla je 0,4 sekundy lepší než reakce průměrného řidiče
Bezpečná vzdálenost