Cesta na jihozápad
Vyrazili jsme ráno s Vojtou vlakem do Prahy a pak metrem na Zličín. Tam jsme zašli nakoupit zásoby na cestu a Vojta si musel koupit i karimatku, protože si jí zapomněl doma. Ze Zličína jsme stopli luxusní Mercedes a valili jsme 170 km/h po D5 kousek před Plzeň. Pěšky jsme došli 1 kilometr do obce Ejpovice, odkud jel autobus 12 km do Plzně. Z centra Plzně jsme popojeli trolejbusem 12 na konečnou Nová Hospoda. Tam jsme stopovali na výpadovce a až po delší době nám zastavil náklaďák a kousek nás vzal za Plzeň. U benzínky jsme zašli na polévku a natáhli jsme se v lese. V noci i ráno byla strašná zima, ale přežili jsme to. Vyrazili jsme pěšky a poptali se jednoho cyklisty na cestu.
vodní nádrž České údolí, Plzeň
Lesem jsme se dostali na Valchu a odsud po postě přes vodní nádrž České údolí do místní části Plzeň-Litice a po silnici na Bory k věznici. Odtud jsme jeli stopem do Přeštic, tam nám zastavil chlápek a vzal nás až na Šumavu do Železné Rudy.
Přeštice Železná Ruda
Tak jsme si udělali 8 kilometrový výlet. Z Železné Rudy (770 m) jsme po M došli 2 km k pomníku Adolfa Kašpara (881 m) a potom po Č 3,5 km k Čertovu jezeru (1030 m), kochat se krásnou šumavskou přírodou začínajícího podzimu. Pak jsme sešli dolů na železniční stanici Špičák (835 m).
Čertovo jezero
Zrovna jel vlak na Klatovy, tak jsme do něj nasedli. V podvečer jsme se ocitli na nádraží v Klatovech a šli si projít centrum, kterému dominuje Černá věž a jezuitský kostel.
Klatovy
Zašli jsme na večeři a přesunuli se za město, kde jsme na trávě přenocovali. Ráno jsme šli zpátky na nádraží a jelikož nejel vlak naším směrem, jeli jsme v 9.15 autobusem do Sušice. Odtud jsme hned chytli vlak do stanice Horaždovice-předměstí a odtud jsme jeli o 20 min. zpožděným rychlíkem do Protivína. Tam byl přestup na motorák směr Písek. My jsme vystoupili v Putimi. Putim opravdu stojí za to navštívít. Vesničce dominuje farní kostel sv. Vavřince. Našli jsme i dům čp. 40 - četnickou stanici, kde se natáčela část filmu "Osudy dobrého vojáka Švejka".
Putim
Prohodili jsme pár slov s místní obyvatelkou a nechali jsme si ujet autobus do Písku, abychom mohli jít pěšky. Za necelou hodinu rychlé chůze po silnici nás už vítal Písek. Prošli jsme se v jeho centru a taky po nejstarším kamenném mostě v Čechách, který v r. 2002 poškodila povodeň. Písek je opravdu jedno z nejkrásnějších měst v Čechách.
Písek
Z centra jsme se přesunuli pěšky na výpadovku na Tábor. Tam nám asi za půl hodiny zastavil chlápek a vzal nás až za Tábor na nájezd dálnice D3. Odtamtud jsme šli pěšky na okraj Stoklasné Lhoty a tam jsme se zeptali místního na cestu. Už za šera jsme došli přes oranici k železniční zastávce Chotoviny. Zjistili jsme, že ještě dneska jede spěšný vlak na Prahu a že máme ještě 2 a půl hodiny čas. Poptali jsme se na hospodu a byla hned vedle nás. Tak jsme zašli. Probíhala tam zrovna živá diskuze na témata dálnice D3 a výstavba radaru v Brdech. Dali jsme si lehkou večeři a pivo. Do Prahy jsme přijeli asi v 0.10 se zpožděním 10 minut a jelikož nám jel rychlík až v 1.01, tak jsme prošli noční Václavák, Vodičkovu a přilehlé ulice, kde je v noci docela nebezpečno.
Statistika cesty:
Vlakem 412 km
Stopem 198 km
Pěšky 44 km
Autobusem 43 km
Metrem 16 km
Trolejbusem 2,5 km