Jdi na obsah Jdi na menu
 

Nancy Drew-The Secret of Shadow Ranch

20. 11. 2001

TOPlist

Nancy Drew: The Secret of Shadow Ranch
31.12.2006 Autor návodu-Karin Madukas
Nancy Drew má řešit další záhadu na Shadow Ranch.Její přátelé Bess a George mají jet s ní,ale jejich let byl zpožděn,takže je zde Nancy sama.Majitelé ranče Rawleyovi také nejsou přítomni, protože Eda Rawleyse zcela nepochopitelně uštkl v ložnici chřestýš.Klikněte na mobilní telefon dole na obrazovce.Vyberte v adresáři telefonní číslo Rawleys.Nancy je řečeno,aby si od stájníka Texe půjčila koně,aby mohla pátrat po záhadách na Shadow Ranch.Ještě zavolejte Bess Marvin v Omaze a promluvte si s ní.Rozhlédněte se kolem.Zahněte vpravo a prohlédněte si knihovnu na rohu. Otevřete knihu od Charleen Purcell Like the Wind.Zahněte vlevo ke krbu a prohlédněte si knihu Ranch Horses na stole před krbem a dozvíte se o chovu různých ras koní.Také si prohlédněte hodiny na krbu,které jsou zřejmě rozbité.U krbu najdete noviny,které si také přečtěte.Vlevo od krbu se podívejte zblízka na rohovou truhlu s přikrývkami a vedle zamčený stůl.Prohlédněte si další knihovnu vlevo od stolu.Pak zjistíte, že hlavní vchod je zavřený,takže jděte vlevo do další místnosti.Ještě po cestě vlevo uvidíte portrét Frances Humber u krbu.V rádiu vedle si poslechněte zprávy o počasí,především o možných bouřkách v této oblasti Phoenixu.Pokračujte v prohlídce domu v kuchyni.Otevřete kuchařskou krabici na pracovním stole a přečtěte si různé recepty.Prohlédněte si pult,kamna a potom si promluvte s kuchařem Shortym.Dozvíte se o strašidelném koni,který patřil Dirkovi Valentine a o Frances,ženě z portrétu.Otočte se a přečtěte si poznámky na ledničce o měření, magnety a šerifovo telefonní číslo,které se vám přenese do mobilu.Pak jděte směrem ven a mezi dveřmi zavolejte znovu Rawleysovy.Venku si prohlédněte špalek vpravo a ohniště vlevo.Dál tu máme červenou budovu vodárny a pak pokračujte ke kuřecímu kurníku vlevo od zeleninové zahrady,zde důkladně vyzpovídejte Davea.Dostanete klíč od přihrádky stolu vedle rohové truhly.Vraťte se k domu a podívejte se na teploměr vpravo u dveří.Teď už můžete uvnitř pomocí klíče otevřít onu přihrádku,ve které najdete a přečtete si dopis od Jane Nash a dodací list od jisté Marie Yazzie. Seberte 3 páky z vrchní levé police a dopis pro Mary Yazzie.Otočte se a jděte ven do stáje vpravo.Po vstupu do ohrádky vstupte do dveří sedlovny vpravo a promluvte si s hlavním stájníkem Texem.Žádáte koně,ale on chce vidět,že jste připravená na něj sednout.Musíte mít klobouk,rukavice,láhev plnou vody,sedlo a uzdu.Ještě musíte odpovědět na Texovy otázky,týkající se jízdy.Předtím než můžete jet,musíte pomoci Shortymu s prací v domácnosti.Pak vám bude přidělen kůň jménem Bob.Nejdřív však jděte ven do ohrádky,kde jsou uvázáni koně,včetně Boba.Prohlédněte si kolbiště na barelové závody vpravo proti koním.Moc se vám nechce,ale jděte k Shortymu do kuchyně, začít plnit Texovy úkoly.Promluvte si s ním a zjistíte rozsah prací.Dá vám seznam:je to sběr zralé zralé zeleniny,rozdělání ohně a přinesení vědra s vodou.Vyberte si jako první sběr zeleniny.Jděte ven,v té chvíli vám zavaolá Bess a dá vám cenné rady k úkolům.Pak se otočte se a vezměte koš visící vpravo vedle teploměru (prohlédněte si ho) u dveří.Pak vyjděte do zeleninové zahrady vpravo od dveří.Jako městský člověk nejdřív musíte zjistit,jak taková zralá zelenina vypadá.Nesmíte se totiž splést.Nejlépe to zjistíte na internetu.Na mobilu klikněte na knoflík pod webem.Prohlédněte si nabídku a vyberte 'harvesting vegetables'.Prohlédněte si vlašské fazole: Romano,fazole:Black Turtle,rajčata:red Beefsteak,dvoubarevné Northern Lights,zlato-bílé Old Ivory Egg a oranžovo-žluté Golden Queen.Po této přípravě vpravo seberte 2 zralá rajčata red Beefsteak, dál seberte 2 Golden Queen,fazole Black Turtle ještě zralé nejsou.Na zahradě vlevo seberte 4 rajčata Northern Lights.Ostatního si nevšímejte.Přineste zeleninu Shortymu do kuchyně.Seberte starý koš,který,jak zjistíte v inventáři,je rozbitý.Podívejte se na poškození zblízka.Pravou myší můžete jednotlivé kousky otáčet.Takže si vyberte jednotlivé kousky a umístěte je na správné místo na koši.Pokud tak učiníte