Jak na confing ?
13. 6. 2007
V čem spočívá vlastní tvorba svého configu ?
No asi z hlediska toho ,abychom zachovali vaše
nastavení ,které máte ve hře je nejlepší si obsah
souboru config.cfg zkopírovat do souboru ,který
můžeme nazvat třeba mujcfg.cfg .(Pro nechápající -
otevřete si soubor config.cfg v poznámkovém bloku
a celý obsah uložte do jiného souboru pod již zmíněným
názvem.). Dále je ještě potřeba vytvořit další soubor
jménem autoexec.cfg ,ve kterém bude prostá věta :
exec mujcfg.cfg . Tento příkaz vám umožní při KAŽDÉM
spuštění vašeho quaka, aby se načetl zrovna ten váš config.
Oba tyto soubory ( autoexec.cfg a mujcfg.cfg ) zkopírujeme
do složky BASEQ2 !
A nyní už se můžeme vrhnout na úpravu samotného configu.
Nejprve si probereme trochu teorie:
Config se skládá z několika částí. Nyní si jednotlivé části rozebereme.
1. Komentář :použití: Komentář nám umožňuje psát
do souboru libovolné věci ,pro lepší orientaci co
kde co znamená a podobně. Dopad na vlastní config to
nemá vůbec žádný. Když to vememe kolem a kolem ,tak je tento
příkaz prakticky úplně zbytečný. Takže na první řádek si
můžeme dejme tomu napsat : // Toto je můj vlastní
config .
příklad: // generated by quake, do not modify
2. Příkaz:
požití: Skládá se ze tří částí (action, function, opearation).
- action: Příkaz používá dvě znaménka + a - .Kdy + je pro počátek akce a - pro konec akce.
Při nabindování této skutečnosti na jednu klávesu má za následek, že při zmáčknutí klávesy se provede +action a při jejím uvolnění -action, tedy dvě operace pomocí jednoho stisknutí tlačítka.
příklad: bind space "+moveup"
- function: Příkaz funkce vykonává jednoduchou operaci na základě parametrů obsažených v příkazu funkce.
příklad: alias pozdrav "say CAU"
bind Q "pozdrav"
- operation: Provadí libovolně zvolenou operaci.
příklad: bind F11 "quit"
3. Proměná:
použití: Důležitý prvek, díky němuž má hra informace o tom jak má vypadat a jak se má chovat. Proměných je celkem pět typů (bitmap, commnad line parameter, register, string, toggle)
- bitmap: Proměná je schopná zapnout/vypnout více než jednu vlastnost (herní) za pomocí jedné proměné. Nastavuje se vždy proměná a hodnota (číselná)
příklad: dmflags 128
- command line parameter: Proměná je nastavována v příkazovém řádku při spouštění hry. Ve hře jí leze měnit pouze restartovaním serveru nebo odchodem ze hry.
příklad: quake2.exe +set in_initmouse 1
- register: Uchovává číselnou informaci v podobě kladného, zaporného i desetiného čísla. Často používaný typ proměné enginu hry.
příklad: cl_maxfps 100
- string: Uchovává jakoukoliv textovou informaci včetně speciálních znaků a čísel.
příklad: game "tourney"
- toogle: Je to tzv. přepínač, kdy hodnota proměné jsou obvykle dva parametry 0/1 ( zapnuto/vypnuto ).
příklad: cl_run 1
Na konec bych rád uvedl, že zdrojový kód v q2 configu musí být napsát syntakticky naprosto správně, jelikož při nedodržení této zásady může být jednotlivá část configu nefunkční nebo dokonce celý config.
A nyní už jsme připraveni pustit se do praktické části.
Velice důležitá pomůcka se skrývá v Q2 console command ,neboli česky příkazy do konzole, jejichž úplný seznam můžete nalézt právě zde.
Zde vám ukážu jen část těchto příkazů, společně příkazem k tomu odpovídajícím: ( zvolené klávesy pro aktivaci jsou zcela náhodná jen pro praktické použítí ).
Nejprve příkaz bind pro vysvětlení : bind je prakticky něco co nám umožní aby daná klávesa provedla určitý úkon ,takže například : bind w "+forward" ,což znamená ,že klávesou w se můžeme pohybovat směrem dopředu. Podobným příkazem jako je bind je příkaz alias. Ten se používá prakticky se spojením příkazu bind. Takže například : bind r yes a následně vedle toho umístíme : alias yes "say_team yes"
Seznam kláves používaných v q2 : ESCAPE, F1-F12, PAUSE, BACKSPACE, TAB, SEMICOLON, ENTER, SHIFT, CTRL, ALT, SPACE, INS, HOME, PGUP, DEL, END, PGDN, UPARROW, DOWNARROW, LEFTARROW, RIGHTARROW, KP_SLASH, KP_MINUS, KP_PLUS, KP_ENTER, KP_5, KP_UPARROW, KP_LEFTARROW, KP_RIGHTARROW, KP_DOWNARROW, KP_HOME, KP_END, KP_PGUP, KP_PGDN, KP_INS, KP_DEL, MOUSE1-MOUSE3, AUX1-AUX32, JOY1-JOY4, MWHEELUP, MWHEELDOWN.
+back [ použití: krok zpět ]
[ příklad: bind s "+back" ]
+forward [ použití: krok dopředu ]
[ příklad: bind w "+forward" ]
+movedown [ použití: poklek ]
[ příklad: bind x "+movedown" ]
+moveleft [ použití: úkrok doleva ]
[ příklad: bind a "+moveleft" ]
+moveright [ použití: úkrok doprava ]
[ příklad: bind d "+moveright" ]
+moveup [ použití: výskok ]
[ příklad: bind f "+moveup" ]
+speed [ použití: při zmáknutí tlačítka vaše postava bude běhat ]
[ příklad: bind g "+speed" ]
set adr0 "62.24.64.23:27910" [ použití: server se vám ukáže ve hře multiplyer game/join server/ ]
.
.
set adr9 "82.99.173.139:27910" [ použití: server se vám ukáže ve hře multiplyer game/join server/ ]
alias [ použití: viz výše ]
[ alias pozdrav "say CAU" ]
[ bind Q "pozdrav" ]
messagemode [ použití: hlášky ve hře ,po zmáčknutí můžete psát libovolnou hlášku ]
[ příklad: bind t "messagemode" ]
messagemode2 [ použití: teamové hlášky ve hře,po zmáčknutí můžete psát libovolnou hlášku ]
[ příklad: bind y "messagemode2" ]
gun_next [ použití: přehodí na další zbraň ]
[ příklad: bind h "gun_next" ]
gun_prev [ použití: přehodí na předchozí zbraň ]
[ příklad: bind h "gun_prev" ]
set gun_x "0" [ použití: x-ová souřadnice polohy zbraně ]
set gun_y "0" [ použití: y-ová souřadnice polohy zbraně ]
set gun_z "0" [ použití: z-ová souřadnice polohy zbraně ]
set hand "0" [ použití: poloha zbraně, kterou drží hráč ]
[ set hand "0" - zbraň je vpravo a střeli vycházejí z pravé části obrazovky ]
[ set hand "1" - zbraň je vlevo a střeli vycházejí z levé části obrazovky ]
[ set hand "2" - zbraň je na středu a střeli vycházejí ze středu obrazovky ]
set name "já" [ použití: nastavení vašeho nicku ]
set netgraph "0" [ použití: netgraph 1-zapnuto , 0-vypnuto]
[ užitečné: použití těchto aliasů s bindem na F10 ]
alias "netgraph1" "netgraph 1; echo NetGraph ON; wait; bind F10 netgraph2"
alias "netgraph2" "netgraph 0; echo NetGraph OFF; wait; bind F10 netgraph1"
bind F10 "netgraph1"
set allow_download_maps "1" [ použití: automatické stahování mapy 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set allow_download_sounds "0" [ použití: automatické stahování zvuků 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set allow_download_models "0" [ použití: automatické stahování modelů 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set allow_download_players "0" [ použití: automatické stahování skinů 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set allow_download "1" [ použití: automatické stahování 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set rate "8000" [ použití: maximální počet bytů, které server může poslat klientovi. Pro 56k modem je vhodné 4400-4800, tudíž pro rychlejší připojení jsou lepší vetší čísla, nutno posoudit s netgraphem, pokud máte na netgraphu žluté čárky, je nutno zvýšit rate. ]
set cd_nocd "0" [ použití: hudba z CD ]
set cl_blend "0" [ použití: Světelný efekt používaný například když vás něco zraní, nebo když použijeme nějaký powerup (quad, nesmrtelnost,...), nebo když jsem pod vodou, tak se nám ze světlý případně jinak změní obraz, což je pro špičkového hráče nežádoucí. Doporučiji nastavit na "0" 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_footsteps "1" [ použití: zvuk kroků 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_gun "0" [ použití: zobrazení zbraně, z praktických důvodů je lepší mít zbraň vynutou 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_lights "0" [ použití: zobrazení dynamických světel, z praktických důvodů "0" 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_maxfps "110" [ použití: zobrazení maximálního počtu snímků za vteřinu, při menším čísle se hra zrychluje pro pomalejší počítače, bohužel se pak čím dál hůře skáče, q2 skoky jsou na tomto čísle hodně závislé ]
set cl_predict "1" [ použití: předpovídá postavu mezi síťovími packety 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_run "1" [ použití: automatické běhání "0" 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_stereo_separation "0.4" [ použití: oddělující hodnota mezi levým a pravým obrazem ve stereoskopickém módu ]
set cl_vwep "1" [ použití: zobrazí soupeřovu zbraň, kterou právě drží v jeho rukou 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set fov "90" [ použití: velikost pohledu směrem od hráče, menší hodnoty přibližují, vetší hodnoty oddalují vidění - vidíte více do stran ]
connect 62.24.64.23:27910 [ použití: připojení k serveru, psáno do konzole přímo ve hře. Pokud udáme IP bez portu, tak se bere základní port v q2 který je 27910 ]
demomap [ použití: přehrávání dema, zadáváno do konyole přímo ve hře ve formátu: demomap demo1.dm2 ,lepší řešení je si opatřit program demoplay a tento příkaz pak můžete vypustit ]
echo [ použití: vypíše text na monitor ]
[ příklad: echo Hey Foo! ]
error [ použití: Odchod ze hry s hláškou error ]
[ příklad: error "The Foo Overflowed" ]
exec [ použití: například načtení configu přímo ze hry, nebo načítání více configů ]
[ příklad: exec foo.cfg ]
set crosshair "1" [ použití: 0 - zameřovač vypnut ]
[ 1 - zameřovač 1, buď původní křížek nebo ten co jste si nahráli ]
[ 2 - zameřovač 2, buď původní tečka nebo ten co jste si nahráli ]
[ 3 - zameřovač 3, buď původní úhelník nebo ten co jste si nahráli ]
set gender "male" [ použití: promenna ktera nastavuje vsechny hlasky ve hre, například mění zvuky chlapů na ženské a obráceně ]
[ male - zobrazí hlášku chlapa ]
[ female - zobrazí hlášku holky ]
[ none - zobrazí hlášku na neutrální ]
set gender_auto "1" [ použití: promenna ktera automaticky nastavuje vsechny hlasky ve hre, podle modelu hráče 1-povoleno , 0-vypnuto ]
drop [ použití: vyhatzování věcí ]
[ seznam dodatků k příkazu drop: ]
[ bullets - 50 Bullets. ]
[ cells - 50 cells. ]
[ grenades - 5 Grenades. ]
[ rockets - 5 Rockets. ]
[ shells - 10 Shells. ]
[ slugs - 10 Slugs. ]
[ chaingun - Chaingun. ]
[ bfg10k - BFG10K. ]
[ grenade launcher - Grenade Launcher. ]
[ hyperblaster - HyperBlaster. ]
[ machinegun - Machinegun. ]
[ railgun - Railgun. ]
[ rocket launcher - Rocket Launcher. ]
[ shotgun - Shotgun. ]
[ super shotgun - Super Shotgun. ]
[ power shield - Power Shield. ]
[ příklady: ]
[ bind y "drop railgun; drop slugs" ]
[ bind x "drop chaingun; drop machinegun; drop bullets; drop bullets" ]
[ bind c "drop rocket launcher; drop rockets" ]
[ bind v "drop Shotgun; drop Super Shotgun; drop shells" ]
[ bind b "drop Hyperblaster; drop BFG; drop cells; drop cells" ]
[ bind n "drop Grenade Launcher; drop Grenades" ]
upozornění: gl_* proměnné se používají při hraní q2 na OpenGL !!
