Livernous mustang
1. 6. 2007
Obvyklým
postupem u Livernois je vybrat jedno auto, které se stane jejich
vizitkou a ukázkou všech úprav, které jsou schopni provést. A tak
začala tato černá kráska svůj život na terapii, která sestávala
z nových výfuků, instalace NOS a frézování hlav válců. Tyto úpravy daly
Mustangu více života a zároveň byly ukázkou toho, co všechno mohou
zákazníci Livernois požadovat. Díky těmto „drobným vylepšením“ dokázal Mustang překonat čtvrt míle za 11.86 s a dosáhnout při tom rychlosti více než 188 km/h. Jedna kapitola příběhu skončila a u Livernois byli připraveni posunout laťku o několik stupňů výše. Cílem bylo postavit auto, které bude mít spoustu výkonu, ale bude dobře ovladatelné a ponechá si komfortní prvky, jako jsou klimatizace, elektricky ovládané doplňky apod. Srdcem Mustangu od Livernois Motorsports je speciálně postavený osmiválec o objemu 4.6 litru se třemi ventily na válec, vybavený odstředivým kompresorem ProCharger F-1A a třemi mezichladiči. Motor oddechuje skrze svody Kooks a křížené potrubí s koncovými díly Corsa. Kované písty Mahle nahradily ty původní, výměny se dočkaly rovněž ojnice, kliková hřídel a změně se nevyhnuly ani palivové vstřikovací ventily. Díky všem úpravám teď motor disponuje výkonem 840 PS a točivým momentem 945 Nm, přičemž na zadní kola se přenáší úctyhodných 770 PS. Transformace pokračovala nezbytnými modifikacemi pohonného ústrojí a podvozku, které umožňují využít nový výkon. Byla použita šestistupňová převodovka T56 z Viperu spolu s přítlačným talířem a spojkovou lamelou RAM 11“ Power Grid HD, hliníkovým setrvačníkem, hnací hřídelí Dyno-Tech, samosvorným diferenciálem Baton se stálým převodem 3.73:1 a poloosami Moser. Na vozidle najdete také speciální podvozkový kit Livernois Motorports, který sestává z dílů od firem Steeda, BMW a Ford Racing a díky kterému se výborně chová jak na dráze pro sprinty, tak na otevřené silnici. Součásti podvozku zahrnují spojky rámu HD, nastavitelnou panhardskou tyč a vzpěru, trubkový příčník Anthony Jones, závodní rozpěry, tvrdší tlumiče, nižší pružiny, stabilizátory a upravené řízení. Při brzdění se můžete spolehnout na brzdy s patnáctipalcovými kotouči Baer Extreme a šestispístkovými třmeny. Interiér zůstal téměř sériový, jediným doplňkem jsou sedačky Corbeau CR-1 s pětibodovými bezpečnostními pásy. |
něco málo fotošek k článku |