správně,jednotlivé kousky zapadnou a již je nemůžete vzít zpět,to je nejlepší kontrola.Pak 3x klikněte na červenou nit a košík se sešije.Jděte ke kurníku a promluvte si s Davem.Pak vstupte do kurníku a přečtěte si tabulku nad bílou slepicí.Nejdřív vezměte vejce z ostatních 7 hnízd (všude být nemusí).Vejce zkuste udat v kuchyni,ale ještě musíte do kurníku jednou.Vezměte vejce od bílé slepice.Pak si znovu prohlédněte všechna hnízda,celkem získáte 6 vajec.Dejte je Shortymu a požádejte ho o láhev s vodou.Potom jděte ven ke špalku před kuchyňskými dveřmi.Klikněte na poleno a to se samo přesune na špalek,klikněte na klín a ten se sám vloží na poleno,ovšem trochu nakřivo.Nyní musíte vybrat úhel rány na klín a vaše umístění od špalku.Je to celkem jednoduché,pokud je poleno nalevo,dejte stopu tamtéž,pokud je vzadu i vy musíte stát blíže špalku a totéž platí o úhlu úderu.Nakonec klikněte na č. 3.Rozštípejte všechna tři polena. Vezměte naštípané dřevo.Otočte se a seberte větvičky na zemi vlevo od hlavní budovy.Jděte mezi obě zeleninové zahrádky a seberte další větvičky.Jděte ke dveřím do kurníku a tady jsou další větve vpravo od dveří.Otočte se a seberte větvičky ze země u záhonu kaktusů na vozíku,další seberte na zemi vpravo od červené boudy.Vraťte se do domu ke krbu.Z koše před ním si vezměte noviny,ty první jste již viděli,takže je rovnou zmuchláte,pak totéž udělejte s druhými a přečtěte si o bankovních lupičích.Tím je také připravíte na podpal.Jděte k venkovnímu ohništi a podívejte se blíž,v popelu najdete kódovanou poznámku,ke které se vrátíme později.Umístěte zmuchlané noviny ve středu, na ně dejte větvičky a potom naštípané dřevo. Vezměte vědro u ohniště a jděte dovnitř červené vodárenské budovy,zde ho umístěte na umyvadlo a otočte pravým kohoutkem.Plné vědro dejte zpátky vedle ohniště.Nyní je čas přichystat se na cestu.Jděte do sedlovny.Podívejte se na kresbu American Quarter Horse (druh koně v Americe,používaného na rančích k práci s dobytkem) na zdi, krmný program koní a anatomii koňského kopyta a další plakáty na zdech.Promluvte si s Texem. Vezměte bílý klobouk ze sudu,rukavice a sedlo ze stojánku Boba. Pak jděte ven ke svému koni.Tam se ho pokuste osedlat.Nejdřív na něj dejte sedlo,pak mu utáhněte podbřišník 3x.Dejte dolů třmeny, klikněte na Bobův krk a odveďte ho do venkovního prostoru s barely.Nasedněte,ale ještě vás čeká zkouška od Texe.
Where's the horse's hocks? back legs.
Where's the horse's frog? bottom of hoof.
How tall is 15 hands? five feet.
What is a Paso Fino? gaited horse.
How do you know if a horse is colicking? keeps lying down and then standing up.
What is the difference between a bay and a chestnut? bay has black points.
What tribe bred the first Appaloosas? Nez Perce.
What part of the horse is most likely to be hurt when it founders? the feet.
What part of the saddle should be checked before you go out on the trail? cinch.
What is a mule? offspring of a female horse and male donkey.
Kde má kůň hlezna? Na zadních nohách.
Kde má kůň skřenku? Spodní část kopyta.
Jaká výška odpovídá 15 pěstem? Pět stop.
Co je Paso Fino? Druh koně k práci s dobytkem
Jak poznáš, že má kůň koliku? Stále leží, ale musíš ho donutit vstát.
Jaký je rozdíl mezi barvou koně bay a chestnut? Bay má černé tečky
Jaký se jmenoval zakladatel plemene Appaloosa koní? Nez Perce.
Jaká část koně je zřejmě poraněná, když kůň zchromne? Nohy (to je ale překvapení)
Jaká část sedla by měla být zkontrolovaná, než půjdete jezdit? sedlový řemen.
Co je mezek? Potomek klisny a hřebce osla.
Jděte kupředu a za bránou klikněte na Mary's Gifts na mapě.Vstupte do obchodu s dárkovými předměty.Jeďte kupředu a prohlédněte si kufr u pravé zdi.Všimněte si nápisu –EH a AH uvnitř srdce.Prohlédněte si fotky skalních kreseb a staré obrázky pod zavřeným oknem,na dalším stole vlevo se podívejte zblízka na vyřezané iniciály FH.Přečtěte brožuru Arizona's Petrified Wood na levém stolu. Pak se podívejte zblízka na hroty kopí na zdi.Zde vás čeká hra Run for Cover by the native rugs.Vaším úkolem je dostat ptáka do otvoru na druhé straně.Kojoti a pták se mohou pohybovat jen po jednom poli najednou.Pohybujte ptákem pomocí šipek vpravo tak, aby vás kojoti nechytili.