set gl_3dlabs_broken "1" [ použití: použití aleternativního kódu pro 3D video drivery 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_bitdepth "0" [ použití: použití 16-bitových textur 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_allow_software "0" [ použití: napodobení chybějícího OpenGL funkcí herního softwaru 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_driver "openGL32" [ použití: užití driverů například opengl.dll ]
set gl_dynamic "0" [ použití: použití dynamických světel 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_ext_compiled_vertex_array "1" [ použití: použití složených vertex array 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_ext_multitexture "1" [ použití: použití mnohonásobných texturových procesů 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_ext_pointparameters "1" [ použití: použití bodových parametrů souborů 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_ext_swapinterval "0"
[ použití: použití přehazování mezer mezi snímky 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_finish "0" [ použití: použití funkce gl_finish () pro každý snímek zvlášť 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_mode "3" [ rozlišení obrazovky, někteří klienti dokáži rozlišení i 100x100 nebo 3132x4122... ]
[ 0 - 320x200 ]
[ 1 - 400x300 ]
[ 2 - 512x384 ]
[ 3 - 640x480 ]
[ 4 - 800x600 ]
[ 5 - 960x720 ]
[ 6 - 1024x768 ]
[ 7 - 1152x864 ]
[ 8 - 1280x960 ]
[ 9 - 1600x1200 ]
set gl_modulate "1" [ použití: zesvětlení textur během působení dynamických světel ]
[ poznámka: pokud je hodnota menší jak 1, pak textury zobrazené dynamickým světlem budou tmavší než původní barva. A naopak, pokud je hodnota větší jak 1 tak budou textury světlejší. Nějčastější možnost použití je zesvětlení během hry bez jakékoliv změny birthness. ]
[ užitečné: při nastavení gl_modulate na malé hodnoty (5) a po příkazu vid_restart dáme gl_modulate na velkou hodnotu (99), docílíme výrazného zesvětlení hráčů a itemů ]
set gl_monolightmap "0" [ použití: zobrazí monochromní světlo mapy na ladění dynamických světel ]
[ poznámka: pokud je tento příkaz zaplý, pak zdi (textury) budou odebrány a nahrazeny bílími texturami. Také všechny efekty dynamických světel na různých místech mapy se budou zobrazovat v odstínu černé barvy. ]
gl_particle_* malé hodnoty zmenší kouř od raket, paprsek railu atd, velké hodnoty naopak tento efekt zvětší.
set gl_particle_att_a "1" [ použití: hodnota pro intenzitu částice A atributu ]
set gl_particle_att_b "1" [ použití: hodnota pro intenzitu částice B atributu ]
set gl_particle_att_c "0" [ použití: hodnota pro intenzitu částice C atributu ]
set gl_particle_max_size "4" [ použití: maximální velikost pro zobrazenou částici ]
set gl_particle_min_size "1" [ použití: minimální velikost pro zobrazenou částici ]
set gl_particle_size "4" [ použití: základní velikost pro zobrazenou částici ]
set gl_picmip "0" [ použití: prostor pro zobrazení textur ]
[ poznámka: Hodnota bude určovat prostor textur ,které jsou zobrazeny ve hře. Zobrazené textury se zmenší o 2^x ,kde x je naše hodnota. Při vetších hodnotách se zlepší plynulost hry na slabších počítačích. ]
set gl_playermip "0" [ použití: prostor pro zobrazení skinů ]
[ poznámka: Hodnota bude určovat prostor skinů ,které jsou zobrazeny ve hře. Zobrazené skiny se zmenší o 2^x ,kde x je naše hodnota. Při vetších hodnotách se zlepší plynulost hry na slabších počítačích. ]
set gl_polyblend "0" [ použití: Paleta Světelných efektů používaných například když vás něco nebo někdo zraní, nebo když použijeme nějaký powerup (quad, nesmrtelnost,...), nebo když jsem pod vodou, tak se nám ze světlý případně jinak změní obraz, což je pro špičkového hráče nežádoucí. Doporučiji nastavit na "0" 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_round_down "0" [ použití: plné velikosti textur ]
[ poznámka: Pokud je tento příkaz zaplý ("1"), textury které nejsou velikostně na síle 2, budou zvětšeny na sílu 2. Normální textury budou zmenšeny na sílu 2. Zapnutím tohoto příkazu udělá některé textury ostřejší jako skiny nestvůr, ale bude snižovat výkon počítače. ]
set gl_saturatelighting "0" [ použití: pronikání všech světel ]
set gl_shadows "0" [ použití: zobrazí stíny postav ]
set gl_swapinterval "0" [ použití: zpoždění mezi přehazovanými snímky paměti ]
set gl_texturealphamode "default" [ použití: druh barev pro alpha-zesvětelné textury ]
[ default - původní nastavení ]
[ GL_RGBA - nespecifikováno. ]
[ GL_RGBA2 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGBA4 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGBA8 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB5_A1 - nespecifikováno. ]
set gl_texturesolidmode "default" [ použití: druh barev pro solid-zesvětelné textury ]
[ default - původní nastavení ]
[ GL_RGB - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB2 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB4 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB5 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB8 - nespecifikováno. ]
[ GL_R3_G3_B2 - nespecifikováno. ]
set gl_triplebuffer "0" [ použití: použití trojité paměti pro grafické karty podporující OpenGL. ]
set gl_vertex_arrays "0" [ použití: použití vertex arrays ]
set gl_ztrick "0" [ použití: mazání z-paměti mezi snímky ]
[ poznámka: Při zapnutí tohoto parametru nebude čistá z-paměť mezi snímky, což má za následek zvýšení výkonu ,ale u někoho může nastat problém při zobrazování. ]
