Požární stříkačky:
PS 12 - obsah 1200ccm
- rv. 1976 - s tímto strojem jsme 10 let jezdili na závody, výkon dlouho nepostačoval, ale samozřejmě pracant je to výborný. 24 hodinové šichty na zátopách v 1997, ale také lokálních v letech 2007, 2006 jsou toho důkazem. Také při požáru sladovny v roce 2001 byla bez problému stříkačka využita.
PS 12 - obsah 1500ccm
- tato stříkačka byla zakoupena na jaře roku 2008. Se starou PS 12 s obsahem 1200 bez úprav už se závodnímu družstvu nechtělo jezdit. Po hledání v inzerátech, byl nalezen jeden kus od Ostravy za 42 000 Kč. Stříkačka byla po generální opravě , a po prohlédnutí bratry Leciánem, Šáškem a Pinkasem přivezena. Po vyřešení problému s jiným zavitem na sacím víku než na našich savicích je používána na závodech. Výtlak je o hodně lepší než u staré mašiny a odpovídá přesně možnostem družstva.
Vozidla
Zásahové vozidlo Avia:
V době znovuobnovení činnosti sboru náborem mladých v roce 1996 se pro přepravu na závody používala obecní multikára se zapřáhnutým vozíkem. Někdy se ovšem stávala, že multikára nebyla k dispozci, či byla nepojízdná. Potom se muselo využít osobních automobilů členů. Hasičské auto - stará Tatra 805 byla nepojízdná. Párkrát se s ní tedy "vyjelo", ale max 2km vzdálených obcí.Později byla zešrotována.
Sbor zakoupil od JZD Němčice vůz Avia, kterému byl obnoven lak v dílně Petra Klapila a díky tomu patří mezi nejhezčí auta v okolí. Auto ovšem po použivání družstevníky na rozvoz obědů po polích nebylo a není v ideálním stavu. Opravy jsou nutností. Co se zatím nepodařilo nikomu vyřešit, je únik vzduchu, který znemožňuje rychlý odjezd z hasičárny.
Přepravní a zásahová dodávka Ford Transit
V roce 2016 byl z prostředků obce Mořice a z příspěvku Nadace AGROFERT zakoupeno vozidlo Ford Tranzit. Jedná se o prodlouženou verzi s 9 místy. Cestování na závody tak bude komfortnější, bezpečnější a ekonomičtější. Stávající zásahové vozidlo Avia nebude tolik opotřebováváno.
Kalové čerpadlo
Elektrocentrála
Halogenová svítidla
Požární stříkačka PS8
V roce 2010 byla pořízena PS8. Jedná se o požární stříkačku vyrobenou v roce 1953. Bude sloužit při závodech veteránů a také v případě nutnosti jako pracovní stroj. Motor je dvouválcový, dvoutaktní, vodou chlazený o výkonu 30 ks při 3500 ot. v min. Chlazení je vodní průběžné - přímé - po nasátí vody čerpadlem. Chladicí voda probíhá zpět do čerpadla. Změnou polohy trojcestného kohoutu lze chladicí vodu z motoru vypouštět přímo od stroje hadičkou a tak opticky kontrolovat správnost chlazení.Čerpadlo je odstředivé jednostupňové. Má jedno sací hrdlo 110 a 2 výtlačná hrdla 75 se zpětnými samouzavíracími ventily. Je spojeno s motorem pevnou spojkou. Kontrola sání se děje manovakuometrem, tlaku manometrem. Pro zaplavení a zazimování čerpadla je uspořádána nad sacím hrdlem nálevka. Odvodnění se děje odvodňovacím otvorem přiměřeného průměru - odvodnění motoru příslušnými kohouty.Vývěva je plynová pro dvoutakt.
Technická data
|
|
Výrobce:
|
THZ Vysoké Mýto
|
Typ:
|
7202
|
Motor:
|
THZ SM-31
|
Obsah válců:
|
635,1 cm3
|
Hmotnost (pohotovostní):
|
115 kg
|
Výkon motoru:
|
20,6 kW při 4500 ot./min.
|
Chlazení:
|
vzduchem
|
Zapalování:
|
elektromagnetické s cívkou
|
Objem nádrže:
|
22 l
|
Sací hrdlo:
|
110 mm
|
Výtlačné hrdlo:
|
2x 75 mm
|
Čerpadlo:
|
jednostupňové, odstředivé
|
Vývěva:
|
plynová na nespálené plyny
|