Jdi na obsah Jdi na menu
 

Peťka 4 - Den nezávislosti

28. 9. 1999

TOPlist

 

Peťka 4 – Den nezávislosti

22.2.2009 Autor návodu: Karel Frey

Šeremetěvo 13

Obrazek

Po skončení rozhovoru s úřednicí vyjdi z celnice dveřmi nalevo. Počkej až krysa zaleze do díry ve zdi a seber z odpadkového koše plechovku krému na boty. Jdi vpřed a promluv si s černochem hlídajícím přívěs. Mluv s ním do té doby, až vystřelí z foukačky otrávenou šipku na plakát naproti. Seber šipku a prohledej vrak auta. Najdeš v něm šroubovák. Vezmi si ještě tkaničku z tenisky pohozené u přívěsu a vrať se k celnici. Vejdi do levých dveří a promluv si s kontrolorem zavazadel. Po skončení rozhovoru vyjdi ven dveřmi napravo. Použij tkaničku na odstavené letadlo na přistávací ploše a zabouchej na jeho dveře. Seber trubičku, která vypadla opraváři a projdi celnicí na druhou stranu. Zkombinuj šipku s trubičkou a vystřel jí na bezpečnostní kameru. Vejdi do celnice pravými dveřmi a použij šroubovák na šroubek v přední části přístroje na sny. Zapni žluté tlačítko a na obrazovce se objeví Ind sedící před celnicí. Seber tašku se salámem pověšenou na stěně vzadu a vyjdi ven dveřmi nalevo. Polož salám na odpadkový koš a poté dej kryse leštidlo. Vejdi do místnosti kontroly zavazadel a vezmi si kufr plný krémů na boty. Použij krém na jednoho z hrdinů a poté vyjdi ven dveřmi nalevo. Promluv si s Indem a poté seber flétnu kterou odložil. Dojdi k černochovi a promluv si s ním. Vejdi do přívěsu a promluv si s africkým kouzelníkem. Prozkoumej všechny vystavené masky a přemluv kouzelníka, aby ti prodal přemisťovací přístroj. Použij flétnu na opičku, která ukradla tvoje peníze. Seber ze země přemisťovací přístroj a použij jej. Zvol přemístění do lokace vpravo nahoře.