set in_initmouse "1" [ použití: nastavení výchozích hodnot pro myš ]
[ pouznámka: pokud je nastaveno na "0" ,hra se nebude snažit najít myš a tudíž zruší všechny funkce myši ve hře. ]
set in_joystick "0" [ použití: použití vstupu pro joystick ]
set in_mouse "1" [ použití: použití vstupu pro myš ]
set intensity "2" [ použití: jas zobrazující OpenGL. ]
set lookstrafe "0" [ použití: automatické úkroky při pužití "+mlook" ]
set lookspring "0" [ použití: automatické centrování obrazu při použítí "+mlook" ]
set m_pitch "0.022" [ použití: sensitivita pro pohled nahoru a dolu s myší. Záporné hodnoty jsou pro invert mouse yes ]
kill [ použití: umrtí přímo ve hře ]
kickplayer [ použití: vyhození hráče ze hry ]
[ příklad: kickplayer player ]
pickplayer [ použití: zařazení vybraného hráče do hry, například během TP, kdy vám odešel spoluhráč ]
[ příklad: pickplayer (nazev hráče) ]
map [ použítí: načtení mapy ]
[ příklad: map q2dm1 ]
quit [ použití: odchod ze hry ]
[ příklad: bind F11 "quit" ]
reconnect [ použití: Připojí se do hry ,ve které se hráč naposled nacházel ]
record [ použití: nahrávání dema, název musí být souvislý !! ]
[ příklad: record mojeprvnicemo ]
[ ukončení dema provedeme příkazem "stop" ]
say [ použití: pošle zprávu hráčům na serveru, používá se především na nabindování hlášek. ]
[ příklad: bind k "say thanks man!" ]
say_team [ použití: pošle zprávu teamovým hráčům na serveru, používá se především na nabindování hlášek. ]
[ příklad: bind k "say_team thanks man!" ]
screenshot [ použití: uloží obrázek, na který se zrovna díváte ve hře. Při software m´du se obrázek uloží jako *.pcx a při OpenGL jako *.TGA .Příkaz je užitečný pro uložení například výsledku zápasu na konci hry atd. Lepší varianta je používat speciální klienty (R1Q2,nocheat,..) ,kteří umí udělat screenshot ve formátu JPG,png,... ]
[ příklad: bind l "screenshot" ]
set scr_conspeed "3" [ použití: rychlost jakou se bude konzole pohybovat při "přijíždění" nebo "odjíždění". ]
set scr_drawall "0" [ použití: zobrazí podrobné charaktery v klientovi 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set scr_printspeed "8" [ použití: rychlost za sekundu, za kterou se může zpráva posouvat v klientu ]
set sensitivity "3" [ použití: sensitivita myši, jak rychle se pohybujete tahem myší po obraze ve hře ]
set skin "female/athena" [ použití: skin vaší postavy ]
[ upozornění: NIKDY nepoužívejte nestandardní skiny ]
[ standardní skiny female: ]
[ athena ]
[ brianna ]
[ cobalt ]
[ ensign ]
[ jezabel ]
[ jungle ]
[ lotus ]
[ r2aqua]
[ r2blue ]
[ r2oran ]
[ r2red ]
[ r2yell ]
[ stiletto ]
[ venus ]
[ voodoo ]
[ standardní skiny male: ]
[ cipher ]
[ claymore ]
[ flak ]
[ grunt ]
[ howitzerl ]
[ major ]
[ nightops ]
[ pointman ]
[ psycho ]
[ r2aqua]
[ r2blue ]
[ r2oran ]
[ r2red ]
[ r2yell ]
[ rampage ]
[ razor ]
[ recon ]
[ scout ]
[ sniper ]
[ viper ]
upozornění: sw_* proměnné se používají při hraní q2 na software !!
set sw_allow_modex "1"
[ použití: použití video mód ModeX ]
set sw_drawflat "0" [ použití: odebere textury ze zdí, zároveň výrazně urychlí chod hry na pomalých počítačích ]
set sw_mipcap "0" [ použití: prostor zobrazení textur ]
[ poznámka: Hodnota bude určovat prostor skinů ,které jsou zobrazeny ve hře. Zobrazené skiny se zmenší o 2^x ,kde x je naše hodnota. Při vetších hodnotách se zlepší plynulost hry na slabších počítačích. ]
set sw_mipscale "1" [ použití: úroveň jasu u vzdálených objektů ]
set sw_stipplealpha "0" [ použití: alternativní zobrazení alpha informací ]
set sw_waterwarp "1" [ použití: deformační efekt při potápění ve vodě ]
use [ použití: použij předmět ]
[ příklady: ]
[ bind MWHEELDOWN "use super shotgun;use chaingun" ]
[ bind MWHEELUP "use rocket launcher" ]
[ bind e ";use Railgun" ]
[ bind q "use BFG10K" ]
[ bind alt "use machinegun;use shotgun" ]
set vid_fullscreen "1" [ použití: obraz se zobrazí na celé obrazovce ]
set vid_gamma "1" [ použití: jas hry, například "0,75" pro větší tmavost ]
set vid_ref "gl" [ použití: název módu pro vykreslování grafiky. Záleží i na tom jakého pužíváte klienta. Například "r1gl" , "ncgl" atd. ]
vid_restart [ použití: restartuje grafiku hry,přímo ve hře ]
set vid_xpos "3" [ použití: x-ová pozice obrázku hry na monitoru ]
set vid_ypos "22" [ použití: y-ová pozice obrázku hry na monitoru ]
set viewsize "100" [ použití: velikost obrazu hry, čím menší tím rychlejší hra pro slabé počítače ]
wave [ použití: hráč dělá různá gesta ]
[ příklad: bind h "wave 1" ]
[ wave 0 - flipoff ]
[ wave 1 - salute ]
[ wave 2 - taunt ]
[ wave 3 - wave ]
[ wave 2 - point ]
weaplast [ použití: poslední zbraň ]
[ příklad: bind m "weaplast" ]
weapnext [ použití: další zbraň ]
[ příklad: bind m "weapnext" ]
weapprev [ použití: předchozí zbraň ]
[ příklad: bind m "weapprev" ]
set win_noalttab "0" [ použití: možnost přepínání se ze hry do windows a naopak ]
No asi z hlediska toho ,abychom zachovali vaše
nastavení ,které máte ve hře je nejlepší si obsah
souboru config.cfg zkopírovat do souboru ,který
můžeme nazvat třeba mujcfg.cfg .(Pro nechápající -
otevřete si soubor config.cfg v poznámkovém bloku
a celý obsah uložte do jiného souboru pod již zmíněným
názvem.). Dále je ještě potřeba vytvořit další soubor
jménem autoexec.cfg ,ve kterém bude prostá věta :
exec mujcfg.cfg . Tento příkaz vám umožní při KAŽDÉM
spuštění vašeho quaka, aby se načetl zrovna ten váš config.
