peti
Vlk
Vlk je pet, kterého může získat i low-level postava. Vlci jsou velmi hbití a protože jsou poměrně slabí, měl by se o ně ze začátku majitel hodně starat, aby nezemřeli.
Narozdíl od hatchlinga nemá vlk žádné zvláštní schopnosti.
Jsou dvě možnosti, jak získat vlka - buď splnit příslušný quest -get a pett, nebo ho získat od jiného hráče.
Vlk má zpočátku level 15. Žrádlo pro něj je možné získat od Pet Managera ve vesnici.
Hatchling
Hatchling vypadá jako malý drak a může se vyvinout do stridera. Quest na jeho získání je mnohem obtížnější než u Vlka. Narozdíl od něj má také několik odlišných vlastností.
Celkem jsou 3 druhy hatchlingů, každý z nich má jedinečné vlastnosti a skilly.
Jsou dvě možnosti, jak získat hatchlinga - buď splnit příslušný quest - little wings, nebo ho získat od jiného hráče.
Po dokončení questu si není možné vybrat druh hatchlinga, ten bude vybrán náhodně.
Hatchling má zpočátku level 35. Žrádlo pro něj je možné získat od Pet Managera ve vesnici.
Druhy hatchlingů
- Hatchling of Twilight : Nemá žádné zvláštní skilly, ale rychle se z něj stane strider vhodný pro přepravu.
- Hatchling of the Stars : Je podobný kouzelníkovi a umí seslat dva druhy magie. Skillem Bright Burst způsobí cíli zranění a skillem Bright Heal se může sám léčit.
- Hatchling of Wind : Je podobný bojovníkovi. Umí použít Wild Stun, který způsobí zranění a může omráčit, a Wild Defense, který zvýší hatchlingovu P. Def a M. Def.
Strider
Když hatchling dosáhne levelu 55, může se prostřednictvím questu ( Little wing's big adventure ) vyvinout na stridera. Další podrobnosti vám sdělí Wiseman Cronos v Hunters Village.
Strider má stejné jméno jako hatchling, ze kterého se vyvinul. Během přeměny jsou však vynulovány zkušenosti, buffy a debuffy, hlad, level apod. Jakmile se hatchling jednou přemění na stridera, nelze tuto změnu již vzít zpět. Stridera lze kdekoliv vyvolat použitím příslušného předmětu. Během lovu pomáhá strider svému pánovi stejně jako ostatní peti
Přeprava
Hráč, který vyvolal stridera, může použít tlačítko mount/dismount v okně s akcemi (Alt+C) k nasednutí na stridera. Když jede na striderovi, změní se některé vlastnosti.
P. Atk. a Speed (rychlost) budou převzaty od stridera, ostatní vlastnosti od hráče. Pokud je ale level hráče výrazně nižší než striderův, bude mít strider postih k P. Atk. i ke Speed. Pokud například bude level hráče nižší o 5 levelů nebo více, P. Atk. se sníží o 50 % nebo více (za každý level rozdílu navíc o 5 %). Pokud činí rozdíl mezi hráčem a striderem 10 levelů a více, bude striderova Speed snížena o polovinu.
Pokud po nasednutí na stridera spadne ukazatel hladu na 50 % nebo níž, dostane strider 50% postih na Speed a nasednutí/sesednutí bude také omezeno.
S tím, jak stoupá striderův level, roste i jeho Speed a naopak.
Omezení za jízdy na striderovi
Hráč se může účastnit boje i když jede na striderovi. Nemůže však používat fyzické skilly, a pokud má na sobě nějaké vybavení, tak nemá na stridera žádný účinek. Pasivní skilly ale stále účinkují a hráč může ze stridera i kouzlit. Pokud hráče ovlivňuje nějaký buff, debuff nebo léčení, nemá žádný efekt na stridera.