Moskva

Obrazek

Promluv si podrobně s virtuálním reklamním agentem, hlavně o tom jak se ovládá pračka. Pro její naprogramování je potřeba stisknout tyto tlačítka: 2x tmavě modré, 1x světle modré, 3x zelené a 2x červené. Po skončení rozhovoru použij šroubovák na levý dolní ovládací panel pračky. Odstup stranou abys viděl jaké barevné dráty vedou k jednotlivým tlačítkům panelu. Shora dolů je zapojen červený, oranžový, žlutý, tmavě modrý, zelený, fialový a světle modrý drát. Zavři ovládací panel a stiskni na něm správnou sekvenci tlačítek dle rady agenta: 2x čtvrté shora, 1x úplně spodní, 3x páté shora a 2x horní tlačítko. Po absolvování neúčinného vyprání se pomocí přemisťovacího přístroje přesuň zpět do lokace úplně vlevo dole. Projdi celnicí a zajdi za kouzelníkem do přívěsu. Vezmi si prací prášek položený na stole a po skončení rozhovoru se přesuň znovu do lokace vpravo nahoře. Nasyp prášek do násypky na levém boku pračky a stiskni tlačítka na ovládacím panelu. Po úspěšném vyprání a smytí krému z obličejů Peťky i Vasila se vydej doleva. Zkus přejít přes silnici. Okamžitě přijede robot policista a dostaneš od něj lístek s pokutou. Poté co odjede, vydej se doprava za roh domu. Zkus vejít do klubu Retro, ale hlídač tě tam nepustí. Prozkoumej tedy služební vchod napravo. Polož pod dveře lístek s pokutou a poté na ně použij šroubovák. Vyndej lístek a získáš tak klíč. Odemkni služební dveře a konečně se dostaneš do klubu. Po promluvě s pořadatelem prohledej sako pověšené na klice od dveří. Vypadne z něj fotografie herečky. Vejdi do místnosti nalevo a promluv si s opilou herečkou Julií. Zkus otevřít kufry s hudebními nástroji, ale jsou zamčené. Vrať se za pořadatelem a promluv si s ním, hlavně o včerejším večírku (3.volba). Jdi si znovu promluvit s herečkou a tak zjistíš, že neznámý blondýn se jmenoval Sergej. Prozkoumej telefonní automat nalevo a poté zazvoň na všech šest účastníků. Prozvoň ještě jednou oba účastníky v prostřední řadě a tak zjistíš kdo má klíč od kufrů s nástroji. Promluv si znovu s opilou herečkou a dostaneš od ní hledaný klíč. Odemkni klíčem kufry a získáš tak kytaru a harmoniku. Vezmi si ještě prázdnou láhev od vodky odloženou na zemi před stolem. Jdi zpět k pořadateli a projdi mezi závěsy na jeviště. Po odehrání koncertu obdržíš od pořadatele gramofon a jako prémii zlaté vstupenky do klubu. Promluv si podrobně s pionýrem o zvycích a oblékání fanoušků Apogeje a Peregeje. Jdi dozadu a venku před klubem strhni plakát ze zdi. Jdi doleva a promluv si se staroušky na lavičce. Po skončení rozhovoru jim dej vstupenky do klubu. Zkus vylézt na žebřík vpravo a poté přemluv Vasila, aby tě vysadil nahoru. Spusť se dolů z levé části střechy a řekni Vasilovi, aby přešel silnici. Po zlikvidování robota policisty si vezmi z hromady trosek jeho umělou ruku. Vejdi do červených dveří vojenského komisařství. Po skončení rozhovoru se dvěma odvedenci vejdi do předních dveří vlevo k vojenskému terapeutovi. Poté co doktor vyšetří Vasila, použij robotickou ruku na balónek siloměru. Seber ze stolu pytlík semínek. Po skončení prohlídky opusť komisařství a vylez znovu na střechu. Použij semínka na holuby a poté co se zbavíš mnicha, stiskni tlačítko na sloupku. Natrénuj si 2x postřeh na otočném trenažéru. Vrať se za terapeutem na vojenské komisařství a požádej ho o nový test. Vyjdi ven na chodbu a zkus odpojit zavírač na dveřích k terapeutovi. Přemluv Vasila ať ti pomůže se k němu dostat (3.volba) a Peťka zavírač odpojí. Zajdi naproti k oční lékařce. Řekni lékařce, že se musíš chvilku soustředit (2. volba). Zkus s Peťkou odejít. Řekni Peťkovi že má jít sám (2.volba). Dojdi před klub Retro a naber do láhve vodu z fontány. Vrať se k oční lékařce na komisařství a použij láhev s vodou na Peťku. Naštvaný Vasil řekne správně první písmeno. Opusť místnost, jdi naproti k terapeutovi a vykoukni z otevřeného okna. Promluv si s prodavačem rajčat. Peťka ho vyprovokuje a prodavač po něm hodí rajče. (Pokud se tak nestane, dojdi si ještě jednou podrobně promluvit s pionýrem do klubu Retro a zkus prodavače vyprovokovat znovu.) Po úspěšném složení očních testů vyjdi ven z komisařství a zajdi vlevo za roh domu. Seber pizzu, která upadla mnichovi. Vejdi do banky a přelep plakát na zdi plakátem z inventáře. Po úspěšném loupežném přepadení jsi bohatší o 2 rubly. Poté co se vypaříš z banky, kup si na trhu hračku od Číňana. Rozeber jí v inventáři a získáš tak hlavu hračky a pružinu. Zajdi znovu na vojenské komisařství. Vejdi do zadních dveří nalevo k logopedovi a promluv si s ním. Poté zkombinuj v inventáři pružinu s pizzou a dej jí logopedovi. Poté co logoped zmizí, dojdi za ním k pračce a promluv si s ním. Po vyprání logopeda dojdi znovu na vojenské komisařství a vejdi do zadních dveří napravo k hlavnímu lékaři. Ten zhodnotí diagnózu obou hrdinů a vyvodí z ní jednoznačný závěr.

Blázinec

Obrazek

Sundej ze stěny vpravo plakát s mouchou a pověs ho na dveře místnosti. Zkus sundat obraz naproti. Promluv si s bláznem který si hraje s kostkami a navrhni mu pověsit obraz na protější stěnu (4.volba). Blázen to Peťkovi dovolí. Stiskni červené tlačítko na stěně. Po skončení nedobrovolného přeočkování si znovu promluv s bláznem. Poté si promluv se spidermanem. Zvol zabzučení jako moucha a spiderman začne rozhazovat síť na dveře. Stiskni tlačítko na stěně. Po ukončení rozhovoru se sestřičkou vyjdi ven z místnosti. Seber ze země klubíčko. Po přepnutí na Anku vyjdi na chodbu a promluv si se starou sestrou. Pochval jí její účes (3.volba). Jdi dozadu do ordinace a vezmi si z polic nalevo šampón, projímadlo a kufr. U automatu vzadu si vezmi prázdný šálek a natoč do něj kávu. Přidej do kávy projímadlo a opusť ordinaci směrem vpřed. Vejdi do kanceláře ředitele blázince a nabídni mu kávu. Poté co si odskočí, vezmi si jeho notebook. Vezmi si do ruky spisy bláznů ze skříně vzadu a pročti si jejich diagnózu. Nalistuj šipkou nahoru na netečného blázna a jeho diagnózu prostuduj podrobně. Jedná se o hackera. Odlož spisy tlačítkem dole. Dojdi k bláznům a dej hackerovi notebook. Promluv si s ním a on bez problémů zjistí ředitelovo heslo. Vyjdi na chodbu a dej staré sestře šampón. Jdi dozadu do ordinace, vyjdi dveřmi napravo a vejdi na toaletu vlevo vepředu. Seber ze země jehlici do vlasů. Dojdi známou cestou do ředitelny a vrať notebook zpět na stůl. Odemkni dveře skříně pomocí jehlice a schovej se dovnitř. Po ředitelově odchodu si notebook opět vezmi a prohledej jeho odložené oblečení. Najdeš v něm klíč. Zajdi do místnosti s blázny a Anka Peťkovi s Vasilem předá kufr s jejich věcmi, notebook a klíč. Vyjdi na chodbu, projdi ordinací a použij klíč na nejbližší dveře. Uvnitř připoj notebook do sítě detektoru genů. Peťka s Vasilem dostanou od vesmírných agentů důležitý úkol.

Gadjukino

Obrazek

Jdi směrem k sobě a pokračuj za budovu před sebou. Vezmi si hadici u vchodu a vejdi do budovy štábu. Promluv si s Furmanovem. Vyjdi ven a jdi opět dozadu. Nasaď hadici na otvor kruhového kanálu a zatáhni za páčku kompresoru. Vezmi si zpět hadici a dálkový ovladač, který vypadl ufonovi. Použij ovladač na zeď štábu a poté vejdi do tajné místnosti. Vezmi si laserovou pistoli ze židle nalevo. Vypni hypnotizér a polož na stoličku gramofon. Zapni znovu hypnotizér a pokud chceš, můžeš si odskočit na záchod napravo. Opusť tajnou místnost, zajdi do budovy štábu a promluv si znovu s Furmanovem. Opusť štáb a jdi směrem k sobě. Dej radistovi šroubovák a poté vejdi do stanu. Vezmi si meteosondu a plynovou masku ze stěny vlevo. Dále si vezmi obří žvýkačky a dýmovnici položenou na bedně vpravo. Opusť stan a jdi vlevo. Vydej se doleva a pokračuj okolo polní kuchyně ještě jednou doleva. Seber ze země bidlo a vystřel z pistole na reproduktor na sloupu. Získáš díky tomu omráčenou kočku. Vyměň s farmářem laserovou pistoli za koš krokodýlích vajec. Vejdi do domu vlevo. Dej dítěti hračku od Číňana a za odměnu dostaneš od jeho matky láhev kořalky. Vyjdi z domu a vydej se po cestě dozadu. Přepni se na Vasila a hoď do kruhového okna stodoly kočku. Přepni se na Peťku a vlez do vyhrabané díry od psa. Roztrhni záplatu na pytli a naber si vypadané brambory. Vylez ze sklepa a vrať se před polní kuchyni. Zaklepej na dveře. Vhoď do kuchyně dýmovnici a poté nasaď Peťkovi plynovou masku. Peťka vynese ze zakouřené kuchyně máslo. Dojdi ke kompresoru za štábem. Zkombinuj hadici s meteosondou a použij jí na kompresor. Poté použij na páku kompresoru bidlo. Nahlédni oknem do horní místnosti štábu. Po krátké výměně názorů s podivným náčelníkem štábu zkus použít stroj napravo. Po neúspěšném pokusu dej do klonovacího stroje máslo, vejce, kořalku a brambory. V inventáři ti zůstane košík od vajec. Použij klonovaní stroj znovu. Tentokrát vše proběhne v pořádku. Seber z police knihu a rozeber jí v inventáři. Najdeš v ní magnetickou kartu. Vyjdi z budovy štábu a dojdi dozadu ke kompresoru. Poté co všechny Peťkovy klony vyrazí do akce, jdi směrem k sobě a dojdi k létajícímu talíři. Použij na čtečku vedle vchodu do talíře magnetickou kartu a vstup dovnitř. Zkus použít ovládací panel vzadu. Je do něj potřeba zasunout laserovou pistoli. Opusť talíř a dojdi k paličce kořalek. Dej dítěti žvýkačku a Vasil mu sebere laserovou pistoli. Vrať se do létajícího talíře a zasuň pistoli do ovládacího panelu. Poté dej do otevřené schránky knihu. Po krátkém výletu v kosmu a následném sestřelení přistane Peťka s Vasilem nouzově na Zemi. Seber z podlahy laserovou pistoli a opusť létající talíř. Vejdi do vybouraného otvoru ve zdi domu a promluv si s bláznem. Vlož laserovou pistoli do přístroje na stole a poté použij stroj času.