Oba tyto soubory ( autoexec.cfg a mujcfg.cfg ) zkopírujeme
do složky BASEQ2 !
A nyní už se můžeme vrhnout na úpravu samotného configu.
Nejprve si probereme trochu teorie:
Config se skládá z několika částí. Nyní si jednotlivé části rozebereme.
1. Komentář :použití: Komentář nám umožňuje psát
do souboru libovolné věci ,pro lepší orientaci co
kde co znamená a podobně. Dopad na vlastní config to
nemá vůbec žádný. Když to vememe kolem a kolem ,tak je tento
příkaz prakticky úplně zbytečný. Takže na první řádek si
můžeme dejme tomu napsat : // Toto je můj vlastní
config .
příklad: // generated by quake, do not modify
2. Příkaz:
požití: Skládá se ze tří částí (action, function, opearation).
- action: Příkaz používá dvě znaménka + a - .Kdy + je pro počátek akce a - pro konec akce.
Při nabindování této skutečnosti na jednu klávesu má za následek, že při zmáčknutí klávesy se provede +action a při jejím uvolnění -action, tedy dvě operace pomocí jednoho stisknutí tlačítka.
příklad: bind space "+moveup"
- function: Příkaz funkce vykonává jednoduchou operaci na základě parametrů obsažených v příkazu funkce.
příklad: alias pozdrav "say CAU"
bind Q "pozdrav"
- operation: Provadí libovolně zvolenou operaci.
příklad: bind F11 "quit"
3. Proměná:
použití: Důležitý prvek, díky němuž má hra informace o tom jak má vypadat a jak se má chovat. Proměných je celkem pět typů (bitmap, commnad line parameter, register, string, toggle)
- bitmap: Proměná je schopná zapnout/vypnout více než jednu vlastnost (herní) za pomocí jedné proměné. Nastavuje se vždy proměná a hodnota (číselná)
příklad: dmflags 128
- command line parameter: Proměná je nastavována v příkazovém řádku při spouštění hry. Ve hře jí leze měnit pouze restartovaním serveru nebo odchodem ze hry.
příklad: quake2.exe +set in_initmouse 1
- register: Uchovává číselnou informaci v podobě kladného, zaporného i desetiného čísla. Často používaný typ proměné enginu hry.
příklad: cl_maxfps 100
- string: Uchovává jakoukoliv textovou informaci včetně speciálních znaků a čísel.
příklad: game "tourney"
- toogle: Je to tzv. přepínač, kdy hodnota proměné jsou obvykle dva parametry 0/1 ( zapnuto/vypnuto ).
příklad: cl_run 1
Na konec bych rád uvedl, že zdrojový kód v q2 configu musí být napsát syntakticky naprosto správně, jelikož při nedodržení této zásady může být jednotlivá část configu nefunkční nebo dokonce celý config.
A nyní už jsme připraveni pustit se do praktické části.
Velice důležitá pomůcka se skrývá v Q2 console command ,neboli česky příkazy do konzole, jejichž úplný seznam můžete nalézt právě zde.
Zde vám ukážu jen část těchto příkazů, společně příkazem k tomu odpovídajícím: ( zvolené klávesy pro aktivaci jsou zcela náhodná jen pro praktické použítí ).
Nejprve příkaz bind pro vysvětlení : bind je prakticky něco co nám umožní aby daná klávesa provedla určitý úkon ,takže například : bind w "+forward" ,což znamená ,že klávesou w se můžeme pohybovat směrem dopředu. Podobným příkazem jako je bind je příkaz alias. Ten se používá prakticky se spojením příkazu bind. Takže například : bind r yes a následně vedle toho umístíme : alias yes "say_team yes"
Seznam kláves používaných v q2 : ESCAPE, F1-F12, PAUSE, BACKSPACE, TAB, SEMICOLON, ENTER, SHIFT, CTRL, ALT, SPACE, INS, HOME, PGUP, DEL, END, PGDN, UPARROW, DOWNARROW, LEFTARROW, RIGHTARROW, KP_SLASH, KP_MINUS, KP_PLUS, KP_ENTER, KP_5, KP_UPARROW, KP_LEFTARROW, KP_RIGHTARROW, KP_DOWNARROW, KP_HOME, KP_END, KP_PGUP, KP_PGDN, KP_INS, KP_DEL, MOUSE1-MOUSE3, AUX1-AUX32, JOY1-JOY4, MWHEELUP, MWHEELDOWN.
+back [ použití: krok zpět ]
[ příklad: bind s "+back" ]
+forward [ použití: krok dopředu ]
[ příklad: bind w "+forward" ]
+movedown [ použití: poklek ]
[ příklad: bind x "+movedown" ]
+moveleft [ použití: úkrok doleva ]
[ příklad: bind a "+moveleft" ]
+moveright [ použití: úkrok doprava ]
[ příklad: bind d "+moveright" ]
+moveup [ použití: výskok ]
[ příklad: bind f "+moveup" ]
+speed [ použití: při zmáknutí tlačítka vaše postava bude běhat ]
[ příklad: bind g "+speed" ]
set adr0 "62.24.64.23:27910" [ použití: server se vám ukáže ve hře multiplyer game/join server/ ]
.