Pokud hráč na striderovi otevře inventář, není možné zobrazit i inventář stridera. Když hráč použije nějaký předmět (např. lektvar), má účinek pouze na hráče. Při teleportování je možné se přesunout do jiné oblasti na striderovi. Hráč ale nemůže dělat žádné sociální akce (úklona, tanec apod.), soukromé obchody, enchantovat předměty a používat trpasličí workshopy.
Když se hráč na striderovi ponoří pod vodu, zobrazí se hráčův dech a když zmizí, odečítají se striderovy HP.
Pokud hráč jel na striderovi a sesedne z něj, strider se automaticky vrátí do inventáře. To platí, i pokud se hráč na striderovi odhlásí ze hry nebo je odpojen.
Všechny zkušenosti, které hráč jedoucí na striderovi získá, náleží hráči. Strider navíc konzumuje méně žrádla když na něm hráč jede.
Smrt a zmizení stridera
Co se stane, když strider umře, záleží na tom, zda ho měl hráč před smrtí osedlaného nebo ne.
Pokud na něm hráč nejel a strider byl tedy normálním petem, zůstane určitou dobu jako mrtvola. Stejně jako ostatní peti, pokud nebude včas oživen, umře nenávratně.
Pokud ukazatel striderova hladu zůstane delší dobu pod určitou hranicí, strider zmizí. Pokud na něm zrovna jede hráč, vrátí se strider do inventáře. Když ho potom opět vyvolá, jeho ukazatel hladu bude ukazovat 0 %.
Wyvern
Pouze hradní pán může volně létat na wyvernovi.
Na wyvernovi jde létat pouze poté, co promluvíte s Wyvern Managerem na nejvyšších patrech hradu. Před rozhovorem s touto NPC musíte jet na striderovi a budete potřebovat B krystaly.
Wyverni musejí být stejně jako ostatní peti průběžně krmeni. Pokud jim dojde žrádlo, automaticky zmizí a hráč je navrácen do nejbližší vesnice.
Když letíte na wyvernovi, nemůžete útočit na žádná monstra, ale můžete použít jeho dech k útoku na ostatní hráče.
Zatímco letíte na wyvernovi, nemůžete zvedat předměty a používat skilly.
Když použijete příkaz /dismount, wyvern okamžitě zmizí. Pokud se tak stane ve vzduchu, utrpíte zranění způsobené pádem. Ve zvláštních oblastech, kam se normálně není možné dostat (např. nejvyšší patro Tower of Insolence), není sesednutí z wyverna povoleno.
Když se hradní pán změní, zatímco hráč letí na wyvernovi, hráč automaticky sesedne.
Baby Peti
Od Chronicle 4 můžeš mít jednoho ze tří druhů Baby Petů, a to: Baby Cougar, Baby Buffalo a Baby Kookaburra. Získat je můžeš splněním určitých questů (viz obr. výš), nebo zakoupením v Clan Hall jako Pet Exchange Tickety (550kA).
Baby peti nikdy nevyroustoua jejich schopnosti jsou velmi omezené. Defense mají velmi slabý, takže ve většině případů zemřou hned na první ránu, je tedy dobré je udržovat co nejdále od mobů. Stejně jako Defense mají slabý i Attack, takže v boji vám moc nepomůžou, a to i přes to že můžou používat Soulshoty, Spiritshoty a Blessed Spiritshoty. Armory ani zbraně však žádné nepoužívají.
Co tedy vlastně dělají? Healují. Ne moc, ale trochu to pomůže. Rozdíly v nich jsou na jakém levelu je můžeš získat a v tom, jak vypadají. Když jsou vyvolaní, odebírají vám 10% ze získaných expů, ale vyvíjejí se rychle (stoupá účinnost Heal skillu). Od normálních petů se liší ještě tím, že je musíte krmit jídlem "Baby Spice", které si sami odebírají z inventáře při 55% hladu. Jako u ostatních petů, máš 20 minut, po tom když zemřou, aby jsi je ressnul (dobrý je Blessed Scroll of Resurrection for Pets), jinak o svého Baby peta přijdeš. Quest můžeš udělat jen jednou (není opakovatelný), ale neztrácej naděj, pořád si ho můžeš koupit od jiného hráče nebo v Clan Hall. I Baby Peti se dají ,jako ostatní pet, pojmenovávat.