Stará Moskva

Obrazek

Jdi směrem dopředu a vytrhni ze záhonu cibuli. Jdi dozadu a pokračuj okolo kostela dozadu. Na náměstí jdi úplně doleva a za prodavačem lihovin pokračuj doleva. Projdi okolo hospody a pokračuj směrem vpřed k závoře, kterou hlídají vojáci. Použij cibuli na Peťku. Poté co velitel vojáků odhodí minci, vrať se k hospodě a vejdi dovnitř. Vezmi si síto odložené mezi pultem a klavírem a přesuň se pomocí přístroje v inventáři zpět k řece. Použij síto na písek za dřevěnou lávkou a Peťka z něj proseje odhozenou minci. Přesuň se k hospodě, vejdi dovnitř a dej minci hospodskému. Dostaneš od něj láhev vodky. Dojdi na náměstí, popojdi před koně a seber ze země lano. Popojdi doleva a vejdi do domu za posledním trhovcem. Promluv si podrobně s tiskařem Ivanem Fedorovem. Vasil mu nabídne košík za který dostane mouchu. Nabídni tiskařovi notebook. Dostaneš od něj malovací váleček a inkoust. Přesuň se před kostel a dej váleček knězi. Odstup stranou a seber ze země štětec který kněz zahodil. Použij štětec na cikánku před kostelem. Po jejím odchodu vyjdi nahoru na zvonici kostela. Dej opilému letci Pašovi láhev vodky a poté si s ním promluv. Zazvoň na zvon a přesuň se před hospodu. Vejdi dovnitř a promluv si s hospodským o letcových křídlech (3.volba). Hospodský ti křídla věnuje, když mu seženeš více zákazníků. Přesuň se k vojákům u závory, kteří (díky zazvonění zvonu) trénují na přehlídku. Vypusť jejich sud s pivem. Přesuň se na zvonici, zazvoň na zvon znovu a opět se přesuň k vojákům. Promluv si s velitelem sedícím u prázdného sudu. Ten Peťku s Vasilem požádá o dodávku nového piva. Dojdi k hospodě, vejdi dovnitř a promluv si s hospodským. Za dohození nových zákazníků od něj dostaneš letcova křídla. Přesuň se před kostel, vyjdi na zvonici a dej křídla letcovi Pašovi. Ten Peťkovi s Vasilem ukáže své umění a vezme je na menší vyhlídkový let. Po přistání v carském paláci a ukončení rozhovoru ukaž carovi dokument z inventáře. Peťka Carovi objasní jejich poslání. Použij mouchu na hrnek medu položený na stole. Car jej Peťkovi věnuje. Prozkoumej obraz rytířů který visí na zdi za carem a zapamatuj druhy zbraní, které mají v ruce. Zleva doprava je to kopí, sekyra, meč a halapartna. Jdi směrem vpřed a na chodbě seber z vystavených brnění meč, halapartnu, kopí a sekyru. Dej všechny čtyři zbraně zpět k brněním dle jejich rozmístění z obrazu a přivaž na hák u stropu lano. Stiskni tlačítko na podstavci sochy uprostřed a Peťka s Vasilem se propadnou do tajné místnosti. Zde seber z bedny dynamit, ze zdi nalevo rudý prapor ze zdi vzadu plakát a nakonec Leninovu knihu Kapitál, položenou na stole. Použij knihu na lampičku na stole. Vasil v ní odhalí tajný recept na neviditelný inkoust. Zapal dynamit ohněm v rohu a Peťka jej odhodí dolů do jámy. Spusť se po laně dolů a Peťka s Vasilem se dostanou potrubní zkratkou přímo ke stroji času. Seber rybu, kterou výbuch vyhodil na břeh. Přesuň se před hospodu a vejdi dovnitř. Promluv si se štamgasty. Po skončení rozhovoru se přesuň před kostel a ukaž hlídačovi sedícímu u domu nalevo rudý prapor. Peťka s Vasilem jsou bez řečí vpuštěni dovnitř a ocitnou se v mučírně. Promluv si s katem. Ten naše hrdiny požádá, aby mu přinesli oběd. Zkus použít přístroj na přesouvání, ale ten v mučírně kupodivu nefunguje. Vyjdi ven z mučírny a přesuň se na náměstí. Zajdi do domu tiskaře a promluv si s ním. Zkus sebrat láhev terpentýnu položenou na podlaze vedle stolu. Nabídni tiskařovi síto a ten za něj Peťkovi terpentýn vymění. Přesuň se před dům kata (u kterého se pase kráva) a promluv si podrobně s jeho ženou. Řekni jí že tě poslal její muž (4.volba) aby mu uvařila oběd (2.volba). Dej ženě rybu a terpentýn. Poté co žena kata vejde do domu, vezmi si kabát s šátkem, který odložila na schody. Použij oblečení na Peťku, ten v přestrojení podojí krávu a získá od ní vědro mléka. Poté vyjde z domu katova žena a dá Peťkovi ranec s obědem a zbytek terpentýnu. Dojdi ke katovi do mučírny a oběd mu předej. Použij ovládací kolo na mučícím nástroji a poté seber kleště ze země před kamny. Přesuň se před dům kata a vyměň s jeho dcerou kleště za havrana, kterého již delší dobu mučí. Vasil havrana osvobodí a ponechá si kulatý roubík. Dojdi do mučírny a použij roubík na mučeného Vaňku. Použij ovládací kolo mučícího nástroje, ale Vaňka narazí na mříž v okně. Postav na parapet okna hrnek medu. Med naláká mlsného medvěda, který stojí venku a ten vytrhne mříž v okně. Použij naposledy ovládací kolo mučícího nástroje a Vaňka vyletí oknem ven z mučírny. Přesuň se před hospodu a vejdi dovnitř. Dva štamgasti a spoutaný Vaňka ihned prchnou pryč. Vyjdi z hospody a dojdi k vojákům. Seber ze země pytlík se střelným prachem a foukací harmoniku. Z torny pověšené na závoře si ještě vezmi dopis. Vydej se po cestě do „svobodného Německa“. Zabouchej na dveře lékárny vlevo a promluv si s lékárníkem. Řekni mu, že máš pro něj dopis (3.volba). Lékárník dopis převezme a pozve Peťku s Vasilem dál. Po skončení rozhovoru vyjdi ven z domu. Použij harmoniku na spícího opilce u domu napravo. Na balkón vyjde lékárníkova tajná láska Marta a lékárník vykoukne z okna, aby se pokochal její krásou. Vejdi do lékárny a vezmi si z police napravo lahvičku Viagry. Vyjdi ven z lékárny a vezmi si od opilce zpět foukací harmoniku. Vejdi do domu Marty a pověš plakát do rámu na stěně vlevo. Sundej obraz na protější stěně a vezmi si klíč, který byl za ním schován. Zkus odsunout zástěnu a poté vyjdi ven z domu. Použij klíč na odemknutí chlívku před domem. Vyběhne z něj sele, které rozryje záhony s kytkami. Marta vyjde ven napravit způsobenou škodu. Zajdi do hospody vzadu a zkus sebrat pušku pověšenou na zdi. Poté nasyp do sklenice s pivem Viagru. Zajdi do domu Marty a zkus odsunout zástěnu. Po skončení rozhovoru s ozbrojeným vojákem a Martou opusť dům a dojdi do lékárny. Poté co Marta s lékárníkem odejdou do vedlejší místnosti, vezmi si ze stojanu nalevo 2 zkumavky. Nalij obsah obou zkumavek do nádobky uchycené ve stojanu v pravé části stolu. Přidej do nádobky ještě střelný prach, terpentýn a inkoust. Peťka výslednou směs zahřeje nad plamenem a získá tak zkumavku s neviditelným inkoustem dle tajného receptu z Leninovy knihy. Přesuň se na náměstí a popojdi před zapřaženého koně. Seber seno ze žlabu nalevo a přendej ho do žlabu napravo. Kůň popojede s vozem a způsobí tak menší pozdvižení. Vejdi do vrat vzadu a ocitneš se na velvyslanectví. Všichni přítomní jsou zaujati scénkou na náměstí. Nalij neviditelný inkoust do kalamáře na stole. Peťka s Vasilem díky tomu pozmění dějiny. Přesuň se ke stroji času u řeky a použij jej. Vezmi si z přístroje na stole laserovou pistoli a vyjdi z rozbořeného domu. Nastup do létajícího talíře a vlož pistoli do jeho ovládacího panelu. Pětka s Vasilem odletí do vesmíru a jsou pozvání na návštěvu na kosmickou základnu záludných mimozemšťanů. Po skončení rozhovoru s mimozemšťany následuje zajímavá závěrečná animace.Konec hry

Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Petka 4 Den nezávislosti

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

dan

(dandik, 24. 3. 2009 14:31)

dobrý