.
set adr9 "82.99.173.139:27910" [ použití: server se vám ukáže ve hře multiplyer game/join server/ ]
alias [ použití: viz výše ]
[ alias pozdrav "say CAU" ]
[ bind Q "pozdrav" ]
messagemode [ použití: hlášky ve hře ,po zmáčknutí můžete psát libovolnou hlášku ]
[ příklad: bind t "messagemode" ]
messagemode2 [ použití: teamové hlášky ve hře,po zmáčknutí můžete psát libovolnou hlášku ]
[ příklad: bind y "messagemode2" ]
gun_next [ použití: přehodí na další zbraň ]
[ příklad: bind h "gun_next" ]
gun_prev [ použití: přehodí na předchozí zbraň ]
[ příklad: bind h "gun_prev" ]
set gun_x "0" [ použití: x-ová souřadnice polohy zbraně ]
set gun_y "0" [ použití: y-ová souřadnice polohy zbraně ]
set gun_z "0" [ použití: z-ová souřadnice polohy zbraně ]
set hand "0" [ použití: poloha zbraně, kterou drží hráč ]
[ set hand "0" - zbraň je vpravo a střeli vycházejí z pravé části obrazovky ]
[ set hand "1" - zbraň je vlevo a střeli vycházejí z levé části obrazovky ]
[ set hand "2" - zbraň je na středu a střeli vycházejí ze středu obrazovky ]
set name "já" [ použití: nastavení vašeho nicku ]
set netgraph "0" [ použití: netgraph 1-zapnuto , 0-vypnuto]
[ užitečné: použití těchto aliasů s bindem na F10 ]
alias "netgraph1" "netgraph 1; echo NetGraph ON; wait; bind F10 netgraph2"
alias "netgraph2" "netgraph 0; echo NetGraph OFF; wait; bind F10 netgraph1"
bind F10 "netgraph1"
set allow_download_maps "1" [ použití: automatické stahování mapy 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set allow_download_sounds "0" [ použití: automatické stahování zvuků 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set allow_download_models "0" [ použití: automatické stahování modelů 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set allow_download_players "0" [ použití: automatické stahování skinů 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set allow_download "1" [ použití: automatické stahování 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set rate "8000" [ použití: maximální počet bytů, které server může poslat klientovi. Pro 56k modem je vhodné 4400-4800, tudíž pro rychlejší připojení jsou lepší vetší čísla, nutno posoudit s netgraphem, pokud máte na netgraphu žluté čárky, je nutno zvýšit rate. ]
set cd_nocd "0" [ použití: hudba z CD ]
set cl_blend "0" [ použití: Světelný efekt používaný například když vás něco zraní, nebo když použijeme nějaký powerup (quad, nesmrtelnost,...), nebo když jsem pod vodou, tak se nám ze světlý případně jinak změní obraz, což je pro špičkového hráče nežádoucí. Doporučiji nastavit na "0" 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_footsteps "1" [ použití: zvuk kroků 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_gun "0" [ použití: zobrazení zbraně, z praktických důvodů je lepší mít zbraň vynutou 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_lights "0" [ použití: zobrazení dynamických světel, z praktických důvodů "0" 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_maxfps "110" [ použití: zobrazení maximálního počtu snímků za vteřinu, při menším čísle se hra zrychluje pro pomalejší počítače, bohužel se pak čím dál hůře skáče, q2 skoky jsou na tomto čísle hodně závislé ]
set cl_predict "1" [ použití: předpovídá postavu mezi síťovími packety 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_run "1" [ použití: automatické běhání "0" 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set cl_stereo_separation "0.4" [ použití: oddělující hodnota mezi levým a pravým obrazem ve stereoskopickém módu ]
set cl_vwep "1" [ použití: zobrazí soupeřovu zbraň, kterou právě drží v jeho rukou 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set fov "90" [ použití: velikost pohledu směrem od hráče, menší hodnoty přibližují, vetší hodnoty oddalují vidění - vidíte více do stran ]
connect 62.24.64.23:27910 [ použití: připojení k serveru, psáno do konzole přímo ve hře. Pokud udáme IP bez portu, tak se bere základní port v q2 který je 27910 ]
demomap [ použití: přehrávání dema, zadáváno do konyole přímo ve hře ve formátu: demomap demo1.dm2 ,lepší řešení je si opatřit program demoplay a tento příkaz pak můžete vypustit ]
echo [ použití: vypíše text na monitor ]
[ příklad: echo Hey Foo! ]
error [ použití: Odchod ze hry s hláškou error ]
[ příklad: error "The Foo Overflowed" ]
exec [ použití: například načtení configu přímo ze hry, nebo načítání více configů ]
[ příklad: exec foo.cfg ]
set crosshair "1" [ použití: 0 - zameřovač vypnut ]
[ 1 - zameřovač 1, buď původní křížek nebo ten co jste si nahráli ]
[ 2 - zameřovač 2, buď původní tečka nebo ten co jste si nahráli ]
[ 3 - zameřovač 3, buď původní úhelník nebo ten co jste si nahráli ]
set gender "male" [ použití: promenna ktera nastavuje vsechny hlasky ve hre, například mění zvuky chlapů na ženské a obráceně ]
[ male - zobrazí hlášku chlapa ]
[ female - zobrazí hlášku holky ]
[ none - zobrazí hlášku na neutrální ]
set gender_auto "1" [ použití: promenna ktera automaticky nastavuje vsechny hlasky ve hre, podle modelu hráče 1-povoleno , 0-vypnuto ]
drop [ použití: vyhatzování věcí ]
[ seznam dodatků k příkazu drop: ]
[ bullets - 50 Bullets. ]
[ cells - 50 cells. ]
[ grenades - 5 Grenades. ]
[ rockets - 5 Rockets. ]
[ shells - 10 Shells. ]
[ slugs - 10 Slugs. ]
[ chaingun - Chaingun. ]
[ bfg10k - BFG10K. ]
[ grenade launcher - Grenade Launcher. ]
[ hyperblaster - HyperBlaster. ]
[ machinegun - Machinegun. ]
[ railgun - Railgun. ]
[ rocket launcher - Rocket Launcher. ]
[ shotgun - Shotgun. ]
[ super shotgun - Super Shotgun. ]
[ power shield - Power Shield. ]
[ příklady: ]
[ bind y "drop railgun; drop slugs" ]
[ bind x "drop chaingun; drop machinegun; drop bullets; drop bullets" ]
[ bind c "drop rocket launcher; drop rockets" ]
[ bind v "drop Shotgun; drop Super Shotgun; drop shells" ]
[ bind b "drop Hyperblaster; drop BFG; drop cells; drop cells" ]
[ bind n "drop Grenade Launcher; drop Grenades" ]
upozornění: gl_* proměnné se používají při hraní q2 na OpenGL !!
