Co to je?
RP neboli hraní role. Jak samotný název napovídá, jde o prosté vtělení se do charakteru, který je samostatnou osobností v určitém světě World of Warcraft. Jako každé herní pozitivum má i toto své pevně dané zásady a stanovy, jež jsou při jeho uplatňování zcela nepostradatelné. Již při samotném vyřčení sousloví role playing - herectví - by si zkušenější hráč mohl snadno uvědomit, jaké to pravidla mám na mysli, avšak tento soubor doporučení je určen především nováčkům na poli online her. Předně je nutno říci, že RP tu není od toho, aby nás omezovalo, ale právě naopak nám má rozšířit herní možnosti a hlavně nám dát další zdroj zábavy. Není tedy naprosto nutné všechny jeho zásady stoprocentně dodržovat, nýbrž nám plně postačí, pokud se jim v rámci možností a zábavy co nejvíce přiblížíme.
Tvorba postavy
Před tím, než začneme tvořit jakoukoliv novou osobnost je nutné popřemýšlet nad skutečností, jakáže role pro nás bude vhodná a poutavá. Stejně jako existují lidé, které baví prostá hra na hrdiny - tedy lidově řečeno klaďase - tak se vyskytují i jejich pravé opaky, jež si vybírají postavy záporné. Stanovme si prvně, do jaké kategorie patříme. Dále je třeba pozastavit se nad tím, zda vůbec budeme schopni daný charakter zahrát. Řekněme si na rovinu, že základní rysy, jako inteligence či charisma, nejdou ve Warcraftu zahrát - člověk je prostě musí mít v sobě. Stejně tak je nutno zbavit se všech předsudků a škatulek, známých a tolik rozšířených ve společnosti. Kupříkladu není nezbytně nutné, aby každý mág byl moudrý a rozvážný a ani válečník z drsných hor nemusí být hloupý a horkokrevný. Pokud si u těchto skutečností učiníme patřičné závěry, můžeme pokročit k vytváření samotné osobnosti. Začněme paradoxně volbou povolání, od něhož se později budou odvíjet další definované rysy. Nyní si konečně stanovme základní vlastnosti, povahu, fyzické dispozice, rysy, temperament a celkový charakter, respektive osobnost. S těmi vám bohužel neporadím, jen mohu říci, že jako jinde i zde je nutné, aby vám v těch nehratelných bodech ona osobnost co nejvíce odpovídala. Je přirozeně nutné vyvarovat se všech protikladných vlastností, aby nevznikl z našeho díla nějaký patvar. Rád bych teď upozornil na častou chybu, které se dopouštějí i zkušení role-playeři, a to absolutní vypuštění záporných vlastností. Není přirozeně možné, aby svět obývaly jen ryze čisté a dobré charaktery, jež jsou ve všech směrech dokonalé. Vždyť vzpomeňme na ziskuchtivého Achillea, lstivého Odyssea a jiné řecké hrdiny - ti přeci také nebyli bezchybní. Nesmíme také zapomínat na věc zvanou minulost, která je společná všem, nikoho nevyjímaje. Ta by měla být tvořena paralelně s charakterem, který se od ní logicky odvíjí. Je například dosti pravděpodobné, že syn spravedlivého soudce od něj pochytí něco z oné spravedlnosti, morálních zásad a chování.
Emotes
Emote je systémový prvek sloužící k doplnění mluvy gesty či neimplementovanými zvuky. Příklad /lol, /dance...
Ve zkratce
Doporučení podobnosti mezi vámi a postavou dvojnásob platí pro modely chování v kritických situacích, tehdy asi nejvíce oceníte možnost bezmyšlenkovitě reagovat tak, jak jste zvyklí.
S koňmi nebudeme jezdit do budov a míst, kde by si zvíře mohlo ublížit, jako například důl.
Lidé ocení, pokud k ním při rozhovoru budete otočeni čelem.
Rozlišujeme osoby na známé a neznámé – nepředstaveného člověka raději nebudeme oslovovat jménem.
Přehnaná archaická mluva – podobně jako *směje se* - z vás role-playera neudělá. Snažte se používat mluvu odpovídající původu charakteru.
Závorky – používejte pokud vedete s někým RP rozhovor a rádi byste zmínili něco co nemá s RP co dělat.