Úroveň 1:dolů 2x,vpravo 2x,nahoru 1x,dolů 6x a vpravo 5x.
Úroveň 2 :Nahoru 2x,vpravo 7x,vlevo 3x,dolů 4x a vpravo 3x.
Úroveň 3 :Nahoru 2x,vpravo 2x,dolů 2x,vlevo 2x,nahoru 3x,dolů 3x,vpravo 2x,nahoru 3x,vpravo 5x a nahoru 1x.
Když dokončíte 3 hry,seberte minci ze štěrbiny.Zahrajte si víckrát,abyste dostali více známek, budete je potřebovat.Přečtěte si článek o Charleen Purcell.Její telefon nyní máte v mobilu.Ještě se podíváme kolem.Jděte vlevo a podívejte se na obraz krásného koně u levého pultu.Promluvte si s Mary.Dozvíte se,že měla zájem koupit od Rawleyů jejich pozemek,ale byla odmítnuta.Vyčerpejte všechny otázky v rozhovoru.Podívejte se znovu na kufr,klikněte na monogramy,pak do čtverhranných otvorů vložte 3 páky z inventáře.Jděte ven a zavolejte Charleeně.Dozvíte se,že iniciály na kufru patří Eldridge a Abigail Humberovým,kteří se brali 4.9.1811.Vrátíte se uvnitř a podívejte se zblízka na kufr.Znovu použijte 3 páky na zámku kufru.Pak zadejte datum sňatku 4 - 9 - 11. Zámek prostoru pro zavazadla má 12 bodů jako hodiny.Klikněte na levou páku pro nastavení 4 hodin,střed pro 9 hodin a pravý zámek na 11 hodin.Kufr se otevře a vezměte si hodinky (můžete vzít jen jednu věc a to jsou právě hodinky).Vraťte se na farmu.Boba odsedlejte a sedlo s rukavicemi dejte na Bobův stojánek.Vypadne modrá pohlednice,ze které zjistíte,že J.Nash je Texova sestra.Promluvte si s Texem o Jane.Pak jděte do kuchyně promluvit si se Shortym o Mary z obchodu.Jděte do hlavní místnosti v domě a podívejte se na rohovou truhlu.Ptáci,kteří jsou zde namalování,mají na sobě umístěny čtvercové otvory,do kterých se přesně hodí vaše tři páky.Také zde je 12 poloh jako u hodin.Na rozbitých hodinách u krbu jsme zjistili,že stejné barvy jako na truhle –červená, modrá a žlutá odpovídá číslům 12, 2 a 7.Proto na červené barvě truhly nastavte 12,na modré 2 a na žluté 7 hodin.Tajná přihrádka se otevře.Přečtěte si deník šerifa Meryla Humbera.Dozvíte se o Frances Humber,Dirk Valentine a Harrison's Yellow (Francesina oblíbená květina).Přečtěte si Dirkův dopis pro Frances,je zde kódovaná douška v podobě číslic.Pokud si místo číslic dosadíte písmena, která jsou v abecedě na pořadovém místě podle kódu (9 = I, 12 = L atd.)Tímto způsobem vám vyjde zpráva I LOVE YOU.Dále zde najdete mapu skalních maleb,kterou si vezměte.Vlevo vezměte hodinky a klikněte na jejich víčko.Na levé straně jsou iniciály Meryla Humbera.Vpravo na ciferníku jsou sudá čísla aktivní a vaším úkolem je stisknout tak,aby všechna sudá zůstala stisknuta.Je to náhodné,takže sami musíte zjistit,která to jsou.Nejjednodušší je,kliknout třeba na 2 a pokračovat,dokud jedno číslo nezůstane dole.Pak pokračujte dál,až zjistíte to další číslo.Dalším krokem je stisknout to první zjištěné číslo,to druhé a dál klikat,až zjistíte to třetí.Tak budete pokračovat až do konce.Hodinky se otevřou,uvnitř je obrázek Meryla a Frances,je zde také kus řetízku.Otevřete inventář a vyberte si ony druhé hodinky z kufru.Použijte k jejich otevření řetízek.Uvnitř je vlevo monogram FH a vpravo podobná hádanka,jen s tím rozdílem,že aktivní čísla jsou lichá.Takže znovu proveďte úkony jako u prvních hodinek.V těchto hodinkách je stejný obrázek,ale obrázek Meryla je utržený.Klikněte na Francesin obrázek,na zadní straně je nápis Green Bottle under.Zavolejte Charleeně a dozvíte se o Frances,Dirkovi a pokladu.Vtom na ranč přicválá přízračný kůň a nějakým způsobem porouchá vodní čerpadlo ve vodárně.Druhý den vám volá Bess,vy pak zavolejte šerifa.Jděte do kuchyně,ale Shorty tu není.Podívejte se na stůl vpravo od kamen.Prohlédněte si minerální mapu oblasti.Telefonní číslo společnosti SW Geological Survey máte nyní v mobilním telefonu.Nancy je přistižena Shortym při prohlížení mapy.Jděte ven a zavolejte SW Geological Survey,kde se dozvíte další informace o mapě i o