set gl_3dlabs_broken "1" [ použití: použití aleternativního kódu pro 3D video drivery 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_bitdepth "0" [ použití: použití 16-bitových textur 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_allow_software "0" [ použití: napodobení chybějícího OpenGL funkcí herního softwaru 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_driver "openGL32" [ použití: užití driverů například opengl.dll ]
set gl_dynamic "0" [ použití: použití dynamických světel 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_ext_compiled_vertex_array "1" [ použití: použití složených vertex array 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_ext_multitexture "1" [ použití: použití mnohonásobných texturových procesů 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_ext_pointparameters "1" [ použití: použití bodových parametrů souborů 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_ext_swapinterval "0"
[ použití: použití přehazování mezer mezi snímky 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_finish "0" [ použití: použití funkce gl_finish () pro každý snímek zvlášť 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_mode "3" [ rozlišení obrazovky, někteří klienti dokáži rozlišení i 100x100 nebo 3132x4122... ]
[ 0 - 320x200 ]
[ 1 - 400x300 ]
[ 2 - 512x384 ]
[ 3 - 640x480 ]
[ 4 - 800x600 ]
[ 5 - 960x720 ]
[ 6 - 1024x768 ]
[ 7 - 1152x864 ]
[ 8 - 1280x960 ]
[ 9 - 1600x1200 ]
set gl_modulate "1" [ použití: zesvětlení textur během působení dynamických světel ]
[ poznámka: pokud je hodnota menší jak 1, pak textury zobrazené dynamickým světlem budou tmavší než původní barva. A naopak, pokud je hodnota větší jak 1 tak budou textury světlejší. Nějčastější možnost použití je zesvětlení během hry bez jakékoliv změny birthness. ]
[ užitečné: při nastavení gl_modulate na malé hodnoty (5) a po příkazu vid_restart dáme gl_modulate na velkou hodnotu (99), docílíme výrazného zesvětlení hráčů a itemů ]
set gl_monolightmap "0" [ použití: zobrazí monochromní světlo mapy na ladění dynamických světel ]
[ poznámka: pokud je tento příkaz zaplý, pak zdi (textury) budou odebrány a nahrazeny bílími texturami. Také všechny efekty dynamických světel na různých místech mapy se budou zobrazovat v odstínu černé barvy. ]
gl_particle_* malé hodnoty zmenší kouř od raket, paprsek railu atd, velké hodnoty naopak tento efekt zvětší.
set gl_particle_att_a "1" [ použití: hodnota pro intenzitu částice A atributu ]
set gl_particle_att_b "1" [ použití: hodnota pro intenzitu částice B atributu ]
set gl_particle_att_c "0" [ použití: hodnota pro intenzitu částice C atributu ]
set gl_particle_max_size "4" [ použití: maximální velikost pro zobrazenou částici ]
set gl_particle_min_size "1" [ použití: minimální velikost pro zobrazenou částici ]
set gl_particle_size "4" [ použití: základní velikost pro zobrazenou částici ]
set gl_picmip "0" [ použití: prostor pro zobrazení textur ]
[ poznámka: Hodnota bude určovat prostor textur ,které jsou zobrazeny ve hře. Zobrazené textury se zmenší o 2^x ,kde x je naše hodnota. Při vetších hodnotách se zlepší plynulost hry na slabších počítačích. ]
set gl_playermip "0" [ použití: prostor pro zobrazení skinů ]
[ poznámka: Hodnota bude určovat prostor skinů ,které jsou zobrazeny ve hře. Zobrazené skiny se zmenší o 2^x ,kde x je naše hodnota. Při vetších hodnotách se zlepší plynulost hry na slabších počítačích. ]
set gl_polyblend "0" [ použití: Paleta Světelných efektů používaných například když vás něco nebo někdo zraní, nebo když použijeme nějaký powerup (quad, nesmrtelnost,...), nebo když jsem pod vodou, tak se nám ze světlý případně jinak změní obraz, což je pro špičkového hráče nežádoucí. Doporučiji nastavit na "0" 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set gl_round_down "0" [ použití: plné velikosti textur ]
[ poznámka: Pokud je tento příkaz zaplý ("1"), textury které nejsou velikostně na síle 2, budou zvětšeny na sílu 2. Normální textury budou zmenšeny na sílu 2. Zapnutím tohoto příkazu udělá některé textury ostřejší jako skiny nestvůr, ale bude snižovat výkon počítače. ]
set gl_saturatelighting "0" [ použití: pronikání všech světel ]
set gl_shadows "0" [ použití: zobrazí stíny postav ]
set gl_swapinterval "0" [ použití: zpoždění mezi přehazovanými snímky paměti ]
set gl_texturealphamode "default" [ použití: druh barev pro alpha-zesvětelné textury ]
[ default - původní nastavení ]
[ GL_RGBA - nespecifikováno. ]
[ GL_RGBA2 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGBA4 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGBA8 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB5_A1 - nespecifikováno. ]
set gl_texturesolidmode "default" [ použití: druh barev pro solid-zesvětelné textury ]
[ default - původní nastavení ]
[ GL_RGB - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB2 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB4 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB5 - nespecifikováno. ]
[ GL_RGB8 - nespecifikováno. ]
[ GL_R3_G3_B2 - nespecifikováno. ]
set gl_triplebuffer "0" [ použití: použití trojité paměti pro grafické karty podporující OpenGL. ]
