Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Dakar 2007
Typ | TATRA 815 VE 16.500 6x6.1 |
Rok výroby | 1986 |
Motor | Vznětový, vzduchem chlazený vidlicový dvanáctiválec Tatra T3B-930, přeplňovaný dvěma turbodmychadly ČZ s mezichladiči stlačeného vzduchu. |
Zdvihový objem | 19 000 cm3 |
Nejvyšší výkon | 405 kW (550 k) při 2200 min-1 |
Nejvyšší točivý moment | 2150 Nm při 1550 min-1 |
Převodové ústrojí | Desetistupňová převodovka Tatra, sestupná převodovka Tatra s mezinápravovým diferenciálem. |
Podvozek | Páteřový rám s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami; odpružení: vpředu torzní tyče, vzadu podélné listové pružiny; 12 teleskopických tlumičů Ateso. Palivové nádrže o objemu 900 litrů. |
Karosérie | Servisní nástavba THT s bočním a zadním vstupem výklopným nahoru a dolů; výbava nástavby pro uložení zásuvek s náhradními díly a jejich odběr z boků vozidla; kabina Tatra TerrNo.1 sklopná vpřed, vybavená vnitřním i vnějším ochranným rámem. |
Pneumatiky | Pirelli PS 22 Pista, 14x20" |
Rozměry a hmotnosti | Rozvor 3550 + 1320 mm; délka 7200 mm, šířka 2500 mm, výška 3450 mm; pohotovostní hmotnost 15 500 kg. |
Max. rychlost | 140 km/h |
Výbava | Dohušťování a podhušťování pneumatik za jízdy; hasící přístroje; nádrž na vodu; navigační přístroje; přídavné světlomety. |
Účasti na rallye | Závodní vůz na Rallye Dakar 1987 -1993, 1997 |
Model pochází opět z dílny našeho dobře známeho autora Romana Spidy Hrušky.Model je opět zpracován v měřítku M1:53.Tento model sice ještě nemá odklápěcí kabinu,ale i tak je to prostě nostalgie.Kdo z fanoušků modelů Dakarských vozů nemá slepenou Babču,jako by snad ani nebyl fanoušek!
Zde je moje maličkost s originálem: