Jak ze sériového auta udělat supersport?
Je jasné že z ničeho se něco udělat nedá ( pokud tedy nechcete narvat do auta statisíce ) . Proto je potřeba vybrat si takový vůz který má dostačující základní výkon a také určitou výkonnostní rezervu. Pro příklad uvedu několik základních úprav na voze Nissan Silvia s motorem CA18ET ze série určené pro americky trh. Tento vůz v základu disponoval výkonem 128kW postupným laděním se jeho výkon ustálil na prozatímních 140kW bez použití chip tuningu o kterém až později. Prvním krokem který nejen u tohoto motoru může zvýšit výkon je výfuk. Spousta tuningovích vozů dostává od svých majitelů tzv. laďák . Je super když máte za autem krásný dunivý zvuk který vychází ze stylové koncovky na které je vyražené logo výrobce ale samotný koncový tlumič navzdory tvrzení výrobců o navýšení výkonu v řádech desítek procent neposkytne. Na to je potřeba nejlépe začít u svodů . Dnes už ale není bohužel žádná firma mimo NISMO která by se o tyto vozy zajímala , bohužel i tato firma nemá výrobky pro nissany osmdesátých let ve stálé produkci jedná se spíše o individuální domluvu a to je dost finančně náročné . Pokud máte tedy tzv. zlaté české ručičky pusťte se do svodů samy . První pravidlo Každá část svodu musí mít stejný průměr a až do místa kde se budou sbíhat musí mít stejnou délku tzn. Krajní trubky jsou podstatně delší než vnitřní proto vnitřní trubky prodloužíme táhlejším ohybem. Za druhé materiál , nejlepší je použít leštěný nerez . A za třetí od nerezových svodů vše dobře odstiňte. Samotné sériové potrubí je taktéž z hlediska výkonu nevyhovující . Obecné pravidlo je vyměnit stávající trubky za silnější. Je li vozidlo vybaveno katalyzátorem je nejlepší jej úplně demontovat , ale takové auto neprojde STK proto doporučuji druhou variantu která vyjde na cca 1500 Kč a tou je zakoupení sportovního katalyzátoru . A v neposlední řadě koncoví tlumič ( laďák ) . Je spousta firem které za vaše těžce vydřené peníze nabízí super zvuk a lesklou koncovku , já však dávám před firmou RÁMUS a jím podobným přednost americké firmě DYNOMAX , jmenovitě tlumič Trush Turbo do 200hp . Obstará celkem solidní decentní zvuk a na výkonu přidá víc než deset koncovek , řádově pokud je udělán celý výfuk jde o nárust někde okolo 5kW.
TO BE CONTINUE .
Komentáře
Přehled komentářů
moje prvni auto dva mesice zboreno propusten z nemocnice par tydnu novy turbo ta byla super skocila tam cervena a tak to slo dal as sem kazdej sroubek znal auto jine dimenze kniha ma mluvi jasne nejlepsi cupe 80let.
Silvia turbo
(Michal, 24. 12. 2010 21:56)zdar chlapi vlastnim Silvii 1.8 turbo a mam problem kdyz ji nalozim tak cuka je tam motor po Go turbo po repasi a nevim co ztim moch by mi nekdo poradit diky
jo silvie
(bořič, 21. 3. 2013 22:10)