set gl_vertex_arrays "0" [ použití: použití vertex arrays ]
set gl_ztrick "0" [ použití: mazání z-paměti mezi snímky ]
[ poznámka: Při zapnutí tohoto parametru nebude čistá z-paměť mezi snímky, což má za následek zvýšení výkonu ,ale u někoho může nastat problém při zobrazování. ]
set in_initmouse "1" [ použití: nastavení výchozích hodnot pro myš ]
[ pouznámka: pokud je nastaveno na "0" ,hra se nebude snažit najít myš a tudíž zruší všechny funkce myši ve hře. ]
set in_joystick "0" [ použití: použití vstupu pro joystick ]
set in_mouse "1" [ použití: použití vstupu pro myš ]
set intensity "2" [ použití: jas zobrazující OpenGL. ]
set lookstrafe "0" [ použití: automatické úkroky při pužití "+mlook" ]
set lookspring "0" [ použití: automatické centrování obrazu při použítí "+mlook" ]
set m_pitch "0.022" [ použití: sensitivita pro pohled nahoru a dolu s myší. Záporné hodnoty jsou pro invert mouse yes ]
kill [ použití: umrtí přímo ve hře ]
kickplayer [ použití: vyhození hráče ze hry ]
[ příklad: kickplayer player ]
pickplayer [ použití: zařazení vybraného hráče do hry, například během TP, kdy vám odešel spoluhráč ]
[ příklad: pickplayer (nazev hráče) ]
map [ použítí: načtení mapy ]
[ příklad: map q2dm1 ]
quit [ použití: odchod ze hry ]
[ příklad: bind F11 "quit" ]
reconnect [ použití: Připojí se do hry ,ve které se hráč naposled nacházel ]
record [ použití: nahrávání dema, název musí být souvislý !! ]
[ příklad: record mojeprvnicemo ]
[ ukončení dema provedeme příkazem "stop" ]
say [ použití: pošle zprávu hráčům na serveru, používá se především na nabindování hlášek. ]
[ příklad: bind k "say thanks man!" ]
say_team [ použití: pošle zprávu teamovým hráčům na serveru, používá se především na nabindování hlášek. ]
[ příklad: bind k "say_team thanks man!" ]
screenshot [ použití: uloží obrázek, na který se zrovna díváte ve hře. Při software m´du se obrázek uloží jako *.pcx a při OpenGL jako *.TGA .Příkaz je užitečný pro uložení například výsledku zápasu na konci hry atd. Lepší varianta je používat speciální klienty (R1Q2,nocheat,..) ,kteří umí udělat screenshot ve formátu JPG,png,... ]
[ příklad: bind l "screenshot" ]
set scr_conspeed "3" [ použití: rychlost jakou se bude konzole pohybovat při "přijíždění" nebo "odjíždění". ]
set scr_drawall "0" [ použití: zobrazí podrobné charaktery v klientovi 1-povoleno , 0-vypnuto ]
set scr_printspeed "8" [ použití: rychlost za sekundu, za kterou se může zpráva posouvat v klientu ]
set sensitivity "3" [ použití: sensitivita myši, jak rychle se pohybujete tahem myší po obraze ve hře ]
set skin "female/athena" [ použití: skin vaší postavy ]
[ upozornění: NIKDY nepoužívejte nestandardní skiny ]
[ standardní skiny female: ]
[ athena ]
[ brianna ]
[ cobalt ]
[ ensign ]
[ jezabel ]
[ jungle ]
[ lotus ]
[ r2aqua]
[ r2blue ]
[ r2oran ]
[ r2red ]
[ r2yell ]
[ stiletto ]
[ venus ]
[ voodoo ]
[ standardní skiny male: ]
[ cipher ]
[ claymore ]
[ flak ]
[ grunt ]
[ howitzerl ]
[ major ]
[ nightops ]
[ pointman ]
[ psycho ]
[ r2aqua]
[ r2blue ]
[ r2oran ]
[ r2red ]
[ r2yell ]
[ rampage ]
[ razor ]
[ recon ]
[ scout ]
[ sniper ]
[ viper ]
upozornění: sw_* proměnné se používají při hraní q2 na software !!
set sw_allow_modex "1"
[ použití: použití video mód ModeX ]
set sw_drawflat "0" [ použití: odebere textury ze zdí, zároveň výrazně urychlí chod hry na pomalých počítačích ]
set sw_mipcap "0" [ použití: prostor zobrazení textur ]
[ poznámka: Hodnota bude určovat prostor skinů ,které jsou zobrazeny ve hře. Zobrazené skiny se zmenší o 2^x ,kde x je naše hodnota. Při vetších hodnotách se zlepší plynulost hry na slabších počítačích. ]
set sw_mipscale "1" [ použití: úroveň jasu u vzdálených objektů ]
set sw_stipplealpha "0" [ použití: alternativní zobrazení alpha informací ]
set sw_waterwarp "1" [ použití: deformační efekt při potápění ve vodě ]
use [ použití: použij předmět ]
[ příklady: ]
[ bind MWHEELDOWN "use super shotgun;use chaingun" ]
[ bind MWHEELUP "use rocket launcher" ]
[ bind e ";use Railgun" ]
[ bind q "use BFG10K" ]
[ bind alt "use machinegun;use shotgun" ]
set vid_fullscreen "1" [ použití: obraz se zobrazí na celé obrazovce ]
set vid_gamma "1" [ použití: jas hry, například "0,75" pro větší tmavost ]
set vid_ref "gl" [ použití: název módu pro vykreslování grafiky. Záleží i na tom jakého pužíváte klienta. Například "r1gl" , "ncgl" atd. ]
vid_restart [ použití: restartuje grafiku hry,přímo ve hře ]
set vid_xpos "3" [ použití: x-ová pozice obrázku hry na monitoru ]
set vid_ypos "22" [ použití: y-ová pozice obrázku hry na monitoru ]
set viewsize "100" [ použití: velikost obrazu hry, čím menší tím rychlejší hra pro slabé počítače ]
wave [ použití: hráč dělá různá gesta ]
[ příklad: bind h "wave 1" ]
[ wave 0 - flipoff ]
[ wave 1 - salute ]
[ wave 2 - taunt ]
[ wave 3 - wave ]
[ wave 2 - point ]
weaplast [ použití: poslední zbraň ]
[ příklad: bind m "weaplast" ]
weapnext [ použití: další zbraň ]
[ příklad: bind m "weapnext" ]
weapprev [ použití: předchozí zbraň ]
[ příklad: bind m "weapprev" ]
set win_noalttab "0" [ použití: možnost přepínání se ze hry do windows a naopak ]