Jdi na obsah Jdi na menu
 

Stalker -Shadow of Chernobyl-2.část

16. 2. 1997

TOPlist

S.T.A.L.K.E.R.: SHADOW OF CHERNOBYL 2.část návodu
1.únor 2009 Autor návodu-Michal Paclt
Mise
Mise jsou rozděleny do tří skupin. Hlavní mise sledují hlavní dějovou linii a zároveň vás seznamují s dalšími misemi, které se vám při cestě naskytnou a těmi misemi, které budete moci jedinečně plnit při prvním vstupu do té či oné lokality. Další skupinou jsou automatické mise, které vám hra sama zadává vždy při vstupu do určité lokality a které se po určité době obnovují a při opětovném návratu do určité lokality se vám zadají znovu. Třetí skupinu tvoří mise, které vám zadají určití lidé trvale se zdržující na určitém místě a které s hlavní dějovou linií nemají žádnou souvislost. I tyto mise se po určitém čase obnovují a můžete tudíž určité úkoly plnit opakovaně. Mimoto v této poslední skupině najdete rozpis jednotlivých soubojů v Aréně.
HLAVNÍ A NA NĚ NÁVAZNÉ VEDLEJŠÍ MISE
KORDÓN 1
„Uběráj orúžije! Potóm pogovorím. (Skloň zbraň! Pak si promluvíme)
Po úvodním videu si důkladně promluvte se Sidorovičem, od kterého dostanete první úkol. U sebe v inventáři máte jen koženou bundu. Povšiměte si bedny vedle pultu. Do ní si můžete ukládat momentálně nepotřebné předměty, kterých se nechcete zbavovat, ale které se mohou hodit později. Vyjděte ven. Na samotě, kde se nachází tábor stalkerů, prohledejte levý sklep – najdete nějaké jídlo. Jděte si promluvit s Wolfem. Obdržíte od něho nůž, pistoli Pmm a 40 nábojů. Jděte po cestě ven z osady. Nedaleko křižovatky s hlavní silnicí je maringorka, do které vlezte. Rozstřelte bedničku – najdete v ní spoustu užitečných věcí. Jděte na místo setkání s Wolfovými lidmi, s kterými máte zaútočit na bandity na statku. Můžete na bandity zaútočit buď sami, anebo za podpory Wolfových lidí. Pochopitelně je lepší útočit s jejich pomocí, protože budete mít míň práce a můžete po boji více získat prohledáním těl spolubojovníků, pokud budou zabiti. Promluvte si se Šikulou a získáte od něho flashdisk. Zároveň vám prozradí místo svojí skrýše (dočasně se zobrazí na mapě). Je na vagóně, na který se dá vyskočit s rozběhem ze železničního náspu. Ale je zde silná radiace, takže si zapamatujte její pozici a jděte ji vybrat později (art. Kam. krev, upil. brok., 20 broků 12x70, obvaz). Pro Šikulu můžete splnit i 1 vedlejší úkol:
ŠIKULA: Najdi zdokonalený oblek
→ art.Kam. květ
I pokud se tento úkol rozhodnete nesplnit, pro zdokonalený oblek si dojděte. Vraťte se k Wolfovi a vyberte si u něho odměnu – art. Medúza. Pokud jste však bandity zlikvidovali sami, bez pomoci obdržíte kromě Medúzy ještě lék., obvaz, pistoli Fort-12 Mk2, zásobník nábojů 9x18, granát F1. Pro Wolfa můžete splnit i 2 vedlejší úkoly:
WOLF: Znič doupě kanců
→ art. Křivák
Znič mutanty na farmě (za železničním náspem)
→ art. Kam. krev
Vraťte se k Sidorovičovi (→ 1500 RU), od kterého obdržíte další úkol – Ukradnout voj. dokumenty a donést je Barmanovi. Než od Sidoroviče odejdete, prodejte nepotřebné předměty a nakupte si nějaké protiradiační drogy, bez kterých se neobejdete. Později je budete normálně nacházet u mrtvol, ale nějaké do začátku prostě mít musíte. Můžete se vydat za průvodcem, kterého ale najdete nejspíš mrtvého. Nyní máte několik možností: Můžete se vydat tunelem pod železničním náspem, ve kterém jsou však anomálie, takže to není dvakrát bezpečné. Můžete se taktéž vydat podél náspu na východ. Průchod zde však střeží 5-6 vojáků, kteří vás nepustí pokud jim nezaplatíte 500 RU. Pokud zaplatit nechcete nebo nemůžete, můžete vojáky postřílet. Nezapomeňte prohledat tělo jejich velitele. Najdete experimentální prototyp zbraně Fort-15, která má zásobník na 15 nábojů. Pod mostem rovněž můžete nalézt modrou bednu, kterou prohledejte, a na bedně vedle je nějaké jídlo. Pokud chcete získat další ochranný oblek, prohledejte nedaleko mostu přízemní podlouhlý dům. Ve starém haraburdí najdete bundu banditů. Je zde ještě jedna možnost jak se dostat přes násep – vydat se ještě dále na východ směrem k Šikulově skrýši, kde se dá násep rovněž přelézt. Je zde však řada anomálií a divoká zvířata. Po překonání náspu se vám zobrazí další úkol – Zachránit Lišáka. Jděte si s ním promluvit. Pokud se vám podaří útočící psy postřílet, obdržíte od něho 1500 RU. Nyní se vydejte na sever ke kontrolnímu bodu, který však obsadili bandité. Po jejich likvidaci se přesuňte do další lokace.
SMETIŠTĚ
„Čuvakí, u měňjá ně čevó nětu. Ně strěľjájtě“ (Chlapi, nic u sebe nemám. Nestřílejte)
Jděte kousek rovně po silnici a uvidíte stalkera, kterého ohrožují 3 bandité. Když se vám podaří 3 bandity rychle zlikvidovat, můžete se s Jurikem (tak se stalker jmenuje) promluvit. Zeptejte se ho na Smetiště. Na mapě se vám dočasně zobrazí místo Jurikovy skrýše. Je to v močálu, kolem kterého se potulují bandité. S politováním musím říct, že jsem přes veškerou snahu na místě údajné Juriikovy skrýše žádné věci nenašel. Nyní se vydejte za Běsem a promluvte si s ním. Chce po vás, abyste mu pomohli odrazit bandity. Zároveň se vám při vstupu zobrazil další úkol – Zabít vůdce banditů. Vydejte se směrem na západ za vrakoviště a pokud máte nějaké granáty, naházejte je směrem k banditům co to jde. Už granáty se vám pravděpodobně podaří zabít vůdce banditů (když se vrátíte do Kordónu k Sidorovičovi pro odměnu, získáte pušku AKM-74/2U, 150 vylepš. náb. 5,45x39 BP (žlutozelené). Zbytek útočících banditů postřílejte. Západně až severozápadně od místa útoku se nachází tábor banditů a za nimi údolí s anomáliemi, uprostřed nichž se nachází několik artefaktů. Až později budete mít nějaký účinný ochranný oblek, můžete se sem vypravit a artefakty posbírat. Další asi 2 artefakty můžete najít severně od vrakoviště (mezi vrakovištěm a haldou).  U vchodu na vrakoviště můžete prohledat strážní budku – v bedýnce najdete nějakou munici a lékárny. Takže po zabití banditů se vraťte k Běsovi (odměna za pomoc 2000 RU) a znovu si s ním promluvte. Nyní se vydejte po hlavní silnici na sever. Vpravo od vás uvidíte močály, kde se usadilo několik dalších banditů. Severněji po levé straně uvidíte obrovský hangár. Vysílačkou zachytíte volání o pomoc, které přichází právě odtud. Vydejte se tam a pomozte stalkerům odrazit bandity. Poté si promluvte se Šedivákem (odměna 2500 RU za pomoc). Objeví se vám nový úkol – Setkat se s Krtkovou skupinou u Agropromu. Vydejte se tedy na západ a přesuňte se do další lokace.
AGROPROM
„Hej, mužík, pomogí mně! Vojényje sobirájutsja pěrěbíť grúpu Krotá. Čjórta, éto vojénnyj děsánt. Tam že náši“ (Hej, chlape, pomoz mi! Vojáci se chystají zničit Krtkovu skupinu. Sakra, to je vojenský vrtulník. Tam jsou naši)
Kousek před vámi na silnici je stalker. Vydejte se za ním. Pusťte se do vojáků, kteří napadli stalkery. Až pozabíjíte všechny vojáky kolem brány (ve vrátnici je Žoldácký oblek), zachytíte volání Krtka, kterého vojáci zahnali do dvora. Vydejte se tam a postřílejte další 3-4 vojáky. Nyní si můžete konečně s Krtkem promluvit. Chce, abyste ho následovali. Běžte za ním. Zastaví se u vchodu do podzemí. Znovu s ním promluvte. Dozvíte se, že někde dole by měla být skrýš Střelcovy skupiny. Právě dolem máte rovněž možnost proniknout nepozorovaně do základny, kde máte ukradnout vojenské dokumenty. Pokud se vám podaří vylézt na základně v noci, bude posádka vojáků slabší a tudíž splnit tento úkol snazší. Pokud chcete vzít základnu přímým útokem, můžete, ale počítejte s tím, že na silnici před základnou hlídkují asi 4 vojáci. Můžete se též zajít podívat východně od vojenské základny. Je tam jezírko, uprostřed něhož je maringotka. V ní se nachází vojenský zběh, od kterého můžete získat informace. Ukáže vám mj. vlezy do podzemi, které se vám dočasně zobrazí na mapě. Většina z nich je však neprůchozí. V jezírku můžete rovněž najít několik artefaktů. V severní části je art. Baterka. Pozor ale na radiaci.
PODZEMÍ AGROPROMU
Takže vlezte do podzemí vedle Krtka. Zobrazí se vám jeden z automaticky zadávaných úkolů – Zabít bandity u Agropromu. Prohledejte mrtvolu stalkera před vámi a pokračujte vpřed. Zaútočí na vás asi 7 banditů. Používejte na jejich likvidaci granáty. Někteří mají brokovnice a jsou tak nablízko velmi nebezpeční. Nyní můžete pokkračovat vpřed buď úzkou chodbou vlevo (ale tudy těžko projdete, protože je tu několik nebezpečných anomálií), anebo hledejte ve směru odkud na vás útočili bandité točité schodiště, po kterém sejděte dolů a pokračujte dlouhou chodbou. Vyjdete v další široké dlouhé chodbě, ve které na vás budou útočit upíři (průsvitné bytosti), kteří jsou velmi odolní. Z průlezu na konci chodby vlevo začnou po chvíli vybíhat vojáci a rovněž útočit. Až eliminujete veškerý odpor, vraťte se na začátek chodby a vpravo (bráno ze směru, kterým jste přišli). Vyjděte po schodech na nevysokou rampu. Pokud půjdete po této rampě, měli byste nalézt art. Mořský ježek (je špatně viditelný), který je velmi cenný. Nyní se vydejte k průlezu, kterým vybíhali vojáci a zahněte ostře vlevo a běžte stále rovně. Nyní už uvidíte na mapce označenou skrýš Střelcovy skupiny, tak se tam vydejte. Poté co do skrýše vstoupíte zobrazí se nový úkol – Najít informace o Střelcovi. Za velkou mapou je flashdisk. U protější stěny seberte bundu banditů. V regále jsou 2 pušky – jedna z nich je rychlopalný AK-74/2. Rozstřílejte bedničky kolem – najdete munici a lékárny. Nyní již můžete skrýš opustit. Slezte dolů, vydejte se vlevo. Až přijdete na další rozcestí, dejte se opět vlevo. Vyjděte po schodišti. Budete tu narážet na další vojáky. Jedinou možnou cestou se dostanete k výlezu z podzemí. Až uslyšíte výkřik, rychle se otočte – na konci chodby se objeví velmi nebezpečný mutant. Rychle ho zlikvidujte nejlépe granátem.
AGROPROM - vojenská základna
Vylezete na voj. základně. Pokud je noc, mělo by tu údajně být méně vojáků, ale mně se ani nezdálo, že by jich bylo méně. Pokud ano, tak rozdíl je nepatrný. Jděte k největší budově. V 1. patře můžete rozstřeli malou bednu – najdete pár nábojů. Dokumenty pak najdete v 2. patře. Pokud jste všechny vojáky na základně nepostříleli a chcete se vyhnou dalšímu boji, vyjděte ještě o patro výš a octnete se na střeše. Z ní můžete seskočit dolů (pokud budete mít zdraví na maximu, tak to bez problémů přežijete) a utíkejte pryč ze základny – jakkoliv a kudykoliv. Než oblast opustíte, můžete ještě prohledat severní partie oblasti, kde v otevřené krajině najdete spoustu méně cenných artefaktů. Prohledejte též okolí železničního tunelu, který se nachází nedaleko od místa, kde jste se u brány poprvé střetli s vojáky, když jste hledali Krtka. Do Agropromu už však znovu nelezte, protože tam mezitím naklusaly vojenské posily. Vydejte se na východ – ke Smetišti.
Na Smetišti na hlídku Povinnosti zaútočí divoká prasata, tak si můžete spolu s Povinnosťáky trochu zastřílet. Promluvte s praporčíkem a brána do Baru se vám otevře.
BAR
„Svobódnye stálkěri, větěrány i ochótniki, vlivájtěs´ v rjadý Dólga. Zaščiščíť mir od zarázy Zóny – náša óbšča ceľ i zadáča.“ (Svobodní stalkeři, veteráni a lovci, vstupujte do řad Povinnosti. Ochránit svět před Zónou je náš společný úkol a cíl.)
„Mir so stráchom smótrit na raspaltájuščujusja zarázu Zóny. Vstupí v Dolg. Pomogí mírnym lˇjúďjam“ (Svět se stachem hledí na rozšiřující se Zónu. Vstup do Povinnosti. Pomoz mírumilovným lidem).
Směrtělnye anomálii, opásnye mutánty, anarchísty i bandíty ně ostonóvjat Dólg v pobědonósnoj postupímoj duščí na pómošč mírnym gráždanom vsěj planěty.“ (Smrtelné anomálie, nebezpeční mutanti, anarchisté a bandité nezastaví Povinnosti ve vítězném postupu na pomoc mírumilovným občanům celé planety.)
Postupujte vpřed. Dávejte pozor na velkou smečku divokých psů, která se potuluje kolem lávky. Po chvíli dorazíte ke hlídce Povinnosti. Pořádně vyzpovídejte seržanta Kicenka (v. t. Malé vedlejší mise). Na mapě se vám zobrazí pozice baru, Arény (viz Malé vedlejší mise) a velitelství Povinnosti. Tam vás však hlídka zatím nepustí. Jděte tedy do baru. Všude po stolech se válí spousta jídla. Promluvte s barmanem. Odevzdáte mu papíry a získáte 5000 RU a Stalkerský oblek. Dostanete nový úkol – Přinést další dokumenty z Temného údolí. Než opustíte bar, můžete si promluvit s Práskačem u baru. Za první informaci o Střelcově skupině chce 4000 RU. Ta vám sice k ničemu není, protože co ví on víte už také, ale můžete si pak koupit za 2000 RU další informaci, která se týká skupiny, která se dostala do středu Zóny. Poslední informaci, kterou si můžete koupit, je o Jantaru a stojí 3500 RU. Můžete si ještě promluvit se stalkery v baru a splnit pro ně nějaké úkoly (viz Malé vedlejší mise). Nyní již můžete vyjít z baru, vydejte se zpět na jih, projděte na Smetiště, za hlídkou Povinnosti zatočte na východ a brzy dorazíte k průchodu do Temného údolí.
TEMNÉ ÚDOLÍ
„Nět, nět, ně ubiváj měňjá! Tvojevó napárnika búdut ščas věstí na zabróšěnuju fábriku. Éto vsjo što ja znál.“ (Ne, ne, nezabíjej mě! Tvýho kámoše za chvíli povedou do opuštěné fabriky. To je všechno co vím.)
