Jdi na obsah Jdi na menu
 

The Secrets of Da Vinci The Forbidden Manuscript

20. 4. 1996

TOPlist

The Secrets of Da Vinci: The Forbidden Manuscript
18.7.2006 Autor návodu-Standa Madukas

Tajemství ,které musíme odhalit jakožto hráči, začíná v první polovině 16. století,v roce 1522.Právě uplynuli tři roky od smrti génia své doby Leonarda Da Vinciho.Budeme hrát z pozice mladého vědce Valda, který strávil mnoho let v učení u jednoho ze žáků Da Vinciho,uznávaného vynálezce Francesca Melziho.Hned na začátku hry se dozvíte něco o Valdovi ,ale hlavně o tajemném dopise od neznámé osoby, na jehož základě Valdo putuje do míst, kde božský Da Vinci pobýval.Všechny lokace ve hře jsou zasazeny do překrásného Da Vinciho panství a jeho okolí.Projdete mnoho pokojů,komnat, navštívíte Da Vinciho studovnu,laboratoř i jeho dílnu a spoustu dalších zajímavých míst.Pokusíte se odhalit některá z tajemství slavného vynálezce a umělce a prozkoumat to co vymyslel.The Secrets of Da Vinci je klasickou klikací adventurou,nejsou tu naštěstí žádné akční vložky,jak je módou poslední doby.Je zde mnoho logických úkolů,hádanek,rébusů,hlavolamů a hra tak místy připomíná hry typu Myst nebo Schizm.Inventář si otevíráte pravým myšítkem a levým buď postupujete kupředu a nebo sbíráte věci do inventáře.V horní části je portfolio do kterého si přetahujete listy a dokumenty, které najdete a popřípadě s lupou napravo je studujete podrobně.Vlevo nahoře máte takzvaný ďábelský nebo andělský ukazatel míry toho,jak jste hodný či zlý.Napravo je sám Valdo a při hře na něj přetahujete určité součásti oblečení jako jsou rukavice,šnorchl či kukla.Také ho převlékáte do jiných šatů.Názornou ukázku vidíte na obou obrázcích.Obrazek

ObrazekDen první: Noc, 22 září 1522
Vidíte animaci,kterak Valdo přijíždí v kočáře na panství Da Vinciho.Jste uvedeni do pokoje,kde bude Valdo ubytován.V inventáři máte zapečetěný doporučující dopis pro paní de la Bourdaisiere alias Babou, poslaný Valdovým záhadným zaměstnavatelem. Čtěte datum - Florencie: 2 září 1522 a 19. září. Dozvíte se co máte vlastně hledat-je to Leonardův rukopis.Prohledejte svůj pokoj.Vlevo u krbu v dolní zásuvce vezměte láhev brandy a v horní slavnostní oděv.Jděte ke stolu uprostřed a otevřete zásuvku ze které si vezměte nůž a tužku.Vyjděte z pokoje ven a po schodech sejděte do kuchyně naproti schodům.Vezměte ze stolu láhev mléka,lahvičku oleje a na konci stolu vajíčko z košíku.Jděte doprava do jídelny a ze stolu vezměte nádobu s vodou.Vraťte se do kuchyně a u stolu ,kde jste vzali vajíčko je dole na zemi prázdná miska.Použijte mléko z inventáře,nalijte ho do misky,poodejděte a roztomilá kočička se napije.Takhle budete téměř anděl.Projděte jídelnou do zadní místnosti do pracovny.Hned u dveří se otočte doprava a vezměte si hůl a na zemi provázek.Jděte k řezačce dozadu,z inventáře vezměte hůl a umístěte ji do řezačky.Vlevo si z vrtačky vezměte vrták.Podívejte se dolů pod řezačku,je tam pedál ,takže na něj šlápněte a když začne pracovat tak pak klikněte na hůl nahoře.Řezačka udělá z jedné hole dvě a obě si vezměte.V tuto chvíli už tu není nic co by bylo důležité,takže projděte zpět do kuchyně a po schodech vyjděte nahoru do ložnice.Opravdu krásná ložnice a přiznám se ,že tenhle ložnicový romantismus mne fascinuje.Jděte kupředu a podívejte se na dva portréty u knihovny a pak na další vlevo.Nyní jděte vpravo k posteli a podívejte se na nádherný sekretář.Na stolku leží lupa,vezměte si jí.Otočte se k posteli a ze stolku si vezměte list a v inventáři si to prostudujte nahoře v knize,kde je portfolio.Podívejte se na postel nahoru a na stranách najdete jakési znaky,ale v tuto chvíli nevíte co znamenají.Podívejte se opět do portfolia na list,který jste vzali ze stolku a použijte tužku vpravo na prázdnou pravou stránku.Dole si přečtěte co se tam píše.Klikněte na portfolio a otočí se vám stránky s divnými znaky.Vezměte si lupu vpravo a zjistíte,že jsou to znaky pro oheň,vodu,vzduch a zem.Prostě klasika všech adventur.Otočte se a jděte dozadu k obrazu St John baptista.Klikněte na něj a vidíte,že ukazuje prstem na určité místo./viz obrázek/ObrazekNajeďte tam kurzorem a až se vám objeví aktivní místo tak klikněte a seberte schovaný klíč.Vraťte se zpátky k posteli a jděte doleva ,kudy jste sem přišli.Podívejte se na horní znak vlevo a pak klikněte na ten vpravo.Je to znak ohně a hned jak na něj kliknete tak vám kurzor sjede dolů a ukáže aktivní místo na koberci./viz obrázek/ObrazekKlikněte na něj a vidíte,že pod kobercem je nějaká obálka.Použijte na ní nůž z inventáře a vidíte ,že v obálce je list a klíč.Dejte si list do portfolia a přečtěte si ho s použitím lupy vpravo.Dozvíte se,že bronz je slitina mědi a cínu a že zlato je kujný kov.Klíčem si otevřete dveře pod obrazem a vejděte do místnosti.Vzadu u stolu na policích vezměte tři lahvičky-phial of sleeping potion/lahvičku uspávacího prášku/,phial of sulphur/lahvičku síry/a empty phial of ink/prázdnou lahvičku inkoustu/.Vezměte si list schovaný za lahvičkami.V portfoliu si ho přečtěte a zjistíte,že černý inkoust je vyroben z vody,vaječného žloutku a černého barviva.Neviditelný inkoust se stává viditelným ,když ho nahřejeme.Zatím to necháme být.Jděte ke stolu u krbu.Na aktivní místo uprostřed dejte zapečetěný dopis z inventáře od paní de la Bourdaisiere.Vezměte klacík vpravo vedle krabice,otočte se krbu a klacík zapalte.Zapálený klacík použijte na svíčku vlevo .Vezměte nůž vpravo a použijte ho na otevření pečetě dopisu.Klikněte na něj a čtěte.Vezměte červený pečetní vosk a nahřejte ho nad svíčkou a pak ho použijte na opětovné zapečetění dopisu.Klikněte na něj a uloží se vám v inventáři.Otevřete šuplík ,vezměte si monokl a pečetní vosk/blood stone/.Podívejte se na velký globus vedle stolu a pak běžte k obrazu starého muže naproti/Leonardo?/a klikněte na něj.Obraz se otočí a vy najdete list papíru,který hned prostudujte v portfoliu.Nyní musíte nastavit hodinová kolečka tak,aby na sebe navazovala a roztočila se všechna.Myslím,že možností a řešení je asi dost.Já vám zde ukazuji jedno z nich./viz obrázek/Obrazek.Hned jak se vám to povede spustit ,tak uvidíte animaci.Píše se 23.duben 1519 Amboise, sledujte a poslouchejte starého Leonarda.
Den druhý-den,23.září 1522
Ocitáte se v zahradě a připadá vám to vše nějaké zmatené.Promluvte si se Saturninem,hlídačem panství o zahradě,dílně.Je celkem sdílný což je u těchto hlídačů vzácný jev.Po rozhovoru běžte kousek za něj a vezměte si dlouhý žebřík.Vejděte zpátky do domu,otočte se a vezměte si kleště na dveřích.Otočte se ke schodům a vpravo si vezměte polínka a vlevo třikrát uhlí.Vyjděte po schodech a hned vlevo si z pytle vezměte třikrát pšenici a vpravo koště na zametání.Vejděte do kuchyně a hned vpravo vezměte tymián a jděte směrem k jídelně.Otočte se a ze stolku vlevo na kraji vezměte půlku citronu.Projděte jídelnou a vejděte do dílny.Vidíte ,že je konečně v levé půlce dílny světlo,takže tam vstupte.Vezměte z podlahy něco co vypadá jako hvězdice a vedle rytinu/engraved plate/,na krbu vezměte železný válec a zapalovač.Jděte ke komínové zdi na které je připevněn hřebíkem papír.Použijte kleště a získáte do inventáře jak papír tak i hřebík.Papír si přečtěte v portfoliu.Za chvilku budeme řešit další úkol,ale teď se ještě vraťte do dílny.Klikněte na stojan a shodíte hadr,který je přes stojan pohozen.Přesuňte se k vrtáku na druhý konec místnosti a nasaďte na něj vrták.Pod vrták umístěte z inventáře hvězdici,klikněte na páku vlevo a uděláte do ní otvor.Nyní jděte k lisu dozadu doprava,klikněte dolů a vezměte si velké dřevěné kormidlo.Jděte s ním k vrtačce,dejte ho pod vrták a provrtejte.Nyní jděte ke krbu a vpravo na kraji je silný vrták.Vezměte si ho ,běžte k vrtačce a vyndejte slabý vrták a nasaďte tam tentokrát vrták silný.Dolů pod vrták dejte hvězdici a opět jí provrtejte.Nyní běžte s hvězdicí k mechanismu,který je vpravo ,kousek od vysazených dveří vlevo.Je to vlastně takový primitivní zvedák.Vložte hvězdici.Opět se vraťte k vrtačce a provrtejte silným vrtákem i velké kormidlo .Nyní máte zvedák v inventáři a tak se s ním otočte a použijte ho na dveře,na místo dole,kde je aktivní kurzor.Opět se vraťte k vrtačce a vezměte si z ní kliku nahoře.S tou běžte ke zvedáku a nasaďte jí na něj.Poté na kliku klikněte,ale tak ,aby se vám nezobrazila ikona ruky ,ale ozubená kola.Klikněte jakoby kousek mimo kliky.Uvidíte jak zvedák dveře nadzvedne .Klikněte na dveře,ty se zavřou směrem doleva a vy před sebou vidíte plechovou skříň.Otevřete jí a vidíte zvláštní mechanismus.Zatím si však mechanismu nebudeme všímat a projdeme dveřmi,které jsme nasadili.Jděte až dozadu na konec chodby a pak po schodech vpravo nahoru.V mezipatře si všimněte,že na zemi leží náhrdelník.Vezměte si ho a běžte nahoru.Zde si otevřete inventář a vezměte si elegantní červený kostým,který máte v inventáři.Převléknete se tak,že si otevřete inventář a oděvem z inventáře kliknete na portrét Valda vpravo nahoře.Jděte do Leonardovi ložnice a projděte až do zadní místnosti,kde je madam Babou.Ted už chápete proč jste se převlékli do slavnostního oděvu?Ano,přece před tak nádhernou ženou nebudete působit omšele a fádně.Je třeba udělat dojem.Promluvte si s ní a ona vám dá další rytinu,vy jí zase dáte doporučující dopis .Ona vám ještě řekne cosi o mostu,ale jinak se spíš kochejte její krásou.Opět s ní promluvte a vyčerpejte všechny témata.Vedle ní vpravo u okna je lyra.Vezměte si ji a otočte se za sebe.Na malém kulatém stolečku je prázdná lahvička parfému a prázdný šálek.Obojí si vezměte.Nyní jděte ke stolu doleva,tam kde je před vámi dřevěná miska a šťouchadlo.Krásná madam Babou si sedne na pohovku za vámi.Do dřevěné misky dejte uhlí z inventáře a na misku použijte šťouchadlo vpravo ,vedle misky.Z misky si vezměte rozdrcený uhelný prášek.Do mísy vedle dejte vejce,uhelný prášek a vodu.Použijte prázdnou lahvičku z inventáře na misku a získáte plnou lahvičku inkoustu.Nyní přes ložnici vyjděte ven a jděte rovně přes dlouhý balkon až k točitému schodišti.Podívejte se dolů do levého rohu a vidíte tam kamínky.Seberte je.Sejděte po schodech dolů a pak jděte dvakrát vpřed,otočte se doleva a jednou kupředu.Stojíte před Da Vinciho otočným mostem.Otočte se za sebe a vidíte jakýsi naviják,kterému chybí kormidlo.Takže ze svého inventáře umístěte kormidlo na naviják.Klikněte kupředu a jděte k vodě.Naberte vodu do džbánu,tam kde je aktivní místo.Vraťte se zpět a z levého navijáku vezměte železnou tyč a pak klikněte na naviják kam jste umístili velké kormidlo.Lano povolí a most se otočí přes řeku směrem k vám.Přejděte na druhou stranu.Podívejte se na polena vlevo a pak na včelí úl vepředu.Jděte kupředu k holubníku a vlevo si vezměte z hromady suché listí.Vejděte dovnitř a hned napravo si vezměte provaz a v okně vlevo Cooperův předmět,který vypadá jako džbánek..Vyjděte po schodech nahoru,podívejte se na hromádku slámy a velký soudek.Vedle soudku seberte ze země pohár/pewter dish/.Otočte se směrem k oknu a hned vedle vlevo v jednom z okének pro holuby vidíte píšťalku/call/.Vezměte si jí a hned jí použijte.Vidíte,že před vámi je píšťalka a pět otvorů.Musíte nyní vyvolat holuby ve správném pořadí.Pokud si nechcete lámat hlavičku tak zleva doprava je to dírka v pořadí 4,3,5,1,2.Pak klikněte na holuba vpravo a vidíte,že Valdo dostal zprávu a také hned odpovídá.Jestli chcete můžete i holuby nakrmit pšenicí z inventáře.Další andělský skutek.Získáte tím plusové body .Jděte ven před holubník a klikněte vlevo do vody na aktivní místo.Vezměte žebřík z inventáře a klikněte na vodu a pak zkuste přejít na druhou stranu.Dvě tyčky prasknou a Valdo spadne do vody.Jděte do inventáře a použijte dvě hůlky ,které jste rozřízli na řezačce v dílně.Ted už můžete v pohodě projít.Otočte se vlevo,vezměte nůž z inventáře a uřízněte si rákos.Jděte kupředu ke kovárně.Ona je to tedy spíše kovárna s mlýnem dohromady.Napravo před kovárnou je sekyra,vezměte si jí.Vejděte do kovárny,vezměte si rukavice napravo u stolu.Otočte se vlevo k peci a vložte do ní z inventáře polena a suché listí a poté to zapalovačem zapalte.Otočte se kousek doprava a na stole vidíte jakousi formu.Před formu dejte klíčovou formu z inventáře a do formy dvě přísady,taktéž z inventáře-cooper object a powter dish.Mezitím si ještě můžete vzít včelařskou kuklu vpravo na věšáku.Nasaďte si kuklu a rukavice/bez rukavic si u pece ani neškrtnete/.Obojí si nasadíte tak,že oběma položkami klikněte na Valda v pravém rohu inventáře.Po chvilce hraní mne napadlo,že vlastně v tuto chvíli včelařskou kuklu nepotřebuji,takže jsem jí odložil.Vrátíme se,ale opět k formě.Vlevo klikněte na mechanismus formy a ta se zvedne nahoru,poté klikněte kousek vedle a celá forma se otočí a najede do pece.Opět klikněte na mechanismus formy a ta v peci sjede do ohně,což Valdo okomentuje , Perfekt!Nyní s ramenem,které do pece přesunulo formu odjeďte a nasaďte na pec železná dvířka.Po chvilce opět dvířka sundejte,najeďte ramenem nad formu,sjeďte dolů a formu přemístěte na stůl ke klíčové formě.Klikněte na formu a vidíte jak se do klíčové formy nalije roztavený bronz.Poté klikněte na klíčovou formu a vezměte si bronzový klíč a stejně tak i klíčovou formu.Nyní běžte ven a podívejte se vlevo na velké vodní kolo.Je totiž zablokované a bude třeba ho uvolnit,ale jak na to?Sundejte Valdovi v inventáři vpravo rukavice,ale pro změnu mu nasaďte rákos.Má funkci šnorchlu,takže víte co vás teď čeká.Klikněte do vody vedle vodního kola a potopíte se ke kolu.Vidíte ,že vodní kolo je ucpané klacky a větvemi.Použijte nůž z inventáře a kolo se opět roztočí.Vraťte se do kovárny,vidíte že mlýn pracuje,takže vezměte z inventáře pšenici a dejte jí do trychtýře vlevo nahoře a dole vpravo si už jen vezměte namletou mouku.Vraťte se zpátky k panství a jděte směrem dozadu,tam co jste mluvili se Saturninem.Ještě předtím na rohu domu se otočte a vidíte,že tam rostou růže.Z inventáře vyberte kleště a růži si vezměte.Jděte tam ,kde jste předtím se Saturninem mluvili.Vidíte před sebou pootevřené dveře,vejděte dovnitř a se Saturninem pohovořte.Vlevo od něj seberte jakýsi plnící vodotryskový systém/fountain system/.Klikněte na stůl vpravo,vidíte tam prázdné listy papíru a pár dalších drobností.Saturnin je vám ochoten tyto věci prodat nikoli darovat!Takže jestli chcete kupte si za dva zlaté dva listy papíru nebo za dva zlaté cukr či špulku na nitě jako jsem to udělal já .Nyní jděte zpět do ložnice Da Vinciho a pak do zadní místnosti,kde sedí madam Babou.Než tam vstoupíte tak se opět převlékněte do gala a hlavně si sundejte šnorchl pokud ho ještě máte na obličeji.To by asi na Babou dojem neudělalo.Jděte k ní a dejte jí růži.Bude polichocena a řekne vám něco o muži jménem Salai.Z inventáře jí také dejte jako galantní džentlmen náhrdelník,který jste našli na schodech a vaše renomé opět stoupne.Potřebujete madam Babou něčím ohromit a získat její přízeň a na to by se hodilo vyrobit parfém neskonalé vůně.Přesuňte se tedy dozadu doprava ke kamnům a otevřete u nich dvířka.Z inventáře tam dejte uhlí a pak to zapalte zapalovačem a dvířka zavřete.Nyní sundejte horní část z nádoby co je na kamnech a z inventáře tam nalijte vodu ze džbánu a dejte tam růži.Opět to přiklopte horní částí nádoby.Vedle máte nálevku s trychtýřem nahoře.Nalijte tam opět vodu a uvidíte jak vám dolů do baňky nateče hotový parfém.Vezměte si z inventáře prázdnou baňku na parfém a klikněte na baňku s parfémem.Ted ho máte v inventáři a dejte ho madam Babou.Je nadšená a tak toho rychle využijte a zeptejte se jí na most.Ona vám řekne,že si přeje ,aby fontána byla opravena a že Saturnin by o tom mohl vědět víc a mohl by mít i nějaké součásti fontány.Podívejte se tedy do inventáře na list ,který jste vzali v dílně u krbu.Nyní ho máte v portfoliu a vidíte jakési důmyslné zařízení plné baňek a trubiček.Přiznám se ,že mi sestavení dalo dost práce a tudíž vám radím ,abyste si na to přišli sami ,protože nejsem schopen vám to popsat.Pokud nebudete vědět jak, tak se podívejte na obrázekObrazek.Jakmile se vám to podaří zprovoznit tak uvidíte jak Leonardo hovoří s Francoisem I.Nyní na chvilku opusťte krásnou madam Babou a vyjděte ven do zahrady a jděte opět k Saturninovi.Tentokrát stojí venku a vy se ho hlavně vyptejte na výrobu papíru,to je pro váš postup ve hře zásadní,ale stejně vyčerpejte všechny dialogy.Opět se ocitnete v Saturninově pokoji,ale teď už tu nic nepotřebujeme ,takže jděte k fontáně uprostřed zahrady a doprostřed bazénku vložte z inventáře plnicí vodotryskový systém/fountain system/.Vidíte jak vodotrysk ve fontánce opět funguje a je z toho nadšena i madam Babou,která na vás z okna volá.Opět se ocitáte u madam Babou,promluvte s ní,zalichoťte jí a pak z inventáře vezměte lyru a klikněte na madam.Objeví se vám vlevo pět strun a lyra.Madam Babou zazpívá a vy musíte na strunách zpěv doplnit hrou na lyru.Klikněte tedy na první,druhou a třetí strunu.Madam opět zazpívá a vy klikněte na čtvrtou,druhou,druhou a první strunu.Valdo bude na lyru doprovázet božský zpěv madam Babou.Ač jsem na jejím hlase nic špatného nezjistil,tak ona bude mít pocit ,že ztrácí hlas.Musíte najít způsob jak její hlas vyléčit.Běžte tedy opět do zahrady promluvit se Saturninem.Položte mu otázku jak vyléčit hlasivky madam Babou a on vám řekne recept.Jděte tedy k mostu,přejděte ho a jděte kupředu vlevo k úlu.Nejprve klikněte vpravo na nádobu a ona se otevře,poté do ní dejte suché listí/pokud ho nemáte,tak jděte k holubníku,vlevo je ho hromada/a zapalovačem ho zapalte.Listy začnou doutnat.Víko zavřete a nyní máte v inventáři vykuřovadlo.Vezměte si v inventáři ochranou kuklu a nasaďte si jí vpravo na hlavu.Vezměte vykuřovadlo z inventáře a klikněte na spodní část úlu.Pak klikněte na horní dřevěné víko,sundejte ho a dejte stranou a vezměte si dvě plástve medu.Umístěte opět horní kryt na úl a sundejte si kuklu.Vraťte se zpátky k Saturninovy a promluvte si s ním o plástech medu.Dáte mu je a on vám řekne ,abyste přišli za chvíli.Jděte tedy zpět,třeba k mostu,doplňte si z řeky vodu a vezměte si opět suché listí u holubníku.Opět se k Saturninovi vraťte a on vám vrátí zpracovanou sklenici medu.Vraťte se zpět k madam Babou a jděte opět ke kamnům vpravo.Sundejte horní část a dovnitř do nádoby dejte tymián,citron,med a vodu.Opět nandejte horní část a pak jí zase sundejte.Vezměte z inventáře prázdný bílý šálek s talířkem a klikněte na nádobu.Získáte uzdravovací sirup pro krásnou madam.Jděte k ní a dejte jí sirup.Ona Valda ocení a pozve ho k sobě do apartmánu.Madam Valdovi něco řekne o kresbách a teleskopu.Jen tak pro zajímavost se podívejte do inventáře vpravo nahoru,co tomu říkáte?Otočte se a klikněte na teleskop.Babou vám k tomu řekne ,že je rozbitý,takže se podívejte a vidíte,že nic nevidíte.Klikněte tedy kousek dopředu na teleskop a otevře se vám uzávěr čočky.Vezměte nůž z inventáře a vyndejte prasklou čočku.Z vašeho inventáře vezměte monokl a dejte ho do teleskopu místo čočky.Podívejte se do teleskopu a vidíte Saturnina jak schovává loďku pod větve.Tímto končí další den,vlastně nekončí ,svůdná Babou nevydržela a podlehla Valdovu kouzlu.
Den třetí: 24 září 1522
Jděte do Leonardovi laboratoře a otevřete malou horní skřínku napravo vedle kamen na kterých jste Babou připravili sirup.Použijte bronzový klíč z inventáře a vezměte si zlaté nugety a sklenice s modrou,žlutou,červenou barvou a nakonec sklenici s fermeží/varnish/Obrazek.Skřínku zavřete a klíč si opět vezměte,protože ho budeme potřebovat vedle v ložnici.Nyní běžte do ložnice ,doprava ke krásné velké vykládané skřínce.Vložte bronzový klíč z inventáře nahoře do otvoru.Vaším úkolem je ,abyste nastavili všechny čtyřdílné kosočtverce na skřínce tak,aby nahoře uprostřed byl bílý kus kosočtverce a kolem něj dokola černé kosočtverce.Stačí když nastavíte dobře alespoň jednu polovinu kosočtverců.Já jsem nastavil tu pravou/viz obrázek/Obrazek.Skřínka se otevře a vy si vezměte pergamen,Leonardův šperk,kladívko,razidlo mincí a prázdnou formu.Vezměte si bronzový klíč zpět do inventáře a klikněte nově získaným pergamenem na portfolio.Zobrazí se vám mapa Cloux Manor.Jak vidíte má po stranách čtyři vesmírná tělesa-slunce,kometu,měsíc a planetu.Jděte ke knihovně vpravo a podívejte se na nápis nad knihovnou./viz obrázek/ObrazekBabou vám řekla ,že Salai byl Leonardův milenec.Co vás asi napadne,když stojíte před knihovnou a každá kniha je označená písmenem?Ano hádáte správně,kliknete na knihy tak ,abyste dali dohromady slovo SALAI.Objevili jste tajnou zkratku, kudy chodil Leonardo za svým milencem.Je to Valdova ložnice/dříve Salaiova/.Sejděte dolů po schodech do kuchyně a ze stolu uprostřed vezměte láhev vína.Otočte se a před sebou máte dva pytle,které leží na padacích dveřích.Oba pytle vezměte a přemístěte je kousek doleva mimo padacích dveří.Podívejte se nad sebe a vidíte tam kladku.Z inventáře vezměte lano a na kladku klikněte.Pak z inventáře vezměte kliku/ta co byla u vrtačky v dílně,pokud jste jí tam nechali tak si pro ní běžte/a klikněte s ní na kolo na zdi vlevo.Klika se tím nasadí a pak na kliku klikněte a padací dveře se vám otevřou.Použijte z inventáře zapalovač na zavěšenou lampu,lampa se rozsvítí a vy na ní klikněte a ona se vám uloží do inventáře.Poté na ní v inventáři klikněte a sejdete po schodech dolů.Běžte kupředu ,otočte se a zapalovačem zapalte svíčky na lustru.Ted už je tu vidět.Vraťte se ke schodům a otočte se ke zdi.Z aktivního místa na zdi vezměte dvakrát omítku.Otočte se a podívejte se na zem před vámi.Je tu koule do děla.Je dost špatně vidět.Vezměte si jí a pak se otočte k soudkům vpravo.Vlevo na nich leží rytina,takže si jí vezměte.Podívejte se na zvláštní kovovou desku opřenou o stůl.Vezměte mouku z inventáře a použijte jí na desku.Objeví se vám nějaké znaky a Valdo je ihned zakreslí na papír a ten se vám uloží v inventáři.Pokud žádný papír nemáte tak běžte k Saturninovi do jeho pokoje a papír si od něj kupte.Nyní jděte dozadu k rozbitému dělu.Z inventáře použijte zvedák,kterým jste už nadzvedávali dveře v dílně a na zvedák umístěte kliku.Já jí nechal v mechanismu ,kterým jsem otevřel padací dveře do tohoto sklepa,takže jsem se pro ní vrátil.Až jí umístíte na zvedák tak na ní klikněte a dělo tím zvednete.Vezměte kouli z inventáře a umístěte jí do děla.Nyní jděte ven ze sklepa a jděte do dílny.Jděte k lisu a klikněte na dřevěný spodek a vyjede vám něco jako dřevěná kniha.Klikněte na ní,ona se otevře a vy vložte do vtisku měděnou rytinu,kterou jste našli na soudku ve sklepě.Nalijte na rytinu černý inkoust a pak tam vložte prázdný list papíru.Dřevěnou knihu zavřete a opět s ní najeďte pod lis.Poté zatáhněte za páku nahoře a lis zatlačí na knihu.Poté páku opět povolte a vyndejte obtisk rytiny na papíře a i rytinu.Poté si rytinu na papíře prohlédněte v portfoliu.Všimněte si zvláštní techniky malby.Plátno je rozděleno mřížkami.Nyní jděte zpět ke kovárně-mlýnu,ale ještě než tam půjdete tak si vezměte polena ve spižírně a nebo si je můžete naštípat sekerou těsně za mostem vlevo.Musíte na ně z inventáře použít sekeru.Pak jděte do kovárny a polena hoďte do pece.Dejte prázdnou formu z inventáře na stůl a zlaté nugety dejte do tavicí misky vedle.Nyní proveďte stejnou operaci,kterou už jste dělali,přemístěte nugety do pece.Nasaďte dvířka na pec.Nyní jděte do inventáře ,vezměte rukavice a klikněte jimi na Valda vpravo.Nyní už má rukavice,takže můžete sundat dvířka a roztavené nugety opět přemístit na stůl.Poté klikněte na tavicí misku a tekuté nugety se nalijí do formy.Klikněte na formu a v inventáři máte čtyři zlaté mince bez potisku.Na kovadlinu vpravo umístěte razidlo na mince a pak na něj umístěte první minci a použijte kladívko.Bouchněte na minci a máte první minci s potiskem.To samé udělejte se zbývajícími třemi.Mince se vám neukládají do inventáře ,ale hned vpravo vedle inventáře.Můžete si už sundat i rukavice.Nezapomeňte si opět vzít raznici z kovadliny a nyní běžte zpět k mostu a za ním hned odbočte doleva k vodě.Pod větvemi je tu zamaskovaná a schovaná loďka,tak jak jste to viděli v teleskopu.Vezměte větve a položte je doprava,kousek od loďky.Jestli se chcete na loďce projet musíte most opět otočit tak ,aby vám nebránil v projetí.Pak skočte do loďky a klikněte vpřed.Jediná cesta vede k holubníku,takže pokud si to chcete zkusit můžete a pokud ne tak se vraťte za madame Babou do jejího apartmánu.Vidíte ,že se převlékla a má na sobě krásné zelené šaty.Promluvte si s ní.Už jí nemusí Valdo říkat madam ,ale oslovovat jí Marie.Promluvte s ní o teleskopu a pak na něj klikněte.Zjistíte ,že s ním nejde otočit a tak použijte z inventáře olej a klikněte na teleskop.Ten se otočí směrem na kresbu na stěně.Podívejte se teleskopem na kresbu.Babou vám k tomu řekne své a vy jděte ke kresbě na stěně,použijte zapalovač a odhalíte další kresbu ,kterou Leonardo maloval neviditelným inkoustem./viz obrázek/ObrazekOpět běžte k teleskopu a podívejte se na malbu.Vidíte tam nějaké černé tečky.Promluvte si s Babou o Leonardovi a skryté malbě.Z rozhovoru zjistíte,že zde Saturnin uklízel dříve než se do místnosti dostala ona.Chybí totiž barevné čočky.Běžte tedy za Saturninem a promluvte si s ním.Bude vám tvrdit ,že o nich nic neví.Dejte mu brandy z inventáře,je to násoska a brandy mu moc chutná,ale je ho málo.Musíte jít tedy další vyrobit.Vraťte se do laboratoře vedle Leonardovi ložnice a jděte ke kamnům.Jestli jsou vyhaslá tak tam dejte uhlí a zapalte to zapalovačem.Pak sundejte horní kryt nádoby na kamnech a nalijte tam víno z inventáře.Nasaďte horní kryt a pak už vidíte jak se z vína vytvoří brandy.Na banku s brandy použijte prázdnou láhev brandy z inventáře a jděte opět k Saturninovi a brandy mu dejte.Hned jak usne běžte prohledat jeho místnost vlevo.Otevřete skříň nalevo a vezměte si obě čočky,které jste hledali.Pokud hrajete tak,že u vás převládá ďáblík nad andělem tak si můžete ze stolu vzít i zlaté mince,je to jen na vás.Přečtěte si i dopis na stoličce.Že by vás někdo špehoval a hlídal každý váš krok?Vraťte se zpátky k Babou.Jestli chcete ,tak to vezměte hned přes dveře vpravo od Saturnina a hned si doplňte uhlí a polena do inventáře a nahoře pšenici.Promluvte si s Babou a pak se otočte k teleskopu a na předek umístěte obě čočky ,které jste našli u Saturnina./viz obrázek/ObrazekNyní je natočte tak ,aby modrá a červená clona čočky byla před hledím a podívejte se do teleskopu.Vidíte fialovou malbu hvězd.Umístěte červenou a žlutou clonu čočky před teleskopem. Prohlédněte si to v teleskopu a vidíte oranžovou malbu hvězd.Umístěte modrou a žlutou clonu čočky před teleskopem a uvidíte zelenou malbu hvězd.Promluvte si s Babou a ona vám pomůže najít souhvězdí Lyra na globusu.Jděte tedy do Leonardovi laboratoře a klikněte na globus.Natočte si nejprve zeměkouli tak ,abyste před sebou měli kosočtverec.Pak otáčejte pásy tak,aby se vám v dírách objevili čtyři hvězdy a pak už jen otočte zbylým pásem tak,aby se vám globus otevřel./viz obrázek/ObrazekVezměte si medailon a spustí se animace a sledujete rozhovor mezi Leonardem a Francoisem I o tajné chodbě ke královskému hradu.Jděte za Babou a promluvte si s ní o globusu a medailonu.Jděte za Saturninem,vidíte že už se prospal takže s ním promluvte a zeptejte se ho na spící kočku vedle.Řekne vám,že se jmenuje Alkahest.Jděte za Babou a zeptejte se jí na kočku.Řekne vám,že kočka má u sebe medailon.Vraťte se tedy zpět k Saturninovi a kočce,ale bohužel tu nejsou.Kde je hledat?Jděte k holubníku a vidíte kočku sedět v okně.Vejděte do holubníku a klikněte na ní medailonem z globusu.Získáte tak půlměsíční medailon.Tady vás musím upozornit na to,že se vám může stát,že sice vše uděláte tak jak je v návodu a kočka vám stejně medailon nedá.V čem je problém?Musí u vás převládat anděl nad dáblíkem,takže si na to dejte pozor i když si myslím ,že většina z nás hraje spíše za toho andílka.
Nyní musíte najít vstup do tajné chodby ke královskému hradu.Vraťte se do dílny a určitě si pamatujete zvláštní mechanismus za dveřmi,které jste nasadili zvedákem.Skřínku za dveřmi otevřete a vidíte,že mechanismus má dole jakési pohárky,vlevo dole zelený knoflík na resetování hádanky/když to uděláte špatně tímto knoflíkem začnete znovu/,vpravo dole páku a nad ní něco jako splachovadlo a uprostřed velkého kola dvě menší kola a na obvodu velkého kola červené a žluté kuličky.Vaším úkolem je kuličky poslat do toho správného pohárku dole,Obrazekto znamená že červená kulička do červeného pohárku a žlutá do žlutého.Mechanismus je nastaven tak,že kuličky se pravidelně střídají,to znamená že stále do pohárku padají v rytmu červená,žlutá,červená,žlutá a tak stále dokola.Když zatáhnete za splachovadlo tak se roztočí velký kruh s kuličkami,vy potom točte menším vnitřním kruhem a tím kuličky z velkého kruhu stahujete dovnitř.Je to v podstatě takový zásobník pro větší kolo uprostřed.Tímto kolem si připravíte kuličky na to kam se která bude kutálet.ObrazekPokud se vám podaří do pohárků dostat odpovídající barvy kuliček tak páka vpravo dole se stane aktivní a napravo od vás vyjede výtah ze země.Sjeďte výtahem dolů Obrazeka jděte kupředu až k aktivnímu místu na zemi.Vezměte koště z inventáře a pak na místo přiložte papír z inventáře a pak na něj klikněte tužkou/ona je to spíš tuha/z inventáře.Okamžitě si papír prozkoumejte v portfoliu a vidíte jakési vzorce.V tuto chvíli zatím řešení neznáte,takže pokračujte kupředu ke dveřím.Vidíte,že na dveře budete muset umístit oba medailony,takže tam dejte ten co jste našli v globusu a ten ,který měla kočka.Dveře se otevřou,z inventáře vezměte lampu a jděte dolů po schodech.Jděte až k místu,kde zdaleka vidíte otevřené dveře.Ještě než projdete tak ze země vezměte červený kámen.Otočte se doleva a vejděte do cely,kde jsou pootevřené dveře.Vidíte před sebou plechový panel.Nejdříve ho promazejte olejem z inventáře,protože pokud tak neučiníte bude Valdo krutě mučen,ale naštěstí ve hře se neumírá,takže budete pokračovat od stejného místa.Otevřete panel a vyslechnete hovor dvou mužů v kapucích.Hovoří o tom co všechno už Valdo zjistil a že musí být zničen kodex.Opět se vraťte stejnou cestou,kterou jste přišli.Babou na vás už bude čekat dole u schodiště a pak bude mít Valdo dlouhý rozhovor s Francoisem I ,králem Francie.Valdo od této chvíle pracuje pro krále a dostává od něho pečetní prsten.Také Valdovi dá papír s kódy pro Leonardovu serii znaků.
Den čtvrtý: 25 září 1522
Valdo se probudí a vzpomíná na události minulé noci. Babou volá oknem Valda z jejího apartmánu,poté ho informuje o tom,že všude kolem panství jsou stráže.Myslí si,že Valdo unikl i s rukopisem.Podívejte se v portfoliu na papír s kódy ,který jste dostali od krále. Nyní v portfoliu máte před sebou vlevo kódy od krále a vpravo sérii znaků a rovnic do kterých musíte dosadit správná čísla.Musíte postupovat tak,že vlevo nejprve kliknete na nějaké číslo a pak vpravo kliknete na nějaký kód vedle znamení.Postupujte zleva doprava,odshora dolů.V první fázi se vám však hned neobjeví čísla ,ale jen začmárané místo.Vy si toho nevšímejte a postupujte tak jak jsem vám vysvětlil.ObrazekPro jistotu vám napíšu co ke kterému znamení patří-Dekódovaná čísla jsou: slunce - 120, kometa - 240, Měsíc - 60 a planeta - 310.Poté si vezměte křídu vpravo vedle portfolia a skrytá místa křídou odhalte.Objeví se vám právě ty číselné kódy,které jsem vám napsal.
Nyní si v portfoliu otevřete mapu Cloux Manor a vidíte po stranách znamení.Teď tedy natočte znamení podle dekódovaných čísel.Točte takto-slunce - 120, kometa - 240, Měsíc - 60 a planeta - 310.V průsečíku všech bodů se vám pak objeví červený křížek a nyní už víte kde hledat rukopis/viz obrázek/Obrazek.Je u hlavního vchodu do panství.Sejděte dolů do kuchyně a promluvte si se Saturninem,který sedí u stolu.Je překvapen přítomností stráží.Po rozhovoru běžte zpátky do apartmánu Babou,ale ona zde není.Je tu však další hádanka.Stojíte před nádhernou benátskou skřínkou.Vedle vidíte krejčovskou panu a na krku jí visí klíč.Vezměte si ho a použijte ho na benátskou skříňku.Nyní musíte barvy na skřínkách v kruhu nastavit tak jako na té uprostřed dole pod obrazem.Po stranách máte nahoře a vlevo bílé kosočtverce a napravo a dole modré kosočtverce.Bílé kosočtverce otáčejí žlutou šipku v kruhovém spektru.Modré kosočtverce otáčejí pro změnu bílou.Rád bych vám zde dal nějakou univerzální radu,ale tato hádanka se generuje,takže řešení je vždy trochu jiné.Jedině jak jsem si všimnul tak začátek je stejný,to znamená,že nejprve otočte těmito bílými kosočtverci nahoře-prvním,druhým a čtvrtým.Otočte je tak ,aby žlutá šipka směřovala nahoru.Nyní otočte všemi dolními modrými kosočtverci tak,abyste vytvořili přesně ten obrazec jako je uprostřed a bílá šipka směřovala dolů.Pak už si to musíte projít sami,protože to řešení není stejné.Není to nic těžkého,chce to jen chvilku trpělivosti.Až to zvládnete tak se vám otevře tajná zásuvka dole./viz obrázek/ObrazekJe zde dopis a šifrovací tabulka.Vložte šifrovací tabulku na dopis a čtěte.Zjistíte ,že je to doporučující dopis pro Valda.Objeví se Babou a řekne vám,že byla vydírána ohledně vztahu k Charlesovi V.Proto byla přinucena ke krádeži Mony Lisy.Naštěstí obraz ještě neopustil brány panství,je totiž ukryt v holubníku.Ještě než tam půjdete ,tak Valdo dá červený drahokam Babou.Projděte ložnicí a vyjděte na dlouhý balkon.Vidíte stráže,takže dostat se k holubníku nebude jednoduché.Nyní vás ještě upozorním na to,že pokud budete chyceni tak se ocitnete ve Valdově pokoji.Vpravo dole u dveří seberete papír a prostrčíte ho pod dveře.Pak vezmete hřebík z inventáře a kliknete na klíčovou dírku.Klíč spadne na papír a vy si odemknete.Hned jak vyjdete tak vidíte gobelín na zdi.Vezměte kleště z inventáře vytáhněte dva hřebíky dole po stranách.Vidíte zadní stranu knihovny,takže klikněte opět na slova SALAI,ale tentokrát obráceně IALAS.Opět můžete projít až na balkon a udělat další pokus o průnik k holubníku.Takže teď už naostro jděte na konec balkonu a pokud už nemáte kamínky v inventáři tak si je zde vezměte.Zde si hru raději uložte.Budete potřebovat tři kamínky.Pod sebou dole vidíte stráž a pak další vzadu.Hoďte kamínek před stráž před vámi a rychle seběhněte dolů po schodech a běžte rychle k mostu.Tady stojí další stráž.Hoďte kamínek doleva a strážce poodejde.Jděte doprava,tam co je loďka,klikněte na ní a přeskočte z ní ke kovárně-mlýnu.Jděte kupředu k holubníku.Vidíte další stráž.Vezměte poslední kamínek a hoďte ho směrem k mostu.Strážce poodejde,rychle z inventáře vyndejte žebřík,přejděte a opět si ho vezměte.Jděte dovnitř do holubníku a za pytlem si vezměte obraz Mony Lisy.Vezměte si kamínky hned vedle schodů a špinavé hadry.Vyjděte nahoru,otočte se a hoďte kamínek směrem do dolního okna holubníku.Vezměte seno vedle vás a hoďte ho z okna a pak dolů skočte.Rychle vyndejte žebřík z inventáře a přejděte na druhou stranu /žebřík si opět vezměte/.Jděte ke kovárně-mlýnu a než nasednete do loďky běžte dovnitř.Vpravo vidíte koryto a vedle něj válec s pákou.Do koryta nalijte vodu a dejte tam špinavé hadry z holubníku.Klikněte na jakési buchary u koryta a pak na páku u válce.Buchary a točící válec zpracují suroviny.Zastavte páku,odklopte buchary a vezměte si nahrubo zpracovaný papír/paper maché/.Vyjděte z kovárny,nasedněte do loďky a jeďte kupředu k mostu,vystupte a počkejte až stráž půjde doprava od mostu.Proběhněte a pak až obě stráže budou zády k vám tak rychle proběhněte doprava do věže a po schodech na balkon a pak jděte rovnou do dílny.Jděte k lisu naproti dveřím a otevřete velkou dřevěnou knihu a vložte tam hroudu neopracovaného papíru z inventáře./viz obrázek/ObrazekKnihu zavřete,najeďte s ní pod lis a otočte pákou nahoře.Pak páku povolte a knihu vyndejte,otevřete a vezměte si nyní už zpracovaný list papíru.To samé udělejte s ostatními třemi hroudami.Otočte se doleva a vidíte prázdný stojan na obraz a vedle zamřížkovaný papír.Umístěte na stojan Monu Lisu a vedle dolů pod zamřížkovaný obraz dejte všechny tři sklenky s barvami a čtvrtou fermeží.Ještě než se pustíme do práce s Monou Lisou tak běžte opět k lisu a vložte do knihy rytinu z inventáře ,nalijte na ní inkoust a dejte na ní čistý papír.Knihu zavřete,dejte po lis a otočte pákou nahoře.Páku povolte a vyndejte rytinu i s potištěným papírem.Podívejte se na něj v portfoliu a vidíte,že je to ta rytina co vám dala Babou a je na ní most.Stejně to udělejte i s druhou rytinou a na ní vidíte děla.Klikněte na ně,nalevo se objeví text na který klikněte lupou ,která je napravo.Dole se vám zobrazí text.Vidíte,že na výrobu střelného prachu je potřeba omítka,síran a uhelný prášek.Běžte do Leonardovi laboratoře vedle ložnice a do misky na stole vedle kamen dejte uhlí.Veměte šťouchadlo a rozdrťte ho na prášek a pak ten prášek přendejte do skleněné misky napravo.Dejte tam omítku/salpetre/a nalijte síran/sulphur/.Tímto jste vytvořili střelný prach,který si vezměte a běžte dolů do sklepa k dělu.Nasypte dovnitř střelný prach a použijte zapalovač na zapálení.Dělo vystřelí a udělá otvor do zdi vlevoObrazek.V tuto chvíli to pro postup ve hře není důležité,protože do tajné chodby jsme se dostali výtahem,ale jen pro zajímavost jsem zkusil i tuto variantu.Opět se vraťte k obrazu Mony Lisy.Vezměte hřebík z inventáře a použijte ho na stojan s obrazem Mona Lisy.Nyní vezměte uhel na zasíťovaném papíru vpravo a vaším úkolem bude ,klikat na jednotlivá pole tak abyste vytvořili kompletní obraz Mony Lisy.Je to docela těžké a tak pokud nemáte tu trpělivost tak se orientujte podle mé rady.Očíslujte si jednotlivá okénka zleva doprava,odshora dolů od 1 do 25.Nyní klikejte uhlem na tyto políčka-5,3,2,9,8,7,15,14,13,20,19,17,16,22,21.Tímto máte kompletně namalovanou Monu Lisu uhlem.Teď je třeba jí vybarvit.Musíte klikat na černé body mezi mřížkami a dostat ten který obrazec na správné místo.Tady už vám nebudu popisovat jak to udělat,protože je to celkem jednoduché,ale je to ztížené tím,že Mona Lisa je rozmazaná.Až to zvládnete tak si klikněte na štětec a budeme ho namáčet do barev dole a malovat na obraz.Vezměte štětec,utřete ho do hadru vpravo,namočte do fermeže ,pak do modré barvy a klikněte třikrát na malbu.Štětec utřete do hadru,namočte do fermeže a pak do červené barvy a klikněte čtyřikrát na malbu.To samé udělejte i se žlutou barvou a klikněte třikrát na obraz.Vytvořili jste geniální kopii Mony Lisy.Zde máte videonávod,jak Monu Lisu vymalovat.Vezměte oba obrazy,dostanete do inventáře šicí špulku a jděte do kuchyně kde sedí Saturnin.Promluvte s ním a on vám odhalí svou identitu.Také vám opraví určitou nesrovnalost v mapě,takže si otevřete mapu Cloux Manor a odečtěte si 10 z komety,10 z planety a přidejte 10 Měsíci.Nastavte tedy novou polohu a ta vám označí kapli,/viz obrázek/Obrazek.Kaple je vedle dílny ,takže běžte ke dveřím do kaple a zkuste je otevřít,jsou zamčené.Vraťte se za Saturninem,promluvte s ním a ten vám řekne ,že Babou má klíč od kaple.Jděte tedy do apartmánu Babou a promluvte si s ní.Vyberte druhou odpověď,Bbou vám dá klíč od kaple a bude vás žádat,abyste se rozloučili.Jděte tedy do kaple.Vejděte a z oltáře vezměte žezlo a do otvoru nad obrázkem na oltáři vložte pečetní prsten Francoise I.Vezměte žezlo a použijte ho na pečetní prsten.Otevře se tajná schránka a vy si vezměte Leonardův rukopis, žezlo a pečetní prsten.Jděte opět k holubníku,cestu vám už popisovat nebudu ani to jak obejít stráže.V holubníku vylezte nahoru,přiletí holub a vy mu dejte pečetní prsten.Vraťte se zpět na panství do kuchyně,ale Saturnin tu už není.Sejděte do sklepa a projděte dírou/můžete i výtahem v dílně/.Promluvte si s Hectorem.Dejte mu Leonardův rukopis ,ale on zatím nemá žádný plán k útěku.Jděte zpět do kuchyně a promluvte se Saturninem.Bude chtít,abyste si od Hectora vzal rukopis zpět a ochránil orginální Monu Lisu.Dá vám i vzpěru k létajícímu stroji.V animaci uvidíte Leonarda,kterak vysvětlí některé své kroky a proč je udělal.Nyní potřebujete vyrobit kouřovou clonu,aby Valdo mohl odletět na létajícím stroji.Jděte do dílny k řezačce a přeřízněte koště,oba kusy si vezměte.Otočte se k vrtačce,nasaďte slabší vrták a kliku/já jí nechal dole ve sklepě na zvedáku,takže pokud vy také dojděte si pro ní/a pod vrták položte vzpěru z inventáře a udělejte do ní dírku.Vzpěru si vezměte.Jděte zpátky do sklepa a vedle děla vidíte létající stroj.Jak vidíte chybí vzpěra a řídící tyč.Obojí tedy doplníte z inventáře/řídící tyč je část přeříznutého koštěte/.Vyjděte ven ze sklepa a jděte k oknu v kuchyni.Valdo říká,že Hector je zpátky a ,že je potřeba vzít mu rukopis násilím.Jeďte tedy výtahem zase dolů a vidíte Hectora otočeného zády k vám.Vezměte si z inventáře železnou tyč/iron bar/a bouchněte ho.Hector se složí a vy vidíte další animaci s Leonardem.Vypráví o rukopisu a o tom ,že je v něm ukryta veškerá moudrost Alexandrijské knihovny a její nejvzácnější tajemství.Pak se otočte doprava a na aktivní místo u zdi dejte kopii Mony Lisy.Jděte do laboratoře ke kamnům,otevřete dole dvířka a dejte tam uhlí.Poté zapalovačem zapalte uhlí a dvířka u kamen zavřete.Sundejte z nádoby na kamnech horní kryt a do nádoby dejte vodu,omítku/saltpeter/ a cukr.Cukr najdete v Saturninově příbytku,projděte skrz kuchyni a až bude strážce odcházet směrem od vás,tak rychle vyjděte ven,otočte se a vklouzněte do Saturninova příbytku,kde si napravo ze stolu vezměte misku s cukrem.Pak počkejte až strážce udělá krok směrem dopředu,rychle vyjděte ven,otočte se a proběhněte rychle do domu..Na nádobu použijte železnou kulatou skříňku,získáte tak dýmovnici/kouřovou clonu/ V inventáři máte dýmovnici /fumigant/.Sejděte do sklepa a umístěte kouřovou clonu na aktivní místo na podlaze,před létající stroj.Vyjděte opět nahoru a jděte do apartmánu madam Babou.Pokud jste hráli tak,že jste byli dobráci a v inventáři vás Babou drží kolem ramen tak vás bude žádat jestli může odletět s vámi.Je jenom na vás,jak se rozhodnete.Ocitnete se na balkoně,pohovoříte s Babou,ale objeví se tu lotr Hector a bude mít dlouhý monolog,naštěstí přijde sám Francois I,král Francie a Hectora zabije.Popřeje vám hodně štěstí a vy odlétáte na létajícím stoji sestaveném géniem své doby Leonardem Da Vinci.A to je konec hry..

Zde je dodatečně upřesněný návod jak vymalovat Monu Lisu od Karla Freye.

Puzzle - Malování Mona Lízy
Jděte do dílny s malířskými stojany. Do otvoru uprostřed stojanu bez plátna dejte hřebík z inventáře a poté na stojan postavte originál obrazu Mony Lízy, který jste našli ukrytý v holubníku. Poté na obraz klikněte špulkou s nití, kterou jste koupili od Saturnina. Obraz Mony Lízy se rozdělí na síť 25 čtverců. S touto pomůckou budeme malovat jeho kopii. Do držáků na stojanu s čistým plátnem vložte nádobky s barvami a fermeží. Nyní můžeme začít. Nejprve budeme skicovat. Vezměte si uhel položený pod plátnem mezi barvami a štětcem. Když kliknete na jakékoliv políčko sítě, odkryje se několik políček se skicou nebo i nějaké opět zmizí. Úkolem je klikat postupně na některá z políček v takovém pořadí, aby se nakonec okryla všechna políčka a skica tak byla kompletní. Když si označíme jednotlivá políčka zleva doprava a shora dolů čísly 1 až 25, je postup následující: 5, 3, 2, 9, 8, 7, 15, 14, 13, 20, 19, 17, 16, 22 a 21. Nebo je možný tento postup: 1, 3, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 16, 17, 19, 20, 24 a 25. Po úspěšném dokončení skici se na průsečících rastru který ohraničuje jednotlivá políčka objeví tučné body. Nyní budeme malovat hrubé rysy obrazu. Položte uhel zpět na stojan, klikněte postupně na všechna políčka skici a ty se přemění na políčka s malbou. Jsou však zpřeházená. Naším úkolem je pomocí tučných bodů, které otáčejí vždy čtyřmi okolními políčky, přemístit zpřeházená políčka do jejich správných pozic. Až budete mít některé políčko ve správné pozici, můžete si to ověřit když na něj kliknete. Pod ním by mělo být odpovídající políčko skici. Když si označíme jednotlivé body zleva doprava a shora dolů 1 až 16, je postup následující: 9(2x), 5, 1, 12(2x), 11(3x), 7, 2(2x), 3(3x), 12(2x), 8, 4, 6(2x), 7, 8(2x), 4(2x), 8(2x), 4, 8, 4, 6, 5(2x), 8(2x), 7, 6(2x), 12, 11(2x), 7, 8, 14(2x), 11(2x), 12(2x), 8(2x), 12(2x), 8, 12, 8, 15, 14(2x), 9(2x), 15(2x), 10(2x), 16(2x), 11(2x), 12, 13(2x), 14, 15, 16(2x), 12(2x), 16(2x), 12, 16, 12, 15(2x), 16, 15(3x), 16(3x), 15, 14, 15, 14(2x), 15(2x), 14(2x), 15(3x), 13(2x) a 14. Nyní nám zbývá umístit poslední tři políčka v levém dolním rohu na jejich správné pozice. Jedná se o políčka označená čísly 16, 21 a 22 nacházející se okolo bodu s číslem 13. Jak to ale udělat? Pomůžeme si menším trikem. Postup je následující: klikněte na políčka 16 a 22 a jejich malba se změní zpět na skicu, klikněte 2x na bod 13, klikněte na obě políčka se skicou a ta se přemění zpět na malbu, klikněte 2x na bod 13, klikněte na políčka 21 a 22 a jejich malba se přemění na skicu, klikněte 1x na bod 13, klikněte na políčko 21 a skica se přemění zpět na malbu (políčko 16 nechte na skice), klikněte 2x na bod 13, klikněte na políčko 22 a skica se přemění opět na malbu. Nakonec klikněte 1x na bod 13 a hrubá malba obrazu by měla být hotova. Pokud se někdo z vás při tomto dlouhém postupu spletl tak nezoufejte. Naštěstí nemusíte vše opakovat znovu. Můžeme si pomoci opět menším trikem: Pokud ještě nemáte všechna políčka malby na správných místech, přerušte svou práci, otočte se a popojděte (i přes protest Valda) do místnosti. Poté se vraťte zpět k obrazu u kterého se všechna políčka malby přeměnila zpět na skicu. Nyní stiskněte tlačítko start v levé dolní části klávesnice. Hra se vám shodí do lišty. Nyní klikněte na hru v liště pro její opětovné obnovení. Hrubá malba obrazu je nyní bezpracně dokončena. Teď už nám zbývá pouze dokončit kopii obrazu Mona Lízy načisto. Vezměte si štětec, utřete ho do hadru vpravo, namočte ho do fermeže, poté do modré barvy a klikněte třikrát na malbu. Ten samý postup použijte pro červenou barvu a klikněte na malbu čtyřikrát. Nakonec si to zopakujte pro žlutou barvu a klikněte na malbu třikrát. Nyní máte vytvořenou perfektní kopii Mona Lízy.

Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

pomic

(paja, 26. 8. 2009 19:36)

mám získat barevná sklíčka o dalekohledu ale po rozhovoru stím chlapikem,jsem mu dala pálenku ale pro něj je to málo,když jí mám vyrobit tak naliju víno do nádoby a chci to dát do láhve ale nejde to?

velký vrták

(Karel Frey, 16. 1. 2009 16:29)

Ne že bych měl tak dobrou paměť jak popisuje Standa, ale použil jsem vyhledání klíčového slova vrták na této stránce:

.....Nyní jděte ke krbu a vpravo na kraji je silný vrták.Vezměte si ho ,běžte k vrtačce a vyndejte slabý vrták a nasaďte tam tentokrát vrták silný.....

vrták

(kristýna, 16. 1. 2009 16:25)

to tam je jenom napsaný nasedte vrták ale já ho nemám a nikde sam žádnej nenašla...ale dík za ochotu a když se mi zeptáš toho týpka co má tu geniální pamět tak budu ráda

vrták

(kristýna, 15. 1. 2009 22:47)

čau nevim jestli tyhle stránky jsou ještě funkční ale mám problém s vrtákem tam jak se musí provrtat kola...Kde mám sehnat velký vrták mám akorát spirálový vrták a ten mi udělá jen malou díru budu ráda když mi pomůžete...kdyžtak muj email je drafis.d@seznam.cz nebo to dejte i semka budu sem koukat a doufat že mi pomužete je mi jasné že to bude uuuplně banální úkol sem zoufala dííík

Sklep a teleskop

(Karel Frey, 19. 11. 2008 9:45)

Pokud nejde deska posypat moukou, pravdděpodobně nemáš v inventáři čistý papír, aby sis mohla rytinu zakreslit. Papír lze koupit u Saturnina.
Ve sklepě je tma a tak je potřeba mít u sebe zapálenou lucernu, vzít jí do ruky, sejít dolů a pak zapálit zapalovačem svíčky na lustru.
S tím teleskopem to možná závisí na splnění všech předchozích úkolů, nebo zkus něco souvisejícího prozkoumat a pak si s Babou o tom promluvit

Sklep a madam babou

(Tera, 18. 11. 2008 16:41)

Ahoj mám problém s částí hry, která se odehrává ve sklepě. Destičku z tama jsem vzala, ale nemůžu nic udělat s tou rytinou, kde to mám posypat moukou, jako by to u toho bylo seklé. Prostě to nijak nejde, už jsem to hrála několikrát a nic. Pak s tím dělem. Mi to vždy napíše, že na opravu je tam moc velké šero. Vše jsem dělala, jak je v návodu napsáno. A nic. Několikrát jsem to zkusila a pořád nic. Tak jsem šla dál. Až k byrevnm sklíčkum na teleskop. Vše se mi ukázalo, jak mělo, ale bohužel MAdam mi nic neřekne, vždy se mi tam zobrazí jen dialogy které už dávno proběhly. A tím pádem mi nejde ani globus. prosím poraďte. Díky

malování Mony Lisy

(Karel Frey, 9. 7. 2008 12:40)

Díky za pochvalu, ale myslím že tvůj obdiv není na místě. Já jsem měl s tím malováním také dost problémů a sám bych to asi nezvládl. Tak jsem si našel podrobnější popis postupu malování v jednom německém návodu a přeložil ho do češtiny. Toť vše. V každém případě mě těší, že ti to pomohlo k překonání tohoto dosti složitého rébusu.

malování Mony Lisy

(anula, 7. 7. 2008 19:27)

Obdivuji Karla Freye,že dokázal zapsat detailní návod na uspořádaní barevných políček.Na tom jsem se zasekla na dlouho.Pořad jsem opravovala,předělávala a zase rušila,takže když se mi to nějakým nedopatřením povedlo,už jsem nevěděla ani,čí jsem.

vystrcenie kluca

(Karel Frey, 15. 12. 2007 9:51)

díky moc za typ ohledně vystrčení klíče pomocí nože. to bylo jediné místo, kde jsem si nevěděl rady. tím se potvrdilo, že ve hře neexistuje slepá ulička a vždy lze pokračovat dál, ikdyž u sebe zrovna nemám potřebnou věc. chce to holt občas trochu experimentovat.

vystrcenie kluca

(bondo, 13. 12. 2007 7:08)

ja som omylom pouzil noz a kluc vypadol...

Coperfield

(Karel Frey, 16. 11. 2007 19:46)

Koukám že někteří nadšenci už mají tuto hru v malíčku ve všech variantách. Najde se zde nějaký David Coperfield, aby mi poradil jak se dostat ze zamčeného pokoje (když mě stráže zatknou) a nemám u sebe hřebík na vystrčení klíče ze zámku dveří(použil jsem ho na obraz Mony Lízy). Sice jsem už hru dávno dohrál ale tento trik mi stále nedá spát.

Jak se dostat k Hectorovi

(Karel Frey, 2. 11. 2007 15:37)

Pokud nezprovozníš výtah nahoře v dílně tak máš druhou možnost jak se dostat k Hectorovi a to vystřelit z děla dole ve sklepě a tím uděláš díru ve zdi kterou projdeš dál. Jiné možnosti nejsou.

Klíč

(Eva, 29. 7. 2007 14:42)

A´t klikám na obraz s prstem v ložnici, tak nic a jsem již dost daleko. A ny symbol ohně se mi vede stejně. Bez klíče nic neudělám. Stokrát čtu návod a zkouším a tyto dvě věci ne a ne.

velká spokojenost

(stan, 8. 7. 2007 14:03)

jsem moc rád,že se ti návod líbil a že ti pomohl.To je také smysl návodu,aby pomáhal v těžších částech hry.s návodem na bonez adventures ti neporadím,zkus prohledat internet,ale pokud nebude na těch stránkách které se věnují návodům tak budeš mít asi smůlu.

Velká spokojenost

(Marka, 8. 7. 2007 12:16)

Tato se mi fakt moc líbila a když jsem zůstala bezradná velmi mi pomohl tento super návod. Moc za něj děkuji. Ještě prosba - nevíte kde bych sehnala návod k Bonez Adventures: Fulaova hrobka. Dík

Kladka

(Buton, 19. 6. 2007 17:56)

Jde oto jestli používáš dlouhý provaz.

Kladka

(Demoniac, 19. 5. 2007 21:34)

Mám problém s kladkou. Vezmu provaz, klikam na kladku a nic se nedeje. Nevim co dělat. Melo by se prece dit neco jako, ze se zvednou ty dvere v podlaze, ale nic. Poradite nekdo? Diky

poznámky

(stan, 6. 5. 2007 15:56)

dík za doplnující věci k návodu.jinak když jsem návod dělal tak jsem nezkoušel nějaké další alternativní cesty,takže to co jsi zjistila je dobré pro ty,kteří si hru zahrají a budou mít možnost vybrat si.jinak si myslím,že je vcelku jedno jestli je v návodu lupa nebo zrcadlo.každý ví o co jde.jinak máš pravdu-hra je to výborná.

poznámky

(Jája, 6. 5. 2007 15:20)

K lupě: lupa není lupa, ale zrcadlo. Je známo, že Da Vinci si psal deníky obráceným zrcadlovým písmem. Tak, jak to teď umí letečtí navigátoři.

K číče: nebylo nutné brát medailon medailonem. Moje založení bylo spíš ďáblík (krmení holubů myslím nezabralo) a medailon se dal normálně sebrat rukou (kurzorem). Možná to záleží na tom, jestli číče nalijete mlíko.

k klíčové formě a taky k ke klíči od pracovny: dokud si člověk v portfoliu nevyčerní tajný vzkaz a nepřečte si, kde má oba klíče hledat, tak nic nenajdete. U klíčové formy si člověk musí přečíst i popisky k obrázkům na druhé stránce. Pak obejít postel a kliknout na znak ohně v rohu nahoře, tajné místo pak najde Valdo za vás automaticky.

Nejvíc mi dalo zabrat dostat první noc madam do postele :-).

Hra je výborná!!!

Klíčová forma

(Ferďule, 17. 3. 2007 13:51)

Nemůžu najít klíčovou formu.Už jsem ve třetím dnu a fakt nevím kde jí vzít. Z postele u znaku ohně to takhle ve dne asi nejde nebo to dělám špatně, fakt nevim. V tomhle návodu to nějak úplně chybí. Už vážně nevím co dělat. Předem dík za radu :)