Zoznam emocii :
Animované
Angry
Applaud
Applause
Attacktarget
Bashful
Beg
Blow
Blush
Boggle
Bow
Bravo
Bye
Cackle
Charge
Cheer
Chew
Chicken
Chuckle
Clap
Commend
Confused
Congrats
Congratulate
Cry
Curios
Curtsey
Dance
Drink
Eat
Farewell
Feast
Flap
Flee
Flex
Flirt
Followme
Gasp
Giggle
Gloat
Golfclap
Goodbye
Greet
Greetings
Grovel
Guffaw
Hail
Healme
Hello
Helpme
Hi
Incoming
Insult
Kiss
Kneel
Lay
Laydown
Lie
Liedown
Lol
Lost
Mad
Mourn
OOM
Openfire
Party
Peon
Plead
Point
Ponder
Pray
Puzzled
Question
Rasp
Roar
Rofl
Rude
Salute
Shindig
Shrug
Shy
Sit
Sleep
Sob
Strong
Strut
Surrender
Talk
Talkex
Talkq
Taunt
Train
Victory
Violin
Wave
Weep
Welcome
Yes
Ne animonavé
Agree
Amaze
Apologize
Bark
Beckon
Belch
Bite
Bleed
Blink
Blood
Bonk
Bored
Bounce
BRB
Burp
Calm
Cat
Catty
Cold
Comfort
Cough
Cower
Crack
Cringe
Cuddle
Disappointed
Doh
Doom
Drool
Duck
Eye
Fart
Fear
Fidget
Flop
Food
Frown
Gaze
Glad
Glare
Grin
Groan
Happy
Hug
Hungry
Impatient
Introduce
JK
Knuckles
Lavish
Lick
Listen
Massage
Moan
Mock
Moon
No
Nod
Nosepick
Panic
Pat
Peer
Pest
Pick
Pity
Pizza
Poke
Pounce
Praise
Purr
Raise
Rdy
Ready
Rear
Scratch
Sexy
Shake
Shimmy
Shiver
Shoo
Sigh
Slap
Smell
Smirk
Snarl
Snicker
Sniff
Snub
Soothe
Sorry
Spit
Spoon
Stare
Stink
Surprised
Tap
Tease
Thank
Thanks
Thirsty
Threat
Tickle
Threaten
Tired
TY
Veto
Volunteer
Whine
Whistle
Wicked
Wickedly
Work
Wrath
Yawn
Yay
RP neboli hraní role. Jak samotný název napovídá, jde o prosté vtělení se do charakteru, který je samostatnou osobností v určitém světě World of Warcraft. Jako každé herní pozitivum má i toto své pevně dané zásady a stanovy, jež jsou při jeho uplatňování zcela nepostradatelné. Již při samotném vyřčení sousloví role playing - herectví - by si zkušenější hráč mohl snadno uvědomit, jaké to pravidla mám na mysli, avšak tento soubor doporučení je určen především nováčkům na poli online her. Předně je nutno říci, že RP tu není od toho, aby nás omezovalo, ale právě naopak nám má rozšířit herní možnosti a hlavně nám dát další zdroj zábavy. Není tedy naprosto nutné všechny jeho zásady stoprocentně dodržovat, nýbrž nám plně postačí, pokud se jim v rámci možností a zábavy co nejvíce přiblížíme.
Tvorba postavy
Před tím, než začneme tvořit jakoukoliv novou osobnost je nutné popřemýšlet nad skutečností, jakáže role pro nás bude vhodná a poutavá. Stejně jako existují lidé, které baví prostá hra na hrdiny - tedy lidově řečeno klaďase - tak se vyskytují i jejich pravé opaky, jež si vybírají postavy záporné. Stanovme si prvně, do jaké kategorie patříme. Dále je třeba pozastavit se nad tím, zda vůbec budeme schopni daný charakter zahrát. Řekněme si na rovinu, že základní rysy, jako inteligence či charisma, nejdou ve Warcraftu zahrát - člověk je prostě musí mít v sobě. Stejně tak je nutno zbavit se všech předsudků a škatulek, známých a tolik rozšířených ve společnosti. Kupříkladu není nezbytně nutné, aby každý mág byl moudrý a rozvážný a ani válečník z drsných hor nemusí být hloupý a horkokrevný. Pokud si u těchto skutečností učiníme patřičné závěry, můžeme pokročit k vytváření samotné osobnosti. Začněme paradoxně volbou povolání, od něhož se později budou odvíjet další definované rysy. Nyní si konečně stanovme základní vlastnosti, povahu, fyzické dispozice, rysy, temperament a celkový charakter, respektive osobnost. S těmi vám bohužel neporadím, jen mohu říci, že jako jinde i zde je nutné, aby vám v těch nehratelných bodech ona osobnost co nejvíce odpovídala. Je přirozeně nutné vyvarovat se všech protikladných vlastností, aby nevznikl z našeho díla nějaký patvar. Rád bych teď upozornil na častou chybu, které se dopouštějí i zkušení role-playeři, a to absolutní vypuštění záporných vlastností. Není přirozeně možné, aby svět obývaly jen ryze čisté a dobré charaktery, jež jsou ve všech směrech dokonalé. Vždyť vzpomeňme na ziskuchtivého Achillea, lstivého Odyssea a jiné řecké hrdiny - ti přeci také nebyli bezchybní. Nesmíme také zapomínat na věc zvanou minulost, která je společná všem, nikoho nevyjímaje. Ta by měla být tvořena paralelně s charakterem, který se od ní logicky odvíjí. Je například dosti pravděpodobné, že syn spravedlivého soudce od něj pochytí něco z oné spravedlnosti, morálních zásad a chování.
