CHMELOKOLOPIVO - Podbořany

Nádherný cyklovýlet do Podbořan, který byl v průběhu přerušen přiměřeně dlouhou zastávkou v Žateckém pivovaru .....

Jeden z Vazounů, pivovarník Radek, se ujal nelehkého úkolu uspořádat cykloakci nejen na polykání kilometrů strávených na kolech, ale i ochutnávkou piva, návštěvu sauny, prohlídkou zámku atd.

Datum konání: 12.-13. května 2007

Čas: nonstop od sobotního rána do nedělního odpoledne – s čtyřhodinovou spací přestávkou

Sestava cyklistů: Jarouš, Pája, Šemba, Milan – Hasič, Petr – Švagr, Milan K., Jirka – Hoblik, Mimčo, Standa, Luďa – Čenda, Vinca, Milánek, Tibor a Míra Špringl, který se s námi zúčastnil asi jen 10 km.

Sestava doprovodného vozu: Zenge a Číča, v neděli se k nim přidali zesláblí Milan – Hasič, Mimčo

Oficiální trasa (bez záruky):

12.05.2007: Louny – Smetanova ulice, Březno – Skanzen, Postoloprty – náměstí, Žatec – Pivovar, Podbořany celkem cca 52 km

13.05.2007: Podbořany, Líčkov – zámek, Lipno, Opočno, Louny celkem cca 48 km

Nutno dodat, že zdatní jedinci jeli na kolech již od svých domovů.

Počasí:

sobota - ráno déšť, odpoledne polojasno, silný vítr, od večera do pozdních nočních hodin šampusová smršť

neděle: celý den nádhera

Ubytování:

V souvislosti s délkou spánku bylo celkem zbytečné, ale na velmi slušné úrovni.

Sobota:

První větší sraz byl naplánován na 8:00 hod. v Lovosicích u Zengeho před barákem. Pro klid vyrazili Pája s Jaroušem z Neštěmice už v 6:15 hod., jednoznačně se podcenili, protože za hodinku byli v Lovosicích a čekali na litoměřické (Šemba, Milan – Hasič, Petr – Švagr, Milan K., Jirka – Hoblik) a lovosické (Mimčo, Standa, Luďa – Čenda) Vazouny. Před osmou trochu sprchlo, což Litoměřičtí trochu odnesli. Chvilku po osmé jsme vyrazili směr Louny, avšak nejprve byla malá zastávka v cyklo-prodejně u Franty. Po ujetí asi 2 km na železničním přejezdu na staré silnici na Sulejovice měl Vazoun s právem veta – Milan Hasič, nebezpečně vypadající pád. Dnes již víme, že tuto parádu připravoval úmyslně, aby hned za začátku etapy bylo na co vzpomínat. Děkujeme Milane. Pak již pokračovala poklidná cesta přes Úpohlavy a Sedlec, kde jsme museli promyslet nepřehlednou situaci a dále pokračovali na Lkáň. A tam to přišlo – průtrž mračen jak hovado. Chvilku jsme se schovali v BUSové zastávce, ale po zvážení meteorologické situace jsme se rozhodli pokračovat v dešti, takže jsme prosvištěli Vojnice, Koštice, Oboru a do Loun jsme dorazili ve smluvený čas 10:00 hod., což ocenila především manželka hlavního logistik této akce Vanda, a všem připravila plnohodnotnou svačinu s teplým čajem s rumem. Za což zaslouží obrovskou pochvalu a dík!!! Po vyždímání věcí, vylití bot a nalití se rumem jsme náš peloton rozšířili o další tři Vazouny (Vinca, Milánek a Tibor) a vyjeli na plánovanou trasu. První zastávka byla ve vilkové obci Březno, novostavby obdivoval především realitní makléř Šemba, zejména řešení interiérů. Následně jsme pokračovali do Postoloprt, kde nechal Vinca na naši počest uspořádat jarmark. Někdo využil vietnamských stánků s nudlemi, někdo si jen zkazil chuť lounským pivem. Pak jsme již vyjeli směr Žatec, kde na nás čekali Zenge s Číčou. Zapluli jsme do jedné hospůdky, kde jsme čekali asi 2 a ½ hod. na jídlo, což jsme později zjistili, že nás toto okradlo o druhou večeři. Pak následovala exkurze v Žateckém pivovaru, včetně výkladu odborníka. Samozřejmě že nechyběla ani ochutnávka. Pak jsem již vyrazili zbývajících několik kiláků do Podbořan. Vidina večeře a následného občerstvení nás hnala kupředu. Jen ten Standa táhnul i nějaký padák a pořád hlídal peloton zezadu. Největší krizi zažíval mezi chmelnicemi, kde se vítr neuvěřitelně točil a Standa se svými kily nejspíš taky. Okolo 19 hod. jsme dorazili VŠICHNI na ubikaci do Podbořan. Následovalo rychlé převléknutí (jen u někoho), osobní hygiena a hurá k večeři, která se zalila žateckým mokem. Pak už následovala neplánovaná avšak nucená večerní procházka po Podbořanech. Účelem bylo najít místí učiliště se saunou a tam zregenerovat síly na nedělní návrat. I přesto, že učiliště bylo cca 200 m od ubytování, my jsme měli kilometrů málo a dali jsme si večerní 3 km túru po ulicích města. Přesto jsme saunu našli a nutno podotknout, že to bylo super. (Zpátky jsme šli už tou kratší cestou). Při návratu, okolo půl desáté jsme byli vcelku natěšeni na druhou večeři, ta se nekonala, ale za to byla v plánu diskuze na téma CYKLODRESY. Zde bych nechal rád vyniknou se samostatným referátem Jarouše … , ale vezmu to stručně za něj. „JDU SPÁT, STEJNĚ SE HOVNO DOMLUVÍ“. Tak trochu měl i pravdu. JENŽE !!! My jsme nehodili flinty do žita, ale naopak, začali jsme s chutí popíjet šampáňo, ale pozóóór ve velikém stylu. Největší radost z toho měla obsluha – kdo nebyl nepochopí … Ve finále tj. asi v ½ 2 jsme se přesunuli na pokoj č. 6 (myslím) a tam pokračovali. Řev, zpěv a békání, to nám šlo nejlíp. Okolo 3 hod. jsme se přesunuli do pokojů a tvrdě spali asi do 7 hodin.

Neděle:

Snídaně v 8 start okolo 10 hod. (časy bez záruky), někteří již nervózně a obvykle pospíchali za rodinami a někteří raději vlezli do Zengeho Feliny a nechali se odvést k domovům. Už zmiňované počasí bylo skutečně skvostné a bylo hřích takovou etapu ošidit. Součástí etapy byla i prohlídka zámku – ten Radek je ale romantik… Jinak se dá říci, že jsme jeli jako draci. Další zastávka byla až v Lounech, kde se někteří odpojili a zbytek pokračoval do Lovosic atd.

Celkové hodnocení:

Všichni SUPER !!!

Hlavní téma další expedice – CYKLODRESY !!!