Jděte vpřed k ohništi. Tam stojí Povinnosťák Kulka nad raněným banditou. Promluvte si s Kulkou a sledujte ho k místu přepadu. Řiďte se Kulkovými instrukcemi. Zajatec, kterého máte zachránit, nesmí zemřít, jinak je tato vedlejší mise zakažená. Promluvte si znovu s Kulkou (→ 1300 RU, optika PSO-1 – pokud máte u sebe AK-74, tak si ji na něj hned nasaďte) a poté se zachráněným. Dostanete nový úkol – Zachránit z vězení banditů zajatého člena Povinnosti. Nyní se vydejte do rozestavěného komplexu v severní části Temného údolí. Je zde spousta banditů, které budete muset postřílet. Jděte bránou kus vpřed, zajděte vlevo do velkých vrat. Vyjděte po schodech nahoru. Pokračujte ke schodišti a vyjděte o půl patra nahoru. Pokračujte vpravo dokud nedojdete k dalšímu rozestavěnému schodišti. Seskočte o patro níž na dřevěné lávky a poté pokračujte do chodby za lávkami. Dorazíte do velké haly se schodištěm. Dejte se vpravo kolem zábradlí, zahněte vpravo do chodby a na nejbližším rozcestí zahněte ostře vlevo. Dostanete se do Borovy kanceláře. Zastřelte Borova prohledejte jeho mrtvolu – získáte druhou část klíče. Je zde všude spousta předmětů; prohledejte mj. modou bednu. Nyní můžete vyjít z kanceláře, jít rovně a dírou ve zdi vyskočit ven z budovy. Jděte vpravo podél zdi a za rohem uvidíte vlez do okna. Prolezte pomocí nízkého pokleku. V suterénu je zajatý člen Povinnosti. Osvobodíte ho stisknutím tlačítka vlevo od mříže na zdi. Jestli se chcete podívat do skladiště banditů, dostaňte se zpět do haly se schodištěm. Od schodiště vlevo je průrva ve zdi a v chodbě vlevo je mříž, která se dá otevřít. Prohledejte modré bedny, pod stolem je bunda banditů a žoldácký oblek. Naproti jsou 2 přepravky plné vodek. Nyní se jakýmkoliv způsobem dostaňte pryč z komplexu (nejlépe jděte stejnou cestou co jste přišli) a vydejte do druhého, menšího komplexu jižněji, pod nímž se nacházejí laboratoře. Projděte bránou (i zde budou útočit bandité), jděte do vrat vlevo a držte se stále vpravo (3x zahnete vpravo). Až před sebou uvidíte schody dolů, tak po nich sejděte. Zde je vchod do laboratoří.
LABORATOŘE X-18
„Grúpa odín i dva prověriť pěrvyj etáž, grúpa tri glávnyj zal, čětvjórtyj i pjátyj vtorój etáž.“ (Skupina jedna a dva zkontrolovat první patro, skupina tři hlavní sál, čtyři a pět druhé patro.)
Jděte vpřed, sejděte po schodech dolů. Jděte k protilehlým dveřím. Objeví se vám nový úkol – Zjistit kód ke dveřím. Otočte se vlevo a jděte k potrubí. Dejte se vpravo. Po pravé straně je šatna, kde prohledejte skříňky. Až dorazíte do dlouhé chodby, musíte ji rychle proběhnout, protože zde jsou ohnivé pasti. Zároveň na vás zaútočí 2 mutanti-snorkové. Za rohem vpravo je tělo vědce. Prohledejte ho, získáte kód. Ve vedlejší místnosti jsou v umyvadle 2 antirady. Vraťte se ke dveřím a zadejte kód 1243. Sejděte po schodech, dejte se do chodby vpravo. Nyní musíte získat kód k dalším dveřím. Zároveň zde na vás budou útočit jiskřící stvoření – Poltergeisti -, kteří po vás budou vrhat předměty a tak vás zraňovat. Střílet je nemá smysl, stejně je všechny nezabijete. Vyjděte tedy z chodby, kde jsou dveře na kód, jděte vpravo, první odbočku vpravo ignorujte a vejděte do díry po dveřích vpravo. Sejděte dolů, ve velké místnosti zabijte obřího mutanta. U kostí, které se zde povalují lze někdy nalézt RPG. Můžete si ho vzít, jestli chcete. V každém případě však opět prohledejte tělo vědce a získáte další kód. Zároveň si můžete od něho vzít pušku IL-86 s optikou, která využívá účinnější (zelenou) munici, ale není nijak zvlášť přesná. Stejnou cestou se vraťte ke dveřím, zadejte kód 9524. Než toto poschodí opustíte, prohledejte šatny – najdete oblek Monolitu. Projděte až na konec a vyjděte po schodech do kanceláře. Na stole seberte dokumenty. Nyní se všude spustí ohnivé pasti a dveře, kterými jste do poslední místnosti vešli, jsou zablokované a v plamenech. Střelte několikrát do jiskřícího stvoření poletujícího kolem, upadnete do bezvědomí a spustí se animace. Proberete se. Dp laboratoří však zatím naběhly vojenské jednotky. Než místnost, kde se nyní nacházíte opustíte, můžete ještě vyjít chodbou vpravo nahoru. Ve skříních najdete spoustu munice a lékařského materiálu. Vracejte se z laboratoří, jak jste přišli, likvidujte vojáky. Až vyjdete z laboratoří, ozve se vám ve vysílačce Sidorovič, který vás nabádá k tomu, abyste průchodem na jihu šli za ním do Kordónu, protože průchod na Smetiště je hlídaný vojáky. Jděte tedy po silnici na jih. Pozor, most hlídají 2-3 vojáci. Po pravé straně uvidíte starou prasečí farmu, kde táboří pochybní stalkeři. Ten, který vás k sobě bude volat, vám za 500 RU slíbí Gaussovu pušku, ale ve skutečnosti vám nedá nic a ještě se vám vysměje. Na jihu otevřete vrata a přesuňte se do Kordónu.
KORDÓN 2
Pokud jste tak již neučinili dříve, tak v tunelu za vámi můžete najít zdokonalenou bundu banditů. Jděte za Sidorovičem, promluvte si s ním (→ 1000 RU). Nyní můžete pro něho udělat ještě jednu práci (kromě malých vedlejších misí), a to ukrást dokumenty ze silně střeženého vojenského stanoviště na jihu. V noci by zde mělo být méně vojáků. Můžete si pomoci tím, že vojáky na silnici před základnou vyprovokujete a schováte se v táboře stalkerů. Celá základna sem naběhne. Osvědčila se mi taktika (i když je možná trochu zdlouhavější) schovat se do sklepa a odtud postupně postřílet vojáky jednoho po druhém. Na základně samotné pak stačí již jen zastřelit malou hlídku (2-3 vojáci) a krabice je vaše. Prohledejte velitelovu kancelář a ubikaci vojáků. Najdete spousta jídla, lékáren a munice. Vraťte se k Sidorovičovi a odevzdejte mu krabici (→ 2000 RU). Můžete si zde splnit ještě jednu misi. Vyjděte ven do tábora nováčků. Tam, kde na začátku stál Wolf, najdete jiného stalkera jménem Fanatik. Zadá vám úkol pozabíjet skupinku vojáků. Najdete je u maringotky u rozcestí. Je jich asi 6-7. Po návratu k Fanatikovi obdržíte odměnu 2500 RU. Nyní se již můžete vrátit k Barmanovi (odměna 10000 RU). Vaše další cesta povede do Jantaru přes Divokou oblast.
DIVOKÁ OBLAST
Postupujte vpřed. Vysílačkou budete zachytávat rozhovory banditů. Cestou je likvidujte. V domě odkud na vás bandité stříleli z oken můžete najít Stalkerský oblek. Až uslyšíte volání profesora Kruglova, vydejte se za ním. Je schovaný za zdí. Musíte ho vyvést z Divoké oblasti do Jantaru. Nesmí vám zemřít. Cestou musíte likvidovat útočící žoldáky. Když je nablízku nepřítel, Kruglov se vždy zastaví. Pozor u vysokého rozestavěného domu. Žoldáci se vás budou snažit obklíčit. U nedaleké maringotky mají tábořiště. V maringotce můžete najít oblek Vítr Svobody. Pokračujte směrem k tunelu, který je plný ohnivých pastí. Z opačné strany se na vás začnou hrnout zombifikovaní stalkeři. Schovejte se za sloup a nechte je napochodovat do ohnivých pastí. Až nebude hrozit žádné nebezpečí, profesor proběhne tunelem a zastaví se vpředu na silnici. V tunelu můžete sesbírat spoustu artefaktů. Promluvte si s Kruglovem a získáte od něho jeho flashdisk. Než se vydáte za profesorem do Jantaru, můžete prohledat podzemní tunel nedaleko místa, kde jste se s profesorem poprvé setkali. Jsou zde elektrické anomálie. Když se vám povede dostat až k mrtvole stalkera, prohledejte jeho tělo – získáte pistoli Black Kite. V kontejneru rozstřelte bedničku – získáte upravený Big Ben, pravděpodobně nejúčinnější pistoli ve hře.
JANTAR
V této lokalitě na vás budou útočit zombifikovaní stalkeři. Výhodou je, že mají nulovou inteligenci, takže je můžete lehce likvidovat granáty. Jděte k bílé stavbě obehnané mohutnou zdí. Zde je základna profesora Sacharova. Vejděte dovnitř a vyslechněte rozhovor profesorů Kruglova a Sacharova. Poté promluvte se Sacharovem. Získáte oblek SSP-99 Ekolog. Profesor po vás bude chtít, abyste s Kruglovem provedli měření. Promluvte s Kruglovem a vyražte. Likvidujte zombie – profesor Kruglov vám nesmí zemřít. Při posledním třetím měření u autobusu ztratíte vědomí. Až se proberete, měření Kruglova bude dokončeno. Nyní je již jedno, jestli vám Kruglova zabijou. Pokud se tak stane, prohledejte jeho tělo, vezměte měřící přístroj a odneste ho profesoru Sacharovi (→ art. Kam. Květ, protipsionická helma). Nyní máte další úkol prohledat tělo Vasiljeva. To je u vrtulníku. Okolo jsou však zombie a mutanti-snorkové. Po prohledání Vasiljevova těla se vám na mapě zobrazí místo vstupu do laboratoří X-16. Vydejte se tam. V továrním komplexu se připravte na velkou hordu zombií. Pronikněte do budovy a sestupte po schodech.
LABORATOŘE X-16
„Vnimánije! Kritíčeskoje slučénije. Ně mědlěnno pokíňtě opásnuju zónu!“ (Pozor! Kritická situace. Okamžitě opusťte zónu nebezpečí!)
Postupujte vpřed. U výtahu opatrně slézejte po žebřících stále hlouběji a hlouběji. Je zde spousta zombií a snorků. Orientujte se podle mapky – zabloudit zde nelze. Až dorazíte do obřího sálu se schodišti, začne se vám odpočítávat časový limit. Vypínejte postupně spínače na jednotlivých patrech. U druhého spínače pozor na přechod od pultu ke stěně – je zde nebezpečná ohnivá past, takže se držte pravého zábradlí. Nalevo od následujících schodů je obrněný oblek Berill-5M. Posledním, čtvrtým spínačem úplně nahoře vypnete psi-emise, upadnete do bezvědomí a spustí se video. Po probrání jděte rovně, zahněte vpravo, vyjděte po schodech (je tu další ohnivá past, takže se držte vpravo). Za dalším ohybem je dlouhá chodba a to je cíl vaší cesty. Na druhém konci chodby je však nebezpečný mutant, tak buď po něm hoďte granát, nebo k němu rychle doběhněte a zastřelte ho (zblízka je neškodný). Prohledejte Duchovu mrtvolu. Spustí se jeho audiozáznam. Můžete si vzít jeho oblek, ktetrý má léčivé účinky. Můžete ho též dát profesoru Sacharovi (při jedné z vedlejších mísí pro profesora Sacharova je požadavek na získání tohoto obleku). Nyní proskočte dírou v zemi na konci chodby vpravo. Na konco rozstřelte 3 bedničky – najdete mnohé užitečné – a skočte do průrvy vlevo.
Postupujte kanály a likvidujte mutanty. Zabloudit zde příliš nelze, ale držte se pokud možno vpravo. Vylezte po žebříku, vyjděte po schodech a přeskočte plot. Ozve se vám profesor Sacharov, můžete za ním ještě zajít. Poté tuto oblast opusťte a vraťte se za Barmanem. Dostanete nový úkol – Vypnout vypalovač mozku v Rudém lese. Zároveň mu můžete předat falshdisk profesora Kruglova (→ 5000 RU) a navíc vám Barman umožní přístup do do té doby nepřístupné základny Povinnosti v severní části Baru. Můžete si tam zají a splnit nějaké vedlejší úkoly pro generála Voronina a plukovníka Petrenka.
Než se vydáte na sever, je tu ještě jedna věc, která je třeba udělat. Když jste prohledávali Duchovo tělo, zobrazil se vám jeden nový úkol, a to setkat se se Stopařem. Jít za Stopařem a promluvit si s ním není povinné, ale je to nezbytné pro to, abyste hru mohli dokončit jedním ze dvou dobrých konců. Pokud necháte tuto misi plavat, budete moci hru dokončit pouze jedním z pěti špatných konců. Stopaře najdete v Kordónu, na tomtéž místě, kde jste zachránili Lišáka před divokými psy. Stopař vás odkáže na Doktora, který by měl být ve střelcově skrýši v podzemí Agropromu. Zde jste již jednou byli, takže cestu nemá cenu popisovat. Za zmínku jen stojí to, že bandité a mutanti, které jste v podzemí pozabíjeli se dávno zrespawnovali, takže je budete muset zabít znovu. Až vlezete do Střelcovy skrýše, spustí se video. Po skončení se vám zobrazí nový úkol – Proniknout do hotelu v Pripjati. Nyní se vydejte zpět do Baru a teď se již můžete vydat na sever. Vaše cesta povede přes Armádní sklady.
ARMÁDNÍ SKLADY
„Stop, stálkěr! Ty na těritórii Svobódy.“ (Stop, stalkere! Jsi na území Svobody)
Zde se nachází rozsáhlá základna frakce Svobody. Na začátku cesty vás zastaví 3 členové Svobody, ale v zápětí budou zlikvidováni vojáky Povinnosti. Promluvte s jedním z Povinnosťáků – vyzve vás, abyste jej následovali na nedalekou farmu a abyste pro ně pracovali. Můžete splnit 2 úkoly:
Zabij snajpra ve věži
→ 4000 RU
Zabij postupně 3 odstřelovače ve věžích a zabij Lukáše (velitele Svobody na základně)
→ 8000 RU
Při plnění druhého úkolu členové Povinnosti vyhodí do vzduchu zeď základny a pomáhají vám ve splnění úkolu. Dopuručují tento druhý úkol neplnit (první bez obav můžete splnit), protože si tím znepřátelíte celou frakci Svoboda. Raději jděte na základnu Svobody. Promluvte se strážným, poté s vojákem na mostě. Za mostem můžete zahnou vpravo a promluvit si ještě s vojákem na cestě. Jděte k hlavní budově a promluvte s vojákem u vchodu – uhne vám z cesty. Vyjděte nahoru k Lukášovi a promluvte s ním. Můžete udělat to, že udáte členy Povinnosti a Lukáš s vámi pošle komando na jejich zničení. Tento úkol však nejde splnit (alespoň mně ne). Ačkoliv jsem zabil všechny na farmě, hra nezahlásila splnění úkolu. Pokud jste předtím pro Povinnosťáky splnili první úkol a druhý odmítli, Povinnosťáci zaútočí na základnu bez vás, ale budou všichni zabiti. Počkejte si až budou všichni mrtví a pak teprve jděte za Lukášem. V rozhovoru se vám objeví nová věta: „Už jsem se o všechny postaral.