Shortym.Jděte zpět do kuchyně,omluvte se Shortymu a za to dostanete za úkol další sběr zeleniny a vajec.Ze zdi venku seberte koš na zeleninu.V levé zahradě vyberte 5 svazků zralých fazolí Romano a 2 zralá rajčata Old Ivory Egg a nic jiného.Pravá zahrada –2 červená rajčata Red Beefsteak a 3 svazky suché Black Turtle.Všechno dejte Shortymu.Pak z inventáře vezměte koš a jděte do kurníku.Seberte ze všech hnízd kromě toho pod bílou slepicí 6 vajec a dejte je taky Shortymu. Pak dostanete za úkol upéct narozeninový koláč pro Texe.Prohlédněte si krabici s kuchařskými předpisy na přípravném stole a najděte si potraviny na koláč Shadow Ranch,podívejte se i na převodní tabulku na ledničce.Jděte ke stolu vlevo od kamen a vidíte zde všechny přísady.Dejte do mísy 2 kousky másla,přidejte 2 vejce,5 odměrek mléka,přidejte 2 pinty mouky,3 lžičky prášku do pečiva,7 odměrek cukru a nakonec 3 čajové lžičky vanilky.Klikněte dolů a vyberte Bake.Těsto dejte na velkou kulatou pánev a navolte 3 hodiny ve střední teplotě.Stiskněte červený vypínač nalevo.Po upečení koláč vyndejte z kamen a pokud je tak,jak má,Nancy prohlásí PERFECT.Ale to ještě není všechno.Máte vlevo vzorek ozdoby,na kterou klikněte.Kousky budete mít vpravo a musíte je naskládat na koláč až vznikne tvar tulipánu. Pokud je dáváte správně,už nejdou vzít zpět.Pravým klikem kousky otáčejte.Po dokončení to Nancy zase okomentuje.Ještě ho vybarvěte,3x zelené listy,3x červený květ.Prohlédněte si tabulku na dveří do vodárny a zavolejte šerifa.Dá vám svolení vstoupit dovnitř.Jděte dovnitř a podívejte se zblízka na zkorodovanou rouru vlevo od modrého čerpadla.Seberte kovový hrot vlevo.Zahněte vlevo a uvidíte zamřížovaná dvířka dole pod policí.Vejděte a pokračujte vpřed do dalších zamřížovaných dveří.Promluvte si s Davem,který zde evidentně taky něco hledá.Zjistěte,co všechno ví o Frances a o pokladu.Otočte se pak vlevo a vezměte poškozenou peněženku na pravé střední polici.Prohlédněte si dveře nahoře na schodech,vedou do hlavní místnosti ranče.Vraťte se dolů do sklepa a jděte prvními mřížovanými dveřmi směrem do vodárny.Pod schody se otočte a klikněte na plochu schodu. Zvedněte podestu a podívejte se na další hádanku – viz obrázek.ObrazekVaším úkolem je udělat prostor vedle dlaždice s inicálami FH tak, aby se dala odsunout doprava.Pohybujte podle čísel s dlaždicemi takto:1 – vpravo, 2 – dolů, 3 – vpravo, 4 – dolů, 5 – vpravo, 6 – vpravo, 7 – nahoru, 8 – nahoru, 9 – nahoru, 10 – vlevo, 11 – nahoru, 12 – vlevo, 13 – nahoru, 14 – vpravo, 15 – nahoru, 16 – nahoru, 17 – vpravo, 18 – dolů a 19 – červená dlaždice vpravo.
Když tak učiníte,objevíte zelenou láhev se starými dopisy.V prvním dopise z vězení se Dirk zmiňuje o svém oblíbeném šátku (stitch) a oblíbeném vaku (beads).Druhý dopis se zmiňuje o oblíbených sušenkách,krabicích a o nalezišti achátu.Třetí dopis je o oblíbené květině na koláči, o květině na oblíbeném dopisním papíře a na Charlieově hrobě.Nyní známe všechny oblíbené věci Frances –šátek,peněženka,sušenky,koláč a papír.Jděte ven a promluvte si s Davem u kurníku.Chce, abyste si vzali rukavice a opravili kurník.Přečtěte Francesin dopis,který vám ukáže a všimněte si lilie na dopisním papíře.Dozvíte se,že věznice je v městě duchů v Dry Creek.Jděte do domu a podívejte se zblízka –( 2x klik na obraz u krbu) na Francesin šál.Při pohledu na vzorek použijte vyhledávače v mobilu k vyhledání COMMON KNITTING STITCHES.Zjistíte,že to je vzor Daisy.Když už budete na internetu,přečtěte si i stránky o žluté květině Harrison Yellow.Pak zavolejte Bess Marvin a vyprávějte jí o peněžence,Daveovi a mapě skalních maleb.Jděte za Texem do sedlovny, promluvte si s ním o jeho sestře.Pak s ním promluvte znovu a máte nakrmit kuřata a koně.Koše zleva doprava 1-5 -Oats,Mix Pellets,Corn,Pink Pete's Pink Cattle Supplement,Chicken chow.
