Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 Dakar 2007

TypTATRA 815 VE 16.500 6x6.1
  
Rok výroby1986
  
MotorVznětový, vzduchem chlazený vidlicový dvanáctiválec Tatra T3B-930, přeplňovaný dvěma turbodmychadly ČZ s mezichladiči stlačeného vzduchu.
  
Zdvihový objem19 000 cm3
  
Nejvyšší výkon 405 kW (550 k) při 2200 min-1
  
Nejvyšší točivý moment 2150 Nm při 1550 min-1
  
Převodové ústrojíDesetistupňová převodovka Tatra, sestupná převodovka Tatra s mezinápravovým diferenciálem.
  
PodvozekPáteřový rám s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami; odpružení: vpředu torzní tyče, vzadu podélné listové pružiny; 12 teleskopických tlumičů Ateso. Palivové nádrže o objemu 900 litrů.
  
KarosérieServisní nástavba THT s bočním a zadním vstupem výklopným nahoru a dolů; výbava nástavby pro uložení zásuvek s náhradními díly a jejich odběr z boků vozidla; kabina Tatra TerrNo.1 sklopná vpřed, vybavená vnitřním i vnějším ochranným rámem.
  
PneumatikyPirelli PS 22 Pista, 14x20"
  
Rozměry a hmotnostiRozvor 3550 + 1320 mm; délka 7200 mm, šířka 2500 mm, výška 3450 mm; pohotovostní hmotnost 15 500 kg.
  
Max. rychlost140 km/h
  
VýbavaDohušťování a podhušťování pneumatik za jízdy; hasící přístroje; nádrž na vodu; navigační přístroje; přídavné světlomety.
  
Účasti na rallye

Závodní vůz na Rallye Dakar 1987 -1993, 1997
3. místo na Rallye Dakar 1990
Doprovodný vůz na Rallye Dakar 2001-2009
Doprovodný vůz Středoevropská Rallye 2008
Doprovodný vůz Hungarian Baja 2008

Model pochází opět z dílny našeho dobře známeho autora Romana Spidy Hrušky.Model je opět zpracován v měřítku M1:53.Tento model sice ještě nemá odklápěcí kabinu,ale i tak je to prostě nostalgie.Kdo z fanoušků modelů Dakarských vozů nemá slepenou Babču,jako by snad ani nebyl fanoušek!

Zde je moje maličkost s originálem:

Obrazek

Obrazek