“ Poté obdržíte od Lukáše další úkol – Sledovat práskače Pavlíka. Jdět za ním na opuštěný statek. Musíte ho okamžitě a rychle zastřelit, jinak se vám objeví nápis, že tento úkol selhal. Ještě musíte zabít vládního vojáka, který byl s Pavlíkem v kontaktu. Ten je nedaleko směrem ke kontrolnímu stanovišti armády. Od Lukáše pak obdržíte 7000 RU. Nyní zbývá ještě jeden úkol – vydat se k Bariéře (stražnímu stanovišti Svobody) a pomoci zlikvidovat hordu Monolitu. Od pana Klobouka obdržíte odměnu. Než Armádní sklady opustíte, prohledejte důkladně základnu Svobody. V hlavní budově v přízemí vpravo vám brání v cestě voják. Při přestřelce s Povinností své místo však opustí a vy sem můžete proniknout. Ustřelte zámek na mříži vlevo a místnost prohledejte. Za domem můžete najít mechanika Šrouba. Za láhev vodky vám věnuje optiku PSO-1. V západní části základny, v domě nedaleko ohniště můžete promluvit s šéfkuchařem, ale abyste ho rozkecali budete potřebovat pár lahví vodky. V komorách na konci domu pak najdete nějaké to jídlo. Nyní se odeberte do východní části základny a v ubytovně vojáků najdete na zemi skvělou odstřelovačku Vinrorez. Kousek dále na východ je železniční tunel. Zde můžete v okolí najít nějaké artefakty. Ještě si můžete skočit pro další odstřelovačku na věž, kde jste pro Povinnost zastřelili snipera (pokud jste tak učinili). Teď ještě zbývá prohledat opuštěnou vesnici na západ od základny. V jihovýchodní části vesnice táboří 3 členové Svobody, se kterými můžete promluvit. V severovýchodní části vesnice je věž, na jejínž vrcholu můžete najít nějaké ty lékárny a antirady. V jihozápadní části vesnice u ohniště najdete Stalkerský oblek. V domě přesně uprostřed vesnice je ve sklepě granátomet Bulldog plus nějaké granáty a lékárny. Severně od základny Svobody v domku u jezírka můžete nají šíleného stalkera, kterého když zabijete, tak u něho najdete flashdisk. Nepodařilo se mi zjistit co s tímto flashdiskem dělat. Na zemi však můžete nají 2 antirady a oblek Vítr Svobody. A teď už vzhůru do Rudého lesa.
RUDÝ LES
Na následující cestu se dobře vybavte, protože se budete potýkat s častou radiací. Jděte rovně po silnici. Brzy dorazíte ke strážnímu stanovišti Monolitu (na tomto místě se později budou vždy respawnovat vojáci), prohledejte budku – naleznete 2 lékárny. Jděte dále po silnici. Vlevo na maringotce je sniper. Nyní máte dvě možnosti jak pokračovat – buď jít stále po silnici, nebo zahnout nahoru k maringotce a jít přímo přes les. Jsou zde však smečky psů a občas se tu také potloukají zombifikovaní stalkeři. V severovýchodní části lesa je pak díra v plotě, kterou se dostanete zpět na silnici. Tady je velmi nebezpečný voják s RPG. V jedné z maringotek vpravo je Vojenský obrněný oblek. Po silnici dojdete na rozcestí – vpravo je cesta do Pripjati, která je však blokovaná psi-emisemi, rovně budete pokračovat ke svému nynějšímu cíli – k vypalovači. Po točité silnici vyjděte ke komplexu nahoře. Sestřelte snipery na posedech. Nyní se můžete dát podél zdi vpravo. Je tam díra ve zdi, silná radiace a spousta vojáků. Můžete se dát podél zdi vlevo a projdete normálním vchodem do komplexu. Držte se zdi až dojdete ke kolejím. V boudách okolo můžete najít nějaké užitečné věci, v jedné boudě západně od kolejích je možné najít 2 obleky Monolitu. Vejděte do vagónu dole a dostanete se do podzemní chodby, vedoucí do laboratoří.
LABORATOŘE X-10
Tnetkokrát se vám nebude zobrazovat mapka, ale to nevadí, stejně se dá těžko zabloudit. Jděte rovně, poté vlevo.Pokračujte jedinou možnou cestou vpřed, dokud nedojdete do velké podzemní místnosti, kde útočí upíři. Než sejdete po schodech, vlevo je bednička se zásobami. Vyjděte na druhém konci místnosti po krátkých schodech; v místnosti vlevo je opět bednička. Držte se co nejvíce vlevo, dokud nedojdete ke schodišti. Sejděte dolů. V místnosti dole jsou dveře s kódovaným zámkem. Z kdesi sebraného PDA se mi podařilo zjistit přístupový kód – 342089. Za dveřmi najdete 5 ručních granátů F1, 150 vylepš. zelených nábojů a 4 lék. Projděte dlouhou chodbou, zahněte vlevo a v regálech najdete další bedýnky. V téže místnosti by měl být k nalezení art. Trn. Pokračujte jedinou možnou cestou vpřed; v místnosri za štaflemi je vlevo další bedýnka. Na konci chodeb jsou za sebou 3 místnosti s velkými kontejnery. V poslední místnosti vyjděte po schodech a úzkou chodbou vyjdete do velkého sálu. Nechoďte dolů po schodech a vydejte se vpravo. Dojdete k vypínači, který stiskněte. Upadnete do bezvědomí a spustí se další video. Po probrání se vracejte stejnou cestou zpět. Laboratoř však zatím obsadily speciální jednotky Monolitu.
„Kommandír Svobódy, prijóm. Éto kommandír specotrjáda Dólga. Prikázyvaju vam rozvěrnúťsja i valíť otsjúda ná chrěn.“
„Ně figá sěbě! Ty čevó rozkommándovalsja? Ša vam pokažú, kto i kudá otsjúda valíť dólžěn. Rěbjáta, namělěm im zádnice!“
(Veliteli Svobody, příjem. Tady velitel zvláštního oddílu Povinnosti. Přikazuji vám obrátit a táhnout k čertu.)
(Ty vole! Komu tady poroučíš? Ještě se uvidí kdo a kam odtud potáhne. Chlapi, nakopeme jim zadky!)
Do areálu vypalovače zatím pronikla armáda a bojuje ti s jednotkami Monolitu. Raději je nechte být a opusťte areál. Ozve se vám Barman a oznámí vám, že se všichni valí směrem k Pripjati, do které je nyní již možný přístup. Sejděte z kopce dolů na rozcestí. Ve vysílačce uslyšíte výše uvedený krátký rozhovor. Zahněte tedy vlevo, postřílejte jednotku Monolitu u kontrolního bodu a přesuňte se do další lokace. Než tak učiníte, dobře si rozvažte, zda věci, které u sebe máte vám budou stačit do konce hry. Nejvíce budete potřebovat prostředky proti radiaci (i artefakty), pak to chce kvalitní zbraně (Vintorez, Tunder, GP-37) a nějakou zásobu munice.
PRIPJAŤ
Na začátku je malá skupinka stalkerů, ke kterým se můžete připojit a ze začátku s nimi postupovat. Určitě se to vyplatí, protože všude na střechách a v oknech jsou odstřelovači, někteří s nebezpečnými Gaussovými puškami. Z hlavní ulice můžete po chvíli odbočit vlevo ke garážím, kde můžete najít několik méně cenných artefaktů. Pokud z hlavní ulice odbočíte vpravo, dojdete k bývalé mateřské školce. V zadním domu lze najít brnění Povinnosti. Jinak z ulice, po které jste od začátku šli zahněte vlevo a po chvíli vpravo a pokračujte po silnici za náklaďákem. Vlevo je opuštěná budova, ale tam nic není kromě radiace. Na příští odbočce zahněte vpravo a dojdete po chvíli na náměstí. Vpravo je parčík, kde je mezi anomáliemi několik artefaktů. Zde vás začnou ohrožovat i velmi nebezpeční vojáci s RPG. Pokračujte z náměstí směrem na východ. Nyní byste měli být u hotelu, kam vás směřuje jeden z úkolů (tento úkol máte jen pokud jste se setkali se Stopařem a Doktorem). V 1. patře jdou jedny z dveří otevřít. Seberte dekodér, vojenský obrněný oblek a dokumenty. Vyjděte ven, jděte stále na východ. Po chvíli se cesta stáčí na sever a pak zpět na západ. Zanedlouho dojdete ke vchodu ma stadión, který je branou do Černobylu. Oklikou se můžete dostat i na samotný stadión, ale tam není moc bezpečno. Přímo naproti vchodu na stadión je vchod do velké budovy, která je vlastně základnou Monolitu. Pokud se vám ji podaří dobýt, vyjděte nahoru a uvidíte v kruhu sedící členy Monolitu v transu. Můžete zde najít několik velmi cenných artefaktů. Pokud se nyní vydáte dále do Černobylu, už se nebudete moci vrátit zpět, takže zvažte, zda máte dost nábojů, lékáren, vhodný ochranný oblek a dostatek antiradů. Hlavně se bude hodit hodně granátů. Všechno si budete moci samozřejmě nasbírat od mrtvých vojáků, ale nějakou zásobu je vždycky dobré mít.
