Jdi na obsah Jdi na menu
 

Chronicles of Mystery-The Scorpio Ritual

1. 3. 2007

TOPlist

Chronicles of Mystery: The Scorpio Ritual
14.února 2009 Autor návodu-Midnight Knight
Ovládání-Levou myší konáte většinu úkonů,chůze,sbírání předmětů,mluvení,etc(blížší popis předmětů pomocí pravé myši bohužel není k dispozici),v inventáři si pak můžete sebrané předměty prohlédnout pravou myší zblízka.Když na předmět z inventáře v přiblížení kliknete levou myší.občas se předmět otevře,něco z něj vypadne a podobně,tak se nebojte zkoušet na všech předmětech,které seberete.U některých puzzle bývá dost tmavé okolí,většinou(dík,Murphy,že existuješ) když je zapotřebí rozluštit nějaké symboly,v takovém případě doporučuji nastavit jas na maximum,ať něco vidíte.Jak bývá poslední roky zvykem,na liště najdete i “?”,který vám zobrazí všechna důležitá místa a předměty.
Paříš.paříme-Paříž
Po skončení intra,v kterém je Sylvie Leroux  pozvána svým strýcem na Maltu,kde strýc učinil převratný archeologický objev,přejímáte ovládání dotyčné mladé slečny.V pravé straně pokoje seberte kufr,vzadu nad krbem po přiblížení uzavřete ventilační mřížku,a pak přistupte ke stolu.Z desky seberte letenku,otevřete šuple a vybrakujte ho-stará Sylviina fotka,kreditka a ID karta.Poté se vydejte ke dveřím,Sylvie automaticky zhasne a odletí(pokud nezavřete ventilaci nad krbem,čeká vás první zákys,kdy Sylvie odmítá odejít,protože není zhasnuto-a zhasnout světlo sami nemůžete)
Malta
Po příletu začínáte ve strýcově pracovně,adventurní klasika,nejdřív kolem sebe seberte všechno,co není přibité hřebíkama,pak se rozhodmem,co podnikneme.V popředí otevřete zásuvku stolu a seberte z ní baterku,lahvičku se zaschlým lepidlem,propisku a strýcovu fotografii.V pozadí u dveří prohlédněte tajný panel,nejde otevřít,vlevo od panelu pak na čajovém stolku otevřete krabičku a seberte z ní 2 mince.Odejděte na chodbu,vyběhněte po schodech do strýcovy ložnice,z nočního stolku seberte prášky na spaní a vraťte se zpět do haly.Na levé stěně si prohlédněte ve výklenku urnu,Sylvie konstatuje,že není správně sestavená dohromady-a čeká na vás první puzzle.Urna se skládá celkem z pěti částí,od vrchu křížek,pod ním jakási čepička,pak dva velké kusy a úplně dole podstavec.Musíte jednotlivými částmi urny otáčet tak,aby obrazce na ní dávaly nějaký smysl-vepředu musí být díly,které obsahují latinské číslice a písmena.Od vrchu postupně až dolů otáčíte jednotlivé díly-2x,3x,2x,3x,3x.Až skončíte,bude urna vypadat takhle-(obrázek Urna) a ozve se cvaknutí,neklamné znamení,že někde se něco otevřelo.Vraťte se do pracovny,do mezery v panelu zastrčte klíč od své motorky,ten se sice ohne,ale panel se otevře(můžete jako první do mezery zastrčit propisku,udělá se z ní po ohnutí šperhák,ale není nutné,šperhák klidně vyrobíme,až ho budem potřebovat).Seberte ze skrýše v panelu dopis a prohlédněte si starou knihu,na jejím konci je zápis v cizích znacích a Sylvie prožije první ze svých mnoha vidin.Kniha zatím sebrat nejde,tak v inventáři klikněte pravou myší na dopis a přečtěte si ho,zjistíte,že nebyl pro vás,ale pro nějakého Andersena.No co,strejda není doma,ve městě nikoho pořádně neznáte,možná vás Anderson pozve na mejdan..a možná taky ne,ale i tak se o něm pokusíme něco zjistit.Vyjděte z domu,cestou si můžete prohlédnout na dveřích dopisní schránku,prázdná,Sylvie si to automaticky zamíří k chlápkovi před domem.Je to inspektor Granc,poté,co si s ním Sylvie nezávazně popovídá-Granc jí připomene její prohřešky mládí,kdy na Maltě nějaký čas pobývala-na něj klikněte a pořádně ho vyzpovídejte.Po ukončení hovoru seberte v levé části uličky před inspektorem kus drátu a odejděte doleva za roh.Promluvte si s majitelem krámku Stefano Kawlata,požádejte ho mimo jiné o opravu klíče,až skončíte,seberte vlevo od Stefana kleště a drát v inventáři s nimi rozštípněte na několik kusů.(Sice nevíme,k čemu nám to bude,ale člověka vždycky potěší,když ze skombinování věcí v inventáři něco vyleze,tak proč si neudělat radost)Kleště vraťte na místo,odkud jste je sebrali,odejděte od krámku na náměstí a zamiřte doprostřed k soše.Promluvte si s dědulou na lavičce,poté si můžete prohlédnout v levé straně náměstí vstup do domu,jsou u něj zvonky,ale Sylvie odmítá jen tak naslepo někomu zvonit u dveří,tak odejděte z náměstí uličkou v zadní části.Pokračujte až na dvorek,vepředu vpravo seberte se země noviny a v levé části seberte u zdi rybářský podběrák-je děravý.Vraťte se zpět na náměstí,ha,dědek,co seděl na lavičce,je pryč.Jděte k lavičce,buď seberte se země hůl,nebo vytáhněte z inventáře podběrák,a jedním z těchto předmětů seberte konev za lavičkou v trávě.Konev si v inventáři pravou myší přibližte,klikněte na ní,odstraníte tím kropítko,použijte na něj nastříhané dráty a výsledek strčte do podběráku,ucpete tak díru.Pokud jste sebrali hůl,vraťte jí na lavičku,jděte zpět na dvorek a pokračujte průchodem až k molu.Ignorujte papouška i námořníka,naběrákem z vody vylovte rybu,pak si promluvte s papouchem,zeptejte se na Jamese Andersena,ví,kde bydlí,ale chce za to rybu.No,jak chceš,hamižný opeřenče,nabídněte mu rybu,papouch ji celkem pochopitelně,vzhledem k tomu,jak si předtím plavala na hladině břichem vzhůru,odmítne,ale adresu vám řekne-Náměstí,byt 5-R.Zabalte rybu do novin,chodit po městě s chcíplou rybou je fakt blbý,navíc,pokud jste nesebrali předtím noviny,Sylvia hodí rybu zpět do moře(a člověk nikdy neví,kdy bude smrdutou makrelu potřebovat)a promluvte si s námořníkem.Nezapomeňte mu říct bratrův vzkaz „Dnes večer-NE“,jinak se ho ptejte,na co chcete.Až skončíte,vraťte se na náměstí,Sylvie cestou na dvorku odloží podběrák,zkuste zazvonit na zvonek u dveří 5-R-druhý odshora,nikdo ale není doma-a jděte na roh ke krámku.Zeptejte se Stefana na klíč,má ho hotový,ale Euro nebere,takže pokud jste ve strýcově domě nesebrali 2 mince,klíč nedostanete,dokud je prodavačovi nepřinesete.Až budete mít klíč,jděte do horní uličky,u dveří do strýcova domu stojí vaše motorka,zasuňte klíč do zapalování,otočte s ním a vyrazíte na cestu k vykopávkám v Gozo-pokud Sylvie pronese nicneříkající hlášku,že musí ještě něco udělat,znamená to buď,že jste nezazvonili u dveří Andersena,nebo nemáte všechny výše sepsané věci,fotkou strýce počínaje a chcíplou makrelou konče.
Gozo-noc
Po příjezdu na místo si prohlédněte policejní vůz,seberte se země novinářský průkaz a utrhněte list kaktusu.V inventáři si přibližte lahvičku s lepidlem,klikněte na ní,tím jí otevřete,dejte do ní list kaktusu,nyní již funkčním lepidlem polejte novínářské ID a přilepte na něj svou fotku.Takto vyzbrojeni odejděte směrem doleva.U karavanu si promluvte s archeologem,ukažte mu novinářský průkaz s vaší fotkou,vyzpovídejte ho,policie hlídá ve zříceninách,protože někdo ukradnul vzácné kamenné desky,a pak pokračujte dál doleva.V horním pravém rohu naberte do konve vodu a vlezte do trosek chrámu.Vpravo vidíte čerstvý výkop.vlevo generátor,když se pokusíte k jednomu nebo druhému přiblížit,zastaví vás odněkud ženský hlas.Jděte doleva ke vstupu do podzemí,promluvte si,2x !,s policistkou,nakonec se dohodnete,že když jí přinesete kafe,pustí vás do podzemí.Vraťte se ven k archeologově karavanu,archeolog už šel spát,takže si prohlédněte hromadu za karavanem,seberte kanystr s benzínem a pak se jděte vloupat přímo do karavanu.Pokud nemáte zalomenou propisku/šperhák,použijte propisku na mřížku pod dveřmi,v opačném případě můžete hned šperhák použít na zámek u dveří.Vlezte dovnitř,tma jak v---v Gozo v noci,na hák nad stolem pověste svítilnu a můžete teď vesele loupit.U stolu seberte detektor kovů,termosku vlevo u počítače,zapněte počítač,klikněte na něj,tím vytisknete,co je na obrazovce,otevřete šuplík stolu a seberte fotky.Odejděte od stolu,seberte vpravo print z počítače,pak ještě u dveří,kterými jste vstoupili,seberte štětku ,nástroj a zednickou lžíci,no,a protože se spícím Simonem se nedá nic dělat,tak karavan opusťte.(Pokud jste sebrali vše potřebné,Sylvie zhasne baterku,pokud tak neučiní,na něco jste zapomněli)Vraťte se do chrámu,pravou myší si přibližte termosku,klikněte na ní,abyste odšroubovali uzávěr,potom do termosky nasypejte prášek na spaní.Jděte k policistce,předejte jí termosku(dobrou noc,Růženko),potom vylezte ven z chrámu a hned se zas do něj vraťte,policistka už je tuhá.Jděte,teď už bez vyrušování,doprava k čerstvému výkopu,v přiblížení vytáhněte z inventáře detektor,zakružte s ním nad zemí,až najdete aktivní bod.Detektor schovejte,lžící odhrňte z místa,kde asi něco je,hlínu,pak místo ještě oprašte štětcem a seberte z hlíny starý prsten.Opusťte výkop a jděte ke vchodu do podzemí,generátor vpravo nepracuje,takže ho budem muset zprovoznit.Uprostřed generátoru odklopte uzávěr nádrže a v levém konci otevřete chladič větráku,do chladiče nalejte vodu z konve a do nádrže uprostřed benzín z kanystru.Vpravo klikněte na spínač,a pokud jste udělali,co bylo nutné,generátor naskočí-poznáte tak,že všechny kontrolky na panelu svítí zeleně a Sylvie nebude mít žádné připomínky.Vydejte se tedy nyní osvětleným vchodem do podzemí,prohlédněte si uprostřed místnosti 4 sloupy,na každém jsou nějaké symboly,ale prozatím s nimi nejde nic dělat,prohlédněte i vršky sloupů,na každém je prohlubeň se znakem,asi do nich něco přijde,ale ať je to co chce,nemáme to.Vydejte se tedy k portálu,Sylvie u něj dostane další vidění,a pak jděte k východu z podzemí.Sylvie uvidí nějaký stín,uteče a dovnitř se nechce vrátit ani za zlatý prase.Taky dobře,aspoň se vyspíme.A nebo taky ne,Sylvie chce své zážitky probrat s Andersenem,takže vyjděte z ruin ven ke své motorce a nasedněte(pokaždé,když motorku používáte,musíte strčit do zapalování klíček a otočit s ním)Tak jsme se nakonec přece jen vyspali,druhý den začínáte ve strýcově ložnici.
Gozo-den
Vyjděte ven na náměstí,dojděte k domu,v kterém Anderson bydlí a zazvoňte,pak,až se Sylvie představí,vlezte do dveří a s Andersenem si promluvte.Andersen je zjevně nezdvořák,protože po celý rozhovor vás nechá stát uprostřed pokoje,no,Sylvii to očividně nevadí,tak budem taky dělat,že nic nevidíme.Během debaty dá Sylvie Andersenovi nalezenou zprávu od strýce,na základě toho vás Anderson požádá,ať mu přinesete knihu ze strýcovy pracovny.Opusťte Andersena,jděte do strýcova domu do pracovny,otevřete znovu tajnou přihrádku ve stěně a seberte z ní knihu-Sylvie přitom má další vidění.Tak trochu se obávám o její zdraví,takovéhle věci obvykle způsobuje nádor na mozku.S knihou se vydejte zpět k Andersenovi,zvonit už nemusíte,jen vlezte do dveří.Dejte knihu Andersenovi a pak s ním proberte všechna témata,dozvíte se i něco o Sylviině teorii,jak to bylo se Sodomou a Gomorou.Na konci rozhovoru Sylvie usoudí,že nejlepší bude promluvit si pořádně s archeologem Simonem.Má pravdu,když nic jiného,Simon ji aspoň mezi vykopávkama nechá stát proto,že není na co sednout.Odejděte z Andersenova bytu,cestou k motorce si můžete na rohu promluvit se Stefanem,podle místních drbů mají ve strýcově zmizení prsty templáři Samaritáni,nastartujte motorku a odjeďte k vykopávkám.Na parkovišti si všimněte hezkého sporťáku,jděte pořád doleva kolem momentálně prázdného Simonova karavanu,před vchodem do ruin potkáte turistku,můžete si s ní promluvit,ale protože s naším příběhem nemá nic společného,můžete jí klidně ignorovat,třeba i několikrát za sebou(mám podezření,že je to Trillian ze Stopařova průvodce galaxií,ale nepodařilo se mi  tuto teorii ničím doložit),pak pokračujte dovnitř do ruin,v pravém rohu najdete Simona,promluvte si s ním.Až skončíte,zazvoní Sylvii mobil,volá Andersen,našel nějaké stopy,které by mohly vést ke zlodějům.Opusťte Simona,nasedněte na motorku,automaticky odcestujete do Istanbulu.
Istanbul-den
Stojíte na ulici,před vámi chlap spravuje jakýsi podezřelý dopravní prostředek,něco mezi rikšou a kolečkovým křeslem po srážce s autobusem,na první i druhý pohled beznadějně neopravitelný.Promluvte si s chlápkem,až skončíte,odejděte z přiblížení na ulici.Vpravo nad chlápkem je průchod do dvora,zatím si ho nebudem všímat,jděte ulicí doprava,až dojdete k cestě,která vede nahoru do kopce.Po pravé straně podpírá dům obchodník,po levé je vchod do galerie,a na cestě do kopce stojí zaparkovaný sporťák.Můžete/ale nemusíte/ si promluvit s obchodníkem,jak jdou obchody,jeho role ve hře je sejná jako americké turistky v ruinách,to znamená nulová,a vejděte do galerie.Pokračujte až dozadu,kde si promluvte s majitelkou galerie Faina Flatow.Kromě toho,že si popovídáte o archeologii a ukážete jí nalezený prsten,se nedozvíte nic zajímavého,takže nezbývá nic jiného,než se do galerie dostat tajně a trochu se po ní porozhlédnout.Galerii prozatím opusťte a jděte si zblízka prohlédnout zaparkované auto,už jenom fakt,že stojí v kopci,slibuje možnou zábavu a rozptýlení.Na sedadle sedí otravná kočka(čtyřnohá),která vám nedovolí si s autíčkem pořádně pohrát.Sáhněte tedy do kapsy,yuck,nebo tašky,no,nejlepší bude se dohodnout,že vlezete do inventáře,seberte rybu zabalenou v novinách a dejte jí kočce.(Tady mne hra svým způsobem obohatila,místo normálních existenčních otázek,co bude po smrti a jestli se bývalý šéf FBI Edgar Hoover opravdu převlékal do ženských šatů,poslední týdny přemýšlím nad tím,jakým způsobem by se dala smradlavá ryba přepravit z Malty do Istanbulu bez újmy na zdraví) Ta ryba je fakt časovaná bomba,kočka k ní čuchne a poté,co právě přišla o šest ze svých sedmi životů,zděšeně prchá pryč.Takže,co to tady máme vedle volantu..?,hmm,šaltpáka,kdybychom tam zařadili neutrál,auto se hezky rozjede dolů z kopečka,ale moment,nechceme přece,aby nás někdo viděl poblíž,až do něčeho narazí,takže to bude chtít nějaký plán.Prohlédněte si levé kolo sporťáku,s tím by se dalo taky něco provést,ještě si můžete na zdi prohlédnout reklamu na Art of Murder a pak od auta odejděte směrem vlevo a vlezte do průchodu na dvůr.Promluvte si s hlídačem a pak seberte se země mezi dvěma kanálovými poklopy pohrabáč,pokračujte dál do dvora,prohlédněte si popelnici a seberte z ní pomocí pohrabáče gumový míč.Sylvie zřetelně neví,co vlastně chce-tahat se se smradlavou rybou po Evropě jí nevadí,ale šáhnout holou rukou do popelnice,to ne(Možná se vám zdá,že té rybě věnuji přílišnou pozornost,nezdá se vám to,záhada transportu ryby je pro mne tak velkým mystériem,že Archa úmluvy vedle toho bledne závistí)Když se pokusíte vlézt do uličky vedle popelnice,hlídač vás vyžene,takže když se to tak vezme,to,že za chvíli zničíme auto jeho šéfky,je vlastně jeho chyba,naše svědomí zůstane čisté a můžem v noci klidně spát.Jděte ze dvora na ulici,k autu,pod levé kolo položte míč,vlezte do auta,pohněte šaltpákou,vylezte a pohrabáčem míč propíchněte.Sylvie urychleně zmizí z místa činu,po chvíli,až odbrzděné auto narazí do zdi ,vypukne mezi strážemi chaos,hlídač z dvorku odběhne k vraku, Sylvie,která se mezitím přesunula na dvorek,má před sebou volnou cestu-tedy relativně.Vlezte do uličky u popelnice,kamera se přepne,Sylvii vidíte z ptačí perspektivy a máte před sebou další puzzle.Na vzdálené straně je vchod do galerie,aby se k němu Sylvie dostala,musí přesunout popelnici a bednu na dlaždici „flagstone“(obrázek Dvorek),aby tak vytvořila schody,po kterých vyleze nahoru.Popelnice je vpravo,bedna vlevo,popelnice je vyšší než bedna,musí být tedy na flagstone umístěná jako první.Pro posunování předmětů platí jednoduchá pravidla,Sylvie musí dojít k předmětu,kterým chce pohnout,může ho táhnout nebo tlačit-které akce jsou k dispozici vám zobrazí ikony rukou k sobě,od sebe,když přes předmět přejedete myší,pokud předmět táhnete k sobě,musíte mít za sebou volný čtverec(plus pár navíc,abyste předmět mohli obejít).Do stran se posunovat nedá,pouze ve směrech,jak je Sylvie natočená čelem,takže prakticky po každém posunutí budete muset dvorek obíhat,abyste mohli postavit Sylvii do správného směru.Je to opravdu snadné,takže jednotlivé pohyby nebudu popisovat.Až popelnici i bednu dáte,kam patří,klikněte na šipku nad popelnicí,Sylvie se po střeše přesune do útrob galerie.Uvnitř toho kromě stolu a tmy moc není,prohlédněte stůl,seberte z něj šátek,z kabelky vedle něj seberte navštívenku a pudřenku.Prohlédněte si zblízka horní roh skříně vpravo,seberte z věšáku řetěz a pumpu na kolo,v inventáři spojte šátek s pudřenkou a pověste ji na hák na zdi.Klikněte jednou na zavěšenou pudřenku,aby se od ní odráželo světlo správným směrem,opusťte přiblížení a jděte za světlem.Na jeho konci na vás kupodivu nečeká Svatý Petr s klíčema a blahopřáním,ale naprosto prozaický vypínač.Klikněte na něj a kolem budež světlo(kdyby někdo náhodou nevěděl,budež je budoucí čas oznamovací od slova budiž)Vpravo od vypínače jsou dveře do galerie,kterým se moudře vyhnem,vlevo jsou bedny.Prohlédněte si bedny hezky zblízka,obě pomocí pohrabáče otevřete,v jedné jsou kostky,které jste viděli předtím na fotkách,v druhé jsou kamenné desky,kostky seberte,desky se vám do kapes nevlezou,takže opusťte přiblížení.Sylvie je přistižena a poté vyhozena na dvorek,samozřejmě opět bez kamenných kostek.A do toho všeho vám volá Andersen,chtěl by si popovídat,to sis hochu opravdu vybral tu správnou dobu.Až se Andersena zbavíte,otřepejte ze sebe špínu istanbulského dvorku a s hlavu hrdě vztyčenou ze dvora odejděte.Prohlédněte si z obou stran navštívenku Faina Flatow,na zadní straně je něco v hebrejštině,poté si mluvte s šoférem rikšy,Sylvie mu dá řetěz a pumpičku,šofér ji a odměnu odveze na letiště.
Gozo-noc
Po příletu na Maltu skončíte ve strýcově domě,když se podíváte kolem sebe a vyloučíte možnost,že jste pořádali mejdan,z kterého máte amnézii,dojdete k závěru,že někdo celý dům převrátil naruby-přitom ale nic neukradl.Vyjděte před dům,promluvte si s inspektorem,který jak na zavolanou postává na ulici,o vzrůstající kriminalitě ve městě a odejděte na náměstí,než pocítíte neodolatelnou  chuť inspektorovi ublížit a zbytek života strávit v kriminále.Sylvie zatouží po společnosti kapitána a jeho papouška,vydejte se tedy cestou k molu,Sylvie zahlédne nějaký stín,který ji pronásleduje(to je jen zbožný přání,holka) a uteče zpět na náměstí.Zazvoňte na Andersenův zvonek u dveří,pozve vás nahoru na skleničku vína,jděte tedy dovnitř.(Následuje snad to nejabsurdnější,co jsem kdy při hraní zažil,místo aby se oba pohodlně usadili,usrkávali víno a přitom debatovali,zatímco romantika a hormony konají svou práci,oba po celou dobu stojí uprostřed pokoje)Proberte „u skleničky“ všechna témata,nakonec znechuceně odejděte,protože Andersen se ani nepokusil nakouknout vám za výstřih,natož vás svést-když k tomu připočtu fakt,že u vykopávek se den předtím Sylvie pokoušela sbalit americkou turistku,začínám uvažovat,jakou vlastně má Sylvie orientaci.No nic,zpět k příběhu.Jděte k motorce,nastartujte a přesunete se k vykopávkám.Na parkovišti stojí dodávka,prohlédněte si jí,uvnitř jsou bedny,které se až podezřele podobají těm,které jste před pár hodinami viděli v Istanbulu-záhada,která si říká o vyřešení.Jděte k Simonovu přívěsu,klikněte na dveře a Sylvie si vyslechne archeologův telefonát.No tohle..lump,darebák,padouch,nenalézám slov,štěstí,že jsme s ním nic neměli.Prohlédněte si zblízka zavazadlo,které nechal Simon venku před přívěsem,seberte klíč,který na něm leží a běžte k dodávce.Prohlédněte opět dodávku zblízka,odemkněte dveře klíčem a vlezte dovnitř.Prohlédněte a otevřete krabici s nářadím,seberte z ní kladivo a dláto a pusťte se do díla.Z menší bedny v přiblížení vytáhněte kladivem hřebíky z víka(stačí vytáhnout jen jeden),pak dlátem víko odstraňte a seberte kamenné kostky-mám takový divný pocit deja vu,jako bych tohle nedávno už dělal-pak věnujte pozornost větší bedně,opět kladivem vytahejte hřebíky,2x,vpředu i vzadu na víku,pak víko dlátem odsuňte-kamenné desky.Pokuste se z dodávky odejít,než stačí Sylvie hnout zadkem(sice hezkým,ale pomalým),přijde Simon,dveře zavře,nasedne,odjede na letiště a letadlo i s autem,Simonem,Sylvií,kamennými deskami,Ferdou mravencem a při teleportaci omylem zmenšeným kapitánem Kirkem odlétá do neznáma.Sylvie udělá vyjímečně rozumnou věc-natáhne se a usne,zítřejší den bude určitě náročný.
Vatikán
Sylvie se probouzí a dodávkou zavládnou rozpaky,kde vlastně je.Celkem jí chápu,s cizí ženou v cizí posteli jsem to občas zažil a většinou z toho byl trapas(rada k nezaplacení-pokud se v takové situaci ocitnete,říkejte partnerce/partnerovi/ nějak neutrálně,třeba kotě,jen ať vás nenapadne se blbě ptát“Hele,a ty jsi kdo?“-v lepším případě pak totiž většinou letíte rychle ke dveřím,zatímco vaše šaty letí z okna),v cizím autě to musí být určitě horší,už proto,že v dodávce většinou není toaleta a koupelna.Dlátem otevřete dveře dodávky,dláto se sice zlomí,ale cesta na čerstvý vzduch je volná,takže vylezte ven.Nějaké nádvoří,tak to jsme se moc nedozvěděli,takže budeme dělat,co umíme nejlépe-improvizovat.Jděte k zabedněnému oknu vlevo u dodávky,seberte o zeď opřené koště,pak kladivem z prkna na okně vytahejte hřebíky(na každé straně prkna jednou, 2x celkem),potom prkno seberte.Pokračujte do podloubí,Sylvie si vyslechne rozhovor mezi kardinálem(nebo papežem,co já vím,tyhle figurky mě připadají všechny stejný),tak to je super,do celé věci je zapletený Vatikán na straně jedné a Mossad na straně druhé-to už si rovnou můžeme sednout na odjištěnou minu,výsledek bude stejný.Ale to by byl moc rychlý konec,takže zatlačíme pud sebezáchovy pod nejbližší kámen a budem se tvářit,jakoby se nic nedělo.Vraťte se na nádvoří,prohlédněte si fontánu,připojte hadici a otočte kohoutkem.Teď si prohlédněte místo vpravo vedle fontány,na zemi leží kus sloupu,ale Sylvie s ním sama nehne.Podložte sloup prknem,máte páku,ale zem by potřebovala ještě trochu upravit.Jděte ke květináči v levé části nádvoří a seberte z něj hlínu.Vraťte se ke sloupu na zemi,hlínu mrskněte ke konci hadice,na zemi máte teď hromádku bláta,rozmazejte bláto koštětem a pak zatáhněte za provizorní páku.Sloup se dá do pohybu,prorazí ve vratech ven díru a my se můžeme vydat na procházku.Vyjděte ven na ulici,dejte se směrem vpravo,Sylvie uvidí podezřelou siluetu,až zmizí,jděte ke stolku před kavárnou a seberte ubrousek.Nyní se dejte pro změnu směrem vlevo,dojdete k taxíku.Z keře u zdi utrhněte větvičku,pak si promluvte s taxikářem,Sylvie začne nevinně,kolik je hodin,nakonec se odhodlá a zeptá se,kde vlastně je,zjistí,že ve Vatikánu.No potěš svatý Petr a ostatní čerti,jako by toho dneska nebylo i bez toho dost.Ale  co,když už jsme tady,možná se nám podaří udělat nějakou mezinárodní ostudu,vraťte se zpět do dvora a pustíme se do díla zkázy.Jděte do podloubí a dál do dveří,kde předtím debatoval Simon s kardinálem.Místnost už je prázdná,takže se můžem pustit do bádání,co v místnosti,až příliš prázdné,vlastně podnikneme.Prohlédněte si krb,nahoře vidíte devět tlačítek se znaky*Pro příštích pár minut doporučuji nastavit jas na maximum,tvůrci se totiž zřejmě snažili popřít teorii,že v noci není v komíně nic vidět-výsledek je poněkud rozpačitý,vidět sice je,ale neodvažuji se říct,co*(obrázek Krb).Podívejte se na spodní část krbu,seberte se země malou lopatku a prohlédněte si saze v komíně,zdá se,že pod nimi něco je.Koštětem saze vymeťte,uvidíte teď řadu šesti znaků(obrázek Komín)Takže máme jasno v tom,co máme udělat-namačkat na vrchu krbu tlačítka tak,jak jdou po sobě znaky nakreslené v komíně,otázkou zatím zůstává,jak,na tlačítka nedosáhneme a jedno z nich je navíc zanesené špínou.Opusťte krb,jděte do levého spodního rohu obrazovky a seberte nit.V inventáři spojte dohromady ubrousek s klackem,celé to pak omotejte nití.Jděte ke krbu,přibližte si horní část a ubrouskem na větvi vyčistěte tlačítko-páté od leva.Nyní se chopte lopatky nebo koštěte,třeba podle toho,k čemu máte vřelejší vztah,celých 9 tlačítek si v duchu od leva do prava očíslujte 1-9(je možné,že u posledního se nebude při najetí myší zobrazovat popiska,ale mačkat jdou všechny) a stiskněte postupně koštětem nebo lopatkou v tomto pořadí:7 4 9 6 2 5.Pokud jste namačkali správně,otevře se v krbu tajný průchod-pokud jste se netrefili,po zadání šesti symbolů se tlačítka vynulují a můžete to zkusit znova.Když zkusíte do tajného průchodu vlézt,opět se zavře,takže,pokud nechcete mačkat celou kombinaci znova,použijte nejdřív na průchod lopatku,tím dveře zablokujete a můžete nyní v klidu vlézt dovnitř.Jste v chodbě a cestu dál vám blokují dva kruhové mechanismy,které se zasouvají a vysouvají ze země.Vlevo u zdi si nasbírejte pár kamenů,jděte co nejblíže k prvnímu mechanismu,chytněte kámen,myší si ho umístěte na trhlinu mezi zemí a mechanismem,zobrazenou ikonou šípu mířícího vlevo,a čekejte.Zhruba v době,kdy mechanismus zajede celý do země a začne stoupat,klikněte kamenem na ikonku šípu,Sylvie by měla stihnout umístit kámen do trhliny v době,kdy bude mechanismus na úrovni s okolní zemí.Při špatném načasování se kámen rozbije a musíte zkoušet znova-pokud vám dojde zásoba dvou kamenů,u zdi si nasbírejte další.Až zneškodníte první mechanismus,opakujte stejný postup i u druhého,nakonec projděte chodbou do skladiště.Z bedny vlevo od dveří do další místnosti seberte lepicí pásku,po pravé straně dveří vezměte péřový oprašovač,ze skříně seberte oblečení pro jeptišky a balicí papír,nakonec v pravém spodním rohu obrazovky seberte prázdný kalíšek.Šaty klikněte na zástěnu,Sylvie se za ní převleče za jeptišku a můžeme pokračovat dál.Vlezte tedy do dveří vlevo,ocitnete se na chodbě,na jejím zadním konci stojí bezpečnostní úředník.Prozatím si ho nevšímejte,přímo před sebou na levé straně chodby seberte svíčku a prohlédněte si nádobu na vatikánskou poštu.Sylvie usoudí,že než se s kamennými kostkami(které nám kupodivu zatím nikdo nesebral)tahat letovou kontrolou,bude lepší poslat je vatikánskou poštou.První krok můžete udělat hned-do balicího papíru naskládejte postupně všechny čtyři kostky.Svíčku použijte na prázdný kalíšek/uzávěr,získáte nádobku s voskem,svíčku pak vraťte na stolek,odkud jste jí vzali.Oprašovač si v inventáři prohlédněte zblízka,vytrhněte z něj jedno péro,to potom použijte na koště,budete mít péro od sazí.Jděte k úředníkovi,za ním dozadu jsou dveře do pracovny,vlevo východ do zahrady.Jděte do zahrady a v pravé spodní části seberte zahradnické nůžky.Zaregistrujte kameny ležící na zídce a jděte dál do levé části zahrady.Prohlédněte si zblízka zeď,na červený keř uprostřed použijte 2x nůžky,získáte do inventáře kytku a uvidíte otvory ve zdi.Přichází na řadu dost otravné puzzle,kameny se zídky musíte umístit do otvorů ve zdi tak,aby tam pasovaly,přitom Sylvie dokáže mít u sebe maximálně 4 kameny a ne každý kámen můžete hned umístit.Ach jo.Když jste v levé části zahrady,máte přístup k posledním dvěma kamenům na zídce,pokud budeme kameny číslovat zprava doleva,budou to čísla 7 a 8.(Pokud má někdo problém s tím,že jednou čísluji zleva doprava a podruhé naopak,řešení je snadné-napište si to samiJČísluju stejným způsobem,jakým dělám všechno ostatní v životě-jak se mi kdy zrovna chce)Poslední vlevo,číslo 8,hned seberte a umístěte ho ve zdi do spodního otvoru(na kameni jsou písmena VITA)Nyní jděte do přední části zahrady a,bráno zprava doleva,seberte kameny 2,5 a2 a 5 umístěte do druhého otvoru odspodu-jsou to dvě poloviny jedné kostky rozdělené na dva téměř trojúhelníky.Číslo 7 dejte do třetího otvoru,je to spodní část podélně rozbitého kamene.Nyní se odeberte zpět do zahrady,posbírejte zbylé čtyři kameny a zaplňte s nimi zbývající otvory,to už zvládnete.Až budou všechny otvory vyplněny,můžete vylézt nahoru,na druhé straně zdi pod sebou sice vidíte taxi,ale potřebovali byste lano,abyste se bez úhony dostali dolů.Takže si dáme čelem vzad,slezem opět do vatikánské zahrady a vraťte se do budovy.Promluvte si s úředníkem,dovolí vám jím uklidit kardinálovu pracovnu,takže vlezte dveřmi na konci chodby do studovny.Promluvte si s kardinálem,vyslechnete přitom jeho telefonát ohledně vykopávek v Gozo,nakonec vás dědek vyhodí.Jsme otrlí,takže vstupte do pracovny znovu,kardinál mezitím zmizel(těžko říci,kudy,ale v tom červeném hábitu vypadal jako Santa Klaus,takže možná komínem),máme celou pracovnu jen a jen pro sebe.Jděte ke stolu,utrhněte ze zápisníku papír,v inventáři přes něj přejeďte pírkem se sazemi,ukáže se vám číslo 1565.Co s ním,zjistíme později,teď seberte se stolu kardinálovu propisku,v inventáři si zblízka prohlédněte papír,na kterém máte 4 kostky,klikněte na něj,tím kostky zabalíte.Přelepte balík lepicí páskou a propisovačkou napište adresu,balíček je hotov k odeslání.Vraťte propisku zpátky na stůl.Nyní věnujeme svou pozornost obrazu na stěně.Když se na něj podíváte,Sylvie zjistí,že na něj nedosáhne.Klikněte vlevo od obrazu na místo pro žebřík,na to vpravo,žebřík se přesune k obrazu,když se na obraz podíváte teď,máte ho přímo před očima.Uprostřed levé části rámu je zámek,ale kde je klíč?Vezměte ometač prachu a klikejte s ním po rámu obrazu tak dlouho,dokud na římsu pod obrazem nevypadne klíč(většinou ho najdete někde kolem levého horního rohu obrazu)Seberte klíč,odemkněte s ním zámek na rámu a klikněte na zámek,obraz se otevře a před sebou máte trezor.Kombinaci známe z papírku-1565,při otevírání nás čeká ale menší chyták-kolečkem neotáčíme postupně číslo po čísle,musíte kliknout přímo na čísla,která chcete navolit,kolečko se na ně pak samo nastaví.Takže klikněte na ciferníku 1,pak 5(je špatně vidět ve spodní části ciferníku),pak 6 a opět 5,klikněte na trezor,otevře se.Uvnitř seberte dokumenty a v levém rohu prsten,podobný tomu,který už máte v inventáři.Neodcházejte od trezoru,pokud tak učiníte,Sylvie vše vloží do trezoru a budete věci muset opět sbírat.V inventáři prostudujte dokumenty,na poslední straně je obrázek konjunkce planet,až dokumenty zavřete,Sylvie bude mít opět jednu ze svých vizí.Prsten z trezoru vmáčkněte do krabičky s voskem,získáte tak jeho otisk,potom dokumenty i prsten vraťte do trezoru a slezte z obrazu.Žebřík posuňte 2x doleva,až bude u okna,prohlédněte si zblízka záclonu,na jejím konci jsou špagáty,které by perfektně posloužily jako lano.Když se je ale pokusíte nůžkami odstřihnout,Sylvie nechce,protože by to slyšel úředník stojící před dveřmi(Tady hezky vidíte,že i když má žena vyvinuté poprsí,může být úzkoprsá,bez onoho skvělého smyslu vyvolávat průšvihy).Vylezte tedy ven  pracovny,vidíte,že úředník někam odešel,vraťte se zpět do pracovny,jděte k oknu a špagáty nůžkami odstřihněte.Oba-když už ničit,tak systematicky.V inventáři pak oba kusy spojte dohromady.Vyjděte ze studovny,balíček dejte do nádoby pro vatikánskou poštu a jděte přes zahradu ke zdi,vylezte nahoru(během cesty po zahradě vám zavolá Andersen ohledně nových objevů).Jo,pokud by se někdo zajímal,proč neodejdeme tou cestou,kterou jsme přišli,může se vydat k tajnému průchodu krbem,uvidíte,jak lopatka nevydržela a dveře se zavřely-ale to je nepovinné,stačí,když mi uvěříte,že jinudy prostě cesta nevede a šmytec.Nahoře na zdi spojte svázané špagáty s kladivem,výsledek použijte na výklenek ve zdi a slezte dolů na ulici.Promluvte s taxikářem,Sylvie mu dá kytku pro jeho přítelkyni a je odvezena za odměnu na letiště. 7.Vraťte se ke zdi,kameny
Malta
Začínáte ve strýcově ložnici,Sylvie uvažuje,jestli už dorazila zásilka z Vatikánu,tak se půjdem podívat,to je rychlejší a nezatěžuje to tolik mozek.Slezte dolů a na pravé straně vstupních dveří otevřete schránku,vytáhněte z ní balíček,dopis a vyúčtování za přepravu motorky-pokud jste nezaregistrovali,Istanbul jsme opouštěli poněkud ve spěchu,bez motorky,a citlivější povahy i bez sebevědomí.Přečtěte si dopis,otevřete balíček,ať máte plnější inventář a vyjděte ven z domu.Na rohu si promluvte s panem Kawlata ohledně otisku prstenu,vyrobí kopii,ale něco za něco-musíte jít za jeho bratrem a vyřídit mu vzkaz „Dnes večer-JO“Cestou přes náměstí se stavte u sochy na kus řeči se starým pánem,má pro nás fakt perfektní radu,když byl strýc spatřen naposledy v Gozo,tak bysme ho tam taky měli hledat.Dík,dědo,tahle varianta by mě jinak asi nenapadla.Zkuste zazvonit na Andersena,není doma,asi už čeká v Gozo,tak pokračujte k přístavišti.Předejte vzkaz,vraťte se na náměstí,promluvte s panem Kawlata,dostanete repliku prstenu.Sedněte na motor a hurá k Neumětelům,err,tedy vlastně do Gozo.
Gozo
Na parkovišti si prohlédněte auto,asi Andersenovo,a pokračujte dál k vykopávkám.Vejděte do chrámu,slezte do podzemí a protože kde nikdo,tu nikdo,budeme si pro ukrácení dlouhé chvíle hrát se čtyřmi sloupy.Na začátek dejte do vrcholu každého sloupu kámen se stejným znakem,jaký je na vrcholu sloupu,tím se každý sloup aktivuje a dá se otáčet kruhy v jejich spodní části.Následující závěrečné puzzle má určitě logické řešení a já budu nařčen z ignorantství,že jsem na něj opět nepřišel(zdravím,Karle.:-))Leč risknu to,zaprvé mám přímo fyzický odpor ke čtení manuálů všeobecně,natož studovat listiny Vatikánské knihovny,zadruhé,symboly,které se nastavují,mají,jak jsem stačil letmo zaregistrovat,nějaký vztah k planetám Merkur,Venuše a jiným,nic mě neříkají a nehodlám na tom nic měnit-v určitých věcech mám rád jednou již daný status quo,a zatřetí jsem líný,než hodinu studovat souvislosti,příčiny,následky a na jejich základě pak stanovit nastavení znaků,radši věnuji pět minut systému pokus/omyl,a mám to vyřešené dříve,bez zbytečného nervování.Takže,symboly na sloupech nastavte tak,jak jsou znázorněny na obrázcích Levý přední,Pravý přední,Levý zadní,Pravý zadní(Obrázky Levý přední,Pravý přední,Levý zadní,Pravý zadní),bráno tak,jak sloupy vidíme na monitoru před sebou,po každém úspěšném nastavení sloupu se Sylvie ozve.Zájemce o detailnější rozbor odkazuji na složku Notes/Documents v menu,tam najdete všechny potřebné materiály.Po správném zadání čtvrté řady symbolů se spustí závěrečná animačka a je konec,na můj vkus poněkud uspěchaný,kromě jiného pro mě zůstalo velkou neznámou,jaký význam,pokud vůbec,měly vize,které Sylvie v průběhu hry měla.Asi žádný,ale svět je zase tak zhruba na měsíc zachráněn,než se ho opět někdo pokusí zničit.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Chronicles of Mystery -The Scorpio Ritual

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

nápověda k závěrečnému puzzle

(Karel Frey, 14. 2. 2015 9:22)

Zdravím tě ještě jednou Midnighte, závěrečné puzzle je o dost triviálnější, než jsi možná sám tušil. Když se v poznámkách podíváš do Vatikánských dokumentů, tak je tam na straně 4 mapa hvězdné oblohy se souhvězdím štíra a vlevo dole je tabulka s popisem čtyř symbolů/planet. Když si poznamenáš pořadí těchto symbolů shora dolů a pak přistoupíš ke každému ze sloupů tak zjistíš, že ze čtyř kruhů na každém sloupu lze otáčet pouze třemi spodními kruhy. Takže podle toho, jaký symbol je na vrchním neotáčivém kruhu, nastavíš na kruzích pod ním shora dolů následující symboly v pořadí přesně podle tabulky z dokumentů. Příklad: když je nahoře symbol č.2, nastavíš pod ním shora dolů symboly č. 3, 4 a 1. Toť vše, jeden z nejlehčích rébusů co jsem kdy řešil:-)

neznámá turistka

(Karel Frey, 28. 1. 2015 21:56)

Ahoj Midnighte, ta neznámá turistka u vykopávek je hlavní hrdinkou série Art of Murder, agentka FBI Nicole Bonnet a má na sobě oblečení ze závěrečného dílu Cards of Destiny. Takže žádná Trillian ze Stopařova průvodce galaxií:-)

Klasik

(Midnight Knight, 18. 2. 2009 19:21)

Šejkspír věděl,vo co gou,kdy psal Mnoho povyku pro nic..:-DDD..Mám nápad,jednou za čas zajdem všichni společně na pivo,u něho se příležitostně porvem,a je to vyřešený..:-DDD.BTW Platit bude ten,kterej bude nejvíc zakrvácenej..:-)))

odpověd

(stan, 18. 2. 2009 12:23)

v pořádku,jsem rád ,že se náš postoj vyjasnil.jinak víme,že nedostatky máme,ale nehrajeme si na nějaký profesionálně vedený web.jsme v podstatě nadšenci,kteří milují hraní a je to doufám znát.jsem i rád,že ocenuješ naší práci,protože to jsou opravdu stovky hodin,ale děláme to rádi.přeju ti hodně úspěchů a klidně když budeš mít kritiku k něčemu tak napiš,ta nás může jedině zase posunout vpřed...tedy pokud je konstruktivní.tak ahoj stan

fajn

(Honza Srp, 18. 2. 2009 8:57)

Profesionalita a nadhled jsou nepochybně důležité vlastnosti, na druhou stranu myslím, že je to právě jistá neformalita a blízkost redaktorů k čtenářům,co patří mezi největší výhody tohodle webu. Z toho důvodu jsem si dovolil přátelský poštouchnutí kolegy napsat rovnou do diskuse pod článkem. Jediná chyba je, že jsem to psal sem, místo abych to poslal na maila.Pokud si něco zaslouží kritiku tak je to pouze tahle hra. Vaší práce si jinak vážím a rovněž přeju mnoho úspěchů.

odpověd

(stan, 18. 2. 2009 1:05)

nikdo tě nekamenuje,ale přišlo mi od tebe dost nefér to cos napsal.........na to máš mraky času :-D btw psát návod k tomuhle je podle mě zbytečný, protože je to až směšně jednoduchý.................a k tomu v nadpisu hehe.kdyby to napsal a vysmíval se puberták, tak to pochopím,ale od tebe bych čekal větší nadhled.jinak kritice se nebráníme.tak se měj a přeju ti hodně pohody do další práce na bonus webu

Omluva

(Honza Srp, 18. 2. 2009 0:27)

Každopádně Midnighte - i když myslim, že si to pochopil - jestli se tě muj příspěvek dotknul, o čemž hodně silně pochybuju, tak se ti omlouvam

lol

(Honza Srp, 18. 2. 2009 0:25)

No tak tohle sme opravdu nechtěl :-) Ten příspěvek byl pouze navázání na rozjetou diskusi, kterou jsem s Midnightem nedávno měl a to publikování návodu mi jí připomělo.Jasně, chápu že jsem na to nijak neupozornil, ale to snad neni důvod po mě takhle startovat.A přesto: at koukam jak koukam, tak v mym dvouřádkovym postu nevidim ani slovíčko kritiky na Midnightovu práci, takže mi necpěte do pusy to co jsem neřekl. Prostě si myslim, že ej to jen jednoduchá hra...

To Honza Srp

(Midnight Knight, 17. 2. 2009 18:21)

Abych se přidal taky se svou troškou do mlýna-hra se může zdát jednoduchá tobě i mě,ale pokud bysme psali návody jen na o,co se NÁM zdá těžký,tak bysme mohli s psaním návodů prakticky přestat.Ne každý má naučený všechny triky,který se v adventurách prakticky furt opakujou,takže,narozdíl od tebe,si nemyslím,že ten návod je zbytečný.BTW Řikej si co chceš,ale třeba s temnejma symbolama v tmavýk komíně sem se celkem dost zapotil i s jasem na maximum,takže směšně lehký bych tomu neříkal.
Howgh..:-)

odpověd

(stan, 14. 2. 2009 18:38)

pokud jsi opravdu ten koho myslím,tak bych očekával trošku víc profesionality a ne posměšky.hra pro tebe může být jednoduchá,pro jiné třeba ne.nevidím nic zbytečnýho na tom,že Midnight udělal návod.on si sám určuje co bude hrát a k čemu udělá návod nebo recenzi a tudíž si myslím,že to pro něj určitě nebyl promarněný čas,jak ho znám tak by nedělal něco co nechce.

hehe

(Honza Srp, 14. 2. 2009 17:57)

už chápu co si myslel tim, že na to máš mraky času :-D btw psát návod k tomuhle je podle mě zbytečný, protože je to až směšně jednoduchý.