Skilly
Normal Heal
Level 26-29 = 26 hp
Level 30-38 = 39 hp
Critical Battle Heal (svítí HP Bar)
Level 26-29 = 100 hp
Level 30-38 = 141 hp
Questy na získání Baby petů
Baby Cougar - Navštiv Pet Managera Coopera v Giranu. Musíš splnit quest Help my sister! .Nejnižší level nutný pro začátek questu je 26.
Baby Buffalo - Navštiv Pet Managera Waterse v Dionu. Musíš splnit quest Help my uncle!. Nejnižší level nutný pro začátek questu je 25.
Baby Kookaburra - Navštiv Pet Managera Lundy v Gludiu. Musíš splnit quest Help my son!. Nejnižší level nutný pro začátek questu je 24.
Itemy
- Blessed Scroll of Resurrection for Pets
- Scroll, který vzkřísí mrtvé zvířátko, s plným zdravím (HP) a obnoví jeho Exp. - Baby Buffalo Panpipe
- Vyvolá Baby Buffalo - Baby Cougar Chime
- Vyvolá Baby Cougar - Baby Kookaburra Ocarina
- Vyvolá Baby Kookaburra - Baby Spice
- Jídlo určené pro Baby Pety
Tamed petové
Časově omezeného 'Tamed' peta získáš ochočením volně žijícího zvířete v oblasti Beast farm. 'Tamed' petové jsou dospělou verzí 'Baby' petů, a na rozdíl od questových petů jsou schopni dobíjet a buffovat (Empower 3, Bless the Body/Soul 5, …) svého majitele. Druhy buffů závisí na krmivu kterým si Tamed peta ochočuješ.
Tamed pets nejsou permanentní jako peti získaní questem. Jsou zde pouze dokud se neodloguješ ;-).
'Tamed' petové - dospělá verze 'Baby' petů
Ochočitelné zvířata se dají najít v C4 lokaci Wild Beast Pastures. Ty to monstra jsou okolo levelu 65.
Postup při ochočování
• Umísti krmivo do shortcut bar (to je ta tabulka kam si dáváš kouzla abys je mohl rychle použít). Označ nějaké zvíře (Alpen Kukkaburra, Alpen Buffalo, Alpen Cougar) a klikni na krmení.
• Zvíře ,,vyroste“ jakmile je ochočení úspěšně dokončené. Ze začátku bude mít 1/2 HP. Jakmile uspějete s ochočováním poprvé, jeho HP se zdvojnásobí. Až uspějete podruhé tak se zdvojnásobí znovu.
• Nakrmte svého nového peta znova. Když se jeho jméno změní na 'Tamed xxx' tak to znamená že byl úspěšně ochočený. Jestliže místo toho jeho HP bude x4 , znamenáto že se ochočování nepovedlo, takže musíte bojovat o svůj život :o)
V Beast farm sa dají dělat questy související s tamed pety: Dellicious top choice meat (65lvl) nebo Bring up with love(65lvl).
