Jdi na obsah Jdi na menu
 

Sinking Island

2. 6. 1997

TOPlist

Sinking Island

11.března 2008 Autor návodu-Midnight Knight

S.I. je detektivní adventura od Benoit Sokal,hned na začátku si vyberete,jestli chcete hrát stylem „Race Against Time“-jinými slovy hoří vám koudel u zadku a ostrov se potápí a potápí,zatímco vy vyšetřujete-nebo si vyberete „Adventure“-ostrov se sice bude potápět taky,ale v omezeném množství,na konci každého dne se čas zastaví“,dokud nevyřešíte věci na určený den zadané.Protože mám rád klid a naopak nesnáším,když na mě tlačí čas,udělal jsem návod pro extrémně pomalou verzi „Adventure“,t.j. při přesunu z místa na místo jsem  sice vždy běhal(dvojklik myší),ale každého,koho jsem potkal,jsem se vyptal na všechno,co bylo v nabídce(ať to byla sebevětší blbost,netýkající se případu)-rozhovory zabírají podstatnou část času,který na ostrově plyne.Během hraní dostává Jack Norm,vyšetřovatel,v jehož kůži po ostrově běháte,hlad nebo telefonní hovor od manželky,v těchto fázích se většina lidí přemístí každý někam jinam,než byli předtím.V případě,že nějaká osoba nebude tam,kde píšu,podívejte se do svého PPA(co to je,zjistíte časem),u každé osoby je v něm uvedeno,kde se v danou chvíli nachází.Tip pro ty,kteří se rozhodnou „závodit s časem“-poprvé si hru projeďte v pomalém tempu,ať víte,o co jde,a pak,při souboji s časem odklikávejte myší veškeré dialogy-sice nebudete vědět,co vám lidi říkali,ale ušetříte obrovské množství času.Pro lepší představu-když jsem hrál „Race Against Time“ a zpovídal na začátku Huberta-asi 3 otázky a odpovědi,rozdíl v uplynulém čase při neodklikaném a odklikaném hovoru činil 7 minut-později bude otázek více a více,obrázek o tom,co bude při závodě s časem výhodnější,si udělejte sami.Dosti podstatná poznámka-když s někým mluvíte a máte zobrazenou lištu s nabídkou témat,i když nic nevyberete,ať už z důvodu,že nevíte co,nebo posloucháte třeba manželčin monolog o tom,co všechno v životě děláte špatně(můj případ),čas při této nečinnosti běží pořád,v obou verzích hry.Čas se zastaví vždy,když máte otevřený PPA,takže pokud se chcete poškrabat na zadku,poslat SMS,nebo chvíli přemýšlet,kam ve hře jít,otevřete si na to PPA.Tak hodně štěstí.

Den první
Hubert vás doprovodí k mrtvole Waltra Jonese,až dostanete ovládání pod svou kontrolu,jako první klikněte v pravém horním okraji obrazovky na velký obdélník-váš PPA,Personal Police Asistent,při prvním použití vás příjemný ženský hlas seznámí s jeho použitím(instruktáž je dost dlouhá a nedá se nijak zrušit,proto doporučuji hned po skončení uložit pozici,kdybyste náhodou museli začnout znova)Pro lepší orientaci uvedu znova to podstatní z PPA.V Characters Database je seznam všech osob,u každé stručný výtah,kdo to je,co jste se o něm během vyšetřování dozvěděli,a kde se v daný moment ona osoba právě nachází.Do Clues Database se vám ukládají všechny stopy,které sesbíráte,předměty,fotografie,dokumenty,zápisy z rozhovorů s lidmi-po rozkliknutí ikonky osoby se vám zobrazí všechny podstatné věci,které dotyčný řekl,můžete si je třeba i znovu přehrát,pod každým záznamem je v jedné větě stručně shrnuto,co tím myslel-což je příjemná pomůcka..:-)V levé horní části Clues Database si pod dílkem skládačky všimněte čáry-prozatím je celá bílá,jak budete získávat data,která do skládačky patří,bude čára postupně červenat,až bude červená celá,znamená to,že máte veškeré potřebné informace k vyřešení,proto se do PPA čas od času pro jistotu podívejte.V Progression uvidíte dílky skládačky,které můžete řešit-záleží na postupu vyšetřování,někdy budete moci řešit víc dílků současně,v tom případě musíte na dílek,který chcete vyřešit,kliknout,aby se vám zobrazil v Clues Database.Zavřete teď PPA a klikněte na menší obdélník vlevo od PPA-otevře se vám inventář,momentálně prázdný,do kterého se vám budou ukládat věci,které budete potřebovat,ale nejsou součástí stop-inventář otevřete také pravým myšítkem.Tolik prozatím k ovládání PPA a jdeme se věnovat mrtvole ctihodného milionáře.Klikněte(dvojklik,platí vždy a u všeho,abyste se pohybovali rychle a ne jako lemra v důchodu) na mrtvolu-lupa,a v přiblížení vyfoťte obličej.Vyjeďte z přiblížení(opět automatická činnost,kterou nebudu pokaždé psát) a otevřete PPA-vidíte,že Clue Database bliká,to znamená,že v ní máte nové věci-pokaždé je vhodné si nový materiál prohlédnout.Otevřete Clue Database a vidíte,že čára pod skládačkou je z poloviny červená,máte tedy stopu,která do skládačky pasuje.Tady bych se trochu podrobněji věnoval prázdným políčkům pod skládačkou-každé políčko má u sebe nějaké označení,momentálně je to DEC a PIC,znamená,že je nutné vložit jeden obrázek(PICture) a jedno prohlášení nějaké osoby(DEClaration)Další v budoucnu možná označení jsou D-Dokumenty,P-Prints,M-Material.Věci,o kterých si myslíte,že k vyřešení skládačky patří,můžete vkládat(přetáhnout myší do odpovídajícího prázdného dílku) buď průběžně,když věc získáte,nebo najednou,až budete mít všechno-je to jedno,i když v budoucnu vložíte něco do jedné skládačky,pak se přepnete na skládačku druhou,to,co jste jednou do skládačky dali,tam zůstane,pokud to sami neodstraníte.Takže si to hned vyzkoušíme-uchopte myší PIC Picture of Walter Jones Face a přetáhněte ho do prázdného políčka(s označením PIC)-pokud se obrázek uloží do prázdného políčka(uslyšíte jasné Clack),udělali jste to správně,pokud uslyšíte tupé Clung a vlevo se nic neukáže,máte závažné problémy s koordinací.:-)Ještě dokud jste v Clue Database,klikněte vpravo dole na Compare(xicht z půlky světlý,z půlky tmavý),na levé straně vidíte obrázek,v pravo ale nic,takže momentálně není s čím porovnávat,ale přítomnost objektů v levém sloupci znamená,že se časem s něčím porovnávat budou).Zavřete opět PPA(vy pokročilí,kterým už z toho vysvětlování tečou nervy,mi promiňte,ale z praxe vím,že je lepší věci popsat hned do detailů na úkor menšiny,než potom půl roku odpovídat na dotazy většiny.:-)),a promluvte si s Hubertem,proberte všechno,co se vám nabídne,a hovory nezkracujte odlikáváním-a nebo jo,klidně,ale pak se nedivte,když budou časem lidi jinde,než píšu já.Po ukončení hovoru můžete,jen tak pro potěšení,zkusit odejít z místa činu po žebříku vpravo,ale Jack Norm odmítá odejít,dokud nezjistí něco bližšího o Waltrově smrti.Takže až s Hubertem domluvíte,otevřete hned PPA,Clue Database,čára pod skládačkou je celá červená,máte tedy vše,co potřebujete,rozklikněte v DEClarations Hubert de Nolent ikonu a odpověď 3(očíslování se různí v pozdějších fázích podle toho,na co podstatného se zeptáte dříve,tak budu pokaždé uvádět i část shrnutí vybrané deklarace)”Nolent explains that no natural causes..” přetáhněte pod skládačku do prázdného DEC políčka a dole klikněte na OK.Pokud jste vše udělali správně,následuje animovaná Mandate Resolved,první dílek skládačky je vyřešen.

Was Walter Jones death accidental-shrnutí:

PIC  Picture of Walter Jones Face

DEC Nolent explains that no natural causes..”

(Ještě poznámka,ať nedojde k nedorozumění-u všeho kromě DEC uvádím popisky,které jsou u „pracky“,když na předmět najedete myší,popis předmětu,který je na spodním řádku,je příliš dlouhý a ne tak výstižný jako popiska přímo u objektu)

Jack automaticky zavolá svému šéfovi,že smrt nebyla přirozená a zůstává tedy na ostrově,aby zjistil víc-svoje poznatky bude Jack ohlašovat po každém vyřešeném kousku.V Progression máte teď aktivní nový dílek skládačky “What was the cause of death”,ale prozatím ho ignorujte,tenhle kousek se vyřeší až příští den.U mrtvoly jsme skončili,vylezte nahoru po žebříku a po automatické debatě,při které dostanete klíč od svého pokoje,zjistíte,že koukáte na stopy v písku.Vyfotografujte je a v pravé části seberte perly z roztrženého náhrdelníku.Když teď otevřete PPA,zjistíte,že přibyl další aktivní dílek skládačky”Who was at the Belvedere..”,pod kterým je 9 prázdných políček-začíná docela přituhovat.No nic,problémy vyřešíme,až to bude aktuální,teď se rozhlédněte kolem sebe,uprostřed na kraji útesu vidíte něco červeného,vydejte se k tomu směrem k žebříku,po kterém jste předtím vylezli nahoru.Dorazíte ke kolečkovému křeslu,v kterém Walter jezdil,prohlédněte ho,vyfoťte krev na skále,klikněte na držadla vozíku,Jack říká,že bude potřebovat grafit,aby mohl sejmout otisky,všimněte si,že na vozíku něco chybí a ještě seberte se země kus přetrženého řetízku.Vraťte se na cestu a pokračujte pryč dvě obrazovky kudy vedou stopy vozíku..Cesta se teď dělí,stopy sice míří vlevo dolů,ale vy jděte cestou vlevo nahoře.Z kamene před velkou skálou seberte kus utržené modré látky,vraťte se zpět a nyní pokračujte směrem vlevo dolů,kam míří stopy vozíku.Po dvou obrazovkách dorazíte k začátku mostu,v jeho horní části se podívejte na zem a vyfoťte stopy.Pokračujte,na další obrazovce uvidíte mladou dívku(s rozkošným zadečkem),až zmizí,vyslechnete si část hovoru mezi Sonia a Lorenzo,nakonec k nim automaticky dojdete na pláž.S Lorenzo promluvte 2x,poprvé si vyfotíte jeho boty,podruhé si promluvíte normálně,se Sonia 3x,poprvé foto rukou,pak foto bot a nakonec hovor.S oběma proberte všechno,co máte v nabídce(platí vždy a u všech osob,tedy,s výjimkou Bainy,která je němá,takže ptát se jí na cokoli je pouze ztráta času-pokud nenajdete zalíbení v grimasách,které dělá místo odpovědí)Až skončíte,vraťte se na cestu a pokračujte na další obrazovku,opět vidíte dívku,stojí u sloupu a čeká,až přijdete,pak uteče-laškuje s námi,mrška jedna.Pokračujte směrem,kam zmizela,dorazíte před hotel,dívka opět čeká,až vás uvidí,uteče.OK,podařilo se jí upoutat naši pozornost,takže nepůjdem do hotelu,ale pokračujeme cestou kolem hotelu dál,kam dívka utekla.Na další obrazovce sejděte k moři-ostatně jinam se jít nedá-a pokračujte přes obrazovky pořád dál,až dorazíte k domku,před kterým stojí ona tajemná dívka a nějaký domorodec.Už nám neuteče,krasotinka,promluvte si s ní.Ajvaj,místo ní odpoví domorodec,dívka je jeho dcera a je němá,to je teda pech(ovšem,z praktického hlediska,byla by z ní výborná manželka,hezká a do ničeho vám nebude mluvit,to je perfektní kombinace)Získáte foto jejích rukou,když ale budete chtít vyfotit i její nohy,dívka uteče.Nevadí,podívejte se na zem před chatkou,v blátě jsou stopy jejích nohou,tak je vyfoťte.Vyfoťte taky podivnou stavbu na kopci před vámi,pak se vykašlete na zdvořilostní protokol a vlezte bez dovolení do chaty.Uvnitř se podívejte na šuplíky na pravé straně,oba otevřete,z šuplete označeného Baina-tak se dívka jmenuje-seberte poškozený náhrdelník a velký diamant,z šuplete „K“ seberte dopis.Čas trochu si srovnat věci,které máme,otevřete PPA,Clues Database a v něm Compare.Klikněte na perly v levém sloupci(beads found..),tím je dostanete do levého okénka,v pravém sloupci klikněte na poškozený náhrdelník(A necklace in very bad shape..) a zadejte Compare.Porovnejte také „W.Jones face..“ s „Picture of Baina hands..“,a potom ještě „Bare footprints...“ s „Baina footprints..“Pokud jste všímaví,viděli jste,že po porovnání perel vám ve skládačce „Who was at the Belvedere..” bílá čára trochu zčervenala,po porovnání ruky s tváří zčervenala o další kousek.Můžete si tedy pro lepší orientaci hned přesunout do prázdných políček M Beads from Baina necklace a PIC Picture of Baina footprints under the arbor Záleží na vás,jestli chcete být samostatní a hned si získaná data uložíte,tohle bylo naposled,kdy zmiňuji posun červené čáry,až budou všechna data pro konkrétní skládačku,tak je uvedu,ale bez toho,kdy jste je získali.Je na čase být trochu společenský,tak si promluvte s domorodcem Kolio,dozvíte se zajímavé věci,třeba to,že starý Walter Jones se chtěl oženit s Bainou a zvláštní stavba že je stará pyramida,ke které se jednou Walter s Bainou vydali,spadli,Walter zůstal odkázaný na křeslo a Baina oněměla(takže už vím,kam vzít ženu na dovolenou,i za cenu toho křesla) S Bainou nemá cenu mluvit,takže se vraťte celou cestu až k hotelu a jděte dovnitř.V hale jděte,z Jackova pohledu,stále doleva,až dorazíte k recepčnímu pultu,seberte z něj dvě brožurky.Můžete pokračovat po levé straně dál,u výtahu si přečíst ceduli,že hlavní výtah je mimo provoz a pak se vraťte do středu haly.Uvidíte před sebou schodiště,které míří nahoru a pak se větví do stran.Vyjděte po něm rovně a pak doleva,z další obrazovky odejděte směrem k sobe a budete v kuchyni.V první obrazovce kuchyně si promluvte s Martinem(2x,foto a pak rozhovor),pokračujte do další obrazovky,promluvte si s Clara a Billy,s oběma opět dvakrát,pak otevřete šuple v dolní části kuchyňské linky vlevo u zdi,seberete nůž.Vraťte se ke schodišti,sejděte po něm a vylezte po schodišti vpravo.Přímo před sebou uvidíte výtah,jděte do něj a jeďte do 18.patra.Z výtahu se dejte směrem doprava a pak dolů z obrazovky,uvidíte druhý výtah,červený,vlezte do něj a vyjeďte do 22.patra.Vstupte do Lorenzovy pracovny,hned vedle dveří jsou po jejich stranách dvě skříně.Podívejte se do první,seberte medaili z biatlonu,z druhé skříně seberte šaty.Otevřete PPA,vyberte v něm Compare a porovnejte “A scrap of grey fabric..” s “Jacket in grey-colored fabric..”Pak pokračujte po schodech uprostřed dál do pracovny,až k pultu.Podívejte se na pult,seberte z něj bloček s čistým papírem a tužku.Tužku hned vytáhněte z inventáře a použijte na ořezávátko vpravo na pultu,zatočte kličkou ořezávátka, otevřete zásobník ve spodní části ořezávátka a seberte z něj rozemletou tuhu.Jak ďábelsky prosté,milý Watsone.Otevřete v pravé straně pultu dvě šuplata a seberte z každého jeden dokument-je snad jasné,že po vybrakování šuplete ho zas zavřeme,nechcem,aby bylo na první pohled vidět,jak jsme zvědaví.Opusťte Lorenzovu pracovnu,výtahem sjeďte do 21.patra a vejděte do knihovny.Jděte ke stolu,u kterého Hubert sedí,promluvte s Hubertem a až budete mít foto jeho boty,otevřete PPA a porovnejte “Track found under the arbor..” s “Picture of Hubert de Nolent shoe..”Promluvte znova s Hubertem,až s ním všechno proberete,odejděte z knihovny a sjeďte výtahem do 18.patra.Jděte směrem doprava,na obrazovce se skleněnými dveřmi doleva a jste u prvního výtahu.Sjeďte do L1,jděte vstupní halou ke dveřím a vyjděte před hotel.Před hotelem se dejte cestou doleva,běžte kolem pláže až k útesu s kolečkovým křeslem Použijte na držadlo křesla grafit a pak vyfoťte otisk.Běžte zas celou cestu zpět k hotelu a od něj k chatě na pobřeží.Promluvte s Bainou,až dostanete její otisk prstů,otevřete PPA a porovnejte “A fingerprint on Walter Jones wheelchair.”s “Baina fingerprint”.Mluvit s nikým tady nemá cenu,běžte opět k hotelu a od něj až na pláž.Promluvte si s Lorenzo,někde v polovině debaty by měl Jack dostat hlad,automaticky debatu utne,přestěhuje se do jídelny a ve stoje pak chvíli okusuje bagetu.Až dojíte,jděte směrem k sobě z obrazovky,u stolu vpravo sedí Lorenzo,dokončete s ním debatu.Když se teď podíváte do PPA,měli byste mít celou čáru u skládačky červenou(pokud ne,něco jste asi vynechali,ale nechtějte po mě,abych řekl,co),nastal tedy čas poskládat důkazy a skládačku vyřešit.

Who was at the Belvedere… -shrnutí

M Scrap from one of Lorenzo jackets

M Beads from Baina necklace

P Picture of Baina fingerprint on wheelchair

PIC Picture of Nolent shoeprints under the arbor

PIC Picture of Baina footprints under the arbor

DEC Hubert de Nolent,(4) Nolent clearly saw Lorenzo running from the belvedere..

DEC Hubert de Nolent,(9) Nolent saw Baina and Lorenzo outside last night

DEC Lorenzo Battaglieri,(5) Lorenzo affirms that he saw everything…

DEC Lorenzo Battaglieri,(6) Lorenzo did see Nolent on the night of W. Jones death

Huh,až to všechno vložíte do správných políček a kliknete OK,měla by se skládačka složit-pokud se rozletí na kusy,něco jste udělali špatně-a v Progression máte aktivní další skládačku.Abysme se seznámili se všemi na ostrově,jděte k sobě z obrazovky a u stolu si promluvte s Cristina a Marco.(Původně jsem chtěl napsat,že Marco vypadá jak Arnold Terminátor,ale Madukas protestoval,že se mu prý až tak moc nepodobá,tak dodávám,že vypadá jak Terminátor,který byl vystaven střelbě z kulometu a nestačil se opravit.Spokojenej?)Během debaty byste měli být vyrušeni telefonátem vaší drahé manželky,Jack se přesune do svého pokoje,aby si s ní v klid promluvil(Když jsem slyšel její hlas,pochopil jsem,proč nemá Jack v inventáři pistoli)Až své polovičce Jack vysvětlí,že dnes opravdu nemůže přijít domů,tak opusťte svůj pokoj(není v něm nic,co by se dalo prozkoumat,případně sebrat) a výtahem jeďte do 17.patra.(Pokud kliknete na výtah a ten sice cinkne,ale nic se nestane,klikněte znova,výtah tady blbne stejně jako v normálním životě.Když jsme u těch výtahů,všimněte si,že vedle každých výtahových dveří jsou ještě dveře požárního schodiště,po schodech můžete cestovat mezi patry,v pozdější fázi hry budete nuceni schodiště používat)Jste v technické sekci,přítomni by měli být Clara a Lorenzo,s oběma si pokecejte a pak jděte dvě obrazovky doprava.Zde musíte sebrat celkem 4 předměty-ze země hořák na řezání železa,na schůdkách položené rukavice,z pracovního stolu šroubovák a z poličky nad stolem ochranné brýle.Vraťte se k výtahu a protože nás nic nehoní,trochu se po celém hotelu porozhlédneme.Sjeďte do L2,směrem dolů z obrazovky je jídelna,kde seděli Lorenzo a spol.,vy ale jděte na opačnou stranu,u piána vidíte sedět Billyho,jděte si s ním pokecat,co nového v rodině a tak.Vraťte se v výtahu a vyjeďte do 18.patra.Když se přímo od výtahu dáte k sobě z obrazovky,dojdete do zahrady,sice tady zrovna nikdo není,ale ať máte přehled.Vraťte se k výtahu,doprava,pak nahoru po schodech,v pravém spodním rohu na další obrazovku a projděte dveřmi uprostřed obrazovky.Dorazili jste na heliport,fláká se na něm Martin,když už ho vidíte,promluvte si(činnost,kterou sice v adveturách pokládám za automatickou,když někoho vidím,ale neuškodí to občas připomenout)a vraťte se dovnitř,po schodech vyjděte do 19.patra k výtahu.Jeďte do knihovny-21.patro,až Hubert dotelefonuje,jděte ke stolu a promluvte si s ním.Někdy v této době by vám měl volat pilot,že za hodinu odlétá i s tělem Waltra,ale my už jsem na místě činu udělali všechno,co bylo zapotřebí(udělali jste,doufám?),takže tu informaci můžeme v klidu ignorovat.V PPA teď sice máme vše pro vyřešení skládačky,ale protože po jejím složení jde Jack automaticky spát,ještě jí skládat nebudem.Zkuste se podívat na okno za Hubertovým stolem,ale Hubert vám to nedovolí(tady trochu nechápu logiku,hrabat se v šuplatech,brát všechno,co najdu,můžu,a podívat se ven z okna ne??Jak vidno i Sokalovy cesty bývají občas nevyzpytatelné)No,nebudem z toho dělat vědu,však on Hubert časem změkne,jděte do zadní části knihovny,zkuste se podívat na regály s knihami a otevřít dveře do další místnosti,Hubert je jak zaseklý gramofon,nic z toho vám nedovolí.Tak si jen uložte do paměti,že v knihovně jsou knihy a další dveře.Pro zvědavé mám ještě jeden návrh,můžete jít z hotelu pokecat s Kolio a třeba i s Baina,prostě poflakovat se a zabít čas,abyste se mohli jít pak přesvědčit,jestli opravdu odvezli Waltrovo tělo-a vozík taky,což jest činnost,kterou jdu udělat i já-když nic jiného,získáte přece jen lepší přehled o hotelu,jak se v něm pohybovat a tak vůbec.Navíc,je to poslední příležitost pokochat se venkovní scenerií,sledovat palmy klátící se v poryvech větru,nechat se bičovat deštěm,až na vás nezůstane jediná nit suchá,brodit se rozmoklým páskem,dovolit všem parazitům hodovat na vašem těle..ehm,pardon,nechal jsem se trochu unést romantikou tropů.Zavolá vám znova pilot,že Waltra naložili,takže jestli jste s ním ještě něco chtěli,máte smůlu(Bohužel jsem se zatím nedostal k tomu vyzkoušet si,co by se stalo,kdybych otálel tak dlouho se sebráním otisků z křesla,dokud by ho neodvezli,jestli by se čas „zastavil“,dokud bych otisky nesebral,nebo by nastal game over-až to prozkoumám,o poznatky se s vámi určitě podělím..:-)Takže teď už nebudu zdržovat a pustíme se do skládačky.

What happened between Walter Jones and Baina…-shrnutí

M  Beads from Baina necklace

P   Picture of chaotic footprints 

P Picture of skidmarks from Walter Jones wheelchair

PIC Picture of Walter Jones face

DEC Lorenzo Battaglieri,(5) Lorenzo affirms that he saw everything..

DEC Hubert de Nolent,(10) Nolent saw Baina push Walter Jones..

Klik OK,skládačka je hotová,Jack jde spát.

(Pro úplně názornou představu,kolik času žerou rozhovory-když jsem poctivě všechnu řeč rušil klikem myší,s každým probral všechna témata,několikrát jsem zbytečně absolvoval cesty mezi hotelem,pobřežím a chatou(blbec jsem si nevzal u Lorenza blok,takže Jack nesebral Baine otisky),stihnul jsem i tak všechno ještě před obědem,takže chudák Jack pak musel spát cca 18 hodin)

Den druhý
Ráno vás probudí telefonem šéf,máte si u Huberta vyzvednout fax o pitvě Waltra Jonese.Až se proberete a spláchnete“chuť cigaret a písní dnešní noci“,vylezte ze svého apartmá,výtahem jeďte do 18.patra,známou cestou přejděte k druhému výtahu a jeďte do 21.patra-knihovna.Jděte k Hubertovi,promluvte si s ním,dostanete fax,na oplátku mu sdělíte,že jste byl jmenován oficiálním vyšetřovatelem,takže končí veškerá sranda,chcete mít přístup do všech prostor a plnou spolupráci všech zúčastněných.Na Huberta to udělá ohromný dojem,pošle vás do…do Lorenzovy pracovny,protože o univerzální přístupové karty se stará Lorenzo.Otevřete PPA,v Progression klikněte na What was the cause of W. Jones's death,abyste ji měli aktivní v Clue Database(přez noc vám tam jako aktivní naskočila nova skládačka),a do prázdného políčka přesuňte D Fax of autopsy report.(plus kliknout OK)Podívejte se,teď už nerušeně,na okno,vyfoťte ho a seberte třísky-Woodchips.Dokud jste u Hubertova stolu,otevřete postupně všechny tři šuplíky a z každého seberte dokument.Když se podíváte v PPA na Progression,vidíte,že máte aktivní 3 dílky skládačky,můžete je řešit souběžně.Jděte do zadní části knihovny a dveřmi projděte do druhé místnosti.Po pravé Jackově ruce(z toho,jak je kdy výhodnější popisovat směr se asi jednou opupínkuju od hlavy k patě) vidíte obraz starého Waltra,vyfoťte ho.Postupte dál do místnosti,po levé straně je vitrína se zbraněmi,vpravo stůl.Podívejte se na stůl,zkuste otevřít zásuvky vlevo,nic,bude na ně zapotřebí speciální mechanismus.Se stolu seberte fotku ze Safari a otevřete pravý spodní šuplík.Jako by v něm něco bylo-vytáhněte z inventáře nůž a použijte ho na šuplík,z odtajněné skrýše seberte Waltrovy poznámky o jednotlivých členech rodiny-roztomilý dědeček,opravdu.Teď pozor,vyjeďte z přiblížení a klikněte na lupu v levém spodním rohu stolu,uvidíte přišroubovanou zadní stěnu.Šroubovákem vyšroubujte všechny čtyři šrouby,deska se odklopí,zásuvky pod ní jsou opět přišroubované.Použijte na šrouby šroubovák,potom klikněte na prostřední zásuvku a seberte z ní novinový výstřižek o tom,jak Marco sloužil v armádě.(vrchní zásuvka se nedá otevřít a ve spodní nic není)Přesuňte se k vitríně se zbraněmi,otevřete pravou spodní zásuvku,seberte hadr,na lahvičku použijte papír z inventáře a pak lahvičku seberte.Otevřete levou zásuvku a prohrabujte se krabičkami s náboji,až najdete tu,jejíž kalibr odpovídá pitevní zprávě-měla by to být druhá zleva,7,03mm.Otevřete vitrínu,věnujte pozornost oběma Winchester 270,na obě použijte hadr,na vrchní potom grafit a vyfoťte otisk prstu.a nakonec vrchní W270 seberte.Otevřete PPA a porovnejte „Shards of wood..“ s „A linear bolt-action carbine rifle..“,potom „A photo of the library windowsill“ s „A scratch on one of Walter Jones rifle..“Čas vyřešit pár skládaček,v Progression klikněte na What was the crime weapon,aby byla v Clue Databáze aktivní-hele,vždycky,když přijde čas na řešení skládačky,ujistěte se,jestli ji máte v Clue Databáze,pokud ne,tak si ji tam v Progression klikněte,ať to nemusím psát pokaždé.

What was the crime weapon-shrnutí

M Telescopic bolt-action rifle

M Rag stained with burned powder

D  Fax of autopsy report

Hned potom složte

Where was the shot fired from –shrnutí

D Fax of autopsy report

M Woodchips

PIC Picture of scratch on the murder weapon

PIC Picture of library windowsill with woodchips

Vraťte se do knihovny za Hubertem,promluvte s ním,až dostanete jeho otisk,porovnejte v PPA „Fingerprints are present..“ s „Hubert de Noland fingerprint“,potom si s Hubertem promluvte znovu,o všem,co je v nabídce.(můžete taky v knihovně vyřešit puzzle s knihami,já si na to vzpomněl až ke konci hry,takže postup najdete někde ke konci návodu)Až skončíte,jeďte výtahem do 22.patra,Lorenzo vám dá univerzální kartu,pak si s ním promluvte.Sjeďte výtahem do 18.patra,dojděte na Heliport a promluvte si s Martinem,který se tam prochází.Z Heliportu jděte k výtahu,který jezdí směrem do přízemí a jeďte do 15.patra.Použijte kartu na dveře vlevo po vaší straně,dostanete se do Hubertova apartmá.Jděte pořád dál,až vstoupíte do druhých dveří,podívejte se vlevo na trezor a použijte na něj hořák-musíte mít i brýle a rukavice,jinak Jack odmítne hořák použít.Uvnitř v trezoru použijte na klíč grafit,vyfoťte ho a pak seberte.V PPA porovnejte “Fingerprint on a key..” s “Hubert de Nolan fingerprint”,odejděte z Hubertova bytu a výtahem sjeďte do 14.patra.Kartou si otevřete dveře po vaší pravé straně,pokračujte,až vejdete do druhých dveří,vlezte do koupelny-dveře napravo-a otevřete šuple,získáte sponku.Vylezte z koupelny,jděte k posteli,podívejte se na kufry a na horní vlevo použijte sponku.Seberte obsah kufru,vyjeďte z přiblížení,a pozor,hned vpravo u postele je noční stolek(krásný zákys,tedy,pokud zákys může být krásný),otevřete ho,seberete tím svatební projev-on to Walter s Bainou snad opravdu myslel vážně.Opusťte apartmá,otevřete si kartou protější dveře a vlezte dovnitř.Pokračujte opět až do druhých dveří,hned za dveřmi se podívejte do odpadkového koše a seberte,co se sebrat dá.Pokračujte k posteli,nelezte do ní k Cristina,jste ve službě,jen si s ní promluvte.Až vám dá..otisk,podívejte se na kufr u postele,otevřete ho a seberte krabičku kondomů(sympatické,že Sokal propaguje osvětu proti AIDS) Promluvte si znovu s Cristina,potom 2x s Clara,nakonec dámy opusťte a jděte do výtahu.Sjeďte do L2-všimněte si,že L1 se nedá použít-sejděte po schodech,vidíte,že voda zaplavila přízemí,a po schodech doleva jděte do kuchyně.Promluvte si s Billy,2x,odejděte z kuchyně,po schodech dolů a na druhé straně nahoru k výtahu,od něj do jídelny.Promluvte se s Marco-2x,pak výtahem do 17.patra a promluvte si 2x se Sonia-během debaty by měl Jack dostat hlad,takže hovor přeruší a přesune se do jídelny.Až opět ve stoje dožvýká svou bagetu,pokud jste předtím nedokončili hovor se Sonia,najděte ji v jídelně a hovor dokončete.Podstatné pro další skládačku je,abyste si promluvili se všemi lidmi(kromě Kolio a Baina)Abychom zabili dvě mouchy jednou ranou,ještě si v jídelně promluvte s Hubertem,až skončíte,otevřete si PPA.

Who seems to be a good marksman-shrnutí

M  Biathlon gold medal

D  Marco Jones electoral campaign press book

PIC   Photo of family safari

DEC  Marco Jones,(4)Marco admits to having been a good marksman..

DEC  Marco Jones,(3)Marco admits to having participated in the safari 

DEC Lorenzo Battaglieri,(11)Lorenzo admits to having been a good marksman

DEC Hubert De Nolent,(14)Nolent admits to having participated in the safari

DEC Sonia Jones,(8) Sonia admits to having participated in the safari

DEC  Billy Jones(5) Billy admits to having participated in the safari

A hned nato

Was the chain that W. Jones wore around his neck stolen.. -shrnutí

M Fragment of W. Jones chain

P Picture of Nolent print on W. Jones key

D Fax of autopsy report

PIC  Picture of W. Jones painted portrait 

DEC Lorenzo Battaglieri,(13) W. Jones wore his chain, as always

DEC  Hubert De Nolent,(16) Nolent pretends that he took the key..

DEC  Sonia Jones(10)Sonia confirms that W. Jones was wearing his chain

DEC Billy Jones,(4) Billy confirms the information about the chain

V jídelně si ještě promluvte s Martinem,dostanete otisk prstu a s Billy,pak vyjeďte výtahem do 18.patra,přesuňte se do druhého výtahu a jeďte do 20.patra,kde je apartmá starého Waltra Jonese.Dveře odemkněte klíčem(ne kartou,jak jsem to poprvé marně zkoušel) a..a asi vám zavolá manželka*sigh*,až s ní Jack ve svém pokoji domluví,vyjeďte opět do 18.patra a druhým výtahem do 20.Před dveřmi se potkáte s Kolio,oba vstoupíte dovnitř a Kolio zaleze za roh.Podívejte se na trezor na pravé straně obrazovky,otevřete ho-prázdný.Jděte směrem k sobě z obrazovky,se stolku vpravo seberte dokument.V PPA se vám objeví nová skládačka,máme sice všechno k jejímu vyřešení,ale já bych nespěchal,po jejím vyřešení jde Jack spát a my se ještě dneska můžem dozvědět zajímavé drby(Netrpělivci ať následující řádky přeskočí a zastaví se až u řešení) Jděte se podívat dozadu z roh,co tam Kolio provádí,stojí před obrazem a obdivuje ho.Promluvte si s ním,2x,odcestujte výtahem do 22.patra,jděte až k ovládacímu pultu,budete svědky hádky mezi Martinem a Lorenzem.Až Martin odejde,promluvte si 2x s Lorenzem,dozvíte se o tajné kapli,která je někde ve Waltrově ložnici.Vraťte se do 20.patra,kapli sice nenajdete(zatím),ale najdete Kolio,jak si ve Waltrově křesle dává dvacet.Nechte ho spát,sjeďte do 18.patra a jděte na Heliport.Opět budete svědky debaty Martina,tentokrát s Marco.Až Martin zmizí, s Marco si promluvte,pak se otočte a jděte kolem výtahu do zahrady.Najdete tady Soniu,jak slovně haraší Bainu,nebohá Baina se rozpláče,pak Sonie vrazí facku a rozpláče se ještě víc.No,neříkal jsem vám,že se ještě dozvíme zajímavé věci?Sonia vám nemá co říct,jestli chcete,můžete si pokecat s Baina-ono to vypadá,že tu holku přehlížím,ale to jen kvůli návodu,abyste neztráceli čas někde,kde se nic nedozvíte.Baina mi z celého osazenstva nejvíc přirostla k srdci a když jsem neměl co dělat,rád jsem si k ní vždycky zaskočil na kus řeči a snažil se z její mimiky vyčíst,co si asi tak myslí.Ze zahrady jděte k výtahu,sjeďte do L2,jděte do jídelny,najdete v ní odvážlivce,kteří staví vzducholoď pro odlet z ostrova.Promluvte si s Martinem,jděte do kuchyně a promluvte si s Clara.Ještě zajeďte do 14.patra,promluvte si s Cristina v jejím apartmá a pustíme se do skládačky

What did W. Jones safe contain…-shrnutí

M Wedding rings

M Turtle box

D W. Jones speech

D  Wedding invitations

DEC Sonia Jones(7)Sonia explains the circumstances…

DEC Billy Jones(6)Billy confirms what Sonia says

DEC Hubert de Nolent,(17) Nolent confirms that he opened Walter Jones safe

Jack se přesune do jídelny,kde Lorenzo organizuje evakuaci do vyšších pater,protože hotel se rozpadá a voda zaplavuje další patra.Pak k Jackovi přijde Hubert,že ví,kdo zabil Waltra,ale řekne mu to až ráno*My čtenáři detektivek sice už víme,co se stane,ale nebudem ostatním kazit moment překvapení*Nakonec se Jack vyspí??? v křesle na chodbě 19.patra.

Den třetí
Po probuzení(telefonát od šéfa,jak jinak) jděte doprava,následuje poměrně dlouhá debata o tom,co bude dál-v hlavní roli opět Martin,už mi začíná lézt pomalu na nervy.Až utichne,zapomenem na chvíli,že nám Hubert chtěl říct jméno vraha,a trochu si zacestujeme,Sejděte po schodech o patro níž,jděte k výtahu do spodních pater a z keře po levé straně výtahových dveří seberte kus papíru.Vlezte do dveří vpravo od výtahu a po schodech slezte do 17.patra.Uvidíte Lorenza,jak nadává u rozbitého drtiče odpadků,předá vám klíč od drtiče a odejde.Podívejte se na drtič před sebou,použijte na 2 šrouby-nahoře a dole-klíč a drtič otevřete.Podívejte se na vrchní část obsahu,na kartu použijte grafit a pak kartu vyfoťte.Ze spodní části drtiče seberte zbytky rukavic,otevřete si PPA,Compare,a porovnejte „Pieces of size 9..“ s „Some flax oil poured..“ a potom „Fingerprints on ex-employee..“ s „Marco fingerprint“Vraťte se k výtahu,po schodech sejděte do 14.patra,vlezte do dveří po vaší pravé straně a jděte až do ložnice.Podívejte se na zem vedle postele,na obal od kondomu použijte grafit a pak ho vyfoťte.To jsou teda věci,a protože jsme samozřejmě zvědaví,kdo si tady užíval,otevřete PPA a porovnejte „Prints found on a condom“ s „Martin fingerptint“.Hmm.Vraťte se na chodbu a po schodech vylezte do 18.patra.Přejděte k druhému výtahu,vyjeďte do 21.patra a v knihovně jděte k Hubertovu stolu u okna.Hubert leží obličejem na stole,že by spal?Neříkejte,že tomu věříte.Podívejte se na něj zblízka-do toho přijde Lorenzo,když vidí mrtvolu,jde všem sdělit,že Hubert spáchal sebevraždu.No,Oskara bych mu za jeho výkon nedal.Teď už nerušeně vyfoťte Hubertovu hlavu,u hlavy vezměte kus papíru,z kapsy kabátu seberte zařízení z Waltrova vozíku,se stolu vpravo seberte pero a použijte ho na uvolnění pistole.Na pistoli použijte grafit,pak ji vyfoťte a seberte.Otevřete PPA a porovnejte „A letter writen by Nolent“ s „ Part of a ripped letter“.No,tady už nic nevymyslíme,jděte do dveří v zadní části knihovny,podívejte se na stůl a na šuplata vlevo použijte Waltrovo zařízení.Otevřete vrchní šuple a stiskněte knoflík uvnitř šuplete-vidíte,že se někde něco otevřelo.Jděte k Waltrovu obrazu a ze sochy naproti obrazu seberte papírek s kodem.Jděte k výtahu a jeďte do 22.patra,jděte až k Lorenzovi,Jack mu automaticky dá kod a dostane seznam lidí.

Who were the last people to go into the library…-shrnutí

D Print-out of consultation for the library

Promluvte si s Lorenzo,dostanete výpis o pohybu karty Simbi Laktar.Promluvte si sním ještě jednou a otevřete si PPA.

Was Hubert de Nolent death really a suicide-shrnutí

P  Picture of pistol without prints

D  Letter from Nolent to Isabelle Jones divided

PIC Picture of Nolent face

DEC Lorenzo Battaglieri(15)Lorenzo claims that Nolent is not a suicide type

Opusťte Lorenza a výtahem sjeďte do 19.patra.Jděte doprava,promluvte si se Sonia,pokračujte až na konec,v rohu sedí Cristina,až o ní přestane Marco s Martinem pečovat,klikněte na kufr vedle Cristina,dostanete povolení se v něm hrabat.Podívejte se na kufr,otevřete ho a seberte jeho obsah.Pak si s Cristina promluvte.Vraťte se zpátky o jednu obrazovku,promluvte si se Sonia a Martinem,pokračujte až ke schodům a sejděte do 18.patra.Jděte na zahradu(u výtahu do nižších pater) a promluvte si s Marco.Vraťte se k výtahu a když už jste u něj,slezte po požárním schodišti do 17.patra,projděte jednu obrazovku dolů a promluvte si s Clara a Billy.Vraťte se po schodech do 18.patra,přejděte k druhému výtahu a jeďte do 20.patra.Ve Waltrově apartmá jděte za roh k obrazu a na destičku pod obrazem použijte ovladač.Klikněte si pak pod nohy,dostanete se do tajné kaple.Jděte k oltáři,se země vedle něj seberte figurky a pak si oltář prohlédněte zblízka.Jsou na něm 4 otvory-L(evý),P(ravý),H(orní),D(olní)Každá figurka v inventáři má u sebe,když na ní najedete myší,číslici,od 1 do 4.Umístěte figurky

1.na H,2. na L,3. na D,4. na P

Pod oltářem se otevřou dvířka,seberte z nich dokument.Vraťte se od oltáře zpět o jednu obrazovku,na panel použijte ovladač,opusťte Waltrovo apartmá a jeďte do knihovny-21.patro.Jděte dozadu ke knihám a lupou si je přibližte.Můžete si zkusit,že knihy se dají vysunovat,když vysunete druhou,první se zase zasune.Musíte knihy vytahovat podle jmen autorů tak,aby dohromady vytvořily jméno Walter(správný postup zjistíte tak,že když vytáhnete druhou knihu a první zůstane taky vytažená,jste na dobré cestě.Jakmile se spletete,knihy opět zajedou dovnitř a můžete začnout znova.

Druhá kniha zprava Deep Ocean od W. Sean
Šestá kniha zleva Human destiny.. od Amartya D
Pátá kniha zleva Plan8:.. od Lester J. Jackson
První kniha zleva Drop od T.C. Richter.
Osmá kniha zprava Le quotidien ..od Eric Royon.
Třetí kniha zprava Les 40emes od R. Daniel

Otevřou se tajná dvířka,ve kterých je chlast.(Teda nevím,ale když se potřebuju rychle napít,než třesoucíma rukama povytahuju knihy,spíš se za ten čas stanu abstinentem)Klikněte na lahev vpravo v druhé poličce od vrchu,otevře se další tajný otvor napravo od dveří,seberte z něj dokument.Z knihovny jeďte výtahem do 22.patra a promluvte si s Lorenzo.

What is Simbi Laktar still doing on the Island-shrnutí

P  Picture of Laktar keycard with Marco prints

D  Movements of Simbi Laktar keycard

DEC Lorenzo Battaglieri,(14) Lorenzo says that Simbi Laktar is an ex-employee

DEC Lorenzo Battaglieri,(16) Lorenzo believes that he misplaced the keycard

V Progression máme poslední díl skládačky a máme i vše,co k jejímu vyřešení potřebujeme.

Takže jdem na to

Are there one or more irrefutable pieces of evidence-shrnutí

M Bottle of flax oil

M Goum gloves receipt of purchase

M Pieces of Marco stained gloves

M Return airline tickets Moscow - Sale

M One way airline ticket Atlanta - Moscow

DEC Christina Bromski,(4) Christina identifies the sloves

Podívejte se,kde se náš milý Marco nachází-v zahradě.Jděte k výtahu,vlezte do něj a podívejte se znovu,kde je Marco-a hele,už není v zahradě,ale v 22.patře u Lorenza,asi to bral po schodech.Vylezte zase z výtahu,na chodbě najdete Lorenza,Marco ho vzal přes hlavu.Jděte do Lorenzovy pracovny a vychutnejte si závěrečnou scénu.
10\03\08
M_K

Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Sinking Island

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

doplnění

(Shoodoo, 27. 5. 2008 22:57)

Ve verzi, kterou mám doma já, je poslední díl skládačky odlišný od návodu. Namísto šesti polí pro důkazy jich tam mám 10 = 3x DEC, 1x P, 6x M. Nevím, zda se jedná o odlišnou verzi, nebo jiný způsob řešení, ale pokud je na tom někdo stejně, pak do polí umistěte následující:

DEC Christina poznává rukavice
DEC Christina spí v noci vraždy s Martinem
DEC Martin spí v noci vraždy s Christinou
P Kondom + otisky
M Lahvička oleje
M Kousky rukavic s olejem
M Paragon na nákup rukavic
M Paragon na nákup kondomů
M Letenka Atlanta - Moskva
M Letenka Moskva - Salé

Re:Díky

(PeT, 4. 2. 2015 18:14)

Hodně vtipně a výstižně popsáno (y). poradili jste a nasmála sem se. SUPER, DÍKY!

poděkování

(Lada, 24. 4. 2008 21:27)

Moc díky za tvůj návod,bez něj bych byla ztracená.Velmi hezká hra,už se těším až si zahraju Syberii

Re: poděkování

(Lada, 21. 3. 2011 21:05)

JJ taky dík, v některých chvílích jsem si nevěděla rady, jinak syberii mam dohranou oba díly a je fakt super

instalace

(korela, 28. 6. 2010 21:49)

Prosím o radu,koupila jsemhru v české verzi.Hra se nainstaluje a když ji chci spustit tak začne klíč ověřovat můj systém a napíše mi to ,že mám vyndat emulační disk a vložit originál.CD klíč není ani na obalu,v manuaálu ani
na cd.

letenky

(pedro, 27. 6. 2010 20:29)

Ahoj,prosím poraďte mi,jsem u poslední skládačky,ale nemám letenky a účet za kondomy,kde to mám vše najít?
Díky

kancl, skart

(veva, 24. 6. 2010 17:38)

Lidi, mam problem s tou skartovackou...uz jsem nasla Nolenta na stole..ale nechce mi oterit suplik tim ovladacem s tim ze pry neco zapomel...ale Lorenzo porad stoji ve 22 s Martinem a nechce jit do 17 dat mi ten klic...uz jsem s kazdym mluvila, vsechno jsem udelala ale tohle mi nejde...:((

ppa

(mara, 6. 4. 2010 15:41)

mam problem s umistenim a kombinaci dukazu fotek a tvrzeni.jak mam vedet ktery patri do tech 9 poliček abych odkryl kdo ho zabil.diky

odpověd

(stan, 4. 8. 2009 20:37)

niko,nakopíruješ je tam kde se ukládají,máš to tam popsaný kam se ukládají.pokud to nechápeš tak ti to tady těžko mohu vysvětlovat.zkus říct někomu ,aby ti to vysvětlil.každá hra to má jinak,takže univerzalní rada není.hlavně si zazálohuj ty svoje savy at se máš k čemu vrátit

Problem

(Nika, 4. 8. 2009 19:13)

Ja som si tie savy stiahla ale netusim co mam stym dalej robit

Problem

(Mid, 2. 8. 2009 17:24)

Zkus si stahnout moje savy(ty svoje si archivuj bkem) a najdi si prislusny-u kazde skladacky by mel byt save,kde jsou vsechny potrebny veci..:-)

Problem

(Nika, 2. 8. 2009 16:12)

Mam taky mensi problem pri poslednej skladacke nemam tu cervenu ciaru uplne cervenu uz som vyskusala vsetko presla som vsetky izby zo vsetkymi som sa rozpravala a uz neviem ako dalej ak mi vie niekdo pomoct tak by som mu bola velmi vdacna

Jeste

(Midnight Knight, 7. 7. 2009 18:51)

Me ted napadlo,ze rychlejsi budes mit stahnout si moje savy,mel by byt u kazdy skladacky,svoje savy si dej bokem z zkus,jestli to pojede na cesky verzi,se podivat,co tam ma bejt(savy u skladacek mam tak,ze je vsechno,kde ma bejt a staci to jen odsouhlasit:-)

Skladacka

(Midnight Knight, 7. 7. 2009 17:58)

Hele,takhle z voleje tezko soudit-kdyz to ostatnim zrejme fungovalo.Zkus mi poslat ten svuj save na
midnight_knight@centrum.cz
zkusim se podivat,jestli se s tim da neco delat(mam anglickou verzi)

Skládačka

(Jeikob, 6. 7. 2009 11:58)

Ahoj kdo mi pomůže se skládačkou u otázky kdo byl na želví vyhlídce udělal jsem to přesně návodu ale stejně mi to vždy napíše chbná dedukce mám českou verzi dík za odpověd

to Shoodoo

(Keksa, 11. 10. 2008 9:33)

diky moc za radu, dívala jsem se na abeceduher a tam to bylo taky blbě až si mi poradil s tou skládačkou ty :)).. diky moc!!

Díky

(Blaze, 27. 8. 2008 18:27)

Díky vašim videonávodům co jste uveřejnilijsem zjistila že jsm něco přehlídla.

už je to v poho

Pomoc

(Blaze, 27. 8. 2008 17:53)

Ahoj, dík za návod ale mám problém, jak zařídit aby si nechali yvfotiti otisky nohou, mě to nejde.

Jenom s nimi promluví a to je vše.

Prosím pomoc.

Shoodoo

(Midnight Knight, 1. 7. 2008 2:25)

Jakou to mas verzi,ceskou?V ty anglicky,kterou mam,je pocet dilu kazdy skladacky pevne dany,takze vic dukazu uz tam nedostanu ani kladivem..:-))
BTW Hral jsem to jako adventure,i race against time,takze tam to taky nemohlo bejt.Skoda,taky jsem uvazoval,ze kdo s kym spal,by se melo v dukazech objevit..