Emotes
Emote je systémový prvek sloužící k doplnění mluvy gesty či neimplementovanými zvuky. Příklad /lol, /dance...
Ve zkratce
Doporučení podobnosti mezi vámi a postavou dvojnásob platí pro modely chování v kritických situacích, tehdy asi nejvíce oceníte možnost bezmyšlenkovitě reagovat tak, jak jste zvyklí.
S koňmi nebudeme jezdit do budov a míst, kde by si zvíře mohlo ublížit, jako například důl.
Lidé ocení, pokud k ním při rozhovoru budete otočeni čelem.
Rozlišujeme osoby na známé a neznámé – nepředstaveného člověka raději nebudeme oslovovat jménem.
Přehnaná archaická mluva – podobně jako *směje se* - z vás role-playera neudělá. Snažte se používat mluvu odpovídající původu charakteru.
Závorky – používejte pokud vedete s někým RP rozhovor a rádi byste zmínili něco co nemá s RP co dělat.
Zoznam emocii :
Animované
Angry
Applaud
Applause
Attacktarget
Bashful
Beg
Blow
Blush
Boggle
Bow
Bravo
Bye
Cackle
Charge
Cheer
Chew
Chicken
Chuckle
Clap
Commend
Confused
Congrats
Congratulate
Cry
Curios
Curtsey
Dance
Drink
Eat
Farewell
Feast
Flap
Flee
Flex
Flirt
Followme
Gasp
Giggle
Gloat
Golfclap
Goodbye
Greet
Greetings
Grovel
Guffaw
Hail
Healme
Hello
Helpme
Hi
Incoming
Insult
Kiss
Kneel
Lay
Laydown
Lie
Liedown
Lol
Lost
Mad
Mourn
OOM
Openfire
Party
Peon
Plead
Point
Ponder
Pray
Puzzled
Question
Rasp
Roar
Rofl
Rude
Salute
Shindig
Shrug
Shy
Sit
Sleep
Sob
Strong
Strut
Surrender
Talk
Talkex
Talkq
Taunt
Train
Victory
Violin
Wave
Weep
Welcome
Yes
Ne animonavé
Agree
Amaze
Apologize
Bark
Beckon
Belch
Bite
Bleed
Blink
Blood
Bonk
Bored
Bounce
BRB
Burp
Calm
Cat
Catty
Cold
Comfort
Cough
Cower
Crack
Cringe
Cuddle
Disappointed
Doh
Doom
Drool
Duck
Eye
Fart
Fear
Fidget
Flop
Food
Frown
Gaze
Glad
Glare
Grin
Groan
Happy
Hug
Hungry
Impatient
Introduce
JK
Knuckles
Lavish
Lick
Listen
Massage
Moan
Mock
Moon
No
Nod
Nosepick
Panic
Pat
Peer
Pest
Pick
Pity
Pizza
Poke
Pounce
Praise
Purr
Raise
Rdy
Ready
Rear
Scratch
Sexy
Shake
Shimmy
Shiver
Shoo
Sigh
Slap
Smell
Smirk
Snarl
Snicker
Sniff
Snub
Soothe
Sorry
Spit
Spoon
Stare
Stink
Surprised
Tap
Tease
Thank
Thanks
Thirsty
Threat
Tickle
Threaten
Tired
TY
Veto
Volunteer
Whine
Whistle
Wicked
Wickedly
Work
Wrath
Yawn
Yay