ELEKTRÁRNA ČERNOBYL 1
Zde je cesta velice přímočará a nejde tu zabloudit. Postupujte vpřed a bobře se kryjte za objekty. Chvílemi vás bude ze vzduchu ohrožovat vrtulník. Nesnažte se za každou cenu všechny postřílet; střílejte jen ty co vás bezprostředně ohrožují. Asi v půlce cesty se vám začne odpočítávat časový limit do expanze. Pokud se do šesti minut nedostanete k cíli, zabije vás radiace. Držte se vpravo u dlouhé zdi. Pokud nemáte Exoskeleton, tak se snažte přebíhat od objektu k objektu a kryjte se. Rychle vběhněte do vrat a vydejte se do podzemí.
SARKOFÁG
„Puť sověršjón, čelověk. Tvojá ceľ zděs´. Prišlo vrěmja. Ja vížu tvojó žělánije. Tvojó žělánije skóro ispólnitsja. Idí ko mně. U vs nagražd´jón búdět toľko odín. Obrěťjóš´ to što zaslúživaješ´.“
(Tvá cesta je u konce, člověče. Tvůj cíl je zde. Přišel čas. Vidím tvé přání. Tvé přání se brzy vyplní. Pojď ke mně. Jen jeden z vás může být odměněn. Získáš to co zasluhuješ.)
Vrátit zpět se nemůžete. Připravte se na vysokou radiaci. Jděte vpřed zahněte vpravo. V levé stěně je otvor a za ním průrva ve zdi. Je zde velké množství vojáků. Další dva jsou za pravým ohybem chodby. Vhazujte průrvou granáty. Počítejte s tím, že několik vojáků přiběhne z míst, kudy jste již prošli. Dlouho se tu tedy nezdržujte a raději vyběhněte zpět do chodby a zde likvidujte přibíhající vojáky. Schovávejte se za výše zmíněným pravým ohybem chodby. Až je pozabíjíte, povede vás cesta dále průrvou do temné místnosti. Než tam ale půjdete. Jděte napřed za pravý ohyb chodby, dveřmi do podlouhlé místnosti. Hned za rohem, slezte po žebříku dolů a jděte na konec spodní místnosti. V bedně naleznete Exoskeleton a několik dalších užitečných předmětů. Je zde velmi silná radiace. Vraťte se nahoru k průrvě, pokračujte vpravo. Po chvíli se dostanete ke schodišti, po kterém vyjděte nahorů. Nyní se musíte rozhodnout, zda nad schodištěm půjdete vlevo anebo vpravo
Pokud jste nešli za Stopařem a Doktorem a poté nesebrali dekodér v hotelu, nezbývá vám jiná možnost než jít vlevo. Hru však dokončíte jedním z 5 nešťastných konců. Projděte průchodem na konci chodby, který zahýbá vpravo. Poté vklouzněte do nenápadného vchodu vpravo a vylezte po sutinách a poté po několika žebřících nahoru. Vejděte do bílého obláčku, který je teleportem. Octnete se na jakési římse. Opatrně přejděte po železné konstrukci, za ní pokračujte průrvou v protější zdi. Zahněte ostře vlevo, vylezte po sutinách nahoru. Přelezte po bílém plechu, za ohništěm jděte vlevo a nyní již snadno seskáčete ke stroji přání. Je 5 možných přání, která si můžete přát. Záleží však na tom, jak jste se v průběhu hry chovali. Ať si však budete přát cokoliv, nedopadne to pro vás dobře.
  1. Pokud máte u sebe nejméně 50000 RU budete si přát být bohatý.
  2. Pokud v průběhu hry zemřeli velitel frakce Povinnost generál Voronin a velitel frakce Svobody Lukáš, budete si přát ovládnout svět.
  3. Za mně blíže neznámých podmínek lze dospět k tomu, že si budete přát nesmrtelnost.
  4. Pokud jste žádnou speciální podmínku nesplnili a máte hodnocení postavy vyšší než 1000, budete si přát, aby Zóna zmizela, ale vy oslepnete.
  5. Pokud jste žádnou speciální podmínku nesplnili a máte hodnocení postavy nižší než 1000. budete su přát, aby byl svět zničen.
Pozn.: Stalo se mi, že i přes splnění určitých podmínek, nešlo hru dokončit tak jak to mělo jít, když jsem měl u sebe dekodér z hotelu. (např. měl jsem hodnocení pod 1000, a přesto jsem si přál, aby Zóna zmizela).
Takže pokud máte u sebe dekodér, vydejte se nad schodištěm vpravo. Chodba bude po chvíli zahýbat vlevo. Za závalem vlevo je žebřík vedoucí do vyššího podlaží. V chodbě nahoře na bedně leží Exoskeleton. Dekódujte dveře. Na druhém konci chodby se začnou teleportovat vojáci. Schovejte se za bedny. Než k vám dojdou, tak dveře se otevřou a vy do nich můžete vklouznout.
OVLÁDÁNÍ MONOLITU
Vyjděte do chodby. Ze třech směrů vás budou ostřelovat vojáci. Snažte se jich odtud pozabíjet co nejvíc; usnadníte si tak další postup. Poté se dejte vlevo a držte se stále tak, abyste zeď měli po levé straně. Z místností vlevo na vás budou útočit další. Na konci vlevo z poslední místnosti je vchod k ovládání Monolitu. Rozstřílejte modré energetické články. Objeví se holografická postava, která vám mnohé objasní. Nyní máte 2 možnosti: Buď se přidat k projektu Uvědomění, nebo se k němu nepřidat. Pokud se rozhodnete pro první možnost, spustí se závěrečné video. Pokud pro druhou, pokračujete dál.
ELEKTRÁRNA ČERNOBYL 2
Jděte do středu prostranství a vstupte do teleportu. Další cestu podrobně popisovat netřeba. Budete postupovat systémem teleportů. Všude v okolí je množství vojáků. Na střechách jsou vojáci s Gaussovými puškami a někdy i s RPG. Až se dostanete na potrubí, které je před vámi zničené, skočte na žebřík vlevo a poté vyskočte na zábradlí vpravo a z něho na vyvýšenou plošinu. Až se dostanete na místo, které připomíná skladiště, seberte na bedně vojenský obrněný oblek, který si raději vyměňte za Exoskeleton, abyste mohli běhat. Přebytečnou zátěž odhoďte. Na úplném konci je rozsáhlé prostranství s objekty, které jsou nahoře propojeny soustavou lávek. V jednom místě tam jde vylézt. U kotoučů s kabely leží další Exoskeleton, ale ten ignorujte. Až vylezete nahoru a budete postupovat po lávkách, budou se kolem teleportovat noví a noví vojáci. Vylezte na plošinu s teleportem. Před vámi se teleportuje najednou další skupina vojáků. Pokud se chcete vyhnout boji, rozeběhněte se a skočte do posledního teleportu, načež se spustí závěrečná animace.
AUTOMATICKY ZADÁVANÉ OBNOVUJÍCÍ SE MISE
(Smetiště) Chraň tábor stalkerů na smetišti před útokem banditů
Barman → art. Gravi
(Agroprom) Pomož stalkerů v Agropromu zlikvidovat bandity
Barman → art. Slimák
(Podzemí Agropromu) Zlikviduj bandity u výzkumného institutu Agroprom
Sidorovič → 1500 RU, 2 granáty RGD-5
(Temné údolí) Zabij upíra v Temném údolí
Sidirovič → 2000 RU, 2 granáty RGD-5
(Divoká oblast) Znič hnízdo mutovaných psů v Divoké oblasti
Barman → 2500 RU, granát F1
(Divoká oblast) Znič hnízdo divokých psů
prof. Sacharov → 3000 RU, 2 věd. lék.
(Jantar) Znič hnízdo snorků
prof. Sacharov → 3000 RU, 2 věd. lék.
(Jantar) Znič zombie
gen. Voronin → 2000 RU, 60 průr. náb. 9x39 SP-6, granát VOG-25
(Armádní sklady) Chraň hranice
nelze splnit
MALÉ VEDLEJŠÍ MISE
Mise, kdy máte získat část těla nějakého živočicha nebo artefakty, musíte plnit v tom pořadí v jakém jsou napsány.
SIDOROVIČ (Kordón)
Zabij „obchodního zástupce“ - Ve skutečnosti je třeba zabít 3-4 stalkery
→ art. Křivák, konzerva
Zbav oblast mutantů – Je třeba postřílet smečku zdivočelých psů
→ 1000 RU, 30 kulobroků 12x76
Zlikviduj 2 bandity na Smetišti
→ 1000 RU, granát RGD-5
Zabij stalkera nováčka – Může se nacházet hned u vedlejší samoty, ale též až u Baru
→ art. Kamenná krev
Zabij stalkera překupníka
→ art. Gravi
Přines ocas pseudopsa
→ 1500 RU, 50 šipek 12x76
Přines čelist upíra (upíří chapadla)
→ 3000 RU, 50 šipek 12x76
Najdi art. Medúza
1500 RU, vodka
Najdi art. Kam. květ
→ 3000 RU, vodka
Najdi art. Mas. kulička
→ 2500 RU, 3 arm. lék.
Najdi art. Noční hvězda
→ Turistův oblek
BARMAN
Znič skupinu banditů v Agropromu
→ 2500 RU, ruční granát F1
Znič bandity na Smetišti
→ 2000 RU, vodka, ruční granát F1
Zabij vojáka (u Agropromu)
→ art. Slimák
Znič hnízdo snorků v Zemném údolí
→ 2500 RU, 2 granáty F1
Zabij vojáka (buď u Agropromu, nebo v Temném údolí)
→ art. Duše
Zabij stalkera jménem Vrabec – Je u baru. Ale jakmile ho zabijete, půjdou po vás všichni.
→ art. Měsíční světlo
Zabij stalkera jménem Vampýr (v Temném údolí. Je zde celá banda, asi 7 stalkerů)
→ art. Ohnivák
Zabij stalkera (Temné údolí)
→ art. Duše a Gravi
Zlikviduj tábor banditů v Divoké oblasti
→ 2500 RU, granát F1
Přines oko flaksy
→ 500 RU, 3 konzervy
Přines kančí kopyta
→ 1500RU
Najdi art. Mas. kulička
→ 2500 RU, 2 věd. Lék.
Najdi art. Bleskovka
→ 5000 RU
Najdi art. Krystalický dráp
2500 RU, 2 věd. lék, 2 antirady
Najdi art. Noční hvězda
→ obrněný oblek Berill-5M, 3 granáty F1
Najdi art. Zlatá rybka
→ puška Trs 301, optika SUSAT, tlumič, granátomet M203 (všechny předměty lze zkompletovat)
LOVEC (v baru)
Najdi rodinnou pušku (Divoká oblast)
nelze splnit
Znič upíří hnízdo (Armádní sklady)
→ art. Baterka
BRÓM (v baru)
Najdi zbraň člena Povinnosti
nelze splnit
PLEŠOUN (v baru)
Zabij zrádce (Armádní sklady)
→ art. Noční hvězda
SERŽANT KICENKO (Bar; u jižního hlídkového stanoviště)
Zlikviduj psí doupě (nedaleko)
→ art. Mas. kulička
GENERÁL VORONIN (Bar, základna Povinnosti)
Získej od Svobody granátomet Bulldog-6
Je u Armádních skladů, ve vesnici, ve sklepě domu, který je přesně uprostřed
→ oblek PSZ-9Md univerzální ochrana
Zbav se smečky psů (Smetiště)
→ 60 průr. střel 9x39 SP-6 (hnědé), granát VOG-25 pro granátomet
Najdi vylepšenou pušku (na voj. strážním stanovišti v západní části Armádních skladů)
→ spec. odstřel. puška Vintorez, 60 odstřelovačských náb. 9x39 SP-5 (hnědé)
Znič stádo flaks (Smetiště)
→ 2000 RU, průr. náb. 9x39 SP-6 (hnědé), granát VOG-25 pro granátomet
Neutralizuj banditu (podzemí Agropromu)
→ puška Tunder S14, 90 průr. náb. 9x39 SP-6 (hnědé), 2 granáty VOG-25 pro granátomet
Znič bandity (Smetiště)
→ 3000 RU, 90 průr. Náb. 9X39 SP-6
Zbav se smečky psů
→ 2000 RU, 60 průr. náb. 9x39 SP-6, granát VOG-25 pro granátomet
Zabij bandity (Divoká oblast)
→ 3000 RU, 90 průr. náb. 9x39 SP-6, 2 granáty VOG-25 pro granátomet
PLUKOVNÍK PETRENKO (Bar, základna Povinnosti)
Zabij člena Svobody (Armádní sklady)
→ oblek PSZ-9Md univerzální ochrana
PROFESOR SACHAROV (Jantar)
Znič hnízdo snorků (Jantar)
→ 3000 RU, 2 věd. Lék.
Přines unikátní oblek
Je to Duchův oblek, který najdete v Laboratořích X-16 pod Jantarem při plnění jedné z hlavních misí. Je úplně na konci u Duchova těla.
→ oblek SSP-99M
Přines část těla snorka
→ 2500, věd. lék.
Přines oko flaksy
→ 1000 RU, optika SUSAT
Přines ocas slepého psa – špatně napsáno; ve skutečnosti musíte přinést kančí kopyta)
→ 2000 RU, 30 šipek 12x76
Přines kančí kýtu – špatně napsáno; ve skutečnosti musíte přinést psí ocas)
→ 3000 RU, věd. lék.
Přines čelist upíra – správně upíří chapadla
→ 6000 RU, věd. lék.
Najdi art. Gravi
5000 RU, věd. lék.
Najdi art. Medúza
→ 2500 RU, věd. lék.
Najdi art. Ohnivák
→ art. Pavučina
Najdi art. Měsíční svit
→ 10000 RU, 3 věd. lék.
Najdi art. Mořský ježek
→ SEVA oblek
LUKÁŠ (Armádní sklady)
Znič neutrálního stalkera (Temné údolí) – Ve skutečnosti jich tam je celá banda.
→ art. Mořský ježek
Najdi neprůstřelný oblek (Jantar; továrna nad laboratořemi plná zombie´s a snorků)
→ oblek Strážce Svobody
Znič hejno tarbíků (Divoká oblast)
→ 3500 RU, 90 vylepš. náb. 5,56x45 AP (zelené), 2 granáty M209 pro granátomet
Přines kančí kýtu
→ 1000 RU, vodka
Znič tábor žoldáků (voj. strážní stanoviště Armádních skladů)
→ 3500 RU, 90 vylepš. náb. 5,56x45 AP (zelené), 2 granáty M209 pro granátomet
Znič oddíl Povinnosti (Divoká oblast)
→ 3500 RU, 90 vylepš. náb. 5,56x45 AP (zelené), 2 granáty M209 pro granátomet
Znič stádo kanců a flaks (Armádní sklady)
→ 3500 RU, 90 vylepš. náb. 5,56x45 AP (zelené), 2 granáty M209 pro granátomet
Znič vojenský tábor (Agroprom)
→ 3500 RU, 90 vylepš. náb. 5,56x45 AP (zelené), 2 granáty M209 pro granátomet
Znič postavení Povinnosti (u průchodu ze Smetiště k Baru)
→ 3500 RU, 90 vylepš. náb. 5,56x45 AP (zelené), 2 granáty M209 pro granátomet
LAKOMEC (zásobovač svobody, Armádní sklady)
Zabij upíry (Armádní sklady)
→ art. Krystal
ARÉNA
Nedaleko baru se nachází Aréna, kterou pokud chcete úspěšně projít, musíte absolvovat 8 soubojů. Vstupem do Arény automaticky přicházíte o všechny předměty. Můžete si je však uložit do bedny u vchodu. Výhodou je, že v Aréně můžete libovolně běhat a neunavíte se. Můžete zkoušet prohledávat těla poražených, protože i v tomto případě se vám mohou odkrýt nové skrýše.
Souboj 1.: 1 na1, každý ozbrojen pistolí Makarov
→ 1000 RU
Souboj 2.: 1 na 1, každý ozbrojen samopalem Viper
→ 2000 RU
Souboj 3.: 1 na 2, každý ozbrojen upilovanou brokovnicí
→ 3000 RU
Souboj 4.: týmový boj 3 na 3, k dispozici AKM-74/2
→ 4000 RU
Souboj 5.: 1 na 2, k dispozici puška Obokan a oblek Vítr Svobody, 1 lék., 1 obvaz
→ 5000 RU
Souboj 6: 1 proti 6 banditům vyzbrojených pistolemi, k dispozici obrněný oblek Berill 5M, puška Tunder S14, ruční granát F1
→ 8000 RU
Souboj 7.: 1 na 1 bojovníka v brnění Exoskeleton s puškou FT 200M, k dispozici 4 ruční granáty F1, obvaz – žádná jiná zbraň, žádné brnění
→ 10000 RU
Souboj 8. - finále: celkem 5 bojovníků – všichni proti všem, k dispozici puška GP-37, žádné brnění, všichni ostatní soupeři budou mít brnění Exoskeleton
→ 10000 RU
Návod v mnoha směrech vyčerpávající.Konec.
 

Náhledy fotografií ze složky Stalker-Shadow of Chernobyl

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

BRÓM - úkol

(Pralin, 20. 5. 2009 17:20)

Úkol pro Povinnosťáka Bróma lze uskutečnit a dokončit - najdete Obokan s granátometem, který má u sebe bandita Poker - Pokera vám dá za úkol zlikvidovat gen. Voronin. Za zbraň dostanete od Bróma artefakt Slimák... hráno na verzi 1.005 CZ

Re: BRÓM - úkol - Poker

(Honza, 22. 5. 2012 18:03)

Toho banditu Pokera mám prý najít v podzemí Agropromu ale když jsem tam vlezl byl tam akorát ukazatel..zabil sem všechny bandity a prolezl Agroprom.. narazil na pár upíru ale to bylo vše a Poker nikde..nemáte nějaké lepší upřesnění lokality kde se nachází..? Díky za odpověď..:)

ARMÁDNÍ SKLADY

(David, 19. 1. 2011 22:23)

" Můžete udělat to, že udáte členy Povinnosti a Lukáš s vámi pošle komando na jejich zničení. Tento úkol však nejde splnit (alespoň mně ne). Ačkoliv jsem zabil všechny na farmě, hra nezahlásila splnění úkolu. Pokud jste předtím pro Povinnosťáky splnili první úkol a druhý odmítli, Povinnosťáci zaútočí na základnu bez vás, ale budou všichni zabiti. Počkejte si až budou všichni mrtví a pak teprve jděte za Lukášem."

mohl bys mi posím Tě blíže specifikovat jak to udělat...?

LOVEC v Baru, Najdi rodinnou pušku

(Pralin, 21. 5. 2009 19:45)

V divoké oblasti najdete v zavaleném podjezdu, za několika zničenými automobily a aktivními anomáliemi přepravní kontejner (přístup je z druhé strany - musíte kontejner obejít) - a v něm je upilovaná brokovnice. Tuto brokárnu pak LOVEC ocení - tuším, že se jednalo o peníze... hráno na verzi 1.0005 CZ