Summon System
Některé postavy mají schopnost vyvolat si sluhu „servitora“. Pro jeho vyvolání je potřeba mít určité předměty (krystaly) v dostatečném množství. Servitoři mají velmi užitečné vlastnosti, kterými výrazně pomůžou hráči při boji, ale i sami jsou dobrými lovci. Všichni summoni si berou určité množství tvé exp (v párty si exp berou pořád jen od tebe, od ostatních ne). Summoneři jsou však chary s nulovým čekacím časem, takže nebudeš exit dýl než jiné chary – summoneři jsou dokonce nejrychleji sólo expící chary. Servitoři jsou rozdělení do dvou skupin – ovladatelní a neovladatelní summoni. Ovladatelní jsou užiteční v tom smyslu, že hráč je může přímo ovládat. Můžou tedy plnit svoji vlastní úlohu při boji nezávisle na akci hráče. Jejich nevýhodou je, že hráč nemůže mít součastně vyvolaného víc jak jednoho servitora naráz. Jak už z názvu vyplývá, neovladatelní summoni nemůžou být ovládaní hráčem přímo. Jejich výhodou však je, že hráč si jich může vyvolat víc naráz. Ze všech momentálně existujících servitorů, neovladatelný summoni jsou jedině typu „cubic“ a ovladatelní útoční kouzelníci (po prvním přestupu povolání) a vyvolávací kouzelníci (po druhém přestupu povolání. Všichni summoni objevující se v Lineage 2 potřebují pro svoje vyvolání krystaly. Pokaždé když se postava naučí vyšší level skillu vyvolávání summona, počet krystalů se zvýší. Celkový počet krystalů na vyvolání se nevyužije naráz. Jen malá část je použita při vyvolání a postupem času se teprve využívají další, tak aby jejich celkový počet na konci používání summona odpovídal. Servitor může být vyvolaný postavou bojovného kouzelníka (buffeři summony nemají) po prvním přestupu. Summoni zůstávají ve hře kolem 20ti minut od času svého vyvolání a po celý tento čas slouží svému pánovi velmi hodnotně. Tento čas závisí na jejich aktivitě – když nebojují vydrží i 80min, ale když je posíláš do akce krátí se jejich čas 4x rychleji. Pak automaticky zmizí ze hry. Čas, kdy se summon ztratí ze hry je možné sledovat v jeho okně „Servitor's Status Window“. Vyvolat ho znovu se dá ale až po delší době (hlavně na nižších levelech). Když postava pod lvl 40 získá skill na vyvolávání servitora, může svého summona opět vyvolat až asi po 6 hodinách. Po druhém přestupu (40+ lvl) se tento čas výrazně zkrátí (závisí také na typu vyvolávacího skillu). Takovéto skilly však po ševelu 40 dostávají už jen postavy které si zvolí povolání ,,summoner“. Neovladatelní summoni jsou známi pod názvem „Cubic“. Můžou být vyvolaní postavami „Temple Knight“, „Shillien Knight“, „Warlock“, „Elemental Summoner“ a „Phantom Summoner“. „Cubic“ poskytuje při boji přímou i nepřímou podporu hráče. Pro svoje vyvolání potřebuje „Cubic“ určitý počet krystalů a postava musí ovládat příslušný skill. „Cubic“ poskytují nový element zábavy ve světě Lineage 2 :)
Aqua Cubic: Ostřeluje svůj cíl zmrazeným vzduchem, působí kontinuálně zranění. Binding Cubic: Vypouští paralyzující druh útoku. Life Cubic: Doplňuje svému majiteli HP použitím kouzla Heal. Phantom Cubic: Oslabuje cíli jeho P. Atk., P. Def., a rychlost útoku. Spark Cubic: Omračuje „stunuje“ svůj cíl. Storm Cubic: Útočí imitováním svého pána. Vampiric Cubic: Absorbuje HP cílu a tím doplňuje HP svého pána. Viper Cubic: Používá na cíl jed „Poison“ a tím mu redukuje HP. Pro „cubic“ ve hře neexistuje žádné ovládací menu. Podle své předurčené role, „cubic“ plní svoji úlohu na základě akcí svého majitele. Zároveň s „cubicem“ je možné si vyvolat summona nebo peta (vlka, draka apod.). „Cubic“ nemůže útočit na nikoho jiného než jeho majitel a nemůže být cílem žádného útoku či kouzla. Může však být násilně odstraněný použitím rušícího „dispel“ kouzla. Cat the cat Jednotliví summoni:Human mystic - WizzardVlastnosti „Cubiců“Typy „Cubiců“Neovladatelní summoniOvladatelní summoniVěci potřebné na vyvoláváníTypy summonůHuman mystic - NecromancerHuman mystic - WarlockHuman Fighter – Dark AvengerElf mystic – wizzardElf mystic – Elementar Summoner |