Podívejte se na plán krmení na tabuli.Kuřata potřebují 2 naběračky z Chicken chow. Jediný z košů, který by mohl tento pokrm obsahovat je úplně napravo.Vezměte 2 naběračky právě z tohoto koše.Pak klikněte dolů a vyberte KEEP.Běžte s vědrem ke kurníku a krmivo nasypte do násypky venku.Nyní jsou na řadě koně.Bob:2 plechovky Oats,2 naběračky Corn a 3 hrnky Mix Pellets-váha 4,5. Klik dolů,vybrat KEEP a odnést k Bobovi do jeho kbelíku.Dávka pro Clyde:dejte vědro na váhu dole u košů – 3 plechovky Oats, 1 hrnek Mix Pellets-váha 4,5.Stejný postup při zvednutí kbelíku a vysypání Clydeovi.Dávka pro Ace: 1 plechovka Oats,1 lopatka Corn,2 hrnky Mix Pellets-váha 4,5. Samozřejmě zase odneste příslušnému koni.Vraťte vědro na váhu a promluvte si s Texem.Máte mu předvést jízdu kolem barelů a chytání do lasa.Vezměte sedlo a rukavice z Bobova kolíku.Na obrázku na plotu corralu vpravo vidíte dráhu závodu.Osedlejte Boba,tak jako dřív,včetně utažení podbřišníku a jdětes ním do výběhu.Klikněte na barel č. 1 a Bob sám zná trasu,jenže běží pomalu. Proto se snažte modrými šipkami zkrátit obraty kolem barelů,avšak nesmíte ho shodit,nebo dokonce i rozkolíbat.Až dosáhnete času 9,5 vteřiny,bude Tex spokojen.Potom vezměte laso na koze na řezání vlevo.Ve chvíli,kdy vytvoří dokonalý kruh,klikněte a chytíte smeták do lasa.Musíte to dokázat 4x z 5 hodů.Díky tomu získáte vlastní laso.Teď vás čeká další cesta.Vezměte sedlo z Bobova kolíku, osedlejte ho.Zavolejte Charleeně a dozvíte se,že máte prozkoumat oblast Dry Creek,kde byl Dirk uvězněn.Nasedněte na Boba a otevřete si bránu z výběhu ven do prérie.Na mapě si vyberte Dry Creek.Po sesednutí z koně jděte kupředu 2x a pak se otočte vlevo k obchodu se smíšeným zbožím. Jděte na jeho verandu z pravé strany a seberte červenou páku.Jděte vpravo ke kadibudce a klikněte vlevo na zem.Je zde železný hrot,ale možná i škorpion,popř.chřestýš.Tak to zase nechte být a vrátíme se později.Také se může stát,že zde žádná překážka nebude,takže hrot můžete sebrat rovnou.Jděte do šerifova sídla naproti přes cestu.Na verandě najdete na prkně vlevo vyřezanou značku BD.Vstupte dovnitř,cely jsou zamčené.Jděte zase ven zahněte vpravo,jděte 2x vpřed,otočte se napravo a uvidíte sud mezi dvěma budovami a na něm další monogram JF.Vedle sudu seberte hrot kopí vlevo,i zde může být nějaký nebezpečný živočich,takže buď poodejděte a vraťte se později, nebo hrot seberte.Pokračujte na konec ulice a na sloupu k uvázání koně je značka JA.Další značka je u budovy vpravo od kadibudky při čelním pohledu.U hřbitova na konci ulice prozkoumejte budovu vlevo.Na dveřích si přečtěte telefonní číslo.Dveře této budovy mají číselný zámek.Zjistíte že mobil zde nefunguje.Cestou zpět k Bobovi se vraťte ke kadibudce a už můžete sebrat hrot kopí. Jeďte do Mary Gifts k obchodu a zavolejte šerifa,který vám sdělí kód k otevření zámku na dveřích v Dry Creek - 9274.Vstupte do obchodu a podívejte se na novou zkamenělinu na stole u okna vlevo od herního automatu.Promluvte s Mary.Dříve než budeme hledat skalní malby se zastavíme v Trail STOP (mapa).Těsně před Bobem seberte 1. hrot.Pokračujte po cestě vlevo.Dál vlevo najdete další hrot,vpravo hrob a kousek dál zase vlevo 2.hrot.Nechoďte ke kameni nalevo,čeká tam na vás chřestýš.Kousek dál je 4.hrot.Pak pojedeme do Cougar Bend.Jděte vpřed ke skalám vpravo.Zde najdete 1.hrot.Klik dolů,pak vlevo, vpřed a kusek vpravo je 2.hrot.U skály vpravo klikněte nahoru,pomocí lasa vylezte nahoru a zde vpravo je 3.hrot.Tak a teď se budeme věnovat skalním malbám,kterých jste si jistě již všimli.Vždy když na kresbu narazíte,klikněte na ni,zobrazí se vám mapa a vy vložte kresbu z pravé strany na místo na mapě,kde jste ji našli.Podle našeho obrázku –viz obrázekObrazek to jistě nebude nic těžkého.Po správném složení se dole objeví nápis BENEATH CAPPY‘S KEY‘S PAPPY’S NAME PLEASE.Jeďte do Mary Gifts k obchodu,zavolejte Charleeně a dozvíte se, že Dirkův otec se jmenoval CASHMEER Valentine.To je jméno ,které budete potřebovat.Jeďte do Dry Creek do domu vlevo na konci ulice Cappy’s.Na zámku zadejte čísla 9 2 7 4 a vstupte dovnitř. Prohlédněte si knihy na stole vlevo. Zahněte vlevo a najdete zde plechovku na sušenky (oblíbené Frances) s nečitelným názvem.Podívejte se na geometrický tvar na stole vpravo od plechovky.Dál si prohlédněte obraz vpravo od klavíru na opačné straně místnosti.Otočte se vpravo a najdete cizí věci na přespání.Vpravo si prohlédněte starý automat.Vraťte se klavíru a podívejte se zblízka na jeho spodní část a klikněte na ozdobený panel.Zde musíte zadat jméno CASHMEER.Stisknutím se některá písmena mění na více místech.Můžete si to zkusit sami,ale zde je řešení:zleva do prava 1-8 Stiskněte 7,dokud se neukáže E,6 dokud se neukáže E,8 až bude písmeno R,3 musí znamenat S,2 už je zde A,5 dokud nebude M,1 musí ukázat C a 4 ukáže H.Vezměte dopis z tajné schránky a přečtěte si ho.Jeďte do Mary Gifts k obchodu,zde mobilem zavolejte Charleeně a zeptejte se jí na název sušenek.Na webu vyhledejte stránku CATTLE BRAND AND BRANDING (úplně dole) a na nich najdete různé značky rančů.Vstupte do obchodu a klikněte na stole vpravo na víko s monogramem FH,jsou to ladičky a Mary se musíte zeptat,zda vám je půjčí.Ta za to chce 10 hrotů,které již máte v inventáři.Dá vám na ně krabici,do které se samy automaticky přemístí a vám v inventáři zůstane jeden hrot,asi jako dárek.Vezměte ladičky ze stolu a jeďte do Dry Creek.Před vězením se podívejte na prkno na verandě,prohlédněte si značku a po nadzvednutí prkna seberte bednu s jakýmsi přístrojem.Jděte do budovy s nápisem Cappy’s.Zde vlevo vedle krabice na sušenky položte nalezenou krabici na stůl.Vložte do ní nalezenou červenou kliku a klikněte na vrchní část krabice. Automaticky se vám dole objeví ladičky.Každá ladička má na sobě nějaké písmeno.U otvorů na krabici jsou rovněž písmena a jejich kombinací dojdete ke jménu France.Vložte tudíž do otvorů ladičky tak, aby toto jméno utvořily.Otočte klikou a lampa na pravé zdi nevydrží vzniklý zvuk a praskne.Když poodstoupíte od stolu, můžete se na lampu podívat a najít zde zprávu a přečíst si ji.Nyní potřebujete získat nějaký magnet.Ten jsme viděli na lednici na ranči.Cestou tam vidíte schůzku Mary a Texe.Odsedlejte Boba a uložte sedlo na kolík.Když vyjdete ven, zjistíte,že už je pokročilá doba a musíte ještě opravit kurník.Vraťte se tedy a ze sedla seberte rukavice.Nyní to už jde,protože koně už spí.Jděte ke kurníku,v inventáři si vezměte rukavice,klikněte na rozbitý plot a kousky z pravé strany vložte do otvoru v plotu.Pokud se vám to podaří umístit správně, daný kousek již nejde vzít zpět.Pravou myší můžete kousky otáčet.Vtom se znovu objeví strašitelný kůň a způsobí zkrat na vedení.Druhý den vám volá Bess a George.Jděte do kuchyně a seberte z lednice magnet a promluvte si se Shortym.Jděte ven a zde na zemi najdete podkovu se zaklíněným kamínkem,tu seberte.Protože máte za úkol opět sběr zeleniny,seberte ze zdi vpravo od dveří koš a v levé zahrádce seberte 4 rajčata Northern Lights,v pravé zahrádce 2 červená Beefsteak,2 Golden Queen a 2 suché fazole Black Turtle.Dejte všechno Shortymu.Další je sběr vajec.Probíhá to téměř klasicky,nejdříve 5 vajec ze všech hnízd kromě bílé slepice.Zkuste je udat Shortymu a protože neuspějete,vraťte se do kurníku,zlobivá slepice je pryč,takže počet vajec doplníte na 6 a to už je Shorty spokojen a dá vám láhev vody.Promluvte si s Davem před kurníkem,pak jděte do sedlovny a promluvte i s Texem.Vyzpovídejte ho a pak se ho zeptejte,zda si můžete vyjet.Dostanete za úkol sestavit uzdu.Z horní police vlevo na zdi u Texe najdete v plechovce součásti uzdy.Není jistě těžké těch pár kousků dát dohromady,neboď opět po správném umístění již nejde součástí pohnout. Pravou myší zase můžete kousky otáčet.Pokud se nevede,podívejte se na hotovou uzdu u dveří vlevo. Pochlubte se Texovi a můžete jet.Dříve než osedláte Boba,zavolejte Rawleysovům a dozvíte se fůru zajímavého.Pak jeďte do Dry Creek a jděte do Cappys.Na stole,kde byly knihy je prázdno,rovněž věci na spaní zmizely.V levém rohu čelem ke dveřím je krabice a na ní leží klíč.Ve chvíli,kdy na něj kliknete,vás někdo praští a vy se ocitnete v cele.Podívejte se vpravo od umyvadla na zeď.Zde je shluk čárek po čtyřech.Jejich počet ve skupině odpovídá pořadí písmen v abecedě.To znamená,že např.A má číslo 1, B číslo 2 a tak dále.Jednotlivá písmena zadejte pomocí klávesnice na aktivní kurzor a po každém písmenu zmáčkněte Enter.Tímto způsobem přijdete na text UNDER BANK LAMP. Otočte se vlevo a na zdi uvidíte pověšený klíč.Pod klíčem leží povalená židle.Pomocí lasa ji přitáhněte pod klíč.Vlevo v cele seberte cihly.Znovu se podívejte zblízka na klíč.Vlevo vidíte úhel a sílu hodu cihlou.Vyberte si 2. úhel zleva a střední sílu.Pomocí lasa židli přitáhnete k cele a už snadno klíč seberete.Klíčem klikněte na prostřední část mříží dole a vyjděte ven.Vlevo najdete na podlaze kódovací vězeňskou tabulku.S její pomocí můžete vyluštit ohořelý kousek papíru z ohniště na ranči.Will need more supplies if ranch is not soon check book shelf again Dirk might have hidden it right under sheriff nose. Je jasné, že na ranči je záškodník.Jděte ke dveřím budovy banky(mezi obchodem a Cappys.Vpravo na zdi za uvolněnou cihlou najdete další zprávu.Další klíč je skryt v hracím automatu a vy potřebujete získat prsten.Jeďte na ranč,odsedlejte Boba a promluvte si s Davem,jako vždy u kurníku.Získáte prsten.Poodejděte od Davea a zavolejte šerifovi. Pak znovu nasedlejte a jeďte zpět do Dry Creek k hernímu automatu v Cappy’s.Pokud jste na automatu hráli již dříve a nemáte více peněz,musíte je získat v Mary Gifts hraní tamější hry. Jděte k hracímu automatu a vaším prvním úkolem je na čtyřech polích zobrazit nejhorší gang, působící v okolí.Zde si hru uložte,pak do otvoru vhoďte mince a zatáhněte za páku.Snadno poznáte, kdo je lump a kdo ne,trochu nejasné je to u zvířat,ale protože jsme hru uložili,nic se neděje. Takže si vyberte bídné lumpy a zmáčkněte tlačítka pod nimi.Tyto obrázky se již nebudou měnit,až zatáhnete za páku.Pokud vám nevyjdou čtyři lumpové,načtěte si hru a zkuste to znovu,obrázky budou jiné.Výhru poznáte podle toho,že vám automat vyplatí výhru.Dalším úkolem bude na automatu nastavit úctyhodné občany.Postup je stejný,jen do červeného pole nad otvorem vložte prsten,pak peníze a zatáhněte za páku.Výhrou je klíč.Teď vás čeká cesta do Trail STOP.Jděte vpřed 3 krát a pak jděte vlevo ke kameni,kde byl chřestýš.Odvalte balvan a najdete zde bednu s další hádankou. Úkolem je pomocí magnetu,který máte v inventáři,symboly prvků dostat do středu desky na jejich příslušná místa –viz obrázek.ObrazekCesta je ztížená konstrukcí,položenou přes labyrint,takže kousky cesty nevidíte.Chce to jen trochu trpělivosti a projít si možné trasy.ObrazekObjeví se skříňka s další hádankou,kterou budeme řešit později.Skříňku si vezměte sebou.Jeďte do Mary Gifts a venku si prostudujte e-mail.Dle rady Charleeny si na webu najděte stránky Kelleher,které si prohlédněte, dál si prohlédněte stránky o korálcích,pokud je zde najdete.Já jsem je při prvním pokusu na webu neměla,přesto jsem hru dohrála v pohodě.Jděte si promluvit s Mary.Snad se radši neptejte na nic, co se týká Texe a zaměřte se na korálky.Mary nejdříve chce upravit vitrínu s brožemi.Není to tak složité,jak to vypadá.Nejdřív do vodorovných řad dejte stejné druhy broží,jako jsou bílé obrázky vlevo.Nejdřív tři modré,tři červené a tři zelené.To udělejte na celém poli.Pak klikněte na první brož a všimněte si,že se změnil tvar kurzoru.Dole máte značky,které odpovídají váze broží,stejně jako u konfekce.Všechny brože v rámci jedné barvy srovnejte od nejlehčí do nejtěžší – viz obrázek.ObrazekPromluvte si s Mary a dostanete korálky na opravu peněženky z inventáře.Klikněte na ni a vpravo vedle se objeví sada korálků.Na hrot jehly navlékněte žlutý korálek,pak černý,černý s červeným křížem /nebo obráceně?/ - toto udělejte celkem 4x,pak dejte červený,bílý,červený a červený s růžovým křížem.Také 4x.Nancy konstatuje,že výšivka vypadá jako květ máku.Již víme,že Frances měla oblíbené květiny – žluté růže z dopisu,lilie z dopisního papíru,tulipán z dortu, slunečnice z plechovky sušenek,sedmikrásky ze šátku na obraze a mák z peněženky.Otevřete si skříňku,nalezenou v Trial Stop.Nahoru vyberte mák,do řady pod ním zleva doprava slunečnici, žlutou růži a lilii,do spodní řady kopretinu a tulipán.V krabici si přečtěte list.Do otvoru vložte klíč z herního automatu.Objeví se další list se symboly ze skalních stěn.Kresby si ve stejném pořadí někam nakreslete,pak si otevřete mapu a klikejte na symboly ve stejném pořadí – viz obrázek.ObrazekSedněte na Boba a jeďte do Cougar Bend.Na mapě skal si všimněte,že ve středu je kresba,ke které nevedou žádné čáry.Je umístěna nahoře na útesu.Pomocí lana se tam vyšplhejte a vlevo symbol najděte a klikněte na něj.Vypadá jako ležaté V.Objeví se oblázek a pře se oblázek a přetěte si list,odkazující se na Charlieův hrob.Seberte oblázek a promluvte si o něm v Mary Gifts s Mary.Ta ho vybrousí a objeví na něm obrázek.Když vyjdete ven,zavolá vám Bess.Jeďte do Trail Stop přímo k hrobu vpravo.Klikněte na hrob a vlevo se objeví vybroušený achát.Pohybujte kurzorem po okolí,až najdete stejný strom jako na oblázku.Je to za balvanem,kde byl chřestýš.Pokuste se tam jít,ale Nancy tam radši jede na koni.Na místě samém zahněte vpravo a jděte vpřed dokud to půjde,pak vpravo až nahoru na skálu.Pomocí lana hozeného na kmen vyšplhejte ještě výš.Vstupte do skalního úkrytu a jděte vpřed až ke zdi s nápisem.Pomocí tabulky z inventáře zjistíte barvy v pořadí hnědá,zelená,žlutá,červená,modrá,oranžová,zelená,žlutá,hnědá,modrá,zelená,oranžová,modrá, hnědá,zelená,oranžová,červená,modrá,žlutá,zelená,modrá,zelená,hnědá,žlutá.Otočte se vpravo a zde si hru uložte.Začíná zde bludiště.Budete se hledat cestu k pokladu a klíče,která vám k němu pomohou.Ty klíče jsou umístěny ve vázách na zemi.Je docela možné,že jsou jinde,než budu popisovat,takže se radši koukněte do každé vázy,bude to jistější.Jděte vpravo do dveří s hnědým kamenem.Za nimi vlevo do levého rohu prozkoumat vázu,dále dveře se zeleným kamenem,vlevo,pak další džbán uvnitř kterého by mohl být první klíč.Dál jděte vlevo,vpřed,oranžové dveře,za nimi džbán s klíčem.Otočte se zpět a vlevo do žlutých dveří.Zahněte vpravo, vpřed a vedle červeých dveří po žebříku nahoru.Nahoře vpravo, vpravo, vpřed.Před vámi je váha s klíčem.Dál jděte vpravo, za modrým kamenem dolů,vpřed oranžovými dveřmi,vpravo zelenými,vpravo nahoru po žebříku.Tam vlevo,vpravo do hnědých dveří,vpravo do modrých,vpravo,vlevo do zelených,vlevo do oranových, vpravo do modrých,vlevo do hnědých,vpravo se otočte čelem k zelným dveřím,jděte čelem vzad a ve váze seberte klíč.Jděte zpět do zelených dveří,vpřed do oranžových,vpřed,vpravo do červených, vlevo,vpřed,vlevo do modrých dveří,vpřed do žlutých,vlevo do zelených,vpřed do modrých,vpravo je váza s klíčem.Klikněte na koberec na zemi a objevíte otvor ve skále.Zahněte vlevo a vstupte do zelených dveří.Jděte vlevo a po žebříku nahoru.Pak jděte vpřed až ke žlutým dveřím vpravo. Klikněte na plechovou tabulku a objeví se klíčové dírky,do kterých vložte klíče stejného tvaru. Klikněte na šroub vpravo.Uvnitř najdete na zdi velké srdce a vpravo bednu se zlatými srdíčky.Po opuštění na vás čeká překvapení.Dostaví se sám záškodník – Shorty.Po jeho monologu musíte jednat rychle,tak si hru radši uložte.Zahněte vlevo,utíkejte až k žebříku,po něm dolů,tam se otočte, zahněte vpravo do zelených dveří.Zahněte vlevo z červených dveří vydloubněte červený kámen, vraťte se k zeleným dveřím a kámen vyměňte,pak znovu k bývalým červeným dveřím a dejte tam zelený kámen.Pak už se dívejte co se bude dít.No,jednou nechte Shortyho vyhrát,je moc roztomilý.Nakonec ale dobro zvítězí nad zlem,jak jinak.Konec hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Nancy Drew-The Secret of Shadow Ranch

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář