Rozhovor s Nour
Interview s Nour
Salome
video: http://youtube.com/watch?v=AFAtcHIAPO0
Nour, nyní orientální taneční hvězda Egypta, našela své začátky v lidových tancích Uzbekistánu, Tajikistanu a Ázerbajdžánu v jejím domovském Rusku. Talent v osmi letech jí vynesl místo u uzbeckého tanečního souboru “Bahor”.
Několik roků později Nour tancovala východní lidové tance skrz Sovětský svaz jako člen taneční společnosti a mohla tak začít studovat lidové a klasické indické taneční styly. V třinácti začal její trénink u Moiseev baletní školy v Moskvě, Rusko.
V patnácti Nour byla sólista a po dvou rokách vyttvořila Blízkovýchodnítaneční skupinu. To bylo během období kdy narazila na video Nagwa Fouad a orientální tanec jí učaroval tolik jako žádný jiný taneční styl.Opustila její taneční skupinu a věnovala se kariéře jako sólový Orientalní tanečník, vystupovala v Jordáně, Arabských emirátech, a zemích jako:Turecko, Řecko a Sri Lanka.
Egypt je centrum umění v arabském světě a nakonec Nour byl předurčený. Egypt se stal jejím domovem.
Salome: teď si užíváte slávy,ale jako každá tanečnice jste musela nějak prorazit do Káhirského uměleckého světa, povězte nám o té době.
Nour: tento proces pokračoval překvapivě úspěšně a rychle. Já jsem si chtěl udělat přinejmenším “malé” jméno pro sebe během šesti měsíců, které jsem se tam rozhodla strávit, jinak jsem se chystala při neúspěchu odjet.Narozdíl od ostatních cizinců přijíždějících do Egypta nejen tancovat ale rozvíjet se a poznávat kulturu a arabskou hudbu, já už jsem měla poměrně dost zkušeností s arabským orchestrem a tancováním v jiných arabských zemích!
Já jsem stal se známá a to díky mým výkonům na “Marriot” lodi „Nail Maxim“. Když jsem tam začala pracovat, Asmahan (Argentina) a Yasmina (Velká Británie) užpracovali také na palubě, ale to bylo turistické místo. Krátce po mém vystoupení na lodi, více egypťanů loď také začalo aktivně navštěvovat. To byla vzájemná propagace“Maxima” a mě. Na konci roku 2003, po několika letech práce jsem toto slavné taneční dějiště opustila.
Opravdu já jsem se stal známou tanečnické díky svatbám, ne práci v restauracích a nočních barech. V Egyptě hlavně stejní lidé navštíví zábavu a noční bary, obzvláště v 5-hotely hvězdy. Ale svatby reprezentují všechny úrovně Egyptské společnosti, všichni příbuzní novomanželek jsou pozváni a někdy množství hostů i dva tisíce lidí. Žádná restaurace nebo noční bar mohou shromáždit stejná množství. Jestliže vy můžete zapůsobit a uspokojit obecenstvo, pak vy můžete být pozváni k příští svatbě této rodiny nebo někým kdo vás viděl na svatbě,to je ' řetězová reakce '. Samozřejmě, ne všechno prošlo hladce, potkáte i spoustu žárlivosti a lidé závidí, dokonce i intriky potkáte.
Salome: Váš manžel Jásir je zpěvák, jak jste se seznámili? A vystupujete společně?
Nour: Jásir přišel do Káhiry, ze Sýrie, měsíc dříve než já, pozváním stejné společnosti se kterým já jsem nastoupil do zaměstnání. Téměř od prvního dne setkání Jásir mi byl dobrý přítel a on mi pomáhal opravdu hodně, protože spolupráce s touto firmou byla velmi obtížná. My jsme si vzali před dvěma roky v Káhiře.
My jsme se účastnili spolu tří festivalů “Ahlan Wa Sahlan” v Káhiře 2000, 2001, a 2002. Opravdu to jde velmi těžko najít dobrého klasického zpěváka pro tanečníka, ale hlas Jásira pomáhal velmi hodně u těchto výkonů.
V roce 2000 Jásir byl na druhém místě soutěže mezinárodního festivalu zpěváků v Káhiře. My jsme dělali video-klip spolu, kde on zpívá a já tančím. Na několik let Jásir byl můj producent od té doby, co já nemohu důvěřovat manažerům domácího estrádnictví založeného na mém špatném zážitku. Ale Jásir také pokračoval v jeho kariéře jako zpěvák.
Salome: jednou jste řekla že pro tanečnici je práce na egyptských svatbách více počestná než práce jako tanečnice v hotelích a kabaretech. Můžete říct něco o vašich zkušenostech s účinkováním na svatbách a co to pro vás znamená?
Nour: Egyptské svatby v hotelech jsou jedinečné a já pracuji jen pro takové svatby. Tančení sály hotelů jsou rezervovány předem a někdy několik měsíců dopředu.Čím je svatba bohatší tím více umělců je na svatbu pozváno, důraz je dávan na výzdobu výběr tanečnice, Dje atd.Ale i střední třída, kterou poznáte už podle oblečení se snaží o velkolepou oslavu, jednou na takové svatbě bylo šest hudebníků Dina a já a to se jednalo jen o „chudší lidi“
Někdy to je velmi příjemné, když vy jste jediný umělec na svatbě a umělec je poněkud drahý. Egyptské svatby jsou skutečné koncerty. U restaurací a barů publikum jí a pije během prezentace, ale u svateb umělci mají jejich absolutní pozornost.
Obvykle já pracuji u svateb v 4 a 5-hvězdičkových hotelech.
Salome: zákaz cizíchorientál. tanečníků v Egyptě přímo ovlivnil vás a vytvořil množství horké diskuze mezi americkými tanečníky. Co vy jste dělala během zákazu, proč vy si myslíte, že oni přijali zákon a pak ho stáhli?Myslíte že se něco takvého stane znovu?
Nour: před zákazem břišních tanečníků cizinců v Egyptě a během tohoto zákazu jsem mluvil aktivně proti tomu. Ne jenv Egyptském tisku, ale také v celosvětovém tisku. Já jsem měla televizní rozhovory z různých zemí a mezinárodní agentury. Spolu s australs.tanečnicí Caroline Evanoffovou a s Asociací umělců cizince v Egyptě jsem podala žalobu proti Ministerstvu práce země. Bohužel, většina tanečníků se obávalo podporovat náš protest. Ale někteří, takový jako Liza (Velká Británie), Laila (USA), Aida (Rusko)se účastnili spolu s námi v “tiskové” kampani. To velmi potěšilo, že většina Egyptských sdělovacích prostředků podporovala náš protest a hlasy opozice byly zřídka slyšeny.
A před Ramadanem ministr práce stáhl právo o zákazu pro břišní tanečníky cizince v Egyptě.
To jde velmi obtížně říkat zda cizinci budou perzekuovaní znovu. Ale já jsem si jistá že se to nestane v blízké budoucnosti. Egypt potřebuje tanečníky cizince, protože noví nadaní Egyptští tanečníci se neukázali během období zákazu...
Zdroj. Orientaldancer.